Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 21 Lut 2012 19:37
    use1
    Poziom 2  

    Witam
    Od dwoch tygodni mecze sie z problemem braku ladowania a mianowice pewnego dnia zapalila mi sie kontrolka braku ladowania i kontrolka recznego po wizycie u mechanika zostal wymieniony alternator na nowy (razem z regulatorem napiecia) po przejechaniu okolo 50 km znow to samo brak ladowania znow mechanik i ponowna wymiana altka na nowy na gwarancji i po jednym dniu jazdy dokladnie to samo
    Generalnie mechanik wymienil juz 4 razy altek i za kazdym razem to samo odpalam silnik pierwszy raz i wszystko spoko ladowanie na poziomie 14.1v bez obciazenia i 13.9 z obcizeniem gasze silnik i po ponownym odpaleniu kontrolka znow sie zapala i ladowanie na wolnych obrotach spada do 12.5V a na wysokich przekracza 15V czyli ewidentnie cos pali regulator napiecia tylko pytanie co????
    Z gory dzieki za pomoc
    Dodam ze samochod to Chevrolet Tacuma (Rezzo) 1.6 2007 rok

  • #2 21 Lut 2012 19:58
    archaniol40
    Poziom 21  

    Jaki jest sens wymiany regulatora w nowym alterantorze?! Druga sprawa jakie jest obciążenie alterantora, miernikiem cęgowym złapać kabel plusowy alterantora. Co się pali w tych alterantorach? Czemu, ktoś jes wymienia zamiast ustalić przyczynę, co się dokładnie uszkadza w tych alterantorach? Z tego co się orientuję to do regulatora doprowadzone są trzy przewody. L, IG, S. Sprawdzić sygnały na tych pinach. L-lampka ładowania, IG plus po zapłonie, S-sensor +12V z akumulatora. Jak mechanik tego nie sprawdził to proponuję zmianę na elektryka. Pozdrawiam.

  • #3 21 Lut 2012 21:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    Niestety ale teraz się utarło że z alternatorem i rozrusznikiem jeździ się do mechanika zamiast do elektryka.P

  • #4 21 Lut 2012 22:33
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Zgadzam się z przedmówcami ale ja bym jeszcze sprawdził masę na alternatorze po prostu zapnij dodatkowy kable miedzy alternatorem a akumulatorem przekrój 5mm starczy i wtedy zobaczysz . Jeśli silnik to benzyna to masz za niskie napięcie z alternatora.powinno być w okolicach 14.3 -14.4. Ostatnia sprawa czy czasem nie kupujesz jakiś zamienników bo to też może być przyczyną.

  • #5 21 Lut 2012 22:46
    use1
    Poziom 2  

    Wiem Wiem dlatego auto jedzie jutro do elektryka:) mam nadzieje ze cos poradzi bo mam juz tego dosc:( a ostatni zalozony altek byl orginalny chevroleta

  • #6 22 Lut 2012 10:56
    Boohay22
    Poziom 8  

    Podobny problem miałem u siebie. Tylko, że u mnie padał altek średnio co 2 miesiące. Przyczynę znalazłem sam. upalony przewód pomiędzy alternatorem i rozrusznikiem (cały wytworzony prąd szedł na mostek prostowniczy), po połączeniu na krótko (altek bezpośrednio do aku). problem rozwiązany, samochód jeździł 2 lata bez usterki - tylko, że Ja się bawiłem w samochodzie za 3tyś :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty