Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Silnik spalinowy...Jak zrobić ??

kazmierczak68 10 Mar 2012 14:14
  • #1 10 Mar 2012 14:14
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Witam!
    Chciałbym prosić o pomoc w budowie modelu silnika spalinowego: http://www.youtube.com/watch?v=XIcJnpdEs84
    Chodzi tu o zrobienie tłoku i komory spalania. Nie wiem jak to zrobić, co nie znaczy, że nie mam o tym pojęcia... Widziałem plany w dyskusji pod filmem, są one jednak w języku angielskim i ciężko jest je zrozumieć. Proszę o nie zamykanie tematu z głupich powodów tylko o pomoc. :D Temat piszę drugi raz ponieważ w pierwszym nie zostałem zrozumiany i moderator go zamknął... Bardzo proszę o pomoc.

  • #2 10 Mar 2012 14:41
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nikt nie będzie Cię za rączkę prowadził. Nie licz na to, że będziesz w trybie interaktywnym robił ten silnik. Czego z tych planów nie rozumiesz i jakie masz wyposażenie do obróbki metalu?

  • #3 10 Mar 2012 14:50
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    To z You-Tube bo bzdura i ,,podpucha" :D jak zresztą większość tego typu filmików. Gdzie masz zapłon podłączony na tym filmie ?? Nie widać przerywacza, czy czujnika położenia tloka. Iskra podawana non stop, jak autor pisze, no, no. Z zasilaniem w paliwo też coś nietęgo. Można wykonać w warunkach domowych działający silnik spalinowy od podstaw, ale bez dobrego parku maszynowego się nie obejdzie i sporej wiedzy inżyniersko - mechanicznej. Dasz rade, nie sądzę, bo byś nie pytał. Poczytaj tu rozdział o maszynach parowych własnej konstrukcji, jak to trudne, a co dopiero silnik wewnętrznego spalania.

  • #4 10 Mar 2012 16:45
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Może ten silnik to podpucha, ale są tam plany więc raczej działa... Z tego co wiem facet na tym filmie nie miał super narzędzi tylko wykonał to w domu... Nie chcę być postrzegany jak głupek, ale myślę że zrobienie takiej maszynki jest możliwe więc proszę o pomoc. Jeszcze gdyby te plany były po polsku. http://www.john-tom.com/MyPlans/SteamPlans3/Shane2Stroke/Shanes_Two_Stroke_IC_Engine.pdf

    Dodano po 18 [minuty]:

    Ewentualnie mogę odlać tłok i cylinder oraz potrzebne rzeczy. Z jakiego materiału to zrobić ??
    Całą resztę rozumiem i wiem o co chodzi...

  • #5 10 Mar 2012 17:03
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Tak? To słuchamy? Materiały są typowe, tłok jest z żeliwa, cylinder stalowy, głowica też. Rysunki są perfekcyjne, teraz tylko dobry tokarz, frezer i po sprawie :D Tylko pytanie, czy wiesz, co to za silnik ? Rozumiesz zasadę działania? A na marginesie, w rysunkach są takie tolerancje, że MOWY NIE MA o wykonaniu dobrze tego w domu. Złożyć do kupy co najwyżej można :D Acha, jeszcze jedno - porównaj wymiary w/g rysunku w pdf. z rzeczywistym silnikiem z filmu :D

  • #6 10 Mar 2012 17:16
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Obejrzyj stronkę: http://ridders.nu/ Te silniki działają (i to jak :))
    Autor, jak go poprosisz, wyśle na Twojego maila dokładne rysunki wykonawcze. Przy każdym modelu jest opis działania oraz samej budowy.

  • #7 10 Mar 2012 17:33
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Kaszpir77_ Nie mieszaj Chłopakowi w głowie, i nie porównuj tego bedziwia z You-Tube z tymi przez lata wypieszczonymi zabawkami holenderskiego zegarmistrza i szlifierza diamentów :D

  • #8 10 Mar 2012 18:05
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Kaszpir77- dzięki wielkie za wyrozumiałość i pomoc, przynajmniej ty się zainteresowałeś...
    Koledzy, chciałem dodać, że ten silnik to ma być model aa nie jakiś 250KM potwór.
    Krzystofie, a co ty się tak uwziąłeś?? Jeśli nie podoba Ci się mój pomysł to nie pisz.
    jestem pewien, że ty też masz jakieś marzenia, nawet nierealne.

  • #9 10 Mar 2012 18:22
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    kazimierczak68_ Nie obrażaj się, bo nie ma o co. Napisałem dwie rzeczy - po pierwsze, gdybyś znal Rysunek Techniczny i język angielski, doskonale zdał byś sobie sprawę, że silnik z You Tube a rysunek superminiaturowego silniczka z zapłonem żarowym to dwie różne rzeczy. Dwa, jak powyżej, tolerancje wymiarów wykonania poszczególnych części są bardzo małe, i tylko doświadczony tokarz i frezer z tym by sobie poradzil, i to pracując na porządnych maszynach. Nadto, napisałem Ci, że aby coś zbudować, trzeba najpierw poznać jego (urządzenia) zasadę działania. Zobaczyłeś coś na You-Tube, zasugerowałeś się, że takie coś, zrobione młotkiem i pilnikiem działa i nie przemyślałeś sprawy do konca. Co z tego, że Pan Ridders przyśle Ci dokładną dokumentacje jakiegoś swego silnika, jeszcze to trzeba wykonać. Niestety taka jest prawda, Technika ma swoje prawa.

  • #10 10 Mar 2012 18:39
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Krzysztofie, nie obrażam się... Jesteś już na tym forum to coś doradź. Nie chce się kłócić, ale myślałem, że zakładając temat na tym forum spotkam pomoc i zachętę, a jednak jest zupełnie inaczej. Powiem tak: znam się na tym jak na mój wiek i jest to rzecz która mnie pasjonuje. znam zasadę. W silniku z YT są spalane opary(opary idą do komory po czym świeca powoduje zapłon i tłok jest wysadzany co powoduje jego ruch).
    Ten silnik ma być na pokaz jako model więc myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz?? Ciśnienie w takiej konstrukcji nie jest duże to też może się udać. Jeśli chcesz mi doradzić to pomóż nawet jeśli ma się to nie udać, a twoje starania zostaną docenione...

  • #11 10 Mar 2012 19:14
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    kazmierczak68 napisał:
    Ten silnik ma być na pokaz jako model więc myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz??
    Kiepsko myślę :cry: To już lepiej pomyśleć o wytoczeniu cylindra z kawałka rurki stalowej, a tłok, odlać ze stopu ,,drukarskiego", lub ZnAl. A tak na serio, poszukał bym na złomie silnika od np. kosy spalinowej i go wyremontowal, albo ew. jakiegoś małego kompresorka, miałbyś gotowy tlok, cylinder i układ korbowy, a dorobić tylko głowicę,i ew. kanał napełniania i przepłukiwania zwrotnego przez dospawanie rurki na zewnątrz cylindra, a. gotową świecę żarową kupić w sklepie modelarskim. Dochodzi jeszcze zawór jednokierunkowy w skrzyni korbowe i coś na kształt gaźnika.
    Powodzenia :D

  • #12 10 Mar 2012 20:18
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Dobry pomysł, tylko, że chciałem być oryginalny.
    Dzięki za rade...

    Dodano po 27 [minuty]:

    A może jakieś pomysły z budowy z własnych części??

  • #13 11 Mar 2012 12:19
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Silnik spalinowy...Jak zrobić ??


    Silnik spalinowy...Jak zrobić ??


    Posiadam taką część może ona nada się do budowy korbowodu??

  • #14 11 Mar 2012 12:22
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Wiem, że w tym temacie to OT ale nie mogłem się powstrzymać:
    www.findsminimodelhotbulbengines.dk
    Te modele mnie po prostu urzekły. Prawdziwe, działające (semi)Diesle. Z wtryskiem paliwa, chłodzeniem wodnym, rozrządem zaworowym i innymi bajerami. No i ten dźwięk podczas pracy...

  • #15 11 Mar 2012 12:38
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    No mój silnik taki nie będzie, ale taki link zawsze pomaga...

  • #16 11 Mar 2012 13:03
    Artur k.
    Admin grupy audio

    kazmierczak68 napisał:
    Powiem tak: znam się na tym jak na mój wiek

    Niestety, okazuje się, że kompletnie nie masz o tym pojęcia. Świadczą o tym te zdania:
    kazmierczak68 napisał:
    W silniku z YT są spalane opary(opary idą do komory po czym świeca powoduje zapłon i tłok jest wysadzany co powoduje jego ruch)

    Tam nic nie jest wysadzane. Nie ma żadnego wybuchu, jest spalanie, a na skutek spalania powstaje ciśnienie, które popycha tłok.
    W silniku nie ma prawa nic wybuchać, jest to wręcz szkodliwe (poczytaj - spalanie stukowe).
    kazmierczak68 napisał:
    myślałem o odlaniu niektórych części z ołowiu, a ty co o tym myślisz??

    Miałeś kiedyś ołów w ręku, choćby ciężarki wędkarskie? Wiesz jaką twardość ma ołów? Drugi problem, to temperatura topnienia ołowiu.

    :arrow: Krzysztof
    Bez przesady, silnik modelarski nie wymaga nie wiadomo jakiej precyzji. Jeśli istotny jest tylko fakt, że się kręci, to da się wykonać tłok i cylinder za pomocą narzędzi ręcznych. Trzeba tylko wiedzieć jak - mieć pojęcie o obróbce metalu.
    Ja w technikum na warsztatach mechanicznych, na ślusarni, robiłem pilnikami okrągłą podkładkę z kwadratowej (może raczej czterokątnej, bo kwadrat to nie był) sztabki metalu. Wyszła całkiem nieźle, dostałem ocenę dobrą (4). Tłok też da się w ten sposób wykonać, tylko trzeba mieć narzędzia, rękę i kupę wolnego czasu.
    Lepsze to, niż siedzenie pod budką z piwem ;)

  • #17 11 Mar 2012 15:18
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Arturze, nie miałem na myśli PRAKTYCZNYCH tolerancji przy wykonaniu takich części, tylko odniosłem się do rysunku z linka w tym Temacie i co Kolega z USA tam nawypisywał :cry: budując silnik z cylindrem wielkości naparstka.

  • #18 11 Mar 2012 16:01
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Arturze, nie kłóć się, ponieważ chodziło mi właśnie o ciśnienie, napisałem wybuch,ponieważ każdemu się to z tym kojarzy. Miałem ołów w ręku, zwykły zacisk na elektrodę w aku jest z niego wykonany. W modelu silnika nie ma dużej temperatury, gdyż chodzi on chwilę i na małych obrotach, to też temperatura topnienia tego metalu nie przeszkadza. Skoro sądzisz, że "lepsze to niż siedzenie pod budką z kuflem piwa" to pomóż i coś dopisz w temacie, skoro masz tą ocenę 4.

  • #19 11 Mar 2012 16:29
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Rzecz w tym, że nie ma znaczenia czy to ma być działający model silnika, czy silnik w normalnej skali. Procesy tam zachodzące, są takie same. Temperatura jaka powstaje podczas spalania paliwa zawsze będzie taka sama, nieważne jak duży mamy silnik.

    Zobacz z czego zbudowane są silniki modelarskie, silniki w skali mini, a jednak nikt nie wpadł na to, żeby robić je z ołowiu.

    kazmierczak68 napisał:
    skoro masz tą ocenę 4.

    A wiesz ile to lat temu było? Silnika nigdy nie wykonywałem, bo i po co? Chodziłem to technikum elektronicznego, a nie mechanicznego. Kiedyś w programie nauczania, nawet dla elektroników były warsztaty mechaniczne - tokarnia, frezarnia, ślusarnia i spawalnia - stąd mam ogólne pojęcie co i jak należy wykonać i jakich narzędzi i materiałów użyć.

  • #20 11 Mar 2012 16:39
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    kazmierczak68 napisał:
    Miałem ołów w ręku, zwykły zacisk na elektrodę w aku jest z niego wykonany. W modelu silnika nie ma dużej temperatury, gdyż chodzi on chwilę i na małych obrotach, to też temperatura topnienia tego metalu nie przeszkadza.
    Taaa, bo łatwo się go pozornie odlewa. A czy pomyślałeś przez moment o masie własnej ołowiu i i siłach bezwładności działających na taki tłok? A o współczynniku tarcia także ? Ehhhh, dalej to czarno widzę, szczególnie w kontekście Twego uporu :cry:

  • #21 11 Mar 2012 17:33
    lapaj2
    Poziom 2  

    Może ja też bym sb taki zbudował hehe : ).Kazmierczak68 podziwiam cię za twój zapał i życzę ci aby ci się to udało :]

  • #22 11 Mar 2012 18:34
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Artur, temperatura w silniku zależy od czasu przez jaki chodzi silnik, ze wzrostem czasu rośnie temperatura. ;)
    - stąd mam ogólne pojęcie co i jak należy wykonać i jakich narzędzi i materiałów użyć.
    Skoro masz takie pojęcie to dawaj, wymyśl coś.

