Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

audi 80 1,9tdi brak mocy powyzej 3000 obr

marekbieszcz 29 Gru 2004 20:10
  • #1 29 Gru 2004 20:10
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    witam wszystkich.
    mam problem z autkiem jak w temacie problem wystepuje po przekroczeniu 3000 obr auto po prostu nie chce ciagnac tak jakby mu brakło cos.
    do 3000 idzie nawet dobrze.
    jeszcze jedno zauważyłem ze elektrozwor słychac gdy sie przełączy kluczykiem tak jakby impulsował ze stala czestotliwoscia (elektrozawór przed turbina za przepływomierzem).
    prosze pomóżcie bo juz tyle kasy wywaliłem w niego ze sie płakac chce a autko nie chula tak jakbym chciał.(moze ktos ma schemat instalacji do tdi to prosiłbym o namiary)

  • #2 29 Gru 2004 20:11
    Pytong
    Poziom 32  

    kolega ma forda z tego samego okresu i ma to samo, ktos mu powiedział że cos z paskiem rozrządu.

  • #3 29 Gru 2004 22:29
    Haczyk
    Poziom 19  

    czy samochód zachowuje się na każdym biegu w taki sposób czy tylko kiedy ma coraz większy bieg???...i który rok masz tej bryki???

  • #4 30 Gru 2004 12:17
    staszeks
    Poziom 27  

    a czy nie chodzi o fabryczne ograniczenie max.obrotów silnika??Chociaż nie wiem jakie
    one są w przypadku tdi.

  • #5 30 Gru 2004 18:10
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    jest to b4 1,9 tdi rok 94. w miare zwiekszania biegów tak sie dziej na 3 biegu jeszcze jest w miare a na 4 biegu juz trzeba by jechac dosyc długo zeby uzyskac obroty powyzej 3000. Na 5 biegu nie probowalem bo nie mam nawet gdzie sie rozpedzic
    wiem ze akumulator był wymieniany i słyszałem ze komputer po załączeniu ponownym zasilania ustawia wszystko na wartosci fabryczne tzn ustawia takie wartosci jakby byl nowy przepływomierz.
    chce dodac ze z przepływomierzem działa tak samo jak bez.

  • #6 30 Gru 2004 18:34
    qryszard
    Poziom 20  

    Może wydawać się to śmieszne , ale czy sprawdzałeś filtr powietrza lub ciśnienie paliwa z pompki-sam to przerabiałem

  • #7 30 Gru 2004 22:00
    pio1975
    Poziom 10  

    Witam

    Ja kiedyś miałem podobny problem i na początku wyminilem filtr
    paliwa bo był zawalony i pomogto ! ale po pewnym czasie problem sie powturzył i jak sie okazało było zapchane takie śitko w zbiorniku paliwa.
    Wziołem odkreciłem przewod zasilający (czyli ten który biegnie ze zbiornika do komory silnika ) i przedmuchałem spreżonym powietrzem aż w zbiorniku bulgotało

    I pomogło !!!

  • #8 04 Sty 2005 11:28
    zbyszek54
    Poziom 10  

    przy tych samych identycznie objawach jak u Ciebie wymieniłem wtryskiwacze i autko jeżdzi rewelacyjnie. Męczyłem się wiele czasu aż wstyd się przyznać ile zostawiłem kasy u "fachowców". Może być też do wymiany N75 lub zwykły filtr paliwa albo dziurka w jakimś wężyku ?

  • #9 05 Sty 2005 00:24
    tominex
    Poziom 18  

    Możliwości jest bardzo wiele, trzeba zrobić diagnostykę elektroniki(sprawdzić błędy), i podać co było robione do tej pory.

  • #10 09 Sty 2005 22:25
    hacckker
    Poziom 17  

    sprawdz przeplywomierz i turbosprezarke nie ignoruj takze filtra paliuwa

  • #11 10 Sty 2005 16:20
    przemekj71
    Poziom 10  

    cześć. byc może już naprawiłeś autko. Z opisywanych objawów jasno i bez komputera wynika że masz walniety przeplywomierz powietrza. To takie urządzenie elektroniczne zaraz za filtrem powietrza. Wymiana to 10 min. pracy i koszt różnie ok 250 do 500 zł w zależnści czy kupisz uzywany czy nowy. Pozdrawiam.

  • #12 10 Sty 2005 18:59
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    zrobiłem diagnoze vag-iem
    przepływka na wolnych obrotach wskazuje 470 mg/h
    przy wyższych obrotach maksimum jakie osiagnalem to 700 mg/h
    turbina 1 bar na wolnych obrotach do 1,6 bara na max obrotach
    panowie pomiary wykonałem na luzie auto stało na postoju co mi mozecie doradzic czy mozna przepływke przepłukac np denaturatem moze jest zabrudzona

  • #14 10 Sty 2005 20:43
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Problem jest w pompie wtryskowej na podstawie poprzednich postów.Zdejmij górną pokrywę pompy zobacz czy element do przestawiania dawki jest ruchomy w pełnym przedziale.

  • #15 10 Sty 2005 21:00
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Po tym co teraz widzę, to stawiałbym dalej na to co wcześniej pisałem a i poważną sprawą jest ten przepływomierz.
    pozdr.

  • #16 10 Sty 2005 21:15
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    panowie kazdy z was mi radzi co innego ale powiedzcie mi jakie parametry maja byc przepływki tzn ile mg/h i na jakich obrotach panowie macie takie autka sprawdzcie wvagiem jakie macie parametry prosze was
    bo nie chce wydac niepotrzebnie kase na przepływke jezeli to nie ona

  • #17 11 Sty 2005 23:32
    zbyszek54
    Poziom 10  

    a gdzie to takie tanie przepływki można kupić do 1Z ? Nowa w ASO kosztuje 2,3 tys zł ( Bosch). Przy tym silniku one są prawie wieczne.Raczej poszukaj porządnego diagnosty albo kolegi co pozwoli Ci na próbę podmienić elementy.Nie wiem skąd jesteś . Napisz to napewno polecą koledzy jakiegoś fachurę.
    Pozdrawiam!

  • #18 11 Sty 2005 23:52
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przy odczycie przepływomierza na VAG-u na biegu jałowym 285-290
    dzisiaj dla Ciebie to odcztałem silnik technicznie sprawny.

  • #19 16 Sty 2005 12:13
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    dziekuje za zainteresowanie moja sprawa.
    przepływka u mnie to pisburg.
    ja odczytalem vwtol i na kanale 10 ustawienia podstawowe pokazuje mi okolo 480 mg/h na biegu jalowym to chyba parametry przepływki chyba ze parametr 10 nie jest do przepływki to mnie panowie poprawcie.
    drugie pytanie dla fachowcow jest takie jak sprawdzic ustwienie zapłonu bo nie moge sie polaczyc ani vwtol ani vag-iem z pompą tylko z silnikiem i sterownikiem immobilajsera oraz z poduszka powietrzna.
    ZABRALEM SIE ZA ZROBIENIE INNEGO INTERFEJSU NA MAX-IE on jest ponoc szybszy od fejsu na tranzoptorach.doradzcie mi panowie bo zazwyczj z elektronika sobie radze ale w tym temacie jestem nowicjuszem.
    nastepne moje pytanie gdzie moge znalezc program A3.exe bo chce sobie dorobic kluczyk z immobilajzerem drugi a nie wiem jaki jest kod by sie zalogowac
    to by było tyle moich pytan.
    moge pomoc w radyjkach samochodowych kodowanych mam troche doswiadczenia.z gory dziekuje z wszelka pomoc.

  • #20 17 Sty 2005 09:43
    m4341
    Poziom 14  

    to jest zwykla pompa wiec sie nie podlaczysz. wymieniaj filtry paliwa i w zbiorniku. moze byc zle uatawiona pompa wtryskowa.

  • #21 18 Sty 2005 13:08
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    nie jest zwykla pompa tylko sterowana elektroniczniewchodzi do niej kilka kabli.wiem jak wyglada zwykła pompa miałem wczesniej golfa td.wiec prosze o sensowniejsze wyjasnienia.

  • #22 18 Sty 2005 14:36
    Rocaria
    Poziom 16  

    Pracuje w serwisie Vw>Najczęstszą przyczyna jest uszkodzony przepływomierz powietrza.W grupie 3 należy sprawdzić wartości w polach 2 i 3.Na 3 biegu nalezy przyspieszać do ok.3 tys.Na 3 polu powinna być wartość ok800mg.Jeżeli tak nie jest to wymień przepływomierz.Nie szukaj usterek typu żle ustawiona pompa czy Filtry.To jest stary problem który przerabialiśmy w serwisie setki razy.Kontakt w razie wojny rocaria(malpa)o2.pl

  • #23 19 Sty 2005 21:14
    marekbieszcz
    Poziom 11  

    w koncu jest rzeczowa odpowiedz takiej odpowiedzi oczekiwałem dziekuje wszystkim fachowcom ktorzy udzielaja takich odpowiedzi.Po tym mozna poznac prawdziwego fachowca.

  • #24 20 Sty 2005 22:41
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witaj autorze tego postu.
    Pomoc od fachowca z Serwisu VW dostałęś, jak piszesz, ale o przyznaniu mu punktu pomocowego,...... jakoś zapomniałeś,..... oj nieładnie. :not:
    Pozdr.

  • Pomocny post
    #25 21 Sty 2005 00:18
    kfmc
    Poziom 10  

    Witaj autorze tego postu.
    W twoim autku przepływka zachowuje sie prawidłowo,wcale nie musi na biegu jałowym wartość powietrza być na poziomie 800mg(przy max obr).Kolega który pracuje w serwisie napewno wie że procedura sprawdzania przepływomierzy polega na obciążeniu silnika gdy jest nagrzany(80st min) i rozpędzeniu auta na 3 ,4 biegu ,pedał gazu 100% .W momencie 3000obr odczytuje sie wartość pobieranego powietrza(tak mówi ESI oraz ELSA).
    Przepływke masz napewno dobrą bo prywatnie jeżdżę VW Passat 1Z TDI i u mnie powietrze max na postoju to ok500mg, zaznaczam takrze ze nie mam kłopotów z moca,odpaleniem itp.Na wolnych obrotach ok290mg-350mg.Zależy jak się wyreguluje EGR,mogą być też inne większe wartości.
    Po 3 przepływomierze PIERBURG bardzo żadko się psują(wyjątki),najczęściej pada BOSCH.

    Więcej o TDI znajdziesz na www.diagtronik.pl/forum
    Pozdrowienia

  • #26 21 Sty 2005 00:51
    beczka
    Poziom 12  

    Witam !

    Parametry przepływomierza nie są tragiczne, proponuje sprawdzić co innego.
    Ten temat przerabiałem.
    Wymontuj wtryskiwacze zamontuj do próbnika i sprawdz ile otworków masz zatkanych . Objawy o których piszesz mogą być spowodowane zatkanymi otworkami w końcówce wtryskiwacza. Być może że drożny jest jeden lub dwa .

    pozdr

  • #27 23 Sty 2005 16:33
    mirax
    Poziom 12  

    wiatm!kolega kfmc najlepiej przedstawil sytuacje-te przeplywomierze najmniej sie psuja(chodzi o technike wykonania) oraz sprawdzamie powinno sie wykonywac przy obciazeniu
    w silniku z pmpa sterowana systemem elektronicznym EDC eliminuje napewno zacinanie sie stellwerka (pod warunkiem ze nie ma bledow w systemir)
    -najpierw zaczniij od jazy probnej
    -podlacz komputer i zczytaj błędy
    -zobacz odczyt doladowania na komputerze-jakie podaje cisnienie
    -sprawdz ustawienie rozrzadu-zaplonu ststycznie powinien byc ok 0.6 mm
    -posprawdzaj filtry jak koledzy piosza wyzej
    ten silnik to nic skomplikowanego-w razie pytan na priv!!!

  • #28 24 Sty 2005 00:12
    tominex
    Poziom 18  

    Cała ta dyskusja jest tak zagmatwana, że wątpie by do czegoś mądrego doprowadziła. Jeśli masz dostęp do vaga lub czegoś podobnego to przeprowadź testy w czasie jazdy. Każdy lub prawie każdy parametr ma wartości porównawcze(wartość zadaną przez ECU i wartość wykonywaną przez element wykonawczy lub pomiarowy). Przy różnicach odbiegających o ok.20% można podejżewać, że z danym ustawieniem lub elementem jest coś nie tak. Z moich doświadczeń proponowałbym skupić się na bloku 4(kąt wtrysku). Obiawy bardzo często są spowodowane przez ścinający się klin na wale korbowym(typowa i częsta wada grupy VW).

  • #30 24 Sty 2005 17:37
    figurel
    Poziom 22  

    marekbieszcz napisał:
    zrobiłem diagnoze vag-iem

    Nie kumam, zrobiłeś diagnozę, a błędy odczytałeś? Może ich nie było? Nie chce mi się wierzyć , że przy opisywanych objawiach komputer nie zapisał żadnych błędów. Taka informacja o błędach jest nieoceniona przy diagnozowaniu usterki. Może od tego zacznij wtedy na pewno znajdzie się ktoś kto coś konkretnego doradzi.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty