Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Lut 2012 21:02
    tomi0022
    Poziom 8  

    Witam. Mam opla astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator,akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże?
    Dodam,że kontrolka ładowania gaśnie.

  • #2 09 Lut 2012 21:31
    mody1
    Poziom 16  

    przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii

  • #3 09 Lut 2012 22:53
    piosiek
    Poziom 15  

    może wszystko nowe a pasek stary i spalony

  • #4 10 Lut 2012 06:32
    tomi0022
    Poziom 8  

    Na alternatorze jest 14,6v na tym grubym kablu który wychodzi z niego. Pasek jest nowy i nie ślizga się.

  • #5 10 Lut 2012 07:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    To teraz zmierz na słupkach akumulatora . Gdy będzie niższe / 14,6V to przy jakich obrotach silnika?/ , oczyść klemy i słupki oraz sprawdź przewód PLUSOWY z aku do alternatora.

  • #6 10 Lut 2012 08:48
    batigol66
    Poziom 17  

    Sprawdz przewod tak jak kolega mowi.Moze sie gdzies przerwał.

  • #7 10 Lut 2012 12:39
    weiher
    Poziom 7  

    Jeśli dobrze pamiętam to od tego alternatora wychodzi kabelek z wtyczką właśnie od ładowania- może ona jest nie podpięta. powinna być gdzieś w okol. alternatora.

  • #8 10 Lut 2012 13:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?

  • #9 31 Mar 2013 12:37
    RolandV
    Poziom 10  

    Czyli ładowanie idzie poprzez ten gruby czerwony kabel, a nie przez wtyczkę ? We wtyczce jest tylko wzbudzenie, na kontrolkę oraz na obrotomierz?

  • #10 31 Mar 2013 13:12
    1078231
    Usunięty  
  • #11 31 Mar 2013 16:27
    RolandV
    Poziom 10  

    Noszę beret moherowy z antenką ale i tak dzięki za odpowiedź, nie wprost ale zawsze pomocna.

  • #12 31 Mar 2013 16:44
    1078231
    Usunięty  
  • #13 01 Kwi 2013 13:58
    RolandV
    Poziom 10  

    Panowie z pomocą Vipera555 wiem już więcej, albo i wszystko. Sprawdzona wtyczka i napięcia są ok, podana masa na wtyk od kontrolki powoduje jej zaświecenie więc kontrolka ok. Ładowania brak, świecenia kontrolki po wpięciu w alternator brak, więc jedyne logiczne wytłumaczenie to jednak niesprawny alternator - nie wiem jak ten elektryk to sprawdzał ale jutro sprawdzi to razem ze mną i zobaczymy co powie. Nawet mu alternatora nie będę wyciągał, niech się sam męczy.

    Pogrzebałem dalej i sprawa wygląda tak. Po podaniu masy od kontrolki ładowania z aku, lub z bloku silnika lub z ramy kontrolka się zapala a mierzony prąd jest 7,6V. Po podaniu masy z zacisku z alternatora / tego od kontrolki/ mamy też napięcie ale tylko 7,12V i kontrolka się nie zapala. Więc ta różnica powoduje niezapalanie się kontrolki, nie wiem dlaczego jest o tyle niższe napięcie ale pewnie coś uwalone w alternatorze. Gdybam że może na stole elektryk podał - z aku a nie podpiął jak należy przez obudowę alternatora i dlatego mu ładowało 14,5V ? Może tak być ?

  • #14 01 Kwi 2013 15:48
    tomi0022
    Poziom 8  

    Panowie temat już bardzo dużo był wałkowany i sam miałem z tym problem i u mnie miał wine alternator. Uzwojenia się paliły i trzeba było go przewinąć. Te pseudo nowe alternatory z allegro to nic nie warte.

  • #15 01 Kwi 2013 15:52
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Do tomi0022 - przeczytaj swoje posty 1, 4 oraz 14 , bo z tego już nic nie rozumie.

  • #16 03 Kwi 2013 08:33
    RolandV
    Poziom 10  

    Sprawa wreszcie się wyjaśniła, winą były zawieszające się szczotki. Na stole po wzruszeniu alternatora wszystko było ok, po założeniu znów się wieszały i nie działał. Wymienione i wszystko gra, ładuje 14,3V. Dzięki za pomoc i sugestie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty