| Author |
pembuk Poziom 11

|
03 Feb 2012 21:15 Step7 5.4 - edycja FB online |
|
|
|
Witam,
Od razu zaznaczę, że w programowaniu Stepem jestem raczej zielony. Na co dzień pracuje z AB, ale mamy w firmie jedną dość sporą realizację na s7-300 i niestety ją też trzeba obsłużyć.
Interesuje mnie w jaki sposób mogę przeprowadzić edycję FB będąc w trybie on-line z CPU tak by nie było konieczne przeładowanie programu (np. podczas wykonywania programu). Dokładnie chodzi mi tylko o zmianę jednej stałej wartości w instrukcji porównania. Czy jest to w ogóle możliwe?
W przypadku AB nie ma z tym problemu. W stepie wiem o jaki FB chodzi, mogę go otworzyć i monitorować.
Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość ;)
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
03 Feb 2012 21:15 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
PikaCZ Poziom 8

|
03 Feb 2012 21:57 Re: Step7 5.4 - edycja FB online |
|
|
|
Witam. Pracując ze Stepem 5.4 niema tak jak w AB (rozumiem że chodzi o Allen Bradley) pracy w trybie online. Robiąc zmiany w programie nie musisz wgrywać po podłączeniu się do sterownika całego programu tak jak to mam miejsce w AB (ponieważ nie podłączasz się do sterownika tak jak w AB). Możesz wgrać ten jeden konkretny blok który edytowałeś i jeśli nie popełniłeś żadnego błędu sterownik się nie zatrzyma. Jeśli masz wątpliwości gdzie znajduje się nowszy program u ciebie na komputerze czy w PLC zawsze możesz skorzystać z funkcji Compare.
Edytując funkcję FB musisz zwrócić uwagę czy podczas edycji nie zmieniłeś definicji samego bloku FB (np dodałeś wejści lub wyjście lub jakąś nową zmienną) bo wtedy należy aktualizować blok DB który jest powiązany z daną funkcją. Jeśli tego nie zrobisz sterownik może się zatrzymać. Sprawa się komplikuje jeśli dodatkowo zmienisz definicję FB która jest wywoływana jako multi-instance, ale to temat na inny wątek.
Mam nadzieję że chociaż trochę wyjaśniłem, jak masz problem to pisz.
|
|
| Back to top |
|
 |
Google

|
#
03 Feb 2012 21:57 |
|
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |