X

Urządzenie do pomiaru drgań

01 Mar 2012 19:57 MAmatmix1
  • #1 01 Mar 2012 19:57
    matmix1
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,

Mam za zadanie wykonać urządzenie do pomiaru drgań z wykorzystaniem trzyosiowego akcelerometru ADXL325, a dokładnie płytką ewaluacyjną EVAL-ADXL325Z oraz płytki ewaluacyjnej z mikrokontrolerem LPC2378. Akcelerometr posiada wyjście analogowe (napięcie wyjściowe proporcjonalne do przyspieszenia). Jeśli chodzi o mikrokontroler, to zamierzam wykorzystać jego przetwornik ADC (zakres pomiarowy 0-3V). Płytkę z mikrokontrolerem programuję w LabVIEW.

Pozostaje kwestia układu kondycjonującego - układ między wyjściem napięciowym akcelerometru a wejściem ADC mikrokontrolera.

Jeśli chodzi o układy elektroniczne, jestem nowicjuszem. Jednak przeszukując dostępne materiały w internecie i w książkach jakie posiadam, natknąłem się na kilka schematów ideowych. Odnaleźć w nich można podobne elementy na tej ścieżce, tj. czujnik - przedwzmacniacz - filtr - wzmacniacz - (układ detekcji RMS, Peak) - przetwornik ADC ...

Jeśli chodzi o samo urządzenie, to mam zamiar wyświetlać pojedynczą wartość skuteczną i szczytową przyspieszenia badanych drgań.

Poniżej przedstawiam moje schematy, które miałyby znaleźć się w układzie kondycjonującym:

To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.

Proszę o opinię i ewentualne wskazówki co należałoby zmienić.
  • #2 01 Mar 2012 20:33
    marcin44430
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Moim zdaniem wystarczy podłączyć wyjścia akcelerometru bezpośrednio na przetworniki ADC.
    W AVR-ach takie połączenie działa bez zarzutów.
  • #3 01 Mar 2012 21:13
    Mirek Z.
    Admin grupy RTV
    Helpful post? (0)
    Jeden temat już usuwałem z uzasadnieniemTo view the material on this forum you must be logged in. - a to nie znaczy, że można zakładać następny, identyczny.