Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Mar 2012 09:39
    B_U_B_U_2006
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam problem z silnikiem Deutz 2011 f. Silnik z rana przy niskich temperaturach miał ciężko zapalić i musiałem do długo kręcić tak, jakby paliwo się cofało. Związku z tym wymieniłem pompkę paliwa problem z długim kręceniem z rana zniknął, ale wciąż pozostało, że silnik przy rozruchu chodził nierówno (jakby nie palił na wszystkich cylindrach), więc do wymiany poszły wtryski. Po tym zabiegu silnik dalej pracuje nierówno przez pierwsze 30s i do tego doszło kopcenie na niebiesko (ale to kopcenie to jest na maksa, że jak stanę przed maszyną, to ją ledwo widać). Występuje to tylko na zimnym silniku do momentu rozgrzania się silnika - oleju ubędzie jakieś 1/3 do 1/2 stanu na bagnecie. gdy silnik jest już ciepły, to oleju ani kropli nie ubędzie i nawet nie żadymi tylko przy odpaleniu przez chwile na czarno, ale jak myślę, to przez to, że trochę za późny mu wtrysk ustawiłem.

    Potrzebuję Waszej pomocy. Czemu on przy starcie nierówno pracuje i czemu tak kopci? Zawory czy pierścienie? Jak to sprawdzić domowymi sposobami? Dodam jeszcze, że silnik jest w maszynie mixokret.
    Pozdrawiam.

  • #2 06 Mar 2012 18:37
    kkknc
    Poziom 39  

    A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?

  • #3 08 Mar 2012 09:24
    B_U_B_U_2006
    Poziom 8  

    Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy na zaworach, bo ja nie wiem, jak to ugryźć.

  • #4 08 Mar 2012 11:20
    kkknc
    Poziom 39  

    Czyli remont robiony u Zenka w szopie. Pasek ma automatyczny napinacz i starcza na 5000h. Pompki mają różną wysokość podkładek, dzięki czemu ustawia się dokładnie zapłon na poszczególnych cylindrach, kręcąc lewo-prawo ustawiasz dawkę paliwa. Czego akurat się nie robi, bo po co, ustawiasz pompkę na znaki, kołkujesz i wkładasz. Ale podkładki pod pompki ważna rzecz. Bierzesz odchyłkę bloku, grupę selekcyjna pompki, podstawiasz to do wzoru i masz wysokość podkładki, którą sprawdzasz specjalnym szablonem. A uszczelniacze wymieniasz jak w każdym innym silniku, tylko po co, jak silnik po remoncie?

  • #5 08 Mar 2012 12:04
    B_U_B_U_2006
    Poziom 8  

    witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć

  • #6 08 Mar 2012 12:31
    kkknc
    Poziom 39  

    W lewo od filtra oleju masz zaślepkę.

  • #7 08 Mar 2012 14:30
    B_U_B_U_2006
    Poziom 8  

    Znalazłem, tak myślałem, że jak wał w taki sposób blokowany i wałek tak samo,
    a jak ustawić te pompo-wtryski? Są jakieś znaki albo coś innego, od czego w ogóle zacząć, no i wielkie dzięki za wszystkie informacje. Jak zdjąłem głowicę to, na 2. tłoku zobaczyłem, że kiedyś była przygoda z końcówką wtryskiwacza, bo tłok cały w dziurach i jeszcze wtrysk był wbity w tłok :P

    Dodano po 32 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że jak zablokowałem wał, to wałka nie mogłem (nie mogłem nic włożyć w otwór). Dopiero, gdy cofnąłem wałek o 2 ząbki, to udało się go zablokować. Tak sobie myślę, że jak ta końcówka wtrysku wpadła, to i wtedy pasek musiał przeskoczyć :D

  • #8 08 Mar 2012 14:32
    kkknc
    Poziom 39  

    Przecież napisałem ci wyżej że są znaki na pompkach.

  • #9 11 Lut 2013 15:17
    rafalek2005
    Poziom 9  

    Czy kolega może powiedzieć gdzie są te znaki na pompkach, wymieniałem u siebie oringi na pompkach i nie widziałem żadnych znaków poprostu bolczyk odpowiadający za dawkowanie paliwa skręciłem na minimun i włożyłem pompy blokując wcześniej listwę od gazowania. Każda pompa była włożona w to samo miejsce z którego została wyjęta. Ale może źle to zrobiłem. Byłbym wdzięczny za informację.

  • #10 11 Lut 2013 19:51
    kkknc
    Poziom 39  

    Na pompce są kreski do synchronizacji części. Potem pompkę kołkujesz. Listwę też i wkładasz.

    Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


    Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko

  • #11 12 Lut 2013 07:52
    rafalek2005
    Poziom 9  

    U mnie są takie pompy czy na nich też takie znaki? jeśli tak to muszę wszystkie wyjąć i ustawić jak trzeba, może dlatego ciągnik trochę dymi. Na silniku nie widziałem miejsc do kołkowania listwy. Mam silnik deutz 1013 E.

    Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko

  • #12 12 Lut 2013 08:23
    kkknc
    Poziom 39  

    Kolego temat dotyczy silnika 2011 a ty wyskakujesz, z 1013 który jest zupełnie innym silnikiem. Tam wyciągasz cały regulator i blokujesz listwę. Pompki się trymuje specjalnym kluczem Bosha i po każdym włożeniu jednej pompki sprawdza się suwmiarką wysuw listwy czy jest dobrze. Nie wspomnę o tym, że każda z tych pompek ma naniesioną elektro pisakiem na korpusie odchyłkę fabryczną ( blok też) i na tej podstawie wyliczasz podkładki dla ustawienia prawidłowego zapłonu na każdym cylindrze. A ty pewnie je wyjąłeś włożyłeś jakkolwiek, bo takie same i jeszcze nie wytrymowałeś.

  • #13 12 Lut 2013 10:20
    rafalek2005
    Poziom 9  

    Racja nie powinienem tu wspominać o silniku 1013 ale problem był podobny. Jeśli chodzi podkładki pod pompy to ich nie ruszałem. Tak jak wyżej napisałem każda pompa została włożona z powrotem w miejsce z którego została wyjęta więc kąt wrtysku się nie powinien zmienić. Wcześniej listwa sostała zablokowana poprzez otwór automatu który służy do gaszenia silnika. więc się nie przesunęła. Jedyne co to nie zrobiłem trymowania.

  • #14 12 Lut 2013 19:14
    kkknc
    Poziom 39  

    A przed wymianą oringów przekapcał? I po co te oringi wymienisłeś?

  • #15 13 Lut 2013 10:05
    rafalek2005
    Poziom 9  

    Przed wymianą aż tak nie kopcił. Oringi zostały wymienione bo paliwo barwiło się na czarno od oleju. W serwisie deutz mi powiedzieli, że to może być przyczyna. Faktycznie po wymianie to ustało. Ale nie dawno się dowiedziałem, że wiele 10 letnich ciągników z takimi pompkami ma tę przypadłość i to nic strasznego trzeba tylko częściej wymieniać filtr paliwa. Olej dostaje się do paliwa w okolicach tej dźwigienki od zwiększania dawki. Natomiast w wyniku złych oringów może się dostawać paliwo do oleju ale odwrotnie to nie możliwe. Mogę jeszcze zmierzyć kompresję w ciągniku, ma 5750 mth ale nie wiem czy to ma sens.

    Czy można jakoś inaczej sprawdzić kąt wtrysku? Czy jedynym sposobem jest sprawdzenie grubości podkładek pod pompkami.

  • #16 13 Lut 2013 23:02
    kkknc
    Poziom 39  

    Pompki ustawić. Skoro kopcił wcześniej to trzeba dalej szukać. I założyć nowy temat dla tego silnika tak, aby innych szukających nie wprowadzać w błąd.

  • #18 17 Lut 2013 11:03
    rafalek2005
    Poziom 9  

    Rozwiązałem problem otóż okazało się, że wtryskiwacze były, źle założone. Wtryskiwacz musi być założony przelewem w stronę kolektora ssącego, turbiny u mnie było na odwrót. Po przełożeniu wtryskiwaczy to nie ten sam ciągnik. Może komuś przyda się ta informacja.

  • #19 17 Lut 2013 12:13
    kkknc
    Poziom 39  

    Kolega nie pisał, że wyciągał wtryski. Swoją drogą trzeba się mocna natrudzić żeby te wtryski odwrotnie założyć, bo pasują fatalnie. Jak silnik ma założone świece żarowe to już naprawdę źle. Niemiaszki zawsze zwracają na szkoleniach na prawidłowy montaż wtryskiwaczy, bo mieli masę przypadków ich nie prawidłowego włożenia w dawnym ZSSR i do dziś twierdzą, że jak wtrysk założony odwrotnie to musiał to składać Rosjanin. :D

  • #20 17 Lut 2013 20:39
    rafalek2005
    Poziom 9  

    Bo nie wyciągałem, tak były włożone. Nawet nie podejrzewałem, że mogą być odwrotnie.

  • #21 01 Lis 2015 09:22
    lalka 75
    Poziom 1  

    witam czy morze ktos pomuc mam silnik deutz d2011l04w ktory kupilem bez pomp i wtryskuw mam taki drugi silnik tylko z turbem td 2011l04w z niego przelorzylem pompy i wtryski silnik odpala ale tylko na plaku prosil bym opomoc lub numer tel praca rowna nie dymi

  • #22 01 Lis 2015 09:58
    kkknc
    Poziom 39  

    Na dzisiaj to pomóc ci może tylko ortografia. Bo czytać się tego nie da. Wtrysku i pompki po numerze silnika się dobiera a nie po widzi mi śię.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty