Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 01 Lut 2012 20:10
    makaronmc
    Poziom 30  

    Witam.
    Planuję zakup Diesla (Audi z 2001r).
    Dolewacie coś w mrozy?

  • #2 01 Lut 2012 21:16
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Benzynę + danaturat na wodę.

  • #3 01 Lut 2012 21:31
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Ja nie dolewam.

  • #5 01 Lut 2012 21:57
    kamil907
    Poziom 28  

    denaturat lub Pb i zawsze odpali.

  • #6 01 Lut 2012 22:02
    makaronmc
    Poziom 30  

    Może ktoś powie w jakiej proporcji dolewac benzyne do ropy ?

    Na każde 10 litrów ropy, jeden litr benzyny?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Myślę, że Audi z 2001r. w dieslu, będzie dobrze sobie radzić na mrozie ? (pomijawy sprawy akymulatora).

  • #7 01 Lut 2012 22:10
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Myślę, że to Audi z przebiegiem około 300-400 tys. km najmniej będzie obchodziło paliwo, a bardziej jakiś mały remont w przyszłości ;-) A jeżeli to 2,5TDI to w ogóle radość z eksploatacyjnych czynności naprawczych w obrębie silnika. ;-)

  • #8 01 Lut 2012 22:30
    makaronmc
    Poziom 30  

    Audi A3 1.9TDI 90KM 2001r. Udokumentowany przebieg 212 tys. km.

  • #9 01 Lut 2012 23:13
    kamil907
    Poziom 28  

    0,5l na 10l ropy powinno wystarczyć.

  • #10 02 Lut 2012 01:21
    SauerMauser
    Poziom 21  

    makaronmc napisał:
    Audi A3 1.9TDI 90KM 2001r. Udokumentowany przebieg 212 tys. km.


    Słuszny wybór - moc niewyżyłowana = większa żywotność silnika. Co do przebiegu, gdybyś szybko chciał sprawdzić z ciekawości przebieg, zadzwoń do dwóch ostatnich serwisów niemieckich i spytaj o to auto. Podają informację na telefon o serwisie (tańsza alternatywa podpinania pod komputer). Sorry za offtop, ale to tylko gwoli ścisłości.

  • #11 06 Lut 2012 07:56
    alien66
    Poziom 9  

    Ja mam trochę starsze auto VW Bora 1.9 TDI 110km i na mrozy od -10 dolewam depresator diesel skydd, a czasem trochę nafty. Tego depresatora dolewają kierowcy ciężarówek, którzy jeżdżą do Rosji. Skuteczny - paliwo przy dużym mrozie ma swoje właściwości, nie robi się kaszka.

  • #12 06 Lut 2012 08:48
    makaronmc
    Poziom 30  

    Jak kupowałem Audi, to pytałem się właściciela czy coś dolewać to mówił żeby nie lać, bo zalejesz jakieś "gówno" i pójdzie pompa, tankuj paliwo na Shellu, BP i ma palić.

    I faktycznie zatankowałem na Shellu ropę, i nie mam problemu z odpaleniem, a auto stoi na dworze i jest co noc -20. Przed spaniem tak koło 21:00 idę do auta i chwilę je przepalam i rano dosłownie pali "od drugiego kopa"

  • #14 06 Lut 2012 22:41
    JKwiek
    Poziom 8  

    muszę cie zmartwic @makaronmc ale czasami nawet tankowanie na takich stacjach nie pomoże. Czy myślisz że stacja statoil sprowadza swoje paliwo ze skandynawii do polski? Czy bp eksportuje swoje paliwo do naszego kraju? Zapewniam Cię że nie. Co więcej opłacalna odległość na jaką transportuje się paliwo (cysterny) to jakieś 200 km. Czyli wyobraź sobie że wszystkie stacje w promieniu 200 km od rafinerii lub od punktu odbioru maja to samo paliwo (nie mówię tutaj o paliwach premium).

    Jeśli Cię to nie przekonuje to co roku odpowiedni urząd zamieszcza wyniki analiz paliw na różnych stacjach. Uwierz mi że i BP znajdowało się na tej "złej" liście. Ale to już chyba jest robota właściciela stacji...

  • #15 06 Lut 2012 23:02
    makaronmc
    Poziom 30  

    Mogę prosić o linka do tej listy ?

  • #16 07 Lut 2012 09:40
    JKwiek
    Poziom 8  

    oczywiście, strona UOKIK:
    http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php

    Przyznam szczerze, że wyników z 2011 wcześniej nie widziałem, ale przy okazji właśnie się z nią zapoznałem. I powiem, że bardzo cieszy mnie, że coraz lepiej to wygląda. Jest tam również analiza z 2010 - stacje bp, shell, lukoil, arge i orlen tam figurują. Biorąc pod uwagę analizy z wcześniejszych lat wyglądało to o wiele gorzej. Ale i tak w 2011 stacje orlen się na niej znajdują. Ale ogólnie rzecz biorąc widać że w większości są nieprawidłowości na małych prywatnych stacjach, wcale mnie to nie dziwi zbytnio - "polak potrafi".

    Koledzy którzy mają problem z odpalaniem - sprawdzcie czy aby gdzies na tych stacjach nie zatankowaliście. Główny problem podczas odpalania w zimie może być spowodowany niewłaściwym składem frakcyjnym lub obecnością wody (jest to zaznaczone w tym sprawozdaniu)

    Pozdrawiam
    Kuba

  • #17 07 Lut 2012 10:09
    makaronmc
    Poziom 30  

    W mojej okolicy sprawdzili dwie stacje DANPOL na którym nie tankuję i jakąłś Spółdzielnie Transportu Wiejskiego na której także nie tankuję...

    Czyżby stacje miały wtyki ?
    Dlaczego nie kontrolują od lat Orlenów, BP, czy Shellu i Bliskiej w mojej okolicy ?!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mój znajomy mówił że tankuję do swojego Diesla "zimową ropę" na Bliskiej...

    Pewnie ta najdroższa ropa na Bliskiej kosztuję tyle co najtańsza na Shellu ale dobra...

    Na Bliskiej osobiście bym nie zatankował to tam jest najtańsze paliwo w mieście.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Nawet spotkałem się z opiniami o Bliskiej, że paliwo owszem jest trochę tańsze ale na to samo wyjdzie bo auto więcej spali.

  • #18 07 Lut 2012 10:34
    JKwiek
    Poziom 8  

    Myślę, że nie chodzi tutaj o wtyki a jedynie o donosy konsumentów. Jeśli tak jak mówisz nie sprawdzali tych stacji to może nikt się po prostu nie skarżył. Choć i tak takie kontrole są przeprowadzane wyrywkowo.

    Dla ścisłości - "zimowe paliwo" w naszym kraju jest wprowadzane na stację chyba w okresie od 1.X. do 1.IV. (mogę się mylić co do tych dat, nie pamiętam dokładnie). Oczywiście jest to spowodowane niskimi temperaturami.

    Mając na myśli "zimowe paliwo" mówiłeś pewnie o paliwie premium czyli tym niby "lepszym".

    Jeśli chodzi o to którego paliwa więcej spali (z której stacji) to nie byłbym taki pewny co do oceny. Bardzo wiele czynników wpływa na spalanie i ciężko naprawdę to wyczuć. Miarodajny wynik dałby jedynie pomiar wartości opałowej paliwa.

    Kuba

  • #19 07 Lut 2012 10:52
    makaronmc
    Poziom 30  

    Jest u nas Petrochemia na którą ludzie od kilku lat mówią, że mają złe paliwo.

    Znajomy tankował tylko tam swoją Toyotę Avensis (Diesel) i pozapychało mu wtryski.

    Jak można zgłoście stację do takiej kontroli ?

  • #20 08 Lut 2012 21:06
    JKwiek
    Poziom 8  

    Tego akurat nie wiem, ale pewnie na stronie UOKIK znajdziesz "formularz donosiciela".

    Kuba

  • #21 09 Lut 2012 03:16
    SauerMauser
    Poziom 21  

    makaronmc napisał:
    [...]
    Jak można zgłoście stację do takiej kontroli ?


    I tak dostaną zapewne cynk i na próbę pójdzie lux paliwo...

  • #22 09 Lut 2012 21:43
    sq9cwd
    Poziom 27  

    Używając poprzedniego samochodu na zimę przestawałem używać rzepakolu. W obecnym na pompowtryskach nie bardzo mam ochotę sprawdzać ich cenę. Dolewam depresatora, nie pamiętam już jakiej firmy.

  • #23 09 Lut 2012 23:33
    JKwiek
    Poziom 8  

    Cytat:
    Używając poprzedniego samochodu na zimę przestawałem używać rzepakolu.


    Masz na myśli bioester?

    Kuba

  • #24 10 Lut 2012 16:07
    Maciuś01
    Poziom 11  

    Benzynę + danaturat na wodę.

    Dobre rozwiązanie w beczce w tdi pd już nie.

    W twoim przypadku depresator bule jakiej firmy byle w miarę znanej.

    JKwiek napisał:
    Czy bp eksportuje swoje paliwo do naszego kraju?


    Pewnie że nie to jest paliwo z płocka ale ma dodatki kontrolowane i zgodne z zaleceniami bp i dlatego jest to paliwo bp bo benzyna a raczej etylina jest taka sama a dodatki są różne - rozpuszczalnik to też dodatek :-)

    Ja polecam tankować na dobrych stacjach - polecam Shell ale z chwilę znajdzie się kilka postów że to g itp. ale mówie poważnie dobra stacja i nie ma problemu (oczywiście jeszcze filtr paliwa przed zimą trzeba zmienić) ja najniższa w jakiej odpalałem mojego diesla to - 32 i nie było problemów - paliwo shell - widziałem certyfikat dostawy -42

  • #25 10 Lut 2012 18:01
    kamil907
    Poziom 28  

    Maciuś01 napisał:
    ja najniższa w jakiej odpalałem mojego diesla to - 32 i nie było problemów - paliwo shell - widziałem certyfikat dostawy -42

    Ja swojego diesla tankowałem zawsze tam gdzie było najtaniej + litr denaturatu na pół zbiornika i przy -30 zapalałem za pierwszym razem. Druga sprawa to w lecie jeździłem na czym popadło i jakoś ani silnika, ani pompy ani nawet wtrysków nie uszkodziłem. Więc pojawia się zasadnicze pytanie.. po co przepłacać?

  • #26 10 Lut 2012 18:41
    sq9cwd
    Poziom 27  

    JKwiek napisał:

    Masz na myśli bioester?

    Niekoniecznie ;)
    Maciuś01 napisał:
    ....benzyna a raczej etylina jest taka sama a dodatki są różne...

    Mam nadzieję, że nie wyrwałem zdania z kontekstu. Etylinę wycofano ze sprzedaży w latach 90tych...

  • #27 10 Lut 2012 18:53
    romanhoks
    Poziom 15  

    Ci co leja denaturat do Diesla to niech sobie zrobia w domu zwykla probe.Wleja do sloika diesla kapna troche wody i denaturatu.Zaczna mieszac i zobacza ze woda dalej pozostaje nie rozpuszczona.Sa kropelki dalej.W benzynie ok, ale nie w dieslu.To mi pokazano nie raz na szkoleniach z zakresu paliw plynnych i olei silnikowych.Mozna wode w dieslu rozpuscic ale chemia.Sa do tego srodki ogolnie dostepne. Wiem ze teraz sie zaczna madre posty.Tylko przed tem niech ten co napisze zrobi sobie prosta probe w domu.

  • #28 10 Lut 2012 18:59
    sq9cwd
    Poziom 27  

    romanhoks napisał:
    Wiem ze teraz sie zaczna madre posty.
    Ale dlaczego? Masz 100% racji. Denaturat był dobrem w czasach, kiedy nie było niczego innego, a i to tylko dla benzyniaka. Diesel niestety nie przepada za takim traktowaniem...

  • #29 10 Lut 2012 22:04
    romanhoks
    Poziom 15  

    Kiedys to tez napisalem na innym forum .Odpisalo mi paru ze w zadnym wypadku nie mam racji.Ja na to ze zrob w domu probe a zmienisz zdanie.Prob nie beda robic i racji nie mam :D

  • #30 11 Lut 2012 22:33
    darekzaz
    Poziom 2  

    Nie radzę dolewać denaturatu do ON, parafiny i tak nie rozpuści najlepszym dodatkiem jest nafta (1 do 10)ponieważ jest najbardziej zbliżona składem do ON, benzyna to ostateczność ponieważ bardzo zaniżą liczbę cetanową słychać zresztą po pracy silnika.Stosuje AS-TDA z CASTROLA przez cały rok czyści układ paliowy i wycisza pracę silnika w zimie jeszcze mi nie przyłapało paliwa.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty