X

Fiat Ducato 2008 2,3 Diesel - Sterowanie kompresorem zawieszenia samopoziomujące

06 Mar 2012 12:59 MAMathevp
  • #1 06 Mar 2012 12:59
    Mathevp
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Mam problem z układem sterowania kompresora w układzie zawieszenia samopoziomującego.
    FIAT DUCATO 2,3 D z 2008 r.
    Kompresor zaczął powodować zwarcia a po zczytaniu parametrów pokazuje że jego temperatura wynosi 100 st.C.
    Można go "odpalić" na krótko i pracuje.
    Podejrzewam uszkodzenie elektroniki sterującej a dokładnie układu kontroli ciśnienia/zabezpieczenia temperaturowego.

    Szukam jakichkolwiek materiałów lub kogoś znającego temat, kto się podejmie naprawy. Serwis oczywiście proponuje wymianę całego kompresora :cry:

    Pozdro
    Maciek
  • #2 07 Apr 2012 16:42
    Anrz_
    Level 1  
    Helpful post? (+5)
    Witam wszystkich forumowiczów to jest mój pierwszy postna tymże forum

    Ja mam również problem z zawieszeniem pneumatycznym wiec troszke siedzi w temacie wiec niewarto zakładac nowego wątku.
    Na dzien dzisiejszy objawy mam takie ze autko po wyłaczeniu zaplonu za chwilke wchodzi w poziom -3 . Niezawsze da sie go podniesc do poziomu 0 za pomocą klawiszy, natomiast po ruszeniu z miejsca auto sie samopoziomuje.
    Pierwszy objaw byl taki ze niedalo sie auta opuscic ponizej poziomu zero a w poziomy +1 do + 3 wchodził potem zaczelo opadac samopo wylaczeni zaplonu . wspomne tylko raz jeszcze ze podczas jazdy samopoziomowanie dziala.

    Pytanie co moze byc przyczyna tej niedyspozycji
    Moze wystarczy tylko przesterowac komputer ew. usunac jakies błedy a moze jeszcze cos innego.
    Prosze o jakies wskazówki . Ducato 3.0 2010 r.
    Pozdrawiam
  • #3 08 Apr 2012 18:20
    Mathevp
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam,

    Problem został rozwiązany.
    Do sterownika kompresora zawieszenia dostaje się woda.
    Pytkę z elektroniką należy wyciągnąć, dokładnie przepłukać i osuszyć.

    Ja osobiście zabezpieczyłem dodatkowo płytkę lakierem do obwodów elektronicznych (do wysokich temperatur) a złącza posmarowałem odpowiednim rodzajem wazeliny (też odporną na wysokie temperatury).

    Po złożeniu, wizyta w serwisie w celu resetu układu i wszystko pracuje poprawnie.
    W moim odczuciu jest to wada fabryczna i praktycznie każdy kto ma takie zawieszenie w ciągu 3-4 lat odwiedzi serwis.

    Pozdrawiam
    M

    PS. Serwis oczywiście chciał wymienić cały kompresor za bagatelka 3000 zł ;-(
    M
  • #4 09 Apr 2012 15:06
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    Ogólnie wiązka w ducato/boxser/jumper to nieporozumienie.
    Sterownik silnika na który leci woda oraz napęd rozrządu - zimą może nawet rozrząd skoczyć!
    Te auta to chyba tylko południe europy mają obsługiwać :)
  • #5 22 Oct 2012 17:18
    Mathevp
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Jako ciekawostkę napiszę, że właśnie padł czujnik poziomu zawieszenia.

    Mam dość i wymieniam układ na mechaniczny (koszt około 1200 pln)

    Ostrzegam wszystkich którzy chcą zakupić sobie fiata z takim zawieszeniem aby dali sobie spokój.

    Naprawdę nie warto.

    Pozdrawiam
    M
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products