X

Zarabianie przewodów hamulcowych

tomrom1985 26 Feb 2012 10:09
  • #1 26 Feb 2012 10:09
    tomrom1985
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Drodzy koledzy i koleżanki. Nurtuje mnie pewna sprawa. Mianowicie do wymiany będę miał w aucie całą instalację hamulcową w znaczeniu rurki. Pompa, serwo i cała reszta zostaje. Zastanawiam się nad dorobieniem takich przewodów maszynką np. YATO YT-218,ale wiem, że wywijany kołnież ma 90* a oryginalne przewody są bardziej zawijane do tyłu tak jak na załączonym zdjęciu.


    Zarabianie przewodów hamulcowych


    Mam 2 pytania:
    1. czy zarobienie przewodu tym wynalazkiem zda egzamin i nic nie będzie przeciekać
    2. w jaki sposób zrobić kołnierz jak w oryginale
  • #2 26 Feb 2012 10:47
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    Taki kołnierz wystarczy?

    Link
  • #3 26 Feb 2012 10:49
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kołnierz super tyle, że ta praska kosztuje chyba 900zł :-(
    Szukam tańszego rozwiązania. Pełno jest prasek jak pisałem np. Yato, które robią stożek. Nie testowałem nigdy jakości takiego połączenia. Cóż jak to zrobię to podam wyniki dla potomnych :-)
    Tylko, że....nie chce na darmo wydać kasy na rurki i zaciskarkę....
  • #4 26 Feb 2012 10:55
    kkknc
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Skoro chcesz wymienić wszystko to kup orginalne przewody.
  • #5 26 Feb 2012 10:57
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Będziesz kupował do tej jednej operacji maszynkę?
    Ja nie dawno robiłem coś podobnego koledze w starym 20 letnim rzęchu i kolega dokupił przewody zarobione, na przybliżoną miarę, (miedziane) drobny kłopot był z nadmiernym zapasem, ale jakoś to umodelowałem.
    Hamulce są.
  • Helpful post
    #6 26 Feb 2012 11:34
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Praska za 900 zł nie potrzeba. 40-60 kosztuje zestaw do zarabiania. Znakomicie sprawdza się przy przewodach miedzianych, kupuje się rurkę miedziana 10zł za metr końcóweczki i, mufki co tam potrzeba zarabiasz i skręcasz , robiłem to w amerykańskim fordzie z lat 90 escorcie, tam był taki problem że przewody nie hamulcowe nie były miedziane, ale stalowe, dlatego trzeba było się pomęczyć w kanale ale sprawdza się znakomicie. WArto
  • #7 26 Feb 2012 12:46
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    To na pewno nie będzie jedna robota bo na oku już mam kolejną.
    Właśnie chodzi mi o opinie jak kolega cordoba_2004 pisze o zestawie za 40-60zł. Tyle, że one robią końcówkę przewodów na kształt stożka / lejka. Dlatego pytałem czy takie połączenie jest pewne zamiast zakończenia grzybkowego.
  • Helpful post
    #8 26 Feb 2012 12:49
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-2)
    TEN miałem w łapskach, kilka razy używałem spisuje się dobrze.
  • Helpful post
    #9 26 Feb 2012 13:57
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    PRZEMO9826 wrote:
    TEN miałem w łapskach, kilka razy używałem spisuje się dobrze.


    W zupełności wystarczy, a robi stożki tak w jedną, jak i w drugą stronę :)
  • #10 26 Feb 2012 16:25
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli model np. yato 2180 powinien w zupełności wystarczyć?
  • #11 26 Feb 2012 16:49
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    tomekromanik wrote:
    Czyli model np. yato 2180 powinien w zupełności wystarczyć?


    Definitywnie tak - wystarczy.
  • #12 26 Feb 2012 16:57
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za pomoc. Wrócę do tematu jak już zarobię przewody. Dodam zdjęcia - być może przyda się komuś kto będzie mieć taki dylemat jak ja.
  • #13 26 Feb 2012 17:55
    rzeszutek1
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jak kolega ma tylko zarobić końcówki do jednego auta, to nie ma sensu kupować nawet taniej praski. Jak wymieniałem u siebie przewody, to po prostu pojechałem do sklepu i tam zakupiłem odpowiedniej długości przewody, a sprzedawca na zapleczu zaprasował odpowiednie końcówki. Koszt takiej operacji to ok. 5 zł od jednej sztuki. Wiele sklepów motoryzacyjnych świadczy taką usługę.
  • #14 26 Feb 2012 18:02
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    rzeszutek1 wrote:
    Jak kolega ma tylko zarobić końcówki do jednego auta, to nie ma sensu kupować nawet taniej praski. Jak wymieniałem u siebie przewody, to po prostu pojechałem do sklepu i tam zakupiłem odpowiedniej długości przewody, a sprzedawca na zapleczu zaprasował odpowiednie końcówki. Koszt takiej operacji to ok. 5 zł od jednej sztuki. Wiele sklepów motoryzacyjnych świadczy taką usługę.

    Właśnie o tym pisałem, jednak nie było to dokładnie zmierzone i trzeba było "gubić" nadmiar długości.
  • #15 26 Feb 2012 18:07
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak macie rację, ale satysfakcja z własnej roboty jest bezcenna :-)
  • #16 26 Feb 2012 19:37
    oktawian89
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Z tego co widze to jest to samo ... co ten jonswey ...
  • #17 26 Feb 2012 19:59
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na to wygląda, ale znacznie tańszy. Zastanawiam się jak w praktyce wyjdą mi te połączenie w kształcie lejka bo tylko takie można osiągnąć tymi maszynkami.
  • #18 26 Feb 2012 20:40
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    bardzo dobrze CI wyjdą naprawdę gwarantuję - robota prosta jak drut
  • #19 27 Feb 2012 08:33
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przeglądałem dokładniej ten zestaw yato. Matryce mają otwory na przewody np. 3mm, 4mm,5mm itd....Przewód jaki ja będę zarabiał to 4,8mm. Wkręcając w matrycę 5mm nie docisnę tego, wkręcając w 4mm może zdeformuję odrobinę przewodu. Są zestawy z matrycą 4,75mm. Co koledzy na to? Czy może wkręcać w matrycę 4mm ale dokręcać z wyczuciem?
  • Helpful post
    #20 27 Feb 2012 18:58
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Musi być margines, który pozwoli na ściśnięcie i niczego nie zdeformujesz, wszystko trzeba robić z wyczuciem- tą stronę, gdzie będzie kielich, dobrze jest odrobinę posmarować czym kolwiek: wazelina. olej smar.
    Bawię się często bliżniaczo podobnym przyrządem do kielichowania miedzi w chłodnictwie.
  • #21 01 Mar 2012 08:41
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zestaw sprawdza się znakomicie co prezentują załączone obrazki. Dziękuję za pomoc, Mam nadzieję, ze temat rozjaśni w głowach innym osobom które mają podobny dylemat co ja


    Zarabianie przewodów hamulcowych Zarabianie przewodów hamulcowych Zarabianie przewodów hamulcowych
  • #22 01 Mar 2012 09:08
    oktawian89
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A to nie powinien być stożek w drugą stronę ?!
  • #23 01 Mar 2012 09:10
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    w drugą stronę jest wywijany na "beczkę" tu jest kształt lejka. Kołnież zlejka jest dociskany końcówką przewodu hamulcowego i uszczelnia połączenie. Do wywijania w drugą stronę są specjalne praski za co najmniej 800zł a taki zestaw kosztuje 55zł
  • #24 01 Mar 2012 09:12
    oktawian89
    Level 15  
    Helpful post? (-1)
    A to nie powinien być stożek w drugą stronę ?!
  • #25 01 Mar 2012 09:21
    przem27
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Powinien być w drugą, i nie trzeba 800zł, ten zestaw co Przemo zapodał linka robi to bez problemu, sam mam i używam a zapłaciłem chyba ze 100zł.
    pozdr
  • #26 01 Mar 2012 09:26
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Toć w każdej hurtowni można kupić przewody w/g wymiaru i dobrać taki jaki trzeba , te praski są użyteczne wtedy gdy zajmujemy się tym profesjonalnie i za przysłowiową flaszke coś dobrego truuuuudno nabyc, Przemuś dobre urządzonko podał i tanie :D ,pozdrawiam.
  • #27 01 Mar 2012 12:45
    oktawian89
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Tym chyba też tak można zrobić ?! bo to praktycznie z tego co widze jest to samo.
  • #28 01 Mar 2012 12:48
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeszcze nie obczaiłem wszystkich opcji na maszynce.
  • #29 04 Mar 2012 16:43
    Jackow
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Warto zwrócić uwagę na jedną rzecz. Otóż jaki jest rodzaj gniazda (przylgni końcówki przewodu) w przewodach elastycznych i cylinderkach hamulcowych. Czy są pod przewód (sztywny) z końcówką wklęsłą czy wypukłą. Jeśli gniazdo jest pod końcówkę wklęsłą a zamontujesz przewód z końcówką wypukłą to połączenie będzie szczelne ale prawdopodobnie nie wytrzyma ciśnienia w czasie gwałtownego hamowania.
  • #30 04 Mar 2012 18:47
    tomrom1985
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na obecną chwilę mogę powiedzieć, że wszystkie połączenia są szczelne. Dorobiłem przewody:
    2 od pompy do rozdzielacza na tyle
    2 na każde koło od rozdzielacza
    2 krótkie od cylinderków do przewodów elastycznych

    Pierwsza kontrola przy odpowietrzaniu - nic nie przecieka.
    Po odpowietrzeniu udałem się na stację kontroli ( skończył się przegląd ) efekt - hamulce są idealne. Co do prawdopodobieństwa rozszczelnienia - nie neguje Twojej tezy bo wszystko jest możliwe, ale pozwoliłem sobie wykonać kilka ostrych hamowań - wszystko jest ok. Nie twierdzę, że zestaw jest idealny, ale wiem że zaspokoi potrzeby amatorów i początkujących profesjonalistów
  Search 4 million + Products
Browse Products