Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus c-330 pęknięty blok silnika
Autor
Wiadomość
lukasz8107
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 5
Miasto: Hucisko

Post#1 Post autora tematu 04 Lut 2012 13:38   

Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Witam.
Szukam pomocy. Rozmarzł mi blok. Są prawdopodobnie dwa pęknięcia na zewnątrz i wewnątrz bloku. Gdy odpaliłem na chwilę ciągnik i dolewałem wody woda wylała się bagnetem od oleju.
Chcę kupić używany blok.
Na co zwracać uwagę podczas kupowania bloku?
Na pewno na pęknięcia, wżery, gwinty.
I czy jeśli blok będzie osiowany nie trzeba będzie założyć grubszych panewek takich jak c- 28?
Powrót do góry
   
kidu22
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 3350
Miasto: Zawada Mazurska

Post#2 04 Lut 2012 14:17   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


Kolego używka blok ok 1000zl nowy 2000zł, używany silnik z gwarancją 2500zł .

Lepiej kupić używany silnik , bo naprawiać się nie opłaca, cały osprzęt trzeba przezrucić i dalej nie wiadomo czy będzie chodzić.

2 dniówki trzeba przeznaczyć na to + to co wyjdzie w praniu .
Powrót do góry
   
lukasz8107
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 5
Miasto: Hucisko

Post#3 Post autora tematu 04 Lut 2012 15:17   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


tan silnik miałem w bardzo dobrym stanie 3 lata po remoncie,ten silnik nie użył roboty w polu.znalazłem blok za 600zł i chyba stawiam na przekładkę,na co zwracać szczególna uwagę podczas kupowania starego bloku?
Powrót do góry
   
krzysiek7
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1343
Miasto: Nibylandia

Post#4 04 Lut 2012 17:40   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


lukasz8107 napisał:
znalazłem blok za 600zł i chyba stawiam na przekładkę,na co zwracać szczególna uwagę podczas kupowania starego bloku?

Zadaj sobie jedno pytanie, dlaczego ktoś miałby wymieniać dobry blok silnika?
Powrót do góry
   
kidu22
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 3350
Miasto: Zawada Mazurska

Post#5 04 Lut 2012 18:44   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


krzysiek7 napisał:
Zadaj sobie jedno pytanie, dlaczego ktoś miałby wymieniać dobry blok silnika?


Np . jest maniakiem corocznej wymiany bloków silnika?

Bloki 30 stki sa awaryjne po przegotowaniu albo przemrożeniu albo złym zakładaniu tulei.

Toteż piszę że sie to nie opyla robić. Nawet w ciężarówkach gdzie ceny są dużo wyższe nie robi sie takich ceregieli, jak już to cały dół się kupuje, albo cały silnik.
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#6 04 Lut 2012 21:33   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


Mam blok do c-330 po szlifie na panewki R-ki. Do tego mogę dorzucić dwa korbowody i zestaw nowych panewek głównych R.
Są to panewki grubsze stosowane jak N-ki się w czasie eksploatacji obrucą w bloku.
Do bloku sa włożone nowe tuleje. Po za tym blok nie ma pęknięć i sądząc po małej korozji w części wodnej to był mało używany.
Dla zainteresowanych mogę porobić zdjęcia i przesłać na mejla.
Lokalizacja województwo śląskie. Tarnowskie Góry
Powrót do góry
   
xyro
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 558
Miasto: Essex

Post#7 04 Lut 2012 21:49   

Re: ursus c 330 pęknięty blok silnika


Bardzo proszę o zdjęcia. Mam kogoś kto jest zainteresowany. Też zamroziło mu blok.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lut 2012 21:49   





Powrót do góry
   
Saper 18
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 15 Lip 2004
Posty: 245

Post#8 05 Lut 2012 03:12   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Kupują używany blok możesz nadziać, bo gołym okiem nie jesteś wstanie dokładnie ocenić jego stanu, mogą być pęknięcia w kanałach olejowych, lub może być przygrzany i odkształcony. Jeśli kupisz to musisz dać go do osiowania i najprawdopodobniej do regeneracji dolnych gniazd tulei- dodatkowe koszty.I nie masz jeszcze 100% pewności że jak złożysz to będzie wszystko ok. Dlatego popieram kolegów - kupić komplety silnik na chodzie, lub nowy blok.
Powrót do góry
   
lukasz8107
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 5
Miasto: Hucisko

Post#9 Post autora tematu 05 Lut 2012 12:31   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


przyznam rację z tym starym blokiem można sobie więcej kłopotów narobić,sprawdzę głowicę jeśli się okaże że jest pęknięta to kupię cały silnik.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lut 2012 12:31   





Powrót do góry
   
xyro
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 558
Miasto: Essex

Post#10 05 Lut 2012 12:57   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Jeżeli ktoś sprzedaje sprawny blok to ma być sprawny. Jeżeli jest nie pewny to się mówi przy sprzedaży, Ja zawsze przy takich zakupach (używane części od osób prywatnych) dogadywałem się o możliwość zwrotu. Blok taki można sprawdzić tylko powierzchownie niestety. Dlatego lepsze są zakupy u ludzi siedzących w temacie i często zajmujących się naprawą ciągników i tym podobnych maszyn bo jak coś "nie robi" to się to oddaje. Tak czy inaczej nie których rzeczy nie kupuje się używanych. Jak np blok. Ale jak ktoś się uprze ...
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#11 05 Lut 2012 13:17   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Wszystko fajnie tylko jaka jest gwarancja ze w kompletnym silniku na chodzie blok nie jest spawany wewnątrz. Okazuje sie to dopiero po kilku latach jak otwieramy do środka.
Jeśli składasz sobie sam silnik to wiesz co masz , a jak kupujesz gotowca to troche jest ryzyko na jakich częściach jest poskładany.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lut 2012 13:17   





Powrót do góry
   
lukasz8107
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 5
Miasto: Hucisko

Post#12 Post autora tematu 06 Lut 2012 13:12   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Rozmawiałem z gościem z moich okolic i zaproponował mi silnik na wymianę z dopłatą 2000zł na gwarancji.i teraz jak kolego piszesz nie wiadomo jakie części będą w tym silniku,za 2000zł kupię nowy blok i zrobię przekładkę,będę pewny co mam w środku.Jakiej firmy kupić blok patrzyłem na allegro to są niby polskie.
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#13 06 Lut 2012 15:32   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Z jednej strony co nowe to nowe ale 2000 trzeba zapłacić. Z drugiej strony kupujesz używkę z osprzętem za 2600zł, ile pochodzi to trochę jak na loterii ale w najgorszym przypadku masz osprzęt który możesz wykorzystać lub sprzedać.
Po za tym tylko robocizna na przełożenie całego silnika.
Pozostaje ostatnie rozwiązanie kupić używany blok.

Nowy 2000zł+500zł robocizna na przełożenie
lub używany 800-1000zł+500zł robocizna na przełożenie
Do tego dochodzi materiał pomocniczy (uszczelki)+co tam jeszcze wyjdzie po rozebraniu i weryfikacji( panewki, głowica, pompa wody, pompa oleju,)
Jeśli będziesz to robił sam to zaoszczędzisz 500zł z tym że na spokojnie jw pisali poświęcić musisz 2 dni minimum. Na szybko i z pomocnikiem to w jedną dniówkę się można uwinąć z robotą.



Moja oferta dotycząca bloku dalej aktualna. Wszystkich zainteresowanych zapraszam na PW. Cena za blok+nowe tuleje ze starych zapasów: 800zł
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#14 06 Lut 2012 23:35   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Moim zdaniem tak jak koledzy wyżej uważam że lepiej jest kupić nowy blok i niż kupować silnik kompletny w ciemno. Wiem coś o tym, jakieś 3 lata temu kupiliśmy ciągnik i właśnie miał blok pęknięty, z zewnątrz całkiem nie widocznie a między tulejami pięknie widać jak go rozjechało. Przy wymianie uszczelki pod głowicą to dostrzegłem. I następny raz jak bym miał kupować silnik to bym już nie kupił w ciemno na słowo, tylko po oględzinach poszczególnych elementów(blok głowice) ale osobiście polecam nowe części, kupić nowy blok dobrej firmy( zapłacisz ale masz na lata) A tak w ogóle to jeśli ktoś sprzedaje blok to w 90% jest wadliwy. Więc czy warto ryzykować i podwajać później koszta ? Ale to jest tylko moje zdanie, nie napisałeś czy ten silnik będziesz składał dla siebie czy też sprzedasz go za parę lat.
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#15 06 Lut 2012 23:43   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Jak by tak myśleć ze wszystko co się sprzedaje jest wadliwe to by nikt nic nie kupował i nikt by nic nie sprzedał. Skąd to przekonanie że na 90% jest wadliwe?
Co innego oglądać blok z zewnątrz a co innego oceniać jak wszędzie ma się dostęp.
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#16 06 Lut 2012 23:56   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Roman1313 napisał:
Jak by tak myśleć ze wszystko co się sprzedaje jest wadliwe to by nikt nic nie kupował i nikt by nic nie sprzedał. Skąd to przekonanie że na 90% jest wadliwe?
Co innego oglądać blok z zewnątrz a co innego oceniać jak wszędzie ma się dostęp.


To powiedz czemu sprzedajesz:)? I ja tam nie mówię że twój blok od razu jest zajechany. Może mieści się właśnie w tych 10% dobrych?
Wile bloków przewija się u handlarzy częściami, zapewniają że jest sprawny, no ale rzadko kiedy. Za zwyczaj przegrzany, No chyba że sprzedają kompletny silnik to wtedy bardzo łatwo mogą wcisnąć komuś klejony czy też spawany blok. Mówię tylko o używanych blokach. Spójrzcie na to z innej strony, mamy ciągnik, silnik już wy łechtany na max-a, no to przecież nikt nie sprzedaje na części ciągnika tylko go remontuje dla siebie albo do remontu albo sprzedaje taki zajechany ciągnik komuś za marną kwotę. Te bloki na aukcjach niby dobre skądś się tam biorą nie bez przyczyny, później wszystko wyjdzie jaki ten blok jest ''w praniu''. Ale POWTARZAM TO JEST TYLKO MOJA PRYWATNA OPINIA na ten temat, polecam kupno nowych bloków i to jeszcze dobrych sprawdzonych firm.
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#17 07 Lut 2012 00:40   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Napisałem pare postów wyżej ze został szlifowany na panewki R-ki bo obróciło N-ke w bloku. I dlatego blok został wycofany a założony inny. A że tani nie jest to poszedł do szlifu bo po co złomować coś co po regeneracji jest równie dobre co nowe. W zasadzie nie planowałem sprzedaży bo nie dawałem osobnego ogłoszenia, na razie se leży jak to mówią jeść nie woła, poza tym troche to ciężkie i samemu jest co dźwigać a w garażu coraz ciaśniej się robi.
Przecież gniazda zaworowe też regenerują a mogli by nowa głowice kupić a jest dużo tańsza niż blok. Jak masz dziurę w dętce to kupujesz nową czy dajesz łatkę i jeździsz dalej?
Jak ktoś sie nie zna to lepiej jak kupi sobie nowe bo niby jak ma ocenić czy coś jest jeszcze dobre czy nie.
Zeszłej zimy też mi o mało co nie rozsadziło bo se zapomniałem zlać wodę z silnika i chłodnicy. Wieczorem bez mrozu ale nad ranem mrozek sie pojawił. Po otwarciu korka w chłodnicy była breja lodowa ale nie zamarzło tylko dlatego że kilka dni wcześniej dolany był do wody jakiś płyn do chłodnicy bo leżał w szafce a wyrzucić było szkoda więc do chłodnicy wlałem. Potem szybko prostownik bo zapalić nie chciał i po godzinie udało się uruchomić silnik, pochodził trochę na szczęście nic nie ciekło.
Jak kolega rozkręci silnik to oceni czy trzeba wymieniać czy może się uda pospawać czy inną metoda załatać pęknięcia.Oczywiście przed reparacją końce pęknięć nawiercamy w celu zmniejszenia naprężeń.
Powrót do góry
   
cichus
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 505

Post#18 07 Lut 2012 17:23   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Ciekawe czy panewki nadwymarowe można tak łatwo dostać. Cena na pewno też nie będzie niska. Lepiej nowy blok założyć i nie oszczędzać na takich rzeczach jak silnik a domniemam że ciągnik pozostanie u właściciela więc lepiej zrobic raz a porzadnie.
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#19 07 Lut 2012 18:29   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Roman1313 napisał:
Napisałem pare postów wyżej ze został szlifowany na panewki R-ki bo obróciło N-ke w bloku. I dlatego blok został wycofany a założony inny. A że tani nie jest to poszedł do szlifu bo po co złomować coś co po regeneracji jest równie dobre co nowe. W zasadzie nie planowałem sprzedaży bo nie dawałem osobnego ogłoszenia, na razie se leży jak to mówią jeść nie woła, poza tym troche to ciężkie i samemu jest co dźwigać a w garażu coraz ciaśniej się robi.
Przecież gniazda zaworowe też regenerują a mogli by nowa głowice kupić a jest dużo tańsza niż blok. Jak masz dziurę w dętce to kupujesz nową czy dajesz łatkę i jeździsz dalej?
Jak ktoś sie nie zna to lepiej jak kupi sobie nowe bo niby jak ma ocenić czy coś jest jeszcze dobre czy nie.
Zeszłej zimy też mi o mało co nie rozsadziło bo se zapomniałem zlać wodę z silnika i chłodnicy. Wieczorem bez mrozu ale nad ranem mrozek sie pojawił. Po otwarciu korka w chłodnicy była breja lodowa ale nie zamarzło tylko dlatego że kilka dni wcześniej dolany był do wody jakiś płyn do chłodnicy bo leżał w szafce a wyrzucić było szkoda więc do chłodnicy wlałem. Potem szybko prostownik bo zapalić nie chciał i po godzinie udało się uruchomić silnik, pochodził trochę na szczęście nic nie ciekło.
Jak kolega rozkręci silnik to oceni czy trzeba wymieniać czy może się uda pospawać czy inną metoda załatać pęknięcia.Oczywiście przed reparacją końce pęknięć nawiercamy w celu zmniejszenia naprężeń.

Jak kolega porównuje blok do dentki to ja nie chce się wypowiadać co o tym myślę. Mowisz że się nie znam na ocenie stanu i że kupuje nowe części? No chyba Ty bo ja bloku nie wymiałem. A swoją drogą taki super sprawny blok po szlifie i Ty go wymieniłes? No musisz miec kasy zeby sobie na to pozwolić, na takie kaprysy... A co do regeneracji, jak się cos regenerule to dla siebie raczej, a nie po to zeby pozniej to sprzedać bez zysku. A jak jest przegrzany blok albo jeszcze cuś to tez Ci regeneracja da duzo... Po drugie kto sprzedaje blok sprawny używany? Przeciez nie opłaci się takie eksperymenty przeprowadzać finansowo... Nie wiem jaki Ty zysk masz z tego.:) do autora tematu! Ja mam takie zdanie, nie kupuj używki bloku, bez przyczyny ktos go nie sprzedaje. Kup sobie pan nowy blok dobrej firmy, a nie zawiedziesz się tak jak na używce.... Chyba że kolega wyżej rozebrał swój silnik w 100% sprawny i sprzedaje blok i części No ale to bez sensu jest i nie trzyma się to kupy co mówi... Kupuj nowy a bedziesz mial pewność, gwarancję i spokoj... I silnik najlepiej po składać samemu kupując caly silnik jest ryzyko że natrafi się na bubel. Kazdy wie jakie części teraz mozna dostać. I w takim zakładzie zajmującym się sprzedażą silników z osprzętem po regeneracji mozna otrzymać silnik na lipnych częściach... Wiec tak. Nowy blok dobrej firmy, dobry mechanik który Ci złoży wszystko, na częściach tez nie radzę oszczędzać i kupować dobrych firm, głowica do regeneracji pozniej dotrzeć silnik umiejętnie i jesli części są dobrej jakości i firmy i składał nam to Mechanik a nie papracz to silnik nam po służy długo. (Wiadome, wymiany olejów na czas i te sprawy trzeba zachować)... Sumując: Sam składasz + dobrej jakości części= bezawaryjna praca na długie lata. I wiesz co masz! Chyba że lubisz ryzyko, proszę bardzo. To jest moje zdanie.
Powrót do góry
   
ZGG
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 1030
Miasto: suwałki

Post#20 07 Lut 2012 19:35   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Bloki w c330. Kiedyś była taka seria nie leżakowały. I potem je kręciło. A skutek. Pękanie wałów korbowych.
Powrót do góry
   
lukasz8107
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 5
Miasto: Hucisko

Post#21 Post autora tematu 07 Lut 2012 20:43   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Nie każdemu można wierzyć na słowo że blok jest dobry używany,sam się przekonałem pojechałem oglądać blok ma być dobry a tu wychodzi że jest pęknięty między tulejami niby taka rysa a preparaty do badania spoin pokazywały pęknięcie.Więc nie opłaca mi się szukać starego bloku bo mogę sobie większych kłopotów narobić kupię nowy.Gdzie kupić najlepiej blok w Agromie?
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#22 07 Lut 2012 21:34   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


No w Agromie raczej kupisz chyba najlepiej... Na aukcjach to wiadomo jak jest różnej produkcji są. Nie wiem jakich firm są bloki bo rzadko się spotykam z kupnem bloków. Ale wiesz jak jest, zamienników nie brakuje więc nie kupuj czasem tańczyego badziewia tylko jak juz wydać pieniądze to za dobre części. W Agromie czy Grene po pytaj dokładnie o firmy i gwarancję. Po pytaj czy reklamacje są składane, jak tak to do jakich firm. I mysle że to jest najrozsądniejsze rozwiązanie. Bo czasem się trafi uczciwy sprzedawca i doradzi. W sumie to jest jego obowiązkiem, chodz tez nie ufaj do końca bo czasem ktos nie bierze odpowiedzialności wciskając nam jakis produkt. Mam nadzieje że pomogłem rozwiać wątpliwośći i życzę udanych zakupów...
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#23 07 Lut 2012 22:18   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Sylwek blok kupiłem bo miałem składać silnik na podmiane ale nic nie wyszło z tych planów i dlatego sprzedaje i nie powiedziałem że sie nie znasz tylko użyłem zwrotu w znaczeniu bardziej ogólnym(skrótu myślowego).
Kolega może spróbować jeszcze poszukać w AMW bo czasem sprzedają jako zestawy z agregatem z zapasów wojskowych. Taki silnik wydaje się być pewniejszym niż z innego źródła a koszty podobne tylko zostaje problem wykorzystania agregatu.
Jak bym miał problem z blokiem to bym raczej szukał taniej używki lub silnika.
A z tym przegrzaniem bloku to chyba jak ktoś bez wody jeździ bo innej możliwości nie ma. Słyszałem o gościu co kupił ciągnik który uległ spaleniu w stodole .Powymieniał wszystkie uszczelnienia i jakoś jeździ ciągnik już pare lat.

Wracając do tematu zawsze co nowe to nowe i potwierdzam w Agromie jeszcze najpewniej jeśli chodzi o takie rzeczy.
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#24 07 Lut 2012 22:35   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Roman1313 napisał:
Sylwek blok kupiłem bo miałem składać silnik na podmiane ale nic nie wyszło z tych planów i dlatego sprzedaje i nie powiedziałem że sie nie znasz tylko użyłem zwrotu w znaczeniu bardziej ogólnym(skrótu myślowego).
Kolega może spróbować jeszcze poszukać w AMW bo czasem sprzedają jako zestawy z agregatem z zapasów wojskowych. Taki silnik wydaje się być pewniejszym niż z innego źródła a koszty podobne tylko zostaje problem wykorzystania agregatu.
Jak bym miał problem z blokiem to bym raczej szukał taniej używki lub silnika.
A z tym przegrzaniem bloku to chyba jak ktoś bez wody jeździ bo innej możliwości nie ma. Słyszałem o gościu co kupił ciągnik który uległ spaleniu w stodole .Powymieniał wszystkie uszczelnienia i jakoś jeździ ciągnik już pare lat.

