X

9-3 SAAb 1.9TID SPRZEGLO ALBO WYSPRZEGLIK ?

29 Jan 2012 00:46 7777omega
  • #1 29 Jan 2012 00:46
    77omega
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Witam saab z 2006 roku 1,9 TID 150 koni ,wydaje glosny dzwiek podczas wciskania pedalu sprzegla ,najglosniej jest mniej wiecej w polowie ,po wcisnieciu do konca przestaje ,jutro postaram sie o filmik , moze ktos pomogl by ocenic czy to sprzeglo, lozysko a moze dwumasa ,auto ma dopiero nakulane 100tys kilometrow ,czy to mozliwe ze dwu masa,niema zadnych drgan nic tylko chalas wydobywajacy sie z okolic skrzyni w polowie wcisku ,sprzegla,,. I kolejne moje pytanko czy ciezkojest dostac sie do sprzegla ,prosze o pomoc
  • #2 29 Jan 2012 09:36
    ja-kenaj
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie jest to łożysko. Ale zobaczymy po obejrzeniu filmu.
  • #3 29 Jan 2012 21:18
    77omega
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    dodaje link w ktorym mozecie posluchac tego dzwieku
    http://www.youtube.com/watch?v=frTD4oY5Oh8&feature=youtu.be
  • #4 29 Jan 2012 22:01
    cynio333
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Dźwięk raczej wskazuje na dwumas, a co do dostępu to lekko nie jest. Trzeba podwiesić silnik i przynajmniej opuścić ramę zawieszenia (ja ją demontuję całkowicie). Niektórzy opuszczają belkę i odsuwają skrzynię aby tylko wcisnąć ręce i wymienić sprzęgło. Tak tez można, zależy jak kto woli. Ogólnie wymiany w domowych warunkach ie polecam, ale są tacy, których takie rzeczy nie przerażają :D
  • #5 31 Jan 2012 19:44
    77omega
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ,i dalej prosze o opinie filmik jest dodany w pierwszym poscie ,na razie bylem u mechanika i diagnoza dwu masa ,wiec mam dwie takie same opinie ,jednak jesli ktos by mogl jeszcze to ocenic byl bym bardzo wdzieczny ,
  • #6 31 Jan 2012 19:48
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Co by to nie było to i tak skrzynię wyciągnąć musisz, a wtedy wiele się okaże.

    A jeśli coś wymieniać to i tak kompletami, jeśli dwumas to sprzęgło i łożysko też, jeśli sprzęgło to łożysko też.
  • #7 08 Mar 2012 13:57
    kinek82
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    A czy można zastapić dwumas sprzęgłem z jednomasem?

    Do Toyoty, Skody, VW, Audi są takie zestawy i dużo tańsze. Skutków ubocznych nie ma.
  • #8 08 Mar 2012 14:32
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Zwą to sztywne koło zamachowe. Można zastąpić, ale tylko jeżeli występuje do Twojego modelu i do tego cały zestaw.
  • #9 10 Mar 2012 01:56
    77omega
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie,moze sie to kiedys komus przyda, a wiec za sprzeglo zabralismy sie z kolega,raczej bez pospiechu ,dzien wczesniej wymienilismy przy okazji pasek rozrzadu ,z rolka i napinaczem jesli chodzi o pasek ,to w dwie osoby niezbyt doswiadczone zrobilismy to w 2 godziny,
    nastepny dzien zabieramy sie za sprzeglo, zdjelismy piasty z amortyzatorow i wypielismy drazki kierownicze ,chcielismy wybic polosie ale zostawilismy bo nie chcialy zejsc, :idea: ( to byl Blad bo nam przeszkadzaly potem), potem sanki wykrecone ale opadly i nie do konca bo kolumna kierownicza je trzymala od strony kabiny,
    -nastepnie odkrecenie wszystkich srob od skrzyni /te od rozrusznika sa tak usadowione ze masakra i jeszcze jedna na gorze skrzyni od strony skrzyni dostep katastrofa
    nastepnie zciaganie skrzyni nie chciala zejsc wlasnie dlatego ze dluga poloska ja blokowala ,po odkreceniu mocowania polosi do bloku silnika skrzynia spokojnie zeszla

    jeden z wiekszych problemow to bylo zdjecie linek sprzegla zeskrzyni robilismy to pierwszy raz wiec bylo kombinowania ,okazalo sie ze wystarczy je szerokim lomem odepchac od metalowego trzpienia i zeskakuja bardzo latwo

    kolejna zez to nieodczepialem przewodu hydraulicznego od skrzyni bo wydawalo mi sie to zbedne i niechcialem pozniej odpowietrzac sprzegla jednak i tak zeby wymienic wysprzeglik trzeba ten przewod rozlaczyc wiec bylo by latwiej ,
    my skrzyni niewyciagalismy calkiem - lezala na sankach

    dalej docisk i wysprzeglik poszly bardzo latwo
    dwumasa /niewiedzielismy jaki gwint maja sruby dwumasy czy lewy czy prawy

    sruby maja normalny gwint nie odwrotny a wiec odkreca sie je przeciwnie do ruchu wskazowek zegara czyli w lewo
    tyle bylo z wymiany


    teraz etap skladania na ktorym jestesmy na razie udalo nam sie zczepic skrzynie z silnikiem jest z tym troche zabawy trzeba ja troche pchac i ruszac zeby wskoczyla na walek ,kiedy wskoczyla na walek to i tak miala okolo 0,5 - 1,0 cm
    szczeline ktora sie docisnela po wkreceniu wszystkich srob

    na razie lacznie sprzeglo zajelo nam okolo 10 godzin pracy jutro konczymy skladanie - bynajmniej taki jest plan

    i mam pytanko jak odpowietrzyc potem sprzeglo ,wydaje mi sie ze normalnie jak chamulce ale podpowiedzi mile widziane

    i jeszcze jedno wysprzeglik ,wygladal normalnie,docisk i tarcza normalnie jedyne co to luz poprzeczny na dwumasie ktorego nie ma na nowej ,

    jesli sie to komus przyda to caly zestaw jest identyczny jak do wectry 1,9 cdti 150 koni ,dwumas orginal to sach ,a docisk to luk,
    zalozylismy to samo bo tak przyszlo
    jutro wpisze reszte pozdrawiam

    wiec tak dzisiaj skonczylismy i auto jezdzi na razie slychac troche jakby szum tarczy przy wciskaniu mysle ze to przez to ze nowa ,chalasuniema wiec to byla dwumasa jest jedno ale zanim zalozylismy tarcze spasowalismy ja z dociskiem i dalismy delikatnie dwie krople super glue zeby przy przykrecaniu sie nie przestawila ,co ulatwilo potem spasowanie skrzyni z silnikiem ,,wiec mysle ze ten szum tarczy to moze jeszcze ten super glu trzyma ,ale przy tak duzych silach powinien puscic w koncu mam nadzieje,

    a jeszcze odpowietrzanie i tu sie nameczylismy ,odpowietrza sie normalnie jak chamulce jednak koniecznie plyn w zbiorniczku musi byc po sam korek inaczej bedziecie pompowac i pompowac i nici my tak stracilismy ponad godzine ,
  • #10 28 Oct 2012 10:44
    77omega
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ,po kilku miesiacach exploatacji SAABA wszystko jest ok po naszej wymianie /to co szybciej opisywalem czyli szum po wymianie to byl efekt uzycia super glue do podklejenia tarczy z dociskiem (ulatwia to spasowanie ze skrzynia ) klej po kilku jazdach puscil w koncu i do teraz jest wszystko jak trzeba , :D
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products