Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.
Autor
Wiadomość
BanTir
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 227
Miasto: Ustka

Post#1 Post autora tematu 10 Kwi 2012 19:54   

Generator Frigoblock G 17 i jego podłączenie.


Witam

Trafił mi na stół taki oto generator prądu trójfazowego Frigoblock G17 podłączony do agregatu bodajże FK11. Zamontowane to wszystko na solówce, sterownik w kabinie(tylko ustawienie temp, uruchomienie agregatu auta i przyczepy i jakieś czerwone przyciski, chyba odmrażanie).

Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie. Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie. Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.

Spotkała go ciekawa przygoda, podczas jazdy po prostu urwał się i spadł na asfalt po czym kilka metrów jeszcze się ciągnął na przewodach. Przedziurawił miskę olejową, ogólnie narobił sporego problemu. Straż pożarna po prostu odcięła przewody.

Generator musi wrócić do auta. I tu jest problem.
Ma może ktoś schemat podłączenia takiego urządzenia? Jakieś w ogóle informacje o tym, jak to działa, czym te dwie wiązki przewodów sterują. Internet jest pusty jeśli chodzi o frigoblock.


Agregat podłączyłem, w razie jakby ktoś potrzebował pomocy z nim związanej, zapraszam na PW.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Kwi 2012 19:54   





Powrót do góry
   
Tadeusz Miernik
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 1
Miasto: Brzeg

Post#2 22 Gru 2012 21:39   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Kolego miałem prawie podobną sytuację z Man-em 10 tką.
Schematy gdzieś mam postaram się odnaleść.
Napisz w jakim aucie to ci się trafiło, bo sam agregat jako urządzenie jest bardzo dobre ale mocowanie jego w małym aucie jest beznadziejne przy naszych drógach. Frigobloka miałem też FK 11 ale nie wiem jaki typ generatora.
Postaram się to sprawdzić.
Tadek.
Powrót do góry
   
BanTir
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 227
Miasto: Ustka

Post#3 Post autora tematu 23 Gru 2012 04:38   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Mi urwał się w Scani 124 mocowanie na zwykłym kątowniku, ale od 5 miesięcy chodzi elegancko więc jakbyś potrzebował pomocy to służę
schematy jakbyś miał to proszę bo przydały by sie pewnie na przyszłosc
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Gru 2012 04:38   





Powrót do góry
   
atomik29
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 3
Miasto: Ostróda

Post#4 21 Lut 2014 20:12   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Jeśli ktoś miał by problem z prądnicą tego typu służę pomocą, narysuje schemat i wyjaśnię co i jak. Ogólnie bardzo dobre i wytrzymałe prądnice jeśli się o nie dba.
Powrót do góry
   
BanTir
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 227
Miasto: Ustka

Post#5 Post autora tematu 22 Lut 2014 15:57   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


u mnie prądnica od ostatniej naprawy chodzi bez zarzutu. Ostatnio ją otwierałem, żeby sprawdzić szczotki. Wszystko wygląda ok. Za to teraz agregat ma fochy i raz się włączy, a raz nie:( Prądnica napięcie podaje, ale sterownie nie puszcza sygnału na główny przekaźnik trójfazowy. Masz może jakieś schematy kompletnej instalacji? Ja mam tylko samego agregatu, brakuje mi schematów prądnicy i sterowania z kabiny. Z góry dzięki.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Lut 2014 15:57   





Powrót do góry
   
atomik29
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 3
Miasto: Ostróda

Post#6 22 Lut 2014 20:25pomocny post - solucja   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Witam. Z tego co opisujesz nie sądzę żeby to była wina prądnicy ale jest to możliwe jeśli sterowanie jest wpięte w czujnik przegrzania się prądnicy, zazwyczaj podawane jest wzbudzenie przez ten czujnik. Przyczyn może być kilka proponuje zacząć od:
- sprawdzenie styków pomocniczych wyłączników silnikowych lub termików, ostatnio miałem taki przypadek że wyłącznik silnikowy na pomocniczym styku raz puszczał raz nie.
- presostaty jeśli jest małe rozszczelnienie i uciekło trochę freonu może wyrzucać presostat niskiego jak się ciśnienia wyrównają to znowu przepuszcza i agregat sie znowu załącza wystarczy do sprawdzenie zmostkować lub sprawdzić przejście dla zasady wysokiego też.
- jeśli masz regulator temperatury w kabinie zobacz czy jest zasilenie sterowania na przekaźnik od sprężarki i wentylatora, przy włączniku agregatu w kabinie czasami montowany jest przekaźnik tam też warto sprawdzić.
- czasami w prądnicy w tym małym, dekielku są połączenia wiązek i śniedzieją
Ogólnie trzeba szukać co przerywa obwód sterowniczy, jeśli masz przełącznik sieć agregat tam też zajrzyj i wtykę przyłączeniową na agregacie.
Schematów konkretnych nie mam wszystkie chłodnie są podobne prądnice rozrysuje w tygodniu i wyślę na pocztę.
Napisz jak poszło. Zazwyczaj jest jakaś pierdołka w takich przypadkach.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
BanTir
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 227
Miasto: Ustka

Post#7 Post autora tematu 24 Lut 2014 01:30   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Agregat od kilku dni działa, więc ciężko coś teraz wyszukać.
Mam dodatkowy termostat w kabinie+ 4 przyciski(włączniki na auto i przyczepę i odszranianie)
Objawy:
Raz działa raz nie, nie ma zależności potrafi tydzień nie chodzić, a następny chodzi bez problemu, czasem zaskoczy jak się go kilka razy próbuje uruchomić, a czasem nie ma na niego rady.
Może napiszę co już sprawdziłem wcześniej:
-po naciśnięciu włącznika nie zależenie od agregatu pojawia się 24V na wzbudzeniu i prądnica zaczyna poprawnie tworzyć napięcie 400V
-Przekaźniki pod włącznikami działają poprawnie. Kiedy agregat nie chce się uruchomić nie zapalają się na nim diody informujące o pracy i nie zapala się w ogóle termostat w kabinie.
-Do głównych przekaźników 3-fazowych dochodzi 400V. Brak sygnału załączającego przekaźniki, kiedy wcisnę je ręcznie silniki zaskakują.

Ewidentnie wygląda to na jakieś niepewne złącze, przetarty przewód lub coś w tym stylu, po prostu bzdeta, którą strasznie ciężko znaleźć bez schematów.
Z kabiny wychodzą mi dwie wiązki, jedna bezpośrednio do agregatu(pewnie sterownie), druga do prądnicy, tam kilka podłączeń, później skrzynka rozdzielcza na przyczepę i zasilanie zewnętrze(przyczepa nie używana, zupełnie odpięta od gniazd) i wiązka idzie na agregat.

Tak teraz się zastanawiam, muszę chyba zajrzeć znowu do prądnicy, bo mam tam kilka przewodów połączonych bezpośrednio kabina-agregat. Może tam coś się obluzowało.

Przy podłączeniu zewnętrznego zasilania agregat chodzi, choć możliwe, że to po prostu chwilowe szczęście, praktycznie zasilania zewnętrznego się w nim nie używa. Wygląda, że sterownik w kabinie nie dostaje sygnału uruchomienia, a ten dalej nie załącza samego agregatu. Wiesz może co trzeba zrobić, żeby na próbę pominąć elektroniczny termostat i uruchomić agregat na tym jego termostacie?
Powrót do góry
   
atomik29
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 3
Miasto: Ostróda

Post#8 24 Lut 2014 11:49   

Re: Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.


Wnioskuje z tego co opisujesz że ginie napięcie sterownicze z akumulatorów (jesli to nie był przypadek że agregat chodził z sieci i termostat w kabinie nie chciał się załączyć z prądnicy) bo tam jest taki myk że jeżeli agregat chodzi z sieci to zasilanie sterowania jest z trafo żeby nie rozładowywały się akumulatory i oczywiście odcinane jest wzbudzenie na prądnice, chociaż napięcie wzbudzenia powinno się pojawić dopiero po odpaleniu samochodu trzeba by było sprawdzić skąd tak naprawdę jest brane zasilanie sterowania podpowiem że może być z kabiny albo z akumulatorów. W skrzynce na agregacie przy trafo powinien być przekaźnik stycznik lub dioda do przerzucania zasilenia sterowniczego i tam bym zajrzał. Zasilenie 24v z sieci wychodzi z mostka gretza masz punkt odniesienia. Jeśli układ Ci działa to zobacz w skrzynce w agregacie gdzie masz przyjście 24v jak przestanie będziesz widział czy nadal dochodzi wtedy szybciej zlokalizujesz usterkę, można też cofkę zrobić od zasilenia termostatu w kabinie i szukać od tej strony (zasilanie może przychodzić poprzez presostaty styki pomocnicze wyłączników, termostat znajdujący się na agregacie) nie powinno tak być ale czasami się zdarza. Jeśli chciałbyś za sterować układ tylko termostatem z agregatu musiałbyś się wpiąć nie szeregowo jak tam pewnie jest (chyba że jest wypięty) a równolegle do termostatu w kabinie między zasilaniem przechodzącym przez presostaty wyłączniki silnikowe a cewki tylko nie wiem czy to ma sens, fakt że to 15min. roboty ale prawdziwej usterki tym nie usuniesz a szkoda grzebać w instalacji jeśli ta chodziła do tej pory bez zarzutu.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Generator Frigoblock G 17 z agregatem FK11 i jego podłączenie.
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.112 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony