X
  • #1 09 Feb 2012 21:02
    tomi0022
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam opla astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator,akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże?
    Dodam,że kontrolka ładowania gaśnie.
  • #2 09 Feb 2012 21:31
    mody1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii
  • #3 09 Feb 2012 22:53
    piosiek
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    może wszystko nowe a pasek stary i spalony
  • #4 10 Feb 2012 06:32
    tomi0022
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na alternatorze jest 14,6v na tym grubym kablu który wychodzi z niego. Pasek jest nowy i nie ślizga się.
  • #5 10 Feb 2012 07:32
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    To teraz zmierz na słupkach akumulatora . Gdy będzie niższe / 14,6V to przy jakich obrotach silnika?/ , oczyść klemy i słupki oraz sprawdź przewód PLUSOWY z aku do alternatora.
  • #6 10 Feb 2012 08:48
    batigol66
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz przewod tak jak kolega mowi.Moze sie gdzies przerwał.
  • #7 10 Feb 2012 12:39
    weiher
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Jeśli dobrze pamiętam to od tego alternatora wychodzi kabelek z wtyczką właśnie od ładowania- może ona jest nie podpięta. powinna być gdzieś w okol. alternatora.
  • #8 10 Feb 2012 13:24
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
  • #9 31 Mar 2013 12:37
    RolandV
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Czyli ładowanie idzie poprzez ten gruby czerwony kabel, a nie przez wtyczkę ? We wtyczce jest tylko wzbudzenie, na kontrolkę oraz na obrotomierz?
  • #10 31 Mar 2013 13:12
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A jak by prąd nawet 70A poszedł przez takie cienkie kable jak są w tej wtyczce? Nosisz kapelusz?
  • #11 31 Mar 2013 16:27
    RolandV
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Noszę beret moherowy z antenką ale i tak dzięki za odpowiedź, nie wprost ale zawsze pomocna.
  • #12 31 Mar 2013 16:44
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    RolandV wrote:
    Noszę beret moherowy z antenką.

    No to przynajmniej głowa jest ci na coś potrzebna.
  • #13 01 Apr 2013 13:58
    RolandV
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Panowie z pomocą Vipera555 wiem już więcej, albo i wszystko. Sprawdzona wtyczka i napięcia są ok, podana masa na wtyk od kontrolki powoduje jej zaświecenie więc kontrolka ok. Ładowania brak, świecenia kontrolki po wpięciu w alternator brak, więc jedyne logiczne wytłumaczenie to jednak niesprawny alternator - nie wiem jak ten elektryk to sprawdzał ale jutro sprawdzi to razem ze mną i zobaczymy co powie. Nawet mu alternatora nie będę wyciągał, niech się sam męczy.

    Pogrzebałem dalej i sprawa wygląda tak. Po podaniu masy od kontrolki ładowania z aku, lub z bloku silnika lub z ramy kontrolka się zapala a mierzony prąd jest 7,6V. Po podaniu masy z zacisku z alternatora / tego od kontrolki/ mamy też napięcie ale tylko 7,12V i kontrolka się nie zapala. Więc ta różnica powoduje niezapalanie się kontrolki, nie wiem dlaczego jest o tyle niższe napięcie ale pewnie coś uwalone w alternatorze. Gdybam że może na stole elektryk podał - z aku a nie podpiął jak należy przez obudowę alternatora i dlatego mu ładowało 14,5V ? Może tak być ?
  • #14 01 Apr 2013 15:48
    tomi0022
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie temat już bardzo dużo był wałkowany i sam miałem z tym problem i u mnie miał wine alternator. Uzwojenia się paliły i trzeba było go przewinąć. Te pseudo nowe alternatory z allegro to nic nie warte.
  • #15 01 Apr 2013 15:52
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Do tomi0022 - przeczytaj swoje posty 1, 4 oraz 14 , bo z tego już nic nie rozumie.
  • #16 03 Apr 2013 08:33
    RolandV
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Sprawa wreszcie się wyjaśniła, winą były zawieszające się szczotki. Na stole po wzruszeniu alternatora wszystko było ok, po założeniu znów się wieszały i nie działał. Wymienione i wszystko gra, ładuje 14,3V. Dzięki za pomoc i sugestie.
  Search 4 million + Products
Browse Products