Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Urządzenie do pomiaru drgań

matmix1 01 Mar 2012 19:57
  • #1 01 Mar 2012 19:57
    matmix1
    Poziom 10  

Witam,

Mam za zadanie wykonać urządzenie do pomiaru drgań z wykorzystaniem trzyosiowego akcelerometru ADXL325, a dokładnie płytką ewaluacyjną EVAL-ADXL325Z oraz płytki ewaluacyjnej z mikrokontrolerem LPC2378. Akcelerometr posiada wyjście analogowe (napięcie wyjściowe proporcjonalne do przyspieszenia). Jeśli chodzi o mikrokontroler, to zamierzam wykorzystać jego przetwornik ADC (zakres pomiarowy 0-3V). Płytkę z mikrokontrolerem programuję w LabVIEW.

Pozostaje kwestia układu kondycjonującego - układ między wyjściem napięciowym akcelerometru a wejściem ADC mikrokontrolera.

Jeśli chodzi o układy elektroniczne, jestem nowicjuszem. Jednak przeszukując dostępne materiały w internecie i w książkach jakie posiadam, natknąłem się na kilka schematów ideowych. Odnaleźć w nich można podobne elementy na tej ścieżce, tj. czujnik - przedwzmacniacz - filtr - wzmacniacz - (układ detekcji RMS, Peak) - przetwornik ADC ...

Jeśli chodzi o samo urządzenie, to mam zamiar wyświetlać pojedynczą wartość skuteczną i szczytową przyspieszenia badanych drgań.

Poniżej przedstawiam moje schematy, które miałyby znaleźć się w układzie kondycjonującym:

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Proszę o opinię i ewentualne wskazówki co należałoby zmienić.

• #2 01 Mar 2012 20:33
    marcin44430
    Poziom 16  

Moim zdaniem wystarczy podłączyć wyjścia akcelerometru bezpośrednio na przetworniki ADC.
    W AVR-ach takie połączenie działa bez zarzutów.

• #3 01 Mar 2012 21:13
    Mirek Z.
    Moderator