Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Lut 2012 12:24
    Stachu_19
    Poziom 1  

    Witam
    posiadam volvo fh 12, 420 KM z 2005 roku. Mój problem polega na tym iż przy zapłonie załapie czasem odrazu a czasem kręci i pali dopiero po dłuższym czasie. Nie zależy to od temperatury otoczenia.

    Na komputerze wyrzucił następujące błędy:

    Czujnik położenia silnika:
    MID 128 SID 21 FMI 3

    Czujnik obrotów koła zamachowego
    MID 128 SID 22 FMI 3

    wyświetla również błędy z abs-em i zużyciem okładzin (okładziny wymienione na są nowe)

    Błędy wyskoczyły wraz z rozpoczęciem problemu z zapalaniem. Co powinienem sprawdzić aby zdiagnozować problem? Będę wdzięczny za wszelką pomoc

  • #2 08 Lut 2012 22:28
    rafifer
    Poziom 9  

    Napisz, czy te kody są aktywne, czy może po uruchomieniu silnika stają się nieaktywne. Podczas długiego kręcenia rozrusznika, a bez uruchomienia silnika jednostka sterująca silnika może wygenerować takie błędy. Wydaje mi się, ze kody te pojawiają się właśnie dlatego, a powodem ciężkiego rozruchu może być inna przyczyna. Napisz kiedy ciężko pali, czy jak jest rozgrzany, po dłuższym postoju, na mrozie itd.

    Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem treść. [MS]

  • #3 08 Lut 2012 22:37
    domellus
    Poziom 28  

    Co do okładzin to o ile dobrze pamiętam jest cała procedura wymiany. Pomijam kwestie mechaniczne, ale bodajże trzeba jeszcze "zresetować" komp. aby wiedział że ma nowe klocki. Ale nie jestem tego w 100% pewny, po prostu nie pamiętam czy to było w volvo czy w innej marce, poza tym piszesz o okładzinach a nie o klockach (dla mnie to różnica ;) ).

  • #4 08 Lut 2012 22:46
    rafifer
    Poziom 9  

    napisz jakie sa kody na hamulce to sprawdze dokladnie co i jak.

  • #5 31 Mar 2012 08:06
    maxiorek3
    Poziom 1  

    kolego nie wiem czy rozwiązałes już swój problem ale najprawdopodobniej masz uszkodzony jeden z czujników , a mianwicie moze to być czujnik połozenia wału lub połozenia wałka rozrządu ponieważ volvo do odpalenia potrzebuje danych z tych czujników a gdy jest jeden uszkodzony to musisz trochę pokręcić rozrusznikiem zeby komp sczytał z wszystkie dane z jednego a gdy drugi padnie to wogóle nie odpali maszyna a spowodowane może być to przez palenie z kabli lub czymś w tym stylu

  • #6 31 Mar 2012 13:58
    gka3
    Poziom 17  

    Kiedy w tym modelu bedzie uszkodzony jeden z czujnikow SID 21 lub SID 22 to objaw bedzie wlasnie taki dlugi rozruch. Ale wtedy sterownik sygnalizuje o usterce jednego z czujnikow. To nie bedzie ten problem.

    W twoim przypadku sterownik nie otrzymuje jednoczesnie informacji z dwoch czujnikow. Dla sterownika silnika EMS silnik stoi w miejscu.

    Taki sam objaw zdaza sie w sytuacji kiedy uszkozony jest rozrusznik.
    Sterownik silnika dostaje informacje ze uruchomiony jest rozrusznik ale on nie napedza silnika ba ma uszkozone sprzegielko lub styki automatu.
    W takiej syruacji tez pokazuja sie bledy czujnikow SID 21 SID 22.

    Kolega ma uszkodzony sterownik silnika.
    Usterka dosyc czesta
    tak jak ciezki rozruch na cieplym silnik w silnikach Vw.


    Co do bledow w EBS roznica w zuzyciu klockow to juz dla mnie standard.
    Zakladasz nowe klocki a sterownik EBS odczytuje zuzycie jak chce.

    Zle sa wyregolowane mechanizmy od podstawiania klockow.
    Sa dwa typy zaciskow hamulcowych.
    W jednym regulacje mozna wykonac bez zdejmowania i rozbierania zacisku,
    wystarczy wyjac czujnik zuczycia klockow.

    Drugi typ trzeba roznierac i ustawiac.

    volvo fh12 rocznik 2005 (420 KM), zapala dopiero po dłuższym rozruchu

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty