Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Sty 2012 20:13
    djluki4
    Poziom 9  

    Jak w temacie posiadam golfa II poj. 1300 rok produkcji 88 założyłem do niego licznik z ekonomizerem na dwie kostki i teraz pytanie mruga mi kontrolka z poziomu płynu chłodzącego może mi ktoś doradzić jak podłączyć ta kontrolkę posiadam zbiorniczek z czujnikiem płynu i przekaźnik tylko nie wiem jak to podłączyć żeby to było jak fabrycznie?
    A drugie moje pytanie dotyczy zbiorniczka płynu hamulcowego jak to podłączyć do kontrolki z ręcznego z góry dziękuję za odpowiedzi :D

  • #3 18 Sty 2012 20:34
    djluki4
    Poziom 9  

    Zico63 jest cos napisane ale nie to co ja potrzebuje bo ja do zbiorniczka i do licznika musze poprowadzic kable a nie wiem dokladnie co i jak bylbym wdzieczny za jakis schemat?

  • #4 18 Sty 2012 21:47
    Zico63
    Poziom 37  

    Lampka kontrolna płynu hamulcowego to dość łatwa sprawa: czujnik na zbiorniczku ma dwa przewody – brązowy masa i niebiesko-brązowy – sygnał do lampki. Podłączamy go do lampki w tablicy, do przewodu idącego do włącznika ręcznego hamulca, kolor szary.
    Natomiast włącznik poziomu płyny chłodzącego to już nie włącznik ON/OFF ale czujnik opornościowy. Ten system z przekaźnikiem był stosowany jedynie w silnikach 1,8; czy Kolega jest pewien, że taki właśnie system posiada?
    *) Jeśli tak, należy przewód brązowy ze zbiorniczka dołączyć do masy.
    *) przewód niebiesko-czerwony ze zbiorniczka do styku „2/5” posiadanego przekaźnika.
    *) Do styku „6/15” przekaźnika doprowadzić „plus po zapłonie”.
    *) Nóżkę „8/G” przekaźnika połączyć z żółto-czerwonym idącym z czujnika temperatury do licznika. W materiałach ma tu wtyczkę 7B pin 6 ale coś mi się kojarzy, że był to pin 4. W każdym razie żółto-czerwony (proszę o wybaczenie, powtarzam się) z czujnika „wody” w licznik.
    Na schematach dostępnych w sieci lub PW ( :wink: ) oznaczenia w rodzaju np. D29 oznaczają przykładow złącze „D”, a pin w nim 29-ty:
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl...rce.com/electrical/CE1.html%26hl%3Dpl%26lr%3D

  • #5 18 Sty 2012 22:43
    djluki4
    Poziom 9  

    Zico63 instalacji tam wogole nie mam bede ja od zera ciagnal a ten przewod z tego zbiorniczka co pojdzie do masy to obojetnie ktory podlacze czy to ma jakies znaczenie? jak czegos bym nie wiedzial to odezwie sie na pw? dzieki i pozdrawiam:)

  • #6 18 Sty 2012 23:01
    Zico63
    Poziom 37  

    Zbiorniczki, ani jeden ani drugi, nie mają innej masy niż przewodem im danym. Oznacza to, że jest im "ganz egal" który przewód do którego pinu WE WTYKU ZBIORNICZKÓW damy.
    Jeśli od podstaw - to jak pisałem: czujnik płynu hamulcowego do szarego na lampce koło radia i do masy;
    czujnik płynu chłodzącego w/g PW i nie musi być dokładnie przez złączki skrzynki bezpieczników, byle zasada połączeń została zachowana.
    Schematy dla Kolegi to nie czarna magia - mam nadzieję?

  • #7 19 Sty 2012 20:18
    djluki4
    Poziom 9  

    Zico63 jak by ci powiedziec niestety jest to domnie czarna magia bo nigdy nie wiem co te skroty oznaczaja bylbym wdzieczny jak bys mi wytlumaczyl niestety elektryka to domnie czarna magia :cry: jak mi to ktos wytlumaczy to lapie co i jak :D

  • #8 19 Sty 2012 21:24
    Zico63
    Poziom 37  

    Dobra, konkrety (konkretne opisy do wyjaśnienia) na PW, szkoda forum; no, chyba ze ktoś zechce poczytać - to wstawimy opracowanie :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty