X

zetor 5211 ciezko pali.. ktos pomoze

18 Jan 2012 18:21 WOwowo1231234
  • #1 18 Jan 2012 18:21
    wowo1231234
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z zetorem 5211.. mial robiony kapitalny remont silnika..ciezko pali i gdy kreci strasznie dymi na siwo, gdy odpali chodzi tak na dwa i po chwili lapie na 3 i potem na dwa dalej.. pompa i wtryski robione dwa razy i dobrze ustawione cisnienie.. ciekawe jet to ze jezeli ma dany gaz to musi dlugo krecic a gdy ma dane male obroty to odpala.. rozrzad dobrze ustawiony..
  • #2 18 Jan 2012 18:23
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Może zapłon jest żle ustawiony na pompie.
  • #3 18 Jan 2012 18:32
    wowo1231234
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    zaplon jest dobrze ustawiony na pompie
  • #4 18 Jan 2012 18:34
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Na ile masz kąt wtrysku ustawiony i na jakie ciśnienie ustawione wtryskiwacze?
  • #5 18 Jan 2012 18:37
    wowo1231234
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    wtryskiwacze na 190
  • #6 19 Jan 2012 07:15
    gromleon
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Wg mnie zapowietrzający się układ paliwowy. Lub zatkany dopływ a jak z paleniem na ciepłym silniku? Bo rozumiem że kłopoty z rozruchem są na zimnym?
    No i ważna rzecz w dzisiejszych czasach to jakość paliwa przerabiałem to jakiś czas temu. O rozruchu można było zapomnieć, do dziś mam kilkaset litrów tego specyfiku.
  • #7 21 Jan 2012 11:00
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    gromleon wrote:
    Wg mnie zapowietrzający się układ paliwowy

    To dlaczego na minimalnym "gazie" pali normalnie?
  • #8 21 Jan 2012 11:32
    gromleon
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    jannaszek wrote:
    gromleon wrote:
    Wg mnie zapowietrzający się układ paliwowy

    To dlaczego na minimalnym "gazie" pali normalnie?

    Noga na gazie do oporu powoduje większe zapotrzebowanie pompy na paliwo zwiększa się podciśnienie w węzach zasilających pompę przy nieszczelnościach powoduje to większe zasysanie lewego powietrza idąc tym tropem można również przyczepić się do stanu technicznego pompki zasilającej.
  • #9 21 Jan 2012 15:09
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    A od kiedy dodajac gazu mamy wpływ na podcisnienie w przewodach paliwowych? Pompka zasilajaca ma o wiele większy wydatek niż zapotrzebowanie sekcji pompy. Zawsze jest tam lekkie ciśnienie a nie podcisnienie. Taka jest rola pompki zasilajacej. Przed pompką się zgodze ale nie mamy na to wpływu i nie zmieniamy tego wciskajac pedał gazu. Wraz ze wzrostem obrotów podcisnienie w przewodach wzrośnie ale to normalne i niestety na tym kawałku szczelnośc jest szczególnie ważna.A pali lepiej na mniejszym gazie prawdopodobnie temu że ma ustawioną dużą dwawke rozruchową która włącza się przy pełnym dodaniu gazu. Tak samo palił mi 4011 w zimie. Na około 1/3 gazu. Na pełnym nie chciał zapalić wcale a jak złapał to kaszłał ze dwie minuty. Pytanie... kiedy był robiony remont i ile jest przejechane? Do czasu dotarcia sie części silnik może dymić, brać olej.
  • #10 22 Jan 2012 02:49
    rafałszabla
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    POPIERAM kolegę seweryna co ma pompka do 'palenia' tam jest uklad niskiego cisnienia :!: więc do dawki co to ma wspóllnego odkręć okienko w pompie i podczas rozruchu zobacz co się dzieje z listwą od sekcji jak się porusza i czy powraca.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products