X

Silnik spalinowy...Jak zrobić ??

kazmierczak68 10 Mar 2012 14:14
  • #1 10 Mar 2012 14:14
    kazmierczak68
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Chciałbym prosić o pomoc w budowie modelu silnika spalinowego: http://www.youtube.com/watch?v=XIcJnpdEs84
    Chodzi tu o zrobienie tłoku i komory spalania. Nie wiem jak to zrobić, co nie znaczy, że nie mam o tym pojęcia... Widziałem plany w dyskusji pod filmem, są one jednak w języku angielskim i ciężko jest je zrozumieć. Proszę o nie zamykanie tematu z głupich powodów tylko o pomoc. :D Temat piszę drugi raz ponieważ w pierwszym nie zostałem zrozumiany i moderator go zamknął... Bardzo proszę o pomoc.
  • #2 10 Mar 2012 14:41
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-6)
    Nikt nie będzie Cię za rączkę prowadził. Nie licz na to, że będziesz w trybie interaktywnym robił ten silnik. Czego z tych planów nie rozumiesz i jakie masz wyposażenie do obróbki metalu?
  • #3 10 Mar 2012 14:50
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (-2)
    To z You-Tube bo bzdura i ,,podpucha" :D jak zresztą większość tego typu filmików. Gdzie masz zapłon podłączony na tym filmie ?? Nie widać przerywacza, czy czujnika położenia tloka. Iskra podawana non stop, jak autor pisze, no, no. Z zasilaniem w paliwo też coś nietęgo. Można wykonać w warunkach domowych działający silnik spalinowy od podstaw, ale bez dobrego parku maszynowego się nie obejdzie i sporej wiedzy inżyniersko - mechanicznej. Dasz rade, nie sądzę, bo byś nie pytał. Poczytaj tu rozdział o maszynach parowych własnej konstrukcji, jak to trudne, a co dopiero silnik wewnętrznego spalania.
  • #4 10 Mar 2012 16:45
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Może ten silnik to podpucha, ale są tam plany więc raczej działa... Z tego co wiem facet na tym filmie nie miał super narzędzi tylko wykonał to w domu... Nie chcę być postrzegany jak głupek, ale myślę że zrobienie takiej maszynki jest możliwe więc proszę o pomoc. Jeszcze gdyby te plany były po polsku. http://www.john-tom.com/MyPlans/SteamPlans3/Shane2Stroke/Shanes_Two_Stroke_IC_Engine.pdf

    Dodano po 18 [minuty]:

    Ewentualnie mogę odlać tłok i cylinder oraz potrzebne rzeczy. Z jakiego materiału to zrobić ??
    Całą resztę rozumiem i wiem o co chodzi...
  • #5 10 Mar 2012 17:03
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (-2)
    Tak? To słuchamy? Materiały są typowe, tłok jest z żeliwa, cylinder stalowy, głowica też. Rysunki są perfekcyjne, teraz tylko dobry tokarz, frezer i po sprawie :D Tylko pytanie, czy wiesz, co to za silnik ? Rozumiesz zasadę działania? A na marginesie, w rysunkach są takie tolerancje, że MOWY NIE MA o wykonaniu dobrze tego w domu. Złożyć do kupy co najwyżej można :D Acha, jeszcze jedno - porównaj wymiary w/g rysunku w pdf. z rzeczywistym silnikiem z filmu :D
  • #6 10 Mar 2012 17:16
    Kaszpir77
    Level 20  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Obejrzyj stronkę: http://ridders.nu/ Te silniki działają (i to jak :))
    Autor, jak go poprosisz, wyśle na Twojego maila dokładne rysunki wykonawcze. Przy każdym modelu jest opis działania oraz samej budowy.
  • #7 10 Mar 2012 17:33
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Kaszpir77_ Nie mieszaj Chłopakowi w głowie, i nie porównuj tego bedziwia z You-Tube z tymi przez lata wypieszczonymi zabawkami holenderskiego zegarmistrza i szlifierza diamentów :D
  • #8 10 Mar 2012 18:05
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+3)
    Kaszpir77- dzięki wielkie za wyrozumiałość i pomoc, przynajmniej ty się zainteresowałeś...
    Koledzy, chciałem dodać, że ten silnik to ma być model aa nie jakiś 250KM potwór.
    Krzystofie, a co ty się tak uwziąłeś?? Jeśli nie podoba Ci się mój pomysł to nie pisz.
    jestem pewien, że ty też masz jakieś marzenia, nawet nierealne.
  • #9 10 Mar 2012 18:22
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    kazimierczak68_ Nie obrażaj się, bo nie ma o co. Napisałem dwie rzeczy - po pierwsze, gdybyś znal Rysunek Techniczny i język angielski, doskonale zdał byś sobie sprawę, że silnik z You Tube a rysunek superminiaturowego silniczka z zapłonem żarowym to dwie różne rzeczy. Dwa, jak powyżej, tolerancje wymiarów wykonania poszczególnych części są bardzo małe, i tylko doświadczony tokarz i frezer z tym by sobie poradzil, i to pracując na porządnych maszynach. Nadto, napisałem Ci, że aby coś zbudować, trzeba najpierw poznać jego (urządzenia) zasadę działania. Zobaczyłeś coś na You-Tube, zasugerowałeś się, że takie coś, zrobione młotkiem i pilnikiem działa i nie przemyślałeś sprawy do konca. Co z tego, że Pan Ridders przyśle Ci dokładną dokumentacje jakiegoś swego silnika, jeszcze to trzeba wykonać. Niestety taka jest prawda, Technika ma swoje prawa.
  • #10 10 Mar 2012 18:39
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Krzysztofie, nie obrażam się... Jesteś już na tym forum to coś doradź. Nie chce się kłócić, ale myślałem, że zakładając temat na tym forum spotkam pomoc i zachętę, a jednak jest zupełnie inaczej. Powiem tak: znam się na tym jak na mój wiek i jest to rzecz która mnie pasjonuje. znam zasadę. W silniku z YT są spalane opary(opary idą do komory po czym świeca powoduje zapłon i tłok jest wysadzany co powoduje jego ruch).
    Ten silnik ma być na pokaz jako model więc myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz?? Ciśnienie w takiej konstrukcji nie jest duże to też może się udać. Jeśli chcesz mi doradzić to pomóż nawet jeśli ma się to nie udać, a twoje starania zostaną docenione...
  • #11 10 Mar 2012 19:14
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    kazmierczak68 wrote:
    Ten silnik ma być na pokaz jako model więc myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz??
    Kiepsko myślę :cry: To już lepiej pomyśleć o wytoczeniu cylindra z kawałka rurki stalowej, a tłok, odlać ze stopu ,,drukarskiego", lub ZnAl. A tak na serio, poszukał bym na złomie silnika od np. kosy spalinowej i go wyremontowal, albo ew. jakiegoś małego kompresorka, miałbyś gotowy tlok, cylinder i układ korbowy, a dorobić tylko głowicę,i ew. kanał napełniania i przepłukiwania zwrotnego przez dospawanie rurki na zewnątrz cylindra, a. gotową świecę żarową kupić w sklepie modelarskim. Dochodzi jeszcze zawór jednokierunkowy w skrzyni korbowe i coś na kształt gaźnika.
    Powodzenia :D
  • #12 10 Mar 2012 20:18
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobry pomysł, tylko, że chciałem być oryginalny.
    Dzięki za rade...

    Dodano po 27 [minuty]:

    A może jakieś pomysły z budowy z własnych części??
  • #13 11 Mar 2012 12:19
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik spalinowy...Jak zrobić ??
    Silnik spalinowy...Jak zrobić ??
    Posiadam taką część może ona nada się do budowy korbowodu??
  • #14 11 Mar 2012 12:22
    Kaszpir77
    Level 20  
    Helpful post? (-2)
    Wiem, że w tym temacie to OT ale nie mogłem się powstrzymać:
    www.findsminimodelhotbulbengines.dk
    Te modele mnie po prostu urzekły. Prawdziwe, działające (semi)Diesle. Z wtryskiem paliwa, chłodzeniem wodnym, rozrządem zaworowym i innymi bajerami. No i ten dźwięk podczas pracy...
  • #15 11 Mar 2012 12:38
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    No mój silnik taki nie będzie, ale taki link zawsze pomaga...
  • #16 11 Mar 2012 13:03
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Helpful post? (0)
    kazmierczak68 wrote:
    Powiem tak: znam się na tym jak na mój wiek

    Niestety, okazuje się, że kompletnie nie masz o tym pojęcia. Świadczą o tym te zdania:
    kazmierczak68 wrote:
    W silniku z YT są spalane opary(opary idą do komory po czym świeca powoduje zapłon i tłok jest wysadzany co powoduje jego ruch)

    Tam nic nie jest wysadzane. Nie ma żadnego wybuchu, jest spalanie, a na skutek spalania powstaje ciśnienie, które popycha tłok.
    W silniku nie ma prawa nic wybuchać, jest to wręcz szkodliwe (poczytaj - spalanie stukowe).
    kazmierczak68 wrote:
    myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz??

    Miałeś kiedyś ołów w ręku, choćby ciężarki wędkarskie? Wiesz jaką twardość ma ołów? Drugi problem, to temperatura topnienia ołowiu.

    :arrow: Krzysztof
    Bez przesady, silnik modelarski nie wymaga nie wiadomo jakiej precyzji. Jeśli istotny jest tylko fakt, że się kręci, to da się wykonać tłok i cylinder za pomocą narzędzi ręcznych. Trzeba tylko wiedzieć jak - mieć pojęcie o obróbce metalu.
    Ja w technikum na warsztatach mechanicznych, na ślusarni, robiłem pilnikami okrągłą podkładkę z kwadratowej (może raczej czterokątnej, bo kwadrat to nie był) sztabki metalu. Wyszła całkiem nieźle, dostałem ocenę dobrą (4). Tłok też da się w ten sposób wykonać, tylko trzeba mieć narzędzia, rękę i kupę wolnego czasu.
    Lepsze to, niż siedzenie pod budką z piwem ;)
  • #17 11 Mar 2012 15:18
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Arturze, nie miałem na myśli PRAKTYCZNYCH tolerancji przy wykonaniu takich części, tylko odniosłem się do rysunku z linka w tym Temacie i co Kolega z USA tam nawypisywał :cry: budując silnik z cylindrem wielkości naparstka.
  • #18 11 Mar 2012 16:01
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Arturze, nie kłóć się, ponieważ chodziło mi właśnie o ciśnienie, napisałem wybuch,ponieważ każdemu się to z tym kojarzy. Miałem ołów w ręku, zwykły zacisk na elektrodę w aku jest z niego wykonany. W modelu silnika nie ma dużej temperatury, gdyż chodzi on chwilę i na małych obrotach, to też temperatura topnienia tego metalu nie przeszkadza. Skoro sądzisz, że "lepsze to niż siedzenie pod budką z kuflem piwa" to pomóż i coś dopisz w temacie, skoro masz tą ocenę 4.
  • #19 11 Mar 2012 16:29
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Helpful post? (0)
    Rzecz w tym, że nie ma znaczenia czy to ma być działający model silnika, czy silnik w normalnej skali. Procesy tam zachodzące, są takie same. Temperatura jaka powstaje podczas spalania paliwa zawsze będzie taka sama, nieważne jak duży mamy silnik.

    Zobacz z czego zbudowane są silniki modelarskie, silniki w skali mini, a jednak nikt nie wpadł na to, żeby robić je z ołowiu.

    kazmierczak68 wrote:
    skoro masz tą ocenę 4.

    A wiesz ile to lat temu było? Silnika nigdy nie wykonywałem, bo i po co? Chodziłem to technikum elektronicznego, a nie mechanicznego. Kiedyś w programie nauczania, nawet dla elektroników były warsztaty mechaniczne - tokarnia, frezarnia, ślusarnia i spawalnia - stąd mam ogólne pojęcie co i jak należy wykonać i jakich narzędzi i materiałów użyć.
  • #20 11 Mar 2012 16:39
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    kazmierczak68 wrote:
    Miałem ołów w ręku, zwykły zacisk na elektrodę w aku jest z niego wykonany. W modelu silnika nie ma dużej temperatury, gdyż chodzi on chwilę i na małych obrotach, to też temperatura topnienia tego metalu nie przeszkadza.
    Taaa, bo łatwo się go pozornie odlewa. A czy pomyślałeś przez moment o masie własnej ołowiu i i siłach bezwładności działających na taki tłok? A o współczynniku tarcia także ? Ehhhh, dalej to czarno widzę, szczególnie w kontekście Twego uporu :cry:
  • #21 11 Mar 2012 17:33
    lapaj2
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Może ja też bym sb taki zbudował hehe : ).Kazmierczak68 podziwiam cię za twój zapał i życzę ci aby ci się to udało :]
  • #22 11 Mar 2012 18:34
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Artur, temperatura w silniku zależy od czasu przez jaki chodzi silnik, ze wzrostem czasu rośnie temperatura. ;)
    - stąd mam ogólne pojęcie co i jak należy wykonać i jakich narzędzi i materiałów użyć.
    Skoro masz takie pojęcie to dawaj, wymyśl coś.

    Dodano po 1 [minuty]:

    lapaj2, dawaj poszukaj czegoś w necie i dziel się pomysłami.
  • #23 11 Mar 2012 18:50
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Helpful post? (0)
    Nieprawda - temperatura w komorze spalania (a w zasadzie o to chodzi) nie zależy od tego jak długo pracuje silnik. Mylisz temperaturę silnika, z temperaturą w komorze spalania. Temperatura na zewnątrz silnika zależy do pojemności oraz przewodności cieplnej materiału z jakiego wykonano blok silnika

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna

    Dlatego właśnie na zewnątrz silnik może być zimny, zaś w środku może się topić.
    Zresztą w każdym jednym pojeździe mamy z tym do czynienia - tuż po włączeniu silnika on sam jest zimny, zaś w komorze spalania temperatura osiąga setki stopni Celsjusza. Ciepło wytwarzane w wyniku spalania musi przejść przez metal i dopiero wtedy odczujesz wzrost temperatury samego silnika.

    Pomijając już temperaturę topnienia - ołów jest materiałem o niewielkiej wytrzymałości mechanicznej. W palcach wydaje się twardy, jednak jak trochę więcej siły włożysz, to się odkształci. Weź sobie tłok z jakiegokolwiek silnika (nawet modelarskiego), wsadź w imadło i spróbuj zgnieść. Potem dla porównania weź ciężarek wędkarski (czy nawet zacisk akumulatora), wsadź w imadło i spróbuj zgnieść.
    Zrób eksperyment, a zrozumiesz o co chodzi.
  • #24 11 Mar 2012 19:24
    bar.kochba
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    kazmierczak68 wrote:
    Krzysztofie, nie obrażam się... Jesteś już na tym forum to coś doradź. Nie chce się kłócić, ale myślałem, że zakładając temat na tym forum spotkam pomoc i zachętę, a jednak jest zupełnie inaczej.


    Mam wrażenie, że nie rozumiesz intencji swojego interlokutora. To nie jest tak, że on Cię nie lubi i dlatego nie zachęca. Wręcz przeciwnie: odradza Ci abyś nie zmarnował mnóstwa czasu i pieniędzy bo taki projekt to utopia - przynajmniej w takiej formie i przy Twojej wiedzy.
    Jeśli chcesz, to jak mogę Cię pozachęcać - jak tylko zechcesz. Ale musisz widzieć że będę miał poczucie nieszczerości i tak na prawdę nie będę wierzył w sukces tego projektu. Czy takie zachęcenia pomogą Ci?
  • #25 11 Mar 2012 19:33
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (-1)
    bar.kochba-ja tu zakładam temat żeby ktoś mi pomógł a nie zniechęcał...Artur, masz rację pomysł z ołowiem jest nie najlepszy :(. Myślałem o stalowych rurkach.
    http://www.john-tom.com/MyPlans/SteamPlans3/Shane2Stroke/Shanes_Two_Stroke_IC_Engine.pdf , jeśli rozumiecie te plany podacie mi wymiary i najważniejsze szczegóły z tych projektów??
  • #26 11 Mar 2012 19:40
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    kazmierczak68 wrote:
    jeśli rozumiecie te plany podacie mi wymiary i najważniejsze szczegóły z tych projektów??

    Żartujesz, prawda?
  • #27 11 Mar 2012 19:48
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (-1)
    No bo te plany są po angielsku, a ja nawet nie wiem jakie są tam wymiary, Panie Moderatorze.:)
  • #28 11 Mar 2012 19:55
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Czyli dalej uważasz, że posiadasz odpowiedni zasób wiedzy i umiejętności, by taki silnik zbudować od podstaw ???? Podpowiedziałem Ci, jako laikowi, jakie elementy mogą być przydatne w takiej konstrukcji, a Ty dalej swoje :cry:
  • #29 11 Mar 2012 20:03
    kazmierczak68
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (-3)
    Proszę pomóżcie bo już wałkuje się ten temat, a ja jeszcze nic nie wiem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Krzysiek, ale ja nie chce mieć tu gotowców.
  • #30 11 Mar 2012 20:09
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    kazmierczak68, wystarczy dziecięcej zabawy z rzeczami dla dorosłych!
    Jak opanujesz podstawy rysunku technicznego, materiałoznawstwa, obróbki metalu oraz podstawy działania i budowy silników spalinowych, to dopiero wtedy załóż temat.
    Acha, podstawowa znajomość języka angielskiego też byłaby nie od rzeczy.

    Aktualny temat zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products