Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Hardware -> Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?
Autor
Wiadomość
pikachu96
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Gru 2004
Posty: 30
Miasto: Gdynia

Post#1 Post autora tematu 22 Gru 2004 18:55   

Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


Diagnostic partition nazywana bios-Partycja to pomysl Compaqa na rozbudowany Bios (lata 1996), latwa mozliwosc updatow poprzez ROMpaq wgrywany z bootowalnej dyskietki . Z jednej strony bezpieczne i latwe z drugiej klopotliwe przynajmniej dla mnie.
Posiadam Digital Hinote VP model TS30G to pentium I (133MHZ) bios:Phoenix NoteBios 4.0podczas partycjonowania dysku IBM DMCA-21440 usunolem ta "poza dos-owska" Partycje....a bez niej Lap nie wykrywa hdd "Table Partition corrupted or not exist" O ile mi wiadomo jest to wlasnie spowodowane brakiem tej partycji no i biosu znajdujacej sie na nim...Nie posiadam FDD wiec sprawa wydaje sie beznadziejna...
Prosba o pomoc:
HDD 2.5"mam podlaczony teraz do swojego PC
1 Jaka wersje rompaqa mam zciagnac (czy to jakas roznica) na stronie niema supportu tej serii Dig....VP
2 Czy ktos ma moze taki dysk z diagnostic partition i moglby mi przeslac GHosta i pokierowac jak zrobic kopie?
3 Jak bez Flopka utworzyc taka partycje ?
Z flopkiem to podobno bulka..bo on sam po starcie jak nie ma takiej partycji to ja tworzy..
Wmiare rozwoju tematu postaram sie napisac czego sie dowiedzialem do tej pory...moze to komus pomoze....instr jest na stronie
www.mcbia.com/support/compaq.htm
Pozdrawiam!
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Gru 2004 18:55   





Powrót do góry
   
mbo
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 16173
Miasto: Dębniaki

Post#2 22 Gru 2004 21:10pomocny post - solucja   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


pikachu96 napisał:

[b]1 Jaka wersje rompaqa mam zciagnac (czy to jakas roznica) na stronie niema supportu tej serii Dig....VP


Możesz spróbować Contura - choć niekoniecznie musi działać...

Cytat:
2 Czy ktos ma moze taki dysk z diagnostic partition i moglby mi przeslac GHosta i pokierowac jak zrobic kopie?


Niestety nie posiadam

Cytat:
3 Jak bez Flopka utworzyc taka partycje ? Z flopkiem to podobno bulka..bo on sam po starcie jak nie ma takiej partycji to ja tworzy..


Jeśli masz CD-ROM to nie ma problemu - tworzysz dyskietkę na innym kompie, a później nagrywasz z jej użyciem płytkę startową.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Gru 2004 21:10pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
pikachu96
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Gru 2004
Posty: 30
Miasto: Gdynia

Post#3 Post autora tematu 23 Gru 2004 00:10   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


Witaj dzieki za odpowiedz!
Nie spotkalem sie z Contur-em zazwyczaj te ze stronki compqa zaczynaja sie na sp12374 i jakis numer ... Wiesz cos o tej wersji czy to taki strzal , moglbys mi przyblizyc temat (oczywiscie zaraz poszukam w necie)
Owszem mam CD-rom ale w biosie (taki okrojony) po wcisnieciu F2 mam do wyboru startuj z dyskietki lub tylko z dysku C .....
Jak juz pisalem na dysk reaguje " Table Partition corrupted or.." i jakich bym nie tworzyl partycji i formatowal czy Fat 16 czy 32 (tych dosowych)
nic mi nie zczyta.....a CD-rom obsluga....nie mam pomyslu jak go zmusic zeby czytal z CD-ka
Te problemy wynikaja ze tak jakby wogule przez to ze nie ma tej dziwnej Partycji (diagnostic p.) nie ma CMOS setup wiec obsluga jakich kolwiek uzadzen podejrzewam ze jest niemozliwa .....ale jesli masz jakis pomysl z tym CD (ja juz rozne warianty rozpatrywalem)
albo sposob by stworzyc zdalnie (na innym PC) taka diagnostic partition to z ogromna ciekawoscia i wdziecznoscia poslucham.....pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Gru 2004 00:10   





Powrót do góry
   
mbo
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 16173
Miasto: Dębniaki

Post#4 23 Gru 2004 12:17pomocny post - solucja   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


pikachu96 napisał:
Witaj dzieki za odpowiedz!
Nie spotkalem się z Contur-em zazwyczaj te ze stronki compqa zaczynaja się na sp12374 i jakis numer ... Wiesz cos o tej wersji czy to taki strzal , moglbys mi przyblizyc temat (oczywiscie zaraz poszukam w necie)


Mam takiego laptopa - to 486.
Dlatego propomowałem ten model akurat.

Cytat:
Owszem mam CD-rom ale w biosie (taki okrojony) po wcisnieciu F2 mam do wyboru startuj z dyskietki lub tylko z dysku C .....
Jak juz pisalem na dysk reaguje " Table Partition corrupted or.." i jakich bym nie tworzyl partycji i formatowal czy Fat 16 czy 32 (tych dosowych)
nic mi nie zczyta.....a CD-rom obsluga....nie mam pomyslu jak go zmusic zeby czytal z CD-ka


To ciekawe. Mi na laptopie Compaq Contura pozazywał tylko komunikat o nieistnieniu partycji diagnostycznej, ale wszystko inne działało bezproblemowo.

Cytat:
Te problemy wynikaja ze tak jakby wogule przez to ze nie ma tej dziwnej Partycji (diagnostic p.) nie ma CMOS setup wiec obsluga jakich kolwiek uzadzen podejrzewam ze jest niemozliwa .....ale jesli masz jakis pomysl z tym CD (ja juz rozne warianty rozpatrywalem)
albo sposob by stworzyc zdalnie (na innym PC) taka diagnostic partition to z ogromna ciekawoscia i wdziecznoscia poslucham.....pozdrawiam


Jak będę miał tego laptopa w domu - to mogę Ci podesłać obrazek tej partycji zrobiony np. Partytion Magiciem, ghostem czy czym jeszcze innym.
Powrót do góry
   
holuan
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 233
Miasto: Dublin

Post#5 23 Gru 2004 12:32pomocny post - solucja   

Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


pamietam ze w f-disku linuxowym jest mozliwosc zalozenia takiej partycji, sproboj...
Powrót do góry
   
pikachu96
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Gru 2004
Posty: 30
Miasto: Gdynia

Post#6 Post autora tematu 25 Gru 2004 22:35   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


Dzieki za wasze wskazowki ale niestety na niewiele sie zdaly chociaz....
Odpowiedz jest prosta zawsze nalezy sciagnac manuala do komputerka i okaze sie ze problemy sie same rozwiaza...u mnie byl zonk bo sciagnolem wczesniej guida ale byl widocznie niepelny i nic nie mowil o partycjonowniu dysku....ale aktualnie mam nowego ze strony
http://h18000.www1.hp.com/legacysupport/digital/epid74.html
a rozwiazaniem jest jeden programik phdisk http://www.asus.it/support/download/item.aspx?ModelName=P6
Kolega od linuxa byl chyba bardzo blisko!
Wiec skrocona instrukcja :
1 przygotujcie dyskietke na ktora przekopiujcie zciagniety programik phdisk
2 uruchomcie laptopa z fdd jakiej kolwiek dyskietki startowej z DOS
3 zrobcie fdiskiem aktywna partycje i ja zformatujcie (format c:)
3 wlozcie dyskietke z phdisk i przkopiujcie z niej na HDD
copy phdisk c:(chyba tak jakos to bylo w dosie)
4 nastepnie wpiszcie:
c:/phdisk/create /partition
po create koniecznie musi byc spacja nastepnie program was sam poprowadzi
Teraz musicie odnowa zalozyc partycje dos na waszym hdd (fdisk i format)
I po bolu !
Pozdrawiam (i czytajcie manuale --ale tylko te kompletne i dobrze napisane...!:) )
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 25 Gru 2004 22:35   





Powrót do góry
   
gerlach38
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 145
Miasto: Elbląg

Post#7 17 Sty 2005 11:22   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


Sprawa jest stosunkowo prosta.Musisz mieć na dysku wolne około 15 mb .Musi to być początek dysku.Odpalasz partition magic ,zmniejszasz partycję pierwszą o 15 mb.Potem odpalasz diagnostic dyskietkę .Musisz też posiadać dyskietkę setup.Odpalasz kompa z dyskietki diagnostic i wykonujesz polecenia.obie dyskietki w obrazach są do pobrania niżej.Jeśli nie masz flopa to może być problem.Można spróbować zrobić cd startowe z tych dyskietek.

Załączniki:
Powrót do góry
   
goldboss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 262
Miasto: Lubań

Post#8 21 Gru 2006 18:24   

Re: Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?


a moze jakas madra glowa powie mi co ja mam z tym zrobic
Dostałem od znajomego starego laptopa AcerNote 905C . Procesor pentium 120 Mhz ,pamięć 40Mb ,dysk 5Gb .Od razu wymieniłem baterie biosu bo nie trzymała ustawień . W laptopie
na dysku był system Win95 (niemiecki) który działał poprawnie .Chciałem zmienić system
na Win98SE po polsku . Po sformatowaniu dysku utworzyłem jedną dużą partycje
na całym dysku i tu zaczęły się schody . Podczas startu na samym początku pokazuje się
czerwona plansza z napisem :
Save to disk area corrupted or doesn"t exist
This will disable the save to disk feature
Dalej podczas instalacji Win98 w pewnym miejscu instalacja się zatrzymuje i pojawia się komunikat : (ze dalej nie można kontnuowac instalacji) i nie mogę zainstalować systemu do końca .
Na jakimś forum wyczytałem że do zrobienia partycji na tym laptopie trzeba zastosować
Program Phdisk po odpaleniu Phdisku jest podany rozmiar mojego dysku w nawiasie i dwukropek: po którym trzeba podać rozmiar tworzonej partycji .Tu wpisuje różne wielkości które laptop
nie akceptuje i tu kończą się moje pomysły
Problem prawdopodobnie polega na utworzeniu odpowiedniej partycji (lub kilku) przy moim biosie phoenix. Wymagana jest bodajże jakaś specjalna partycja na której komp będzie mógł zapisać stan uśpienia (hibernacji). Robi się to ponoć za pomocą programu phdisk, ale jak? Czy trzeba jakieś funkcje wcześniej ustawić w biosie, mój dysk jest cały sformatowany, czy musi mieć już wcześniej utworzoną partycję.

goldboss(malpa)wp.pl
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Hardware -> Bios Partycja w Laptopach Compaq jak ja stworzyc.....?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Jak usunąć hasło w bios? HP compaq nx6125 (3)
Jak zmienić BIOS w Compaq ArmadaM700 na nowszy? (7)
BIOS w Compaq Armada7400. Jak można to zrobić? (2)
Jak wejść w BIOS w Compaq Armada 1120T? (5)
COMPAQ BIOS I PCMCIA - jak przestawić? (3)
Compaq Armada- Bios - jak wejść? (1)
Zamiana dysków w laptopach Compaq Presario2100 i EvoN610c (1)
Compaq Armada 1750 BIOS. Jak zrobić w Nero płytę z BIOS-em? (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.539 seconds

elektroda.pl temat RSS