X

sprężarka od T-25 budowa kompresora

konrad8194 06 Apr 2012 19:34
  • #1 06 Apr 2012 19:34
    konrad8194
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    mam zamiar zbudować kompresor na tej sprężarce która nie była nigdy używana. średnica tłoka 7cm i skok tłoka 4 cm sprężarka nie posiada żadnej tabliczki z danymi technicznymi pisze tylko o produkcji ZSRR
    sprężarka od T-25 budowa kompresora

    sprężarka posiada pojemnik na olej i otwór w deklu który jest widoczny na zdjęciu i nie wiem co z nim mam zrobić. Mam zamiar napędzić ja silnikiem 1kW 1410 obr/min
    koło pasowe na sprężarce jest od mf255 o średnicy ok. 8,5cm ponieważ posiada stożek
    jakie obroty można jej narzucić i jakie ciśnienie można by jej ustawić aby jej nie zaszkodzić?? tych sprężarek jest mało więc proszę o nie usuwanie posta pozdrawiam i proszę o pomoc
  • #2 06 Apr 2012 19:36
    12pawel
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    I z czym masz problem, bo to że chcesz zbudować kompresor ze sprężarki to już wiemy.
  • #3 06 Apr 2012 20:20
    konrad8194
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    problem jest z dobraniem przełożenia i z smarowaniem sprężarki jest ona na łożyskach i chyba smarowana rozbryzgowo i nie wiem co zrobic z tym otworem w tym deklu
  • #4 06 Apr 2012 20:24
    jasjarzy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Wielkości podane przez Ciebie wskazują na maleństwo, więc uprość zadanie do zastosowania sprzęgła kłowego.
    Korzyść - chłodzenie sprężarki wentylatorem silniczka.
    Ciśnienie? Tyle ile biedactwo wydusi (4; 6bar)
  • #5 06 Apr 2012 21:20
    konrad8194
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    wolał bym na kołach pasowych na kołach o przełożeniu na 1200obr/min wycisła 9 bar przy prowizorycznym podłączeniu tak że myślę że 8 śmiało będzie dmuchać
    ale nadal nie wiem co zrobić z tą dziurą w deklu czy zaślepić czy coś ale jak zaślepię to chyba będzie olej wywalać. Ja potrzebuje kompresor do garażu na sporadyczne wykorzystywanie go do pompowania malowania, czy przedmuchiwania . Powinien taki wystarczyć mam butlę lpg 65l i z pnęumatyki autobusu 40 l i chyba ta 65 będzie dobra, wyłącznik ciśneiniowy mam, jakiś zawór zwrotny jest, kolanka rurki wszystko mam tak że koszt znikomy
  • #6 02 Jul 2012 20:46
    marek_34
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    To jest sprężarka a29.03.000 prod zsrr z autobusów m.in paz.

    Sprężarka wymaga smarowania ciśnieniowego - ten otwór w deklu. Inaczej się zatrze bo tam jest panewka, wał jest na dwóch łożyskach kulkowych

    Dane techniczne przetłumaczone z ruskiego: (mogę zamieścić oryginalną kartę po rusku)


    Dane techniczne
    Liczba cylindrów szt. 1
    Średnica tłoka mm 72
    Skok tłoka mm 38
    Pojemność skokowa cm3 154,7
    Nadciśnienie MPa (kg/cm2)
    • nominalne 0,588 (6)
    • pracy 0,657..0,716 (6,7...7,3)
    • maksymalne 0.98 (10)

    Częstotliwość obrotów ob./min
    • nominalne 1550
    • maksymalne 2000
    Wydatek powietrza przy prędkości i ciśnieniu znamionowym nie mniej niż l/min 125
    Pobór mocy w nominalnym nadciśnieniu i nominalnej prędkości obrotowej nie więcej niż kW 1,7
    Waga kg 6,5 plus 3%
    Smarowanie systemu System składający się z ciągłego dostarczania i rozbryzgiwania oleju.
    Chłodzenie powietrzne
    Kierunek obrotów w prawo od koła pasowego
  • #7 03 Jul 2012 13:57
    fvnl
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    marek_34 wrote:
    Inaczej się zatrze bo tam jest panewka, wał jest na dwóch łożyskach kulkowych
    Jak wał jest na kulkowych to nic się nie zatrze, w korbowodzie wierci się otwór i do korpusu leje olej to takiego poziomu aby korbowód uderzał w jego lustro. Jedyne co trzeba dorobić mądre odpowietrzenie aby olej nie był porywany z przedmuchami...

    Gdzie znalazłeś te dane ?
  • #8 02 Jun 2013 13:57
    Pantera
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam
    nie chce zakładać nowego tematu wiec postanowiłem sie podpiąć pod ten post, zamierzam zbudować kompresor i posiadam sprężarkę produkcji ZSRR ale nie znam żadnych danych technicznych na jej temat, posiadam zbiornik 100 litrów oraz silnik 3-fazowy wysokoobrotowy.

    sprężarka od T-25 budowa kompresora
    sprężarka od T-25 budowa kompresora
    sprężarka od T-25 budowa kompresora
  • #9 23 Dec 2014 06:17
    tobijas87
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Posiadam właśnie taką spręzarkę i mam pytanie do kolegów którzy próbowali z niej zrobić kompresor- jak ostatecznie rozwiązaliście jej smarowanie?
    Do tej pory chodziła ona chyba normalnie zalana olejem i tyle- mówię chyba, gdyż mam ją ze złomowiska za darmo, a po rozkręceniu nie posiada śladów zużycia wewnątrz cylinda (próg, uszk. tłok itp.)
    Pzdr
  Search 4 million + Products
Browse Products