Wracając do tematu zawsze co nowe to nowe i potwierdzam w Agromie jeszcze najpewniej jeśli chodzi o takie rzeczy.


Ale zawsze jak poskładamy sami to wiemy co mamy i mamy pewność że jest tak jak ma być, a jak kupimy za tanie pieniądze cały silnik to jest to ogromnym silnikiem. Temat uważam za zamknięty, wszystko już zostało powiedziane, autor otrzymał wszystkie potrzebne odpowiedzi. A kolega niech sprzedając ten blok wytłumaczy powód sprzedaży (bo bardzo ważne jest to czemu jest on sprzedawany, pozdrawiam)
Powrót do góry
   
Roman1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 43
Miasto: Gliwice

Post#25 07 Lut 2012 23:19   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Napisałem dlaczego sprzedaje. Mam zamrożoną gotówkę która by sie przydała na co innego. Mogę sprzedać za gotówke lub zamienić się na inny towar.

Przy kupnie nowego warto zapoznać się z warunkami gwaracncji żeby potem nie było że czegoś nie uwzględnią bo uszkodzeniu uległo np z winy użytkownika czy wadliwego montażu.

Czym sie sprawdza czy nie ma pęknięć i gdzie się w takie coś można zaopatrzyć bo chciałbym głowice sprawdzić przed montażem?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Lut 2012 23:19   





Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1766
Miasto: Ż-in

Post#26 07 Lut 2012 23:56   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Tak czytam i czytam i koledzy chyba mało składają na nowych częściach. Ja osobiście wolałbym kupić stary blok i dać go do osiowania i mieć święty spokój. Kilka lat temu zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360. Zakładałem nowa nie jakąś używkę. Jak wiadomo mało sklepów ma coś takiego na stanie, więc na zamówienie. Przyszła jedna złożyłem wszystko ładnie pięknie, ja do przykręcenia górnej pokrywy a tam widać że obudowa pęknięta od góry w dół jakieś 15 cm. Wymiana na kolejną złożone ciągnik odpalony i kawałek pojechałem. Jakoś głośno w tej skrzyni więc ściągam górna pokrywę a tam przegrody między wodzikami klejem wyklejone i obrobione tak że nie było widać. Jak poszło w ruch to dopiero oderwało się. Dopiero 3 była dobra chociaż nie do końca bo nie miała wywierconych i nagwintowanych otworów do przykręcenia płaskownika od blokady. Zaznaczam że wszystkie 3 obudowy były z jednej firmy i wyprodukowane w Polsce. A tak z ostatniej chwili. Zakładałem jakoś na jesieni pochwę do C-330 bo stara pękła, po pewnym czasie nowa pękła. Mierząc ścianki stara miała coś koło 14 milimetrów w najgrubszym miejscu nowa tylko 7.
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#27 08 Lut 2012 00:25   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


Roman1313 napisał:


Czym sie sprawdza czy nie ma pęknięć i gdzie się w takie coś można zaopatrzyć bo chciałbym głowice sprawdzić przed montażem?


Moim zdaniem nie opłaci Ci się kupować urządzenia, no chyba że zakładasz działalność tego typu to tak. koszt regeneracji trzeba liczyć gdzieś połowę nowej głowicy. Jak nie była przegrzana i nie uległa odkształceniu to jak najbardziej regeneracja, co innego jak podczas sprawdzania wyniknie że jest pęknięta czy coś to już lepiej założyć nową górę. Jeśli tylko dla siebie chcesz mieć sprzęt i od czasu do czasu komuś to musiał byś mieć klientów żeby się zwróciło kupno sprzętu. Po drugie ty chcesz sam regenerować głowice? czy tylko pęknięcia chcesz wykryć?
Jak szczelność zaworów chcesz sprawdzić to zalej naftą i zostaw na około 24 godz. i Ci ładnie pokaże jakie masz szczelne gniazda, a co do pęknięć to skoro było ok wcześniej z głowicą wszystko, a gołym okiem nie widać żadnej ryski to przecież od leżenia Ci nie popękała. Zrób tak kolego jak chcesz mieć pewny i sprawny silnik:
-oddaj do regeneracji głowicę
-sprawdzenie czy nie posiada pęknięć i czy nie jest zwichrowana
-sprawdź ją na szczelność (w zakładzie to zrobią)
-weryfikacja stanu zaworów oraz prowadnic
-jak zużyte to wymienić zawory razem z prowadnicami
-uszczelka nowa(zachowaj czystość pracy)
-szpilki bloku nowe i nakrętki (kluczem dociąg z odpowiednim momentem)
Zaleca się też planowanie.
Jak zachowasz wszystko co napisałem będziesz miał pewność większą niż gdybyś sobie sam to sprawdzał. Ludzie się nauczyli żeby tak iść po małym koszcie, no ok ale dla kogo my ten silnik składamy? Przecież każdy chce mieć to z głowy i zapomnieć o problemach z silnikiem, sprawdzam płyny eksploatacyjne i wsiadam, ma chodzić jak dbam. Tak powinno być, polecam do dobrego zakładu oddanie głowicy do regeneracji, to nie dętka jak to mówiłeś,żeby by ją na ''kolanie'' zakleić i będzie śmigać do kapcia następnego:) hehe , pozdrawiam :)

Dodano po 9 [minuty]:

ftp.kowal napisał:
Tak czytam i czytam i koledzy chyba mało składają na nowych częściach. Ja osobiście wolałbym kupić stary blok i dać go do osiowania i mieć święty spokój. Kilka lat temu zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360. Zakładałem nowa nie jakąś używkę. Jak wiadomo mało sklepów ma coś takiego na stanie, więc na zamówienie. Przyszła jedna złożyłem wszystko ładnie pięknie, ja do przykręcenia górnej pokrywy a tam widać że obudowa pęknięta od góry w dół jakieś 15 cm. Wymiana na kolejną złożone ciągnik odpalony i kawałek pojechałem. Jakoś głośno w tej skrzyni więc ściągam górna pokrywę a tam przegrody między wodzikami klejem wyklejone i obrobione tak że nie było widać. Jak poszło w ruch to dopiero oderwało się. Dopiero 3 była dobra chociaż nie do końca bo nie miała wywierconych i nagwintowanych otworów do przykręcenia płaskownika od blokady. Zaznaczam że wszystkie 3 obudowy były z jednej firmy i wyprodukowane w Polsce. A tak z ostatniej chwili. Zakładałem jakoś na jesieni pochwę do C-330 bo stara pękła, po pewnym czasie nowa pękła. Mierząc ścianki stara miała coś koło 14 milimetrów w najgrubszym miejscu nowa tylko 7.


Zależy jakiej firmy kupujemy części:) ale pęknięty blok musi zrobić fachowiec i to jeszcze zapłacić trzeba nie mało za jego robienie no i gwarancja jak długo to pochodzi? Więc nie porównujemy tu części z skrzyni czy mostów, blok jest blokiem tam jest precyzja i ułamki milimetrów odpowiadających za całość i zużycie elementów. Elementy skrzyni czy tam pochwy to opłacalnie jest kupić używane, na złomach czasem można za grosze kupić dobre obudowy z zajechanymi wnętrznościami, w Tarnowie w styczniu dwa c360 ostrówki były na złomie. Ale bloki to precyzja panowie każdy to wie w tym temacie więc co tu dużo mówić.

