X

brak iskry skuter chiński 4t

24 Mar 2012 10:33 PApablotojo
  • #1 24 Mar 2012 10:33
    pablotojo
    Level 6  
    Positive voted Helpful post? (+7)
    Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł przychodzi, impulsator tez jest sprawny, a moduł nie wypuszcza napięcia na cewkę, czy ktoś wie co możne być przyczyna??
  • #2 24 Mar 2012 13:27
    gonzalo
    Level 30  
    Helpful post? (-2)
    Sprawdziłeś przewód zapłonowy oraz świecę?
  • #3 24 Mar 2012 13:37
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (-2)
    wszystko jest nowe dosłownie wszystko i nic... jakaś masakra chinska:/
  • #4 24 Mar 2012 13:47
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Wszystko jest nowe, tylko czy prawidłowo podłączone?
  • #5 24 Mar 2012 13:51
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (-3)
    tzn?? szczerze to nie wiem w czym można się pomylić??są kostki części są oryginalne wiec nie wiem/..
  • #6 24 Mar 2012 14:52
    mulek
    Level 26  
    Helpful post? (-1)
    Odepnij z modułu kabelek czarny z białym paskiem i zobacz czy pojawi się iskra. Ten kabel jest odpowiedzialny za gaszenie silnika, jeżeli jest zwarty do masy nie będzie iskry.
  • #7 24 Mar 2012 19:15
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeśli chodzi o biało czarny kabelek to na nim pojawia sie około 15v w czasie rozruchu więc raczej nie będzie zwarty do masy... pytanie moje takie czy jest możliwe ze iskrownik pod modułem jest źle zamontowany ze nie zgrywa sie z wałem czy coś w tym stylu i impulsator daje złe impulsy na moduł??
  • #8 24 Mar 2012 19:29
    mulek
    Level 26  
    Helpful post? (+1)
    Raczej nie będzie zwarty to nie jest pewnik, wypnij sprawdź, bądź pewny.
    Co do magneta to tam nic nie zmienisz, impulsator i tak będzie w swoim miejscu.
  • #9 25 Mar 2012 15:12
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+2)
    no wiec odpiąłem kabelek i nic:/ ma ktoś może jeszcze jakis pomysł??
  • #10 25 Mar 2012 18:58
    mulek
    Level 26  
    Helpful post? (-3)
    Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora.
    Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
  • #11 27 Mar 2012 19:28
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (-2)
    cewka 467Ω impulsator 160Ω wiec co dalej???
  • #12 27 Mar 2012 21:30
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (-1)
    Czy cewka zapłonowa i moduł mają solidną masę podłączoną do korpusu silnika?
  • #13 27 Mar 2012 21:37
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+1)
    no wiec jeśli są skręcone do obudowy to raczej tak :)
    Moderated By Rycho T:

    Jeżeli dalej będziesz miał takie podejście do problemu, to temat zostanie zamknięty.

  • #14 27 Mar 2012 22:06
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (-3)
    pablotojo Czy przybyłeś na forum aby szukać pomocy w naprawie? Czy może chcesz się pokłócić???
    Druga opcja nie wchodzi w grę. To forum na poziomie. Na razie go zaniżasz i już dostałeś ostrzeżenie.
    A masa ma być ciągnięta kablem.
  • #15 27 Mar 2012 22:11
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+3)
    masa jest sprawdzona ...
  • #16 28 Mar 2012 08:39
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (-6)
    Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę.
    Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam.
    Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu.
    Trzeba zacząć od zasilania CDI. Wypnij kabel do cewki ładującej - ok 460 om. Zmierz napięcie Przemienne (AC) względem masy podczas "kopania" z wykręconą świecą.
    Z impulsatorem jest trudniej. Z reguły zwykłe pomiary nic nie "mówią". Trzeba sobie zmontować prostą sondę napięcia szczytowego. To w najprostszym wypadku szeregowo włączona dioda i równolegle zapięty kondensator 10nF.
    Napięcie szczytowe powinno przekraczać 1.5 V.
    Ważna jest też polaryzacja napięcia. Z reguły w 4T iskra jest wyzwalana przy wyjściu znacznika magneta spod impulsatora.
    Czy impulsator ma połączenie z masą? Ile kabli z niego wychodzi? Czy można odwrócić połączenie we wtyczce?
  • #17 28 Mar 2012 16:11
    pablotojo
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+3)
    zasilanie jest około 16v schemat znalazłem dawno i wszystko gra względem niego.. impulsator to trochę za duża filozofia dla mnie żeby go mierzyć, masę ma bo jest skręcany do silnika 2 śrubami, kabelek jest jeden niebiesko biały idzie do modułu prosto,z iskrownka ida 3 kabelki jedn na moduł czerwono czarny, biały i żółty na regulator napięcia, mam pytanie czego czujnik jest na gaźniku??idą do niego jakies kable ale nie zlokalizowałem gdzie
  • #18 28 Mar 2012 16:48
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-14)
    Zamykam, proszę poszukać na forum podobnych tematów.
    Podobne problemy, były wielokrotnie opisywane.
  Search 4 million + Products
Browse Products