Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

brak iskry skuter chiński 4t

pablotojo 24 Mar 2012 10:33
  • #1 24 Mar 2012 10:33
    pablotojo
    Poziom 6  

    Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł przychodzi, impulsator tez jest sprawny, a moduł nie wypuszcza napięcia na cewkę, czy ktoś wie co możne być przyczyna??

  • #2 24 Mar 2012 13:27
    gonzalo
    Poziom 30  

    Sprawdziłeś przewód zapłonowy oraz świecę?

  • #3 24 Mar 2012 13:37
    pablotojo
    Poziom 6  

    wszystko jest nowe dosłownie wszystko i nic... jakaś masakra chinska:/

  • #4 24 Mar 2012 13:47
    39006
    Usunięty  
  • #5 24 Mar 2012 13:51
    pablotojo
    Poziom 6  

    tzn?? szczerze to nie wiem w czym można się pomylić??są kostki części są oryginalne wiec nie wiem/..

  • #6 24 Mar 2012 14:52
    mulek
    Poziom 26  

    Odepnij z modułu kabelek czarny z białym paskiem i zobacz czy pojawi się iskra. Ten kabel jest odpowiedzialny za gaszenie silnika, jeżeli jest zwarty do masy nie będzie iskry.

  • #7 24 Mar 2012 19:15
    pablotojo
    Poziom 6  

    jeśli chodzi o biało czarny kabelek to na nim pojawia sie około 15v w czasie rozruchu więc raczej nie będzie zwarty do masy... pytanie moje takie czy jest możliwe ze iskrownik pod modułem jest źle zamontowany ze nie zgrywa sie z wałem czy coś w tym stylu i impulsator daje złe impulsy na moduł??

  • #8 24 Mar 2012 19:29
    mulek
    Poziom 26  

    Raczej nie będzie zwarty to nie jest pewnik, wypnij sprawdź, bądź pewny.
    Co do magneta to tam nic nie zmienisz, impulsator i tak będzie w swoim miejscu.

  • #9 25 Mar 2012 15:12
    pablotojo
    Poziom 6  

    no wiec odpiąłem kabelek i nic:/ ma ktoś może jeszcze jakis pomysł??

  • #10 25 Mar 2012 18:58
    mulek
    Poziom 26  

    Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora.
    Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.

  • #11 27 Mar 2012 19:28
    pablotojo
    Poziom 6  

    cewka 467Ω impulsator 160Ω wiec co dalej???

  • #13 27 Mar 2012 21:37
    pablotojo
    Poziom 6  

    no wiec jeśli są skręcone do obudowy to raczej tak :)

    Moderowany przez Rycho T:

    Jeżeli dalej będziesz miał takie podejście do problemu, to temat zostanie zamknięty.

  • #14 27 Mar 2012 22:06
    jack63
    Poziom 39  

    pablotojo Czy przybyłeś na forum aby szukać pomocy w naprawie? Czy może chcesz się pokłócić???
    Druga opcja nie wchodzi w grę. To forum na poziomie. Na razie go zaniżasz i już dostałeś ostrzeżenie.
    A masa ma być ciągnięta kablem.

  • #15 27 Mar 2012 22:11
    pablotojo
    Poziom 6  

    masa jest sprawdzona ...

  • #16 28 Mar 2012 08:39
    jack63
    Poziom 39  

    Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę.
    Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam.
    Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu.
    Trzeba zacząć od zasilania CDI. Wypnij kabel do cewki ładującej - ok 460 om. Zmierz napięcie Przemienne (AC) względem masy podczas "kopania" z wykręconą świecą.
    Z impulsatorem jest trudniej. Z reguły zwykłe pomiary nic nie "mówią". Trzeba sobie zmontować prostą sondę napięcia szczytowego. To w najprostszym wypadku szeregowo włączona dioda i równolegle zapięty kondensator 10nF.
    Napięcie szczytowe powinno przekraczać 1.5 V.
    Ważna jest też polaryzacja napięcia. Z reguły w 4T iskra jest wyzwalana przy wyjściu znacznika magneta spod impulsatora.
    Czy impulsator ma połączenie z masą? Ile kabli z niego wychodzi? Czy można odwrócić połączenie we wtyczce?

  • #17 28 Mar 2012 16:11
    pablotojo
    Poziom 6  

    zasilanie jest około 16v schemat znalazłem dawno i wszystko gra względem niego.. impulsator to trochę za duża filozofia dla mnie żeby go mierzyć, masę ma bo jest skręcany do silnika 2 śrubami, kabelek jest jeden niebiesko biały idzie do modułu prosto,z iskrownka ida 3 kabelki jedn na moduł czerwono czarny, biały i żółty na regulator napięcia, mam pytanie czego czujnik jest na gaźniku??idą do niego jakies kable ale nie zlokalizowałem gdzie

  • #18 28 Mar 2012 16:48
    39006
    Usunięty  
  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty