Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Generator HHO w samochodzie


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Generator HHO w samochodzie
Autor
Wiadomość
tygrys5232
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 389
Miasto: Wieliczka

Post#31 02 Maj 2012 15:48   

Re: Generator HHO w samochodzie


Jak Koledzy ustosunkują się do wypowiedzi jednego z sprzedawców :

...
- dodanie tlenu powoduje zwiększenie efektywności procesu spalania. Przy użyciu klasycznej mieszanki powietrza z paliwem to drugie nie zostaje wbrew pozorom spalone do końca. Obecnie srednia wydajnosc to 25% dla samochodów benzynowych i 35% dla diesli (co jest powodem ich nizszego spalania). 5% tracone jest na tarcie, dalsze 60-70% na chłodzenie i w postaci spalin. O tym jaki wpływ na spalanie ma ilość dostarczanego tlenu można się przekonać obserwując chociażby proces spawania gazowego, w pierwszym momencie gdy odpalamy palnik dostarczany jest jedynie acetylen, płomień ma barwę czerwoną oraz wydziela bardzo dużą ilość czarnego dymu, po otwarciu zaworu z tlenem płomień zmienia barwę na niebieską i praktycznie nie widzimy spalin.
- dodanie wodoru, który charakteryzuje się unikalnymi właściwościami z punktu widzenia paliwa silnikowego (właściwości te obejmują: duże ciepło spalania, szerokie granice palności, małą energię zapłonu, wysoką temperaturę samozapłonu, wysoką prędkość spalania ), dla którego liczba oktanowa wynosi 130 ( liczba oktanowa określa odporność mieszanki paliwowej na samozapłon i spalanie detonacyjne ), powoduje dodatkowe podniesienie wydajności procesu spalania.
Wszystko to powoduje, że możemy ograniczyć, poprzez przesterowanie sond lambda, ilość benzyny doprowadzanej do komory spalania, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów trakcyjnych oraz na redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez pojazd.

Czy samo dodanie wodoru i tlenu do mieszanki paliwowo-powietrznej bez obciążania silnika produkcją wodoru jest pożądane ze względu na proces spalania?
Powrót do góry
   
Zbychul
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Cze 2003
Posty: 242
Miasto: Poznań

Post#32 02 Maj 2012 20:08   

Re: Generator HHO w samochodzie


Rozumiem, że to rozważania czysto teoretyczne :D bo chyba nikt nie będzie "amatorsko" wpierw magazynował a później przewoził wodoru w aucie.
Wypowiem się na temat silnika diesla i dodatku wodoru:
wbrew pozorom Nie jest korzystne. Dlaczego ?
Urywek z opracowania Link
"Zgodnie z teorią Meurera jednorodność mieszanki nie eliminuje całkowicie możliwości zakłóceń w spalaniu... W silniku ZS (zapłon samoczynny) podczas mieszania się paliwa z gorącym powietrzem następuje rozluźnienie wiązań C-C i C-H. Wywołuje to rozpad cząsteczek, który ułatwia samozapłon oraz powoduje powstawanie reszt bogatych w węgiel i innych składników trudno ulegających utlenieniu ...
W normalnych warunkach zasilania (...) olejem napędowym, spalanie w silniku ZS przebiega przy bardzo szybkim spalaniu wodoru i powolniejszym spalaniu węgla pociągającym za sobą straty związane z dopalaniem i niezupełnym spalaniu paliwa w procesie rozprężania..."

Wniosek z tego taki, że dodanie dodatkowych ilości wodoru spowoduje tylko gwałtowniejszy początek spalania bez wpływu na ciąg dalszy, czyli bez wpływu na sprawność jednostki, emitowanych zanieczyszczeń itp.
Generalnie polecam dociekliwym lekturę zacytowanego artykułu.

Natomiast zwiększenie ilości tlenu w mieszance - w rozsądnych, a nie symbolicznych ilościach realizowane jest w silnikach za pomocą sprężarek mechaniczych i turbosprężarek.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#33 20 Maj 2012 20:07   

Re: Generator HHO w samochodzie


tygrys5232 napisał:
J
...- dodanie tlenu powoduje zwiększenie efektywności procesu spalania. Przy użyciu klasycznej mieszanki powietrza z paliwem to drugie nie zostaje wbrew pozorom spalone do końca. Obecnie srednia wydajnosc to 25% dla samochodów benzynowych i 35% dla diesli (co jest powodem ich nizszego spalania). 5% tracone jest na tarcie, dalsze 60-70% na chłodzenie i w postaci spalin. O tym jaki wpływ na spalanie ma ilość dostarczanego tlenu można się przekonać obserwując chociażby proces spawania gazowego, w pierwszym momencie gdy odpalamy palnik dostarczany jest jedynie acetylen, płomień ma barwę czerwoną oraz wydziela bardzo dużą ilość czarnego dymu, po otwarciu zaworu z tlenem płomień zmienia barwę na niebieską i praktycznie nie widzimy spalin.
- dodanie wodoru, który charakteryzuje się unikalnymi właściwościami z punktu widzenia paliwa silnikowego (właściwości te obejmują: duże ciepło spalania, szerokie granice palności, małą energię zapłonu, wysoką temperaturę samozapłonu, wysoką prędkość spalania ), dla którego liczba oktanowa wynosi 130 ( liczba oktanowa określa odporność mieszanki paliwowej na samozapłon i spalanie detonacyjne ), powoduje dodatkowe podniesienie wydajności procesu spalania.
Wszystko to powoduje, że możemy ograniczyć, poprzez przesterowanie sond lambda, ilość benzyny doprowadzanej do komory spalania, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów trakcyjnych oraz na redukcję zanieczyszczeń emitowanych przez pojazd.

Jeden wielki bełkot, papka informacyjna nie mająca za wiele z rzeczywistością, oparta na braku wiedzy na temat fizycznych procesów w silniku.

Dodano po 4 [minuty]:

Zbychul napisał:
[
Natomiast zwiększenie ilości tlenu w mieszance - w rozsądnych, a nie symbolicznych ilościach realizowane jest w silnikach za pomocą sprężarek mechaniczych i turbosprężarek.

Nie - zwiększasz ilość powietrza, aby można było zwiększyć ilość paliwa, przy zachowaniu proporcji umozliwiających poprawne spalanie. Innymi słowy pakujesz do cylindra ładunek, odpowiadający wielkością ładunkowi większego silnika. Ewentualnie jeszcze inaczej - silnik nigdy nie zassie tyle powietrza, aby w suwie ssania ciśnienie w cylindrze zrównało się z atmosferycznym, czyli tak jakby ładunek silnika wolnossącego nie wypełni całej jego przestrzeni, przy użyciu pompy ( czyli turbiny/kompresora) podajesz ładunek pod ciśnieniem, czyli ciśnienie w cylindrze w trakcie suwu ssania przekroczy ciśnienie atmosferyczne.
Powrót do góry
   
geox
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 4
Miasto: bytom

Post#34 21 Maj 2012 00:05   

Re: Generator HHO w samochodzie


Lepiej zainwestować w lepszy program niż bawić sie HHO lub magnetyzerami.
Powrót do góry
   
bacius1
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5

Post#35 27 Maj 2012 12:57   

Re: Generator HHO w samochodzie


Zbychul napisał:
Nim to moderator wrzuci do kosza proponuje trochę matematyki:
Obroty silnika np. 2000 obr/min
Pojemność silnika np. 2,0 l
Ilość zasysanego powietrza 2000 x 2 x 1/2 = 2000 litrów powietrza / minutę
Wytwarzanie HHO to pewnie 2-4 litry / minutę
Wniosek - skoro udział hho jest na poziomie promila to niby jakie mają być te oszczędności :D :D :D
Do kibla ...



Kolega chyba nie ma pojęcia w jakich proporcjach podawane jest paliwo i powietrze!
HHO ma tu być dopełnieniem mięszanki a nie jedynym paliwem. Wstrzyknij paliwo w ilości 2000 litrów na minute do silnika bo ty chyba taki samochód posiadasz... haha
Po odpowiednim ustawieniu instalacji HHO w samochodzie spalanie spada w zależności od silnika, alternatora i generatora HHO wyniki mogą być bardzo różne.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#36 27 Maj 2012 13:35   

Re: Generator HHO w samochodzie


bacius1 napisał:
Zbychul napisał:
Nim to moderator wrzuci do kosza proponuje trochę matematyki:
Obroty silnika np. 2000 obr/min
Pojemność silnika np. 2,0 l
Ilość zasysanego powietrza 2000 x 2 x 1/2 = 2000 litrów powietrza / minutę
Wytwarzanie HHO to pewnie 2-4 litry / minutę
Wniosek - skoro udział hho jest na poziomie promila to niby jakie mają być te oszczędności :D :D :D
Do kibla ...



Kolega chyba nie ma pojęcia w jakich proporcjach podawane jest paliwo i powietrze!
HHO ma tu być dopełnieniem mięszanki a nie jedynym paliwem. Wstrzyknij paliwo w ilości 2000 litrów na minute do silnika bo ty chyba taki samochód posiadasz... haha
Po odpowiednim ustawieniu instalacji HHO w samochodzie spalanie spada w zależności od silnika, alternatora i generatora HHO wyniki mogą być bardzo różne.

Sam też masz go nie za wiele. Wylicz sobie ile musiałbyś mieć tego HHO przy stosunku stechiometrycznym 14.7 dla 2000l powietrza/min. Przypominam o róznicy między postacią gazową, a ciekłą paliwa ( stosunek wagowy).
Powrót do góry
   
bacius1
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5

Post#37 27 Maj 2012 19:37   

Re: Generator HHO w samochodzie


Nie będę się z kolegą teoretykiem kłócił bo i tak nie masz racji. Liczby na kartce papieru to nic liczby na dystrybutorze podczas tankowania się liczą! Wiem swoje.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 27 Maj 2012 19:37   



Powrót do góry
   
ociz
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 8397
Miasto: Zełwągi

Post#38 27 Maj 2012 19:51   

Re: Generator HHO w samochodzie


Sam czasem trochę czytam temat tego HHO bo mam nadzieję że w końcu trafię na jakieś konkrety, ale niestety koledzy praktycy nie chcą się nimi podzielić. Tylko jakieś bajki opowiadają, tak jakby to było celowe działanie żeby nikt zdrowo myślący w to nie wierzył.
Powrót do góry
   
CTOS
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4

Post#39 27 Maj 2012 22:41   

Re: Generator HHO w samochodzie


ależ dużo tu mądrali, piszą aby pisać, ale nic rozsądnego

jakieś chore liczenia pojemności
pisanie głupot o obciążaniu alternatora i jego wydolności, że nie podoła, że zwiększy się zużycie paliwa, przecież to bzdura
alternator na danych obrotach daje tyle ile daje , a jak brakuje to akumulator go wspomoże, jednak alternatory są tak konstruowane żeby mieć duży zapas i jeszcze doładowywać akumulator
ciekaw jestem jaką różnice odczujecie w spalaniu jadąc trasę, w jedna stronę na światłach mijania a z powrotem na drogowych, albo jeszcze na halogenach, to wydatek energetyczny podobny do generatora HHO
wiec proszę przestańcie pisać takie bzdury, prędzej samochód odczuje przeciwny wiatr niż włączenie tych swiateł


nie chce też bronić generatora HHO , bo ja też podchodzę do niego trochę sceptycznie, bo mój samochód spala około 10 litrów LPG na 100km licząc, że przejadę je w godzinę, to na minute potrzebuje 10/60=0,16 litra LPG, te obliczenia są dla LPG czyli gazu skroplonego, żeby porównać i sprawdzić sprawność generatora HHO który produkuje gaz w fazie lotnej , trzeba LPG przeliczyć na faze lotną, a stosunek ciekłego do lotnego wynosi około 1/250, czyli 1 litr ciekłego LPG, zajmie okolo 250 dcm3 czyli 250litrow ( uogólnijąc ze 1 dcm3 to litr) , czyli mój samochód na minutę pali 0,16x250 = 40 litrów propanu-butanu na minute , wiec jeśli generator produkował by ze 4 litry na minute , to stanowiło by 10 %
trzeba jednak pamiętać, że w przypadku LPG podajemy sam gaz propan-butan i musi on sie zmienić w palna mieszninę, czyli zmieszać się z powietrzem (w tym potrzebnym do tego tlenem) w przypadku HHO , podajemy już palną mieszninę ( już z tlenem), więc zeby HHO zastapiło propan-butan, powinno być go więcej, ale to też nie jest do końca jest prawdą, bo wartość opałowa ( energetyczna ) wodoru jest prawie 4 krotnie większa, propan-butan - 34,39 MJ/kg, wodór 121 MJ/kg
nie jestem matematykiem ani fizykiem ani chemikiem, umiem jedynie logicznie myśleć i na prosty chłopski rozum
jeśli HHO zajmie 10% miejsca, z tego 2/3 wodór ( HHO - dwie czasteczki wodoru jedna tlenu, do weryfikacji przez chemika) czyli 6,6% da niecałe 4 razy większą energie , moze dać nam okolo 25% zysk , co prawda sam w taki zysk jakoś nie wierze
tym bardziej, samochód nie pali nonstop tyle samo, przykładowo naciskam na gaz i pali 20l, puszczam gaz i pali 5l albo mniej, a generator HHO pracuje teoretycznie tak samo, co prawda obroty silnika mogą wpływać na prace alternatora, jednak istnieją regulatory i akumulatory które nie pozwalają na mniejsze czy większe napięcie ( co prawda napięcie wacha się od około 12v do okolo 14 v)

trzeba by było też pogadać z jakimś chemikiem, bo może tego tlenu jest za dużo i jak się ma mieszanie dwóch wybuchowych związków, bo z tego co mi wiadomo różne substancje różnie wybuchają, bo czym innym będzie jeden duży wybuch a czym innym dwa mniejsze

z tego co przeglądam net w tym temacie , to ludzie to montują i widza jakiś zysk, ciekawi mnie jednak jaki to ma wpływ na silnik, jak zaczęto montować gaz to mówiono że silniki na tym długo nie pociągną, jednak sam się przekonałem że spokojnie można jeździć na gazie, miałem CC, które zrobiło 350tys, bez żadnego remontu ( zamontowałem gaz jak miał 70 tys), zyskałem na montażu gazu sporo, prześledzę jeszcze ten sposób i może sam zamontuje generator HHO
w końcu na paliwie wodorowym na księżyc zalecieli :P

a jakby ktoś chciał skonstruować zbiornik na wodór to muszę go uprzedzić ze to najlżejszy związek i przecieka nawet przez stal :),

edit

a jeśłi jest nawet zysk 1 litra na 100km ( wyli wstepne 10%) , nawet LPG, to i tak jesteśmy do przodu o 2,7 zł
co prawda jak wpływa to na żywotnośc silnika nie wiadomo
ale z tym zawsze było, ze na gazie silnik szybko pada , co okazało się bzdura
podobnie teraz z biopaliwami, samochody miały tego nie dzignąć, a jeżdżą i nic się nie dzieje
Powrót do góry
   
Plumpi
Specjalista - systemy grzewcze
Specjalista -  systemy grzewcze


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1975

Post#40 27 Maj 2012 22:59   

Re: Generator HHO w samochodzie


Próbujesz stworzyć "perpetum mobile".
Nie da się uzyskać mniejszego spalania poprzez zastosowanie HHO. Jest to po prostu niemożliwe, ponieważ na wyprodukowanie wodoru potrzeba tyle samo energii ile jej można uzyskać podczas spalania tego wodoru. Tyle, że po spaleniu tego wodoru część tej energii tracimy (ciepło, tarcie, sprawność alternatora dużo poniżej 100%). Podczas samej produkcji wodoru część energii elektrycznej tracimy w postaci ciepła.
Gdyby ktoś mi powiedział, ze dzięki HHO wzrosła moc silnika i wzrosło zużycie paliwa, jestem w stanie w toi uwierzyć. Jednak twierdzenie, że dzięki HHO spadło zużycie paliwa jest kłamstwem.
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4992

Post#41 28 Maj 2012 09:55   

Re: Generator HHO w samochodzie


CTOS napisał:
pisanie głupot o obciążaniu alternatora i jego wydolności, że nie podoła, że zwiększy się zużycie paliwa, przecież to bzdura
alternator na danych obrotach daje tyle ile daje , a jak brakuje to akumulator go wspomoże, jednak alternatory są tak konstruowane żeby mieć duży zapas i jeszcze doładowywać akumulator
ciekaw jestem jaką różnice odczujecie w spalaniu jadąc trasę, w jedna stronę na światłach mijania a z powrotem na drogowych, albo jeszcze na halogenach, to wydatek energetyczny podobny do generatora HHO
wiec proszę przestańcie pisać takie bzdury, prędzej samochód odczuje przeciwny wiatr niż włączenie tych swiateł


Nie masz pojęcia o czym piszesz kolego, a to dziwne bo tego przecież w szkole uczą.
Weźmy wypowiedź innego kolegi o jego HHO:
slawekvilnius napisał:
teraz jeszcze będę próbował z większą suchą celą bo moja bierze 25A

25 A i 14 V, czyli jego cela ma 25 x 14 = 350 W
Sprawność tego urządzenia to 0,25[silnik] x 0,6[alternator] = 15%, czyli aby mieć te 350W na elektrolizerze silnik musi wytworzyć na wale dodatkowe 2,33 kW czyli 3,2 KM.
3,2 KM to niby niewiele wobec mocy współczesnych silników ale kiedy sobie uświadomimy, że podczas zwykłej jazdy samochód potrzebuje mocy ok. 20 koni (a często mniej), to się okazuje że te 3,2 KM to kilkanaście procent zużycia paliwa, które trzeba dodatkowo spalić (a co gorsza zapłacić za nie).

--
Uwaga: powyższe obliczenia i wypływajace z nich wnioski są błędne, proszę samemu przeprowadzić poprawny rachunek ;)
Powrót do góry
   
bartek_j
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 2645
Miasto: wioska pod Wrocławiem

Post#42 28 Maj 2012 11:40   

Re: Generator HHO w samochodzie


W tym całym HHO wytwarzający się wodór i tlen ma akurat marginalne znaczenie. Bilans energetyczny jest bezlitosny. Ale przy okazji wytwarzania wodoru dostaje się całkiem pokaźna ilość pary wodnej / rozpylonej wody do kolektora. To z resztą można zmierzyć ile. Znając natężenie prądu i mierząc ile nam wody ubyło w elektrolizerze, można z grubsza oszacować "deficyt wody" czyli ile poszło w wodór a ile wyparowało.
Jeżeli są jakiekolwiek pozytywne i mierzalne efekty tego HHO to właśnie dzięki parze wodnej w mieszance.
Dociekliwym polecam wzór na sprawność w cyklu Otta i wykładnik adiabaty....
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#43 28 Maj 2012 11:50   

Re: Generator HHO w samochodzie


bartek_j napisał:

Dociekliwym polecam wzór na sprawność w cyklu Otta i wykładnik adiabaty....

Nawet wykopaliska i badania naukowe nie przekonują przeciwników teorii Darwina.
Powrót do góry
   
bartek_j
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 2645
Miasto: wioska pod Wrocławiem

Post#44 28 Maj 2012 12:47   

Re: Generator HHO w samochodzie


To ty nie wiesz? Te wszystkie kości w wykopaliskach to "panbuk" podkłada aby wytestować wiarę ;)
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 28 Maj 2012 12:47   


Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4992

Post#45 28 Maj 2012 21:47   

Re: Generator HHO w samochodzie


Problem z tego typu wierzeniami polega na tym, że ludzie, którzy są zwolennikami takich cudownych i tajemniczych wynalazków nie posiadają niestety żadnych podstaw wiedzy by móc zweryfikować czy są one prawdziwe czy nie. I tu tkwi sedno. Jako przykład podam mój poprzedni post #41, gdzie walnąłem (nie było to zamierzone) "oczojebnego" babola w obliczeniach a nikt z oponentów w najmniejszym stopniu nie zareagował! :/
Tak więc jak tu z ludźmi dyskutować jeżeli powie się im byle co a oni to łykną? A w internecie przecież pełno "cudów" i każdy podawany jako prawda najprawdziwsza. Na allegro pełno sprzedawców zachwalających swoje "generatory". Na forach pełno przechwalających się ile to dzięki HHO zaoszczędzili paliwa.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 28 Maj 2012 21:47   


Powrót do góry
   
CTOS
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4

Post#46 28 Maj 2012 23:39   

Re: Generator HHO w samochodzie


@kybernetes widać dużo piszesz po tym forum, ale piszesz byle by pisać, wysłać do szkoły to ja mogę ciebie, tylko po co ?
ja lubię dyskusję merytoryczna, a nie taka jak ty uprawiasz
usiłowałeś coś udowodnić robiąc jakieś obliczenia, odkryłeś w nich błąd, ale poprawić go już nie umiałeś, jak z tobą rozmawiać jak mimo błędnego wniosku, czego masz świadomość, nadal twierdzisz ze teza jest do niczego.
czyli zachowujesz się jak rozpieszczony bachor - ja mam racje, bo tak i koniec.

ja też wiem swoje, wiem jak pracuje silnik, jak działa alternator, wiem co i kiedy wpływa na obciążenie silnika i jak co się ma do spalania

chciałem tez zaznaczyć że nikt tu nie próbuje zakrzywić czasoprzestrzeni i stworzyć perpetum mobile, ludzie usiłują jednak jak najlepiej wykorzystać uzyskana energię

ja w internecie znalazłem opis człowieka który przeprowadzał takie zmiany w swoim samochodzie (choćby wyrzucenie zbednych foteli), że spalanie jego samochodu spadło do 2l/100km paliwa, na świecie istnieja tez zawody seryjnych samochodów, gdzie spalanie spada poniżej 2l/100km

silnik samochodowy jest mało sprawną maszyną i w całym wątku chodzi o to żeby poprawić jego sprawność
chociaż, może nie do końca chodzi o sprawność, a o zaoszczędzenie ciężko zapracowanych pieniążków
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4992

Post#47 29 Maj 2012 00:51   

Re: Generator HHO w samochodzie


CTOS, błędu nie poprawiałem, bo wpadłem na pomysł, że to może być doskonały test na wiedzę dla kolegów entuzjastów HHO. I nadal tak uważam ;)

CTOS napisał:
1 litr ciekłego LPG, zajmie okolo 250 dcm3 czyli 250litrow ( uogólnijąc ze 1 dcm3 to litr) , czyli mój samochód na minutę pali 0,16x250 = 40 litrów propanu-butanu na minute , wiec jeśli generator produkował by ze 4 litry na minute , to stanowiło by 10 %


Tu nie bierzesz pod uwagę, że ten generator nie produkuje mieszaniny propanu i butanu tylko wodór i tlen. Gaz gazowi nierówny. 1 litr LPG w postaci gazowej ma wartość opałową ok. 110kJ. 1 litr wodoru ma wartość opałową ok. 11 kJ. Jak niżej słusznie zauważasz - HHO zawiera tylko 2/3 wodoru a więc wartość opałowa 1 litra tej mieszaniny wynosi jedynie ok. 7 kJ, czyli 15 razy mniej jak LPG. Skąd te wartości i dlaczego taka różnica? Ano poszukaj w google pod hasłem: "objętość molowa gazów".

CTOS napisał:
ja też wiem swoje, wiem jak pracuje silnik, jak działa alternator, wiem co i kiedy wpływa na obciążenie silnika i jak co się ma do spalania

chciałem tez zaznaczyć że nikt tu nie próbuje zakrzywić czasoprzestrzeni i stworzyć perpetum mobile, ludzie usiłują jednak jak najlepiej wykorzystać uzyskana energię

Czyżby? Dalsze Twoje wywody to próba skonstruowania perpetuum mobile. Skąd to przekonanie, że dodanie HHO da jakikolwiek "zysk"? Czy sądzisz, że pobierając dodatkowy prąd z alternatora nie wzrośnie moment hamujący na jego wale? I czy sądzisz, że ten moment nie będzie proporcjonalny do tego dodatkowego obciążenia? A może uważasz, że alternator przekształca energię mechaniczną w elektryczną nie tylko bez strat ale jeszcze z naddatkiem tak, że jego sprawność przekracza 100% i stąd się bierze bierze ów "zysk"? A może wyobrażasz sobie, że elektrolizer zamienia energie elektryczną na energię chemiczna zawarta w wodorze ze sprawnością większą jak typowe 50%?

Tak więc zapomnij o jakimkolwiek zysku wynikającym ze spalania wodoru wytwarzanym w pokładowym elektrolizerze.
Powrót do góry
   
bacius1
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5

Post#48 29 Maj 2012 09:29   

Re: Generator HHO w samochodzie


Widzę że kolega kybernetes dalej nie rozumie tego że generator HHO ma tylko wzbogadzić istniejącą już mięszankę a nie ją zastąpić.
W przeciągu kilku tygodni przetestuję ją na własnym samochodzie i nie omieszkam podzielić się wrażeniami na forum. Przykładem będzie Audi A4 2,5 TDI, 180 KM quattro w automacie. Obecnie spalanie jest na poziomie 8,5 - 9 l/100km.
Zobaczymy jaki będzie efekt...
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4992

Post#49 29 Maj 2012 09:45   

Re: Generator HHO w samochodzie


bacius1 napisał:
Widzę że kolega kybernetes dalej nie rozumie tego że generator HHO ma tylko wzbogadzić istniejącą już mięszankę a nie ją zastąpić.

1. Kolego Bacius1, przeczytaj jeszcze raz i dokładnie post kolegi CTOS, bo jak widzę nie zrobiłeś tego i nie zrozumiałeś, że odnoszę się do argumentacji tam zawartej.

2. A co kolega rozumie pod pojęciem "wzbogacenie mieszanki"? Czy mógłby kolega to rozwinąć?
Powrót do góry
   
bacius1
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5

Post#50 29 Maj 2012 10:05   

Re: Generator HHO w samochodzie


1. Chodzi mi tylko o Twoje konserwatywne podejście do tematu. Powtórzę to jeszcze raz - Liczby i wzory to nie wszystko. Tu się liczy wynik tankowania na dystrybutorze a nie jakieś durne wzory.
2. Wzbogacenie mięszanki powietrza i paliwa (czytaj - powietrze + LPG lub benzyna lub diesel) o tlen i wodór. Cóż tu więcej tłumaczyć.

Zresztą po co tu się przegadywać. Jak wspomniałem wcześniej za kilka tygodni będę miał wyniki i się nimi podzielę nawet jeżeli nie będą one korzystne.
Powrót do góry
   
Plumpi
Specjalista - systemy grzewcze
Specjalista -  systemy grzewcze


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1975

Post#51 29 Maj 2012 13:35   

Re: Generator HHO w samochodzie


bacius1 napisał:
1. Chodzi mi tylko o Twoje konserwatywne podejście do tematu. Powtórzę to jeszcze raz - Liczby i wzory to nie wszystko. Tu się liczy wynik tankowania na dystrybutorze a nie jakieś durne wzory.
2. Wzbogacenie mięszanki powietrza i paliwa (czytaj - powietrze + LPG lub benzyna lub diesel) o tlen i wodór. Cóż tu więcej tłumaczyć.


Wiara, wiara, precz z nauką, matematyką, fizyką i chemią, liczy się tylko wiara .... :)
Zatem wierzymy, że po testach napiszesz prawdę :)

bacius1 napisał:
Zresztą po co tu się przegadywać. Jak wspomniałem wcześniej za kilka tygodni będę miał wyniki i się nimi podzielę nawet jeżeli nie będą one korzystne.


Trzymamy za słowo :)
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#52 29 Maj 2012 14:14   

Re: Generator HHO w samochodzie


bacius1 napisał:
Widzę że kolega kybernetes dalej nie rozumie tego że generator HHO ma tylko wzbogadzić istniejącą już mięszankę a nie ją zastąpić.

Nie rozumiesz że silnik na wytworzenie tego HHO zużyje więcej energii, niż uzyska z jego późniejszego spalania? Tzw. Kamień Filozoficzny to jest, czy jak? Bo ja mam jeszcze lepszy pomysł - wywalić trujący środowisko silnik spalinowy, wstawić elektryczny - będzie on oprócz kół napędzał prądnicę, która będzie ładowała akumulator z którego następnie tenże silnik będzie zasilany.
Proste doświadczenie, pozwoli obalić ten wasz mit HHO:
Zbudujcie duży elektrolizer, o wydajności pozwalającej bezpośrednio zasilać silnik spalinowy, a ten elektrolizer zasilcie prądnicą napędzaną przez ten silnik - będzie to się kręcić, bez dodatkowej energii z zewnątrz?
Bo na ograniczenie spalania, to innych metod niż powszechnie znane nie ma ( zmniejszanie oporów toczenia, powietrza, utrzymywanie optymalnej prędkości itp.)
Powrót do góry
   
Artur4x4
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 13
Miasto: Piła

Post#53 15 Cze 2012 14:49   

Re: Generator HHO w samochodzie


W mojej opini HHo zmniejszy zużycie paliwa. Ja dodałem LPG do dizla. Efekt taki że dodany LPG poprawia spalanie ON z 75% do 95% czyli sprawność i z tego berze sie zysk. Jak ktoś nie wierzy to niech sobie zrobi doświatczenie z przenośną butla od kuchenki włoży wąż w do filtra i odkręci w czasie jazdy , prędkość i obroty wzrosną. Dodam ze udział LPG w dizlu jest bardzo mały , większa ilość powoduje stukanie.

PS Paliwa specjalnie sa tak skonstruowane aby paliwo się nie spalało albo spalało się w katalizatorze, LPG i HHO omija te zabezpieczenia.
Powrót do góry
   
gacopiesz
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 218

Post#54 15 Cze 2012 17:38   

Re: Generator HHO w samochodzie


bzdura
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#55 15 Cze 2012 21:30   

Re: Generator HHO w samochodzie


Artur4x4 napisał:


PS Paliwa specjalnie sa tak skonstruowane aby paliwo się nie spalało albo spalało się w katalizatorze, LPG i HHO omija te zabezpieczenia.

Powiedzieć że jesteś ignorantem, to za mało. Spalanie paliwa w rurze wydechowej to raz strzały, a dwa rozgrzewanie wydechu do czerwoności - > czyli usterka.
Silniki benzynowe wyposażone we wtrysk paliwa i katalizator, zawsze pracują na mieszance bogatej - czyli paliwa jest więcej niż wynika ze stosunku stechimoetrycznego. Czemu ? A z dwu co najmniej powodów:
- powód pierwszy- uboga mieszanka niszczy i silnik i katalizator ( spalanie stukowe, zbyt duża temperatura spalin)
- katalizator do poprawnej pracy potrzebuje węglowodorów, które dopalając się w nim rozgrzewają sam katalizator do temperatury pracy i powodują prawidłowy przebieg reakcji w nim.
Powrót do góry
   
carrot
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 4332
Miasto: Kraków

Post#56 15 Cze 2012 22:23   

Re: Generator HHO w samochodzie


Przyjechał klient bmw z problemem wolnych obrotów, po otwarciu maski milion, jakiś kabli, wężyków (część od kroplówek :) ), tak miał hho, jak to zobaczyłem, to trzasnąłem maską i kazałem jechać do serwisu hho. Ja się egzorcyzmami nie zajmuję
Moderowano przez carrot:
Co ten temat tu robi ?, już dawno powinien być w dziale hyde park, albo koszu

Powrót do góry
   
zdzicho44
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 561
Miasto: Piotrków Tryb.

Post#57 17 Cze 2012 12:06   

Re: Generator HHO w samochodzie


robokop napisał:

Nie rozumiesz że silnik na wytworzenie tego HHO zużyje więcej energii, niż uzyska z jego późniejszego spalania? Tzw. Kamień Filozoficzny to jest, czy jak? Bo ja mam jeszcze lepszy pomysł - wywalić trujący środowisko silnik spalinowy, wstawić elektryczny - będzie on oprócz kół napędzał prądnicę, która będzie ładowała akumulator z którego następnie tenże silnik będzie zasilany.
Proste doświadczenie, pozwoli obalić ten wasz mit HHO:
Zbudujcie duży elektrolizer, o wydajności pozwalającej bezpośrednio zasilać silnik spalinowy, a ten elektrolizer zasilcie prądnicą napędzaną przez ten silnik - będzie to się kręcić, bez dodatkowej energii z zewnątrz?

Błąd logiczny. Liczysz, tylko bilans energetyczny. Skąd natomiast wiesz ,co dzieje się w cylindrze w czasie spalania?Badałeś np. proces rozprzestrzeniania się płomienia w mieszance paliwowo- powietrznej z dodatkiem i bez dodatku HHO? Może ma wpływ dodatni , może ujemny ,a może żaden . Może sprawność silnika wzrasta ,a może nie, może spada. Pogdybać zawsze można.
Pojawił się jeden konkret- kolega marcpol podał wyniki badania ma hamowni. Skutek spadek mocy o 20KM. Można zatem pokusić się o tezę ,że również za tym ,spadło zużycie paliwa, albo spadła sprawność.W prostym bilansie energetycznym mniejsza moc ,to mniej paliwa. Można zatem wnioskować ,że generator ma jednak wpływ na spadek zuzycia paliwa. Największy zaś wpływ na zużycie paliwa ma zgaszenie silnika i trzymanie samochodu na parkingu,bąź w garażu. Tu oszczędności mogą być spore-w skali miesiąca.
robokop napisał:

Bo na ograniczenie spalania, to innych metod niż powszechnie znane nie ma ( zmniejszanie oporów toczenia, powietrza, utrzymywanie optymalnej prędkości itp.)

Ja wiem jedno- obecne silniki palą znacznie mniej ,od swoich protoplastów, na jednostkę mocy. Coś jednak udaje się osiągnąć.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 17 Cze 2012 12:06   


Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4992

Post#58 17 Cze 2012 12:49   

Re: Generator HHO w samochodzie


Zdzicho44, nikt Ci nie broni eksperymentować z HHO. Sądzisz, że do da jakiś efekt - próbuj, sprawdzaj, szlifuj, majstruj. Jednak zanim zaczniesz gmerać w swoim samochodzie musisz sobie zdać sprawę z jednej rzeczy - eksperymenty kosztują a droga pioniera jest wyboista i bynajmniej nie usłana różami. Na pewno więcej na tym stracisz, niż kiedykolwiek odzyskasz. O tym, że za pomocą prostych garażowych "hokus-pokus" - ot, coś tam pokleić, dołożyć parę wężyków i kabelków - uzyskasz zadowalająca odpowiedź na pytanie czy HHO ma sens czy nie, możesz od razu zapomnieć. Tu trzeba solidnego warsztatu i nie tylko tego z narzędziami ale i w głowie, czyli wiedzy i to na wysokim poziomie. Przekonywanie ludzi do tej idei bez wyraźnego wskazania co się za nią kryje, jakie koszty, trudy i nieprzyjemności (vide wypowiedź kolegi Carrota) jest zwyczajnym wpuszczaniem ich w maliny. Łatwo klapać gęba kiedy konsekwencje tego kłapania obciążą niczego nieświadomych "jeleni".
I o to generalnie w tym wątku chodzi - żeby nie narażać ludzi na przykre konsekwencje instalowania w swoich pojazdach różnych takich "wydumek". Chcecie eksperymentować - proszę bardzo - ale na swoim, nie na cudzym.
Powrót do góry
   
ffff
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 205
Miasto: warszawa

Post#59 17 Cze 2012 18:26   

Re: Generator HHO w samochodzie


Witam a więc po kolei ,czytam dużo o HHO opinie ,zalety wady i inne tam pierdoły ważne i nie dla mnie laika i postanowiłem ze takie urządzenie sobie sprawie .Posiadając pod ręką zakład produkcyjny nie stanowiło to problemu .Wykonana została cela zalewowa ,sterowanie PWM brak regulatora sondy lambda ,bo wpakuje to do auta na gaz .
I tak auto Polonez atu plus 14 lat akurat taki był ,średnia spalania w mieście 14-15 litrów i zamontowaliśmy .
Efekty takie że auto na gaz Lepiej się zbiera to akurat prawda ale wcale mniej gazu nie spala a jeżeli już to jakieś znikome procenty natomiast strasznie grzeje sie alternator ,został wymieniony pasek ,poprzedni poszedł z dymem ..
Pobór prądu w czasie pracy celi to 15A .
Proszę wyciągnąć wnioski samemu, ja takie już mam .
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16941
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#60 17 Cze 2012 20:35   

Re: Generator HHO w samochodzie


Cytat:

Błąd logiczny. Liczysz, tylko bilans energetyczny. Skąd natomiast wiesz ,co dzieje się w cylindrze w czasie spalania?

A zjawiska w cylindrze to na co niby się przekładają? Bilans energetyczny określa sprawność układu. Po co babrać się w rozkład wody w aucie skoro i tlen i wodór są dostępne "na gotowo" w postaci skroplonej, w wygodnych butlach?
Cytat:

Ja wiem jedno- obecne silniki palą znacznie mniej ,od swoich protoplastów, na jednostkę mocy. Coś jednak udaje się osiągnąć.

Oczywiście, "coś". Po pierwsze to superprecyzyjne elektroniczne układy kontroli warunków pracy silnika i dozowania paliwa, wymuszone raz rosnącymi cenami paliw, a dwa normami ochrony środowiska - to jest podstawa. Mechanicznie, klasyczny silnik tłokowy osiągnął swój szczyt rozwoju już dawno, nic więcej z niego wycisnąć się nie da.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Generator HHO w samochodzie
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  12345  Następny



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.097 seconds

elektroda.pl temat RSS