    Dodano po 1 [minuty]:

    lapaj2, dawaj poszukaj czegoś w necie i dziel się pomysłami.

  • #23 11 Mar 2012 18:50
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Nieprawda - temperatura w komorze spalania (a w zasadzie o to chodzi) nie zależy od tego jak długo pracuje silnik. Mylisz temperaturę silnika, z temperaturą w komorze spalania. Temperatura na zewnątrz silnika zależy do pojemności oraz przewodności cieplnej materiału z jakiego wykonano blok silnika

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna

    Dlatego właśnie na zewnątrz silnik może być zimny, zaś w środku może się topić.
    Zresztą w każdym jednym pojeździe mamy z tym do czynienia - tuż po włączeniu silnika on sam jest zimny, zaś w komorze spalania temperatura osiąga setki stopni Celsjusza. Ciepło wytwarzane w wyniku spalania musi przejść przez metal i dopiero wtedy odczujesz wzrost temperatury samego silnika.

    Pomijając już temperaturę topnienia - ołów jest materiałem o niewielkiej wytrzymałości mechanicznej. W palcach wydaje się twardy, jednak jak trochę więcej siły włożysz, to się odkształci. Weź sobie tłok z jakiegokolwiek silnika (nawet modelarskiego), wsadź w imadło i spróbuj zgnieść. Potem dla porównania weź ciężarek wędkarski (czy nawet zacisk akumulatora), wsadź w imadło i spróbuj zgnieść.
    Zrób eksperyment, a zrozumiesz o co chodzi.

  • #24 11 Mar 2012 19:24
    bar.kochba
    Poziom 12  

    kazmierczak68 napisał:
    Krzysztofie, nie obrażam się... Jesteś już na tym forum to coś doradź. Nie chce się kłócić, ale myślałem, że zakładając temat na tym forum spotkam pomoc i zachętę, a jednak jest zupełnie inaczej.


    Mam wrażenie, że nie rozumiesz intencji swojego interlokutora. To nie jest tak, że on Cię nie lubi i dlatego nie zachęca. Wręcz przeciwnie: odradza Ci abyś nie zmarnował mnóstwa czasu i pieniędzy bo taki projekt to utopia - przynajmniej w takiej formie i przy Twojej wiedzy.
    Jeśli chcesz, to jak mogę Cię pozachęcać - jak tylko zechcesz. Ale musisz widzieć że będę miał poczucie nieszczerości i tak na prawdę nie będę wierzył w sukces tego projektu. Czy takie zachęcenia pomogą Ci?

  • #26 11 Mar 2012 19:40
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kazmierczak68 napisał:
    jeśli rozumiecie te plany podacie mi wymiary i najważniejsze szczegóły z tych projektów??

    Żartujesz, prawda?

  • #27 11 Mar 2012 19:48
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    No bo te plany są po angielsku, a ja nawet nie wiem jakie są tam wymiary, Panie Moderatorze.:)

  • #28 11 Mar 2012 19:55
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 39  

    Czyli dalej uważasz, że posiadasz odpowiedni zasób wiedzy i umiejętności, by taki silnik zbudować od podstaw ???? Podpowiedziałem Ci, jako laikowi, jakie elementy mogą być przydatne w takiej konstrukcji, a Ty dalej swoje :cry:

  • #29 11 Mar 2012 20:03
    kazmierczak68
    Poziom 12  

    Proszę pomóżcie bo już wałkuje się ten temat, a ja jeszcze nic nie wiem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Krzysiek, ale ja nie chce mieć tu gotowców.

  • #30 11 Mar 2012 20:09
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kazmierczak68, wystarczy dziecięcej zabawy z rzeczami dla dorosłych!
    Jak opanujesz podstawy rysunku technicznego, materiałoznawstwa, obróbki metalu oraz podstawy działania i budowy silników spalinowych, to dopiero wtedy załóż temat.
    Acha, podstawowa znajomość języka angielskiego też byłaby nie od rzeczy.

    Aktualny temat zamykam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty