X

Mercedes Vito 2.3 D 97rok, kopci na czarno, nierówno pracuje

10 Feb 2012 17:35 PEpeter200772
  • #1 10 Feb 2012 17:35
    peter200772
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam problem z moim Vito, samochód jest z roku 1997rok, silnik 2.3D. Po niedawnym dużym mrozie nie mogłem odpalić samochodu, jak odpalił raz na "zapych" to pochodził chwilkę i sam zgasł, potem już cisza. Teraz samochód bardzo ciężko odpala, długo trzeba go kręcić żeby wogóle zaskoczył,silnik cofa do tylu tak jak pszy benzynie jak zaplon jest zle ustawiony, jak już zaskoczy to Kopci na czarno, nierówno i głośno pracuje silnik, słychać metaliczny dźwiek. W samochodzie zostało sprawdzone: wtryski, świece, rozrząd, wymienione paliwo, nie ma luzów na szklankach, jeszcze została do sprawdzenia pompa, i czy mógł się przestawić zapłon na pompie?? Prosilbym o porady, bo nie mam już pojęcia i samochód stoi na warsztaci u mechaników i też nie mają pojęcia. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi dodam jeszcze ze turbina jest swiezo po regeneraci
  • #2 11 Feb 2012 07:36
    hollow
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Problem może być w samej pompie, spróbować podgrzać pompę. Zapłon raczej nie mógł się sam przestawić bo jest na łańcuchu.
  • #3 12 Feb 2012 05:52
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Nie chciałbym urazić mechaników , ale czy przewody do wtrysków nie są zamienione?
  • #4 12 Feb 2012 09:56
    peter200772
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    niewiem nie jestem mechanikiem ale co zaobserwowałem jak robili to przewody nie da rady zamienic bo sa tak wyprofilowane ze pasuja na odpowiedni wtrysk.po odkreceniu filtra paliwa smoła czarna leciala z filtra wymienili filtr i to samo jest mozliwe zeby pompa byla zapchana.no i sugeruja ze moze byc uszczelka padnieta jest to prawdo podobne ???
  • #5 12 Feb 2012 11:16
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    tomek70 wrote:
    Nie chciałbym urazić mechaników , ale czy przewody do wtrysków nie są zamienione?

    Tego w dieslu jeszcze nie widziałem.

    Daj do innego dobrego mechanika niech się przyglądnie rozrządowi i dobrze pompie wtryskowej.
  • #6 14 Feb 2012 18:32
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    [/quote] Tego w dieslu jeszcze nie widziałem.

    Ja widziałem , i byłem zdziwiony jak równo chodził , tylko jeden wtrysk jakby klepał.
  • #7 15 Feb 2012 15:54
    michalina1992
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam i co było z vitem mam ten sam objaw i szklanki nowe chyba przeskoczył łancuch odp czekam z góry dzieki
  • #8 18 Feb 2012 14:42
    peter200772
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, problem został rozwiązany. Łańcuszek nie mógł się przestawić. U mnie ścięło klin na wałku rozrządu, i miałem do wymiany ten wałek rozrządu (400zł) i jedna szklanka (170zł)+ naprawa (200zł) czyli ok.800zł. Teraz samochód śmiga jak nowy. Po prostu gdzieś wcześniej wałek mi się przycierał i ścięło klin. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
  • #9 27 Feb 2012 09:18
    michalina1992
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam u mnie faktycznie tez scieło klin tylko dlaczego? zamówiłem juz cały nowy rozrzad i wałek uzywany dlaczego tak sie klin scieło?
  • #10 28 Feb 2012 07:57
    hollow
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Zmęczenie materiału, czasami klin jest z innej stali i nie wytrzymuje drgań, może to być wina luźnego łańcucha, albo słabego napinacza i jak kółko ma luz w obie strony to po kilku tysiącach robi się lekki luzik a potem trach.....
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products