A jak już mówisz że ktoś nie składa na nowych częściach to teraz zapytaj siebie jakich ty firm i jakiej jakości te części kupujesz ? :) bo trochę się ośmieszyłeś tą wypowiedzią(bez urazy oczywiście, forum jest po to żeby każdy się wypowiedział i nie nikt się tu nie śmieje przecież). pozdrawiam
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1766
Miasto: Ż-in

Post#28 08 Lut 2012 00:40   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


A kolega idąc do sklepu mówi że blok chce tej i tej firmy. Ja poszedłem normalnie i chciałem zamówić więc przywieźli skąd mogłem wiedzieć że taka obudowa będzie. Nie będę robił żadnej reklamy bo firma okazała się na tyle uczciwa że zapłaciła mi tyle ile chciałem za rozbiórkę i składanie ponowne. A co do bloku Wystarczy mieć średnicówkę i już praktycznie wszystko zmierzy. Też w tym nie ma wielkiej filozofii. Wymiar ma być taki i taki zachowany jeśli nie jest to oddajemy go do naprawy. Dość często wożę do takiej obróbki bloki i nigdy z żadnym nie miałem problemów. I tez nie kosztuje zbyt wiele. A autor niech poszuka na forum kilka miesięcy temu było opisywane i adres firmy był podany która zajmuje się spawaniem bloków i tez daje gwarancje na to.
Powrót do góry
   
Sylwek23111
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 63

Post#29 08 Lut 2012 09:54   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


ftp.kowal napisał:
A kolega idąc do sklepu mówi że blok chce tej i tej firmy. Ja poszedłem normalnie i chciałem zamówić więc przywieźli skąd mogłem wiedzieć że taka obudowa będzie. Nie będę robił żadnej reklamy bo firma okazała się na tyle uczciwa że zapłaciła mi tyle ile chciałem za rozbiórkę i składanie ponowne. A co do bloku Wystarczy mieć średnicówkę i już praktycznie wszystko zmierzy. Też w tym nie ma wielkiej filozofii. Wymiar ma być taki i taki zachowany jeśli nie jest to oddajemy go do naprawy. Dość często wożę do takiej obróbki bloki i nigdy z żadnym nie miałem problemów. I tez nie kosztuje zbyt wiele. A autor niech poszuka na forum kilka miesięcy temu było opisywane i adres firmy był podany która zajmuje się spawaniem bloków i tez daje gwarancje na to.

Tak, jak idę do sklepu z częściami zawsze na firmy patrzę. I to juz taki dobry nawyk sobie wyrobiłem zeby zawsze to sprawdzać. Chyba że lubimy pozniej rozbierać od nowa cos i tracić na to cos czas to inna sprawa. Spawany czy klejony blok juz jest osłabiony trzeba pamiętać o tym że jest podatniejszy na odkształcenia i zwichrowanie.
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1766
Miasto: Ż-in

Post#30 08 Lut 2012 18:07   

Re: Ursus c-330 pęknięty blok silnika


No dobra rozumiem że patrzysz na panewki, zestawy naprawcze itp itd. Wtedy firma jest ważna bo tak jak napisałeś nikt nie lubi rozbierać drugi raz. Jedyne co mogę teraz napisać to to że masz wielkie szczęście że możesz sobie przebierać w blokach silników czy też obudowach skrzyń biegów. U mnie niestety tak nie jest blok leży jeden od każdego silnika bo jest za drogi i jak firma nie pasuje to można iść do innego sklepu w którym jest to samo. Tak jak zauważyliście te czesci są bardzo drogę i raczej nikt nie pozwoli na to by od tak sobie w sklepie zalegało kilka tysięcy zł. A teraz coś o łataniu bloków. Wuj jeździ C-360 z klejonym blokiem już 12 lat. Pęknięta jest ścianka w środku silnika od strony lasek popychaczy. I nie narzeka jakoś że jest coś źle zrobione cze też że silnik przyciera się, itp itd.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus c-330 pęknięty blok silnika
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Ursus C-330 Problem z uruchomieniem zimnego silnika (3)
Ursus C-330 - Hałaśliwa praca silnika (13)
Ursus c-330 - Odpalanie zimnego silnika (29)
Ursus C-330 - układ chłodzenia silnika (25)
Ciężkie odpalanie silnika Ursus C-330 (4)
Ursus C-330 schemat silnika (1)
Chłodzenie silnika Ursus C-330 (10)
Ursus c-330, pęknięty blok silnika. (19)
Ursus C 330 nie zapali, stuki z silnika (4)
Ursus C 330 - problem odnośnie rozruchu silnika (11)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.114 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony