Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko
Autor
Wiadomość
B_U_B_U_2006
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 6
Miasto: prabuty

Post#1 Post autora tematu 06 Mar 2012 09:39   

Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Witam.
Mam problem z silnikiem Deutz 2011 f. Silnik z rana przy niskich temperaturach miał ciężko zapalić i musiałem do długo kręcić tak, jakby paliwo się cofało. Związku z tym wymieniłem pompkę paliwa problem z długim kręceniem z rana zniknął, ale wciąż pozostało, że silnik przy rozruchu chodził nierówno (jakby nie palił na wszystkich cylindrach), więc do wymiany poszły wtryski. Po tym zabiegu silnik dalej pracuje nierówno przez pierwsze 30s i do tego doszło kopcenie na niebiesko (ale to kopcenie to jest na maksa, że jak stanę przed maszyną, to ją ledwo widać). Występuje to tylko na zimnym silniku do momentu rozgrzania się silnika - oleju ubędzie jakieś 1/3 do 1/2 stanu na bagnecie. gdy silnik jest już ciepły, to oleju ani kropli nie ubędzie i nawet nie żadymi tylko przy odpaleniu przez chwile na czarno, ale jak myślę, to przez to, że trochę za późny mu wtrysk ustawiłem.

Potrzebuję Waszej pomocy. Czemu on przy starcie nierówno pracuje i czemu tak kopci? Zawory czy pierścienie? Jak to sprawdzić domowymi sposobami? Dodam jeszcze, że silnik jest w maszynie mixokret.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Mar 2012 09:39   





Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#2 06 Mar 2012 18:37   

Re: silnik deutz 2011 f cięzki rozruch i kopcenie na niebiesko


A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Powrót do góry
   
B_U_B_U_2006
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 6
Miasto: prabuty

Post#3 Post autora tematu 08 Mar 2012 09:24   

Re: silnik deutz 2011 f cięzki rozruch i kopcenie na niebiesko


Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy na zaworach, bo ja nie wiem, jak to ugryźć.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#4 08 Mar 2012 11:20   

Re: silnik deutz 2011 f cięzki rozruch i kopcenie na niebiesko


Czyli remont robiony u Zenka w szopie. Pasek ma automatyczny napinacz i starcza na 5000h. Pompki mają różną wysokość podkładek, dzięki czemu ustawia się dokładnie zapłon na poszczególnych cylindrach, kręcąc lewo-prawo ustawiasz dawkę paliwa. Czego akurat się nie robi, bo po co, ustawiasz pompkę na znaki, kołkujesz i wkładasz. Ale podkładki pod pompki ważna rzecz. Bierzesz odchyłkę bloku, grupę selekcyjna pompki, podstawiasz to do wzoru i masz wysokość podkładki, którą sprawdzasz specjalnym szablonem. A uszczelniacze wymieniasz jak w każdym innym silniku, tylko po co, jak silnik po remoncie?
Powrót do góry
   
B_U_B_U_2006
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 6
Miasto: prabuty

Post#5 Post autora tematu 08 Mar 2012 12:04   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#6 08 Mar 2012 12:31   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


W lewo od filtra oleju masz zaślepkę.
Powrót do góry
   
B_U_B_U_2006
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 6
Miasto: prabuty

Post#7 Post autora tematu 08 Mar 2012 14:30   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Znalazłem, tak myślałem, że jak wał w taki sposób blokowany i wałek tak samo,
a jak ustawić te pompo-wtryski? Są jakieś znaki albo coś innego, od czego w ogóle zacząć, no i wielkie dzięki za wszystkie informacje. Jak zdjąłem głowicę to, na 2. tłoku zobaczyłem, że kiedyś była przygoda z końcówką wtryskiwacza, bo tłok cały w dziurach i jeszcze wtrysk był wbity w tłok :P

Dodano po 32 [minuty]:

Dodam jeszcze, że jak zablokowałem wał, to wałka nie mogłem (nie mogłem nic włożyć w otwór). Dopiero, gdy cofnąłem wałek o 2 ząbki, to udało się go zablokować. Tak sobie myślę, że jak ta końcówka wtrysku wpadła, to i wtedy pasek musiał przeskoczyć :D
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Mar 2012 14:30   





Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#8 08 Mar 2012 14:32   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Przecież napisałem ci wyżej że są znaki na pompkach.
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#9 11 Lut 2013 15:17   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Czy kolega może powiedzieć gdzie są te znaki na pompkach, wymieniałem u siebie oringi na pompkach i nie widziałem żadnych znaków poprostu bolczyk odpowiadający za dawkowanie paliwa skręciłem na minimun i włożyłem pompy blokując wcześniej listwę od gazowania. Każda pompa była włożona w to samo miejsce z którego została wyjęta. Ale może źle to zrobiłem. Byłbym wdzięczny za informację.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Lut 2013 15:17   





Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#10 11 Lut 2013 19:51   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Na pompce są kreski do synchronizacji części. Potem pompkę kołkujesz. Listwę też i wkładasz.
Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko
Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#11 12 Lut 2013 07:52   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


U mnie są takie pompy czy na nich też takie znaki? jeśli tak to muszę wszystkie wyjąć i ustawić jak trzeba, może dlatego ciągnik trochę dymi. Na silniku nie widziałem miejsc do kołkowania listwy. Mam silnik deutz 1013 E.

Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#12 12 Lut 2013 08:23   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Kolego temat dotyczy silnika 2011 a ty wyskakujesz, z 1013 który jest zupełnie innym silnikiem. Tam wyciągasz cały regulator i blokujesz listwę. Pompki się trymuje specjalnym kluczem Bosha i po każdym włożeniu jednej pompki sprawdza się suwmiarką wysuw listwy czy jest dobrze. Nie wspomnę o tym, że każda z tych pompek ma naniesioną elektro pisakiem na korpusie odchyłkę fabryczną ( blok też) i na tej podstawie wyliczasz podkładki dla ustawienia prawidłowego zapłonu na każdym cylindrze. A ty pewnie je wyjąłeś włożyłeś jakkolwiek, bo takie same i jeszcze nie wytrymowałeś.
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#13 12 Lut 2013 10:20   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Racja nie powinienem tu wspominać o silniku 1013 ale problem był podobny. Jeśli chodzi podkładki pod pompy to ich nie ruszałem. Tak jak wyżej napisałem każda pompa została włożona z powrotem w miejsce z którego została wyjęta więc kąt wrtysku się nie powinien zmienić. Wcześniej listwa sostała zablokowana poprzez otwór automatu który służy do gaszenia silnika. więc się nie przesunęła. Jedyne co to nie zrobiłem trymowania.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#14 12 Lut 2013 19:14   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


A przed wymianą oringów przekapcał? I po co te oringi wymienisłeś?
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#15 13 Lut 2013 10:05   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Przed wymianą aż tak nie kopcił. Oringi zostały wymienione bo paliwo barwiło się na czarno od oleju. W serwisie deutz mi powiedzieli, że to może być przyczyna. Faktycznie po wymianie to ustało. Ale nie dawno się dowiedziałem, że wiele 10 letnich ciągników z takimi pompkami ma tę przypadłość i to nic strasznego trzeba tylko częściej wymieniać filtr paliwa. Olej dostaje się do paliwa w okolicach tej dźwigienki od zwiększania dawki. Natomiast w wyniku złych oringów może się dostawać paliwo do oleju ale odwrotnie to nie możliwe. Mogę jeszcze zmierzyć kompresję w ciągniku, ma 5750 mth ale nie wiem czy to ma sens.

Czy można jakoś inaczej sprawdzić kąt wtrysku? Czy jedynym sposobem jest sprawdzenie grubości podkładek pod pompkami.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#16 13 Lut 2013 23:02   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Pompki ustawić. Skoro kopcił wcześniej to trzeba dalej szukać. I założyć nowy temat dla tego silnika tak, aby innych szukających nie wprowadzać w błąd.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lut 2013 23:02   





Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#17 14 Lut 2013 09:05   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Ok, dziękuję za pomoc
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#18 17 Lut 2013 11:03   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Rozwiązałem problem otóż okazało się, że wtryskiwacze były, źle założone. Wtryskiwacz musi być założony przelewem w stronę kolektora ssącego, turbiny u mnie było na odwrót. Po przełożeniu wtryskiwaczy to nie ten sam ciągnik. Może komuś przyda się ta informacja.
Powrót do góry
   
kkknc
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 3414

Post#19 17 Lut 2013 12:13   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Kolega nie pisał, że wyciągał wtryski. Swoją drogą trzeba się mocna natrudzić żeby te wtryski odwrotnie założyć, bo pasują fatalnie. Jak silnik ma założone świece żarowe to już naprawdę źle. Niemiaszki zawsze zwracają na szkoleniach na prawidłowy montaż wtryskiwaczy, bo mieli masę przypadków ich nie prawidłowego włożenia w dawnym ZSSR i do dziś twierdzą, że jak wtrysk założony odwrotnie to musiał to składać Rosjanin. :D
Powrót do góry
   
rafalek2005
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 11

Post#20 17 Lut 2013 20:39   

Re: Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko


Bo nie wyciągałem, tak były włożone. Nawet nie podejrzewałem, że mogą być odwrotnie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Silnik Deutz 2011 f - ciężki rozruch i kopcenie na niebiesko
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Toyota Avensis silnik D4D 2000rok-Ciężki rozruch silnika??? (4)
Renaul Laguna II - Kopcenie na niebiesko. (4)
renault laguna 1.9 dci kopcenie na bialo-niebiesko (8)
vw touran 1.9 tdi brak mocy i kopcenie na niebiesko (6)
Mazda 626 94r 2.0 16v - Okresowe kopcenie na niebiesko. (5)
fiat ducato 1.9 - Kopcenie przy odpalaniu na niebiesko i czarno (5)
vw passat b5 fl 1.8 T ciężki rozruch ,,rano,, (10)
Fiat 1.7 TD ciężki rozruch silnika (2)
Tecumseh H70 - ciężki rozruch (4)
toyota D4D 2005r - ciężki rozruch?! (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.062 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony