X

SCANIA 124 potencjometr przyśpieszenia (pedał gazu)

29 Feb 2012 17:56 PRPrzyczyna Jaroslaw
  • #1 29 Feb 2012 17:56
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam Mam problem z Scanią 124 2003r manual ( PDE ) który objawia się brakiem mocy.Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest wartość napięcia na wyjściu z potencjometru gazu przy max obrotach. Na zasilaniu mam 5,1V.W moim samochodzie przy max obrotach na wyjściu mam 2,47V.
  • #2 29 Feb 2012 18:15
    onepiotr
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Czy na pewno tam jest stałe napięcie? Nie PWM ??
  • #3 29 Feb 2012 18:52
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    TAK

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kierowca twierdzi że przyśpieszając na tempomacie samochód jest mocniejszy niż na nożnym pedale gazu.
  • #4 29 Feb 2012 18:57
    onepiotr
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Tak - stałe, czy tak - PWM.

    Zacznijmy od tego, że najlepiej przeszukać na forum podobne przypadki ( brak mocy ). Potem sprawdzamy czy któreś z podpowiedzi w tematach nie dotyczy mojego przypadku. Jeśli nie to lepiej zadać pytanie w trwającym temacie, a jeśli mimo to nie, to najpierw opisuj co już zrobiłeś. Żeby nikt nie pytał bez potrzeby np.: czy zmieniłeś filtry, jaki przebiek, co z wtryskami....

    Moderaci nie lubią nieczytaczy postów.
  • #5 29 Feb 2012 18:59
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Sygnał sałonapięciowy w zakresie 0.25V-4.0 V

    Jeśli napięcia nie mieszczą sie w tym okienku, generowany jest kod błędu.
    Przetnij przewód wyjściowy (żółty) i zmierz zakres napięć, bo może być zwarcie do innych obwodów.
    Chodzi o to, aby nie wymieniać bez potrzeby pedału.
  • #6 29 Feb 2012 20:11
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przy pełnym wychyleniu pedału gazu pomiędzy przewodem brązowym a żółtym było 2,47V. Nie przecinałem przewodu żółtego tylko obrałem go z izolacji. I chyba ten poziom napięcia do sterownika jest zbyt niski?
    Nie wiem czy jak przetnę żólty przewód sterownik odczyta to jako błąd ?
  • #7 01 Mar 2012 06:33
    gucio~1
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Podepnij pod komp i będziesz widział czy jest 100 % czy nie i jak zmienia się sygnał w zależności od kąta obrotu.
  • #8 01 Mar 2012 17:50
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    W serwisie Scani w Gliwicach twierdzą że jest wszystko OK. Tylko nie rozumiem dlaczego samochód ma większą moc na tempomacie niż na pedale nożnym gazu.
  • #9 02 Mar 2012 10:36
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Dupa lala.
    Pisałem, że jeżeli jest w "okienku" to system widzi jako wartości prawidłowe i interpretuje jako położenie pedału np. wciśnięty do połowy.
    kabel można śmiało przeciąć i zmierzyć bez palenia silnika (zapłon)
    Słowo "przeciąć" należy rozumieć: odłącz.
    Czasem wiąże się z przecięciem fizycznym, potem trzeba nasunąć koszulkę, skręcić, zalutować i zabezpieczyć koszulką t. kurcz.
    Miernik podłącz do masy pojazdu oraz do zasilania potencjometru- ma być +5V.
    Potem do nóżki środkowej i masy- ma być wartość 0,25 minimum i ok. 4V maksimum.
    Jeżeli będzie drastycznie niskie, to przetnij ten środkowy, który idzie do komputera i jeszcze raz zmierz min i max.
    Dane tych napięć podałem z dokumetacji, którą przeglądałem i potwierdzić mogę, jedynie przy okazji, jak zmierzę na żywo.
  • #10 02 Mar 2012 15:51
    satsun
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Na pewno twierdzą, że OK? Wystarczy sprawdzić tylko w SD2 czy pedał dobrze chodzi. Ewentualnie bez tego zrób jak mówi jannaszek.
    Możesz wyjaśnić, co znaczy moc?:)
    Czy jadąc z ładunkiem naciskając gaz do oporu samochód nie przyśpiesza natomiast jeśli naciśniesz kilka razy ACC na tempomacie auto wyraźnie żwawiej przyśpiesza czy jak to interpretować?
  • #11 02 Mar 2012 17:31
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za podpowiedz jutro będzie samochód w domu zmierzę jeszcze raz sygnał wyjsciowy z potencjometru. Tak jak pisze Jannaszek sygnał z potencjometru musi być max 4V a ja namierzyłem w zeszłym tygodniu tylko niecałe 2,5V na max wychylonym pedale gazu. Sterownik "widzi" że kierowca chce jechać tak na pół gazu.
  • #12 02 Mar 2012 17:40
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Przyczyna Jaroslaw wrote:
    musi być max 4V

    Taka wartość jest widziana przez komputer jako nie niepokojąca, sprawdzę, to napiszę jaka jest faktycznie.
  • #13 03 Mar 2012 06:15
    gucio~1
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Niestety sterownik widzi, że kierowca chce jechać na cały gaz. W.g. instrukcji serwisowej napięcie 2,7 V jest interpretowane jako pełne wciśniecie pedału gazu. A jego wzrost powyżej nie powoduje zwiększenia mocy. Co do odczucia to mi też wydawało się kiedyś, że jak w mojej osobówce przyspieszam na tempomacie to auto idzie lepiej ale po dłuższej obserwacji doszedłem do wniosku, że to złudzenie.
  • #14 06 Apr 2012 18:08
    Przyczyna Jaroslaw
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziwne to było ale padł pompowtrysk. Wymieniony i jest wszystko OK.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products