X

Citroen C3 1.4hdi 90km sterowanie turbiny

13 Apr 2012 01:10 SYsystem20
  • #1 13 Apr 2012 01:10
    system20
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Autko jest z 2003r, problem to nie ma mocy(nawet ciezko ruszyc)
    Zaczyna sie zbierac jak dostanie ponad 2tys obrotow.Wywalilo blad sterowania turbo oraz przeplywomierza.Pierwszy blad skasowany ,drugi - brak mozliwosci skasowania.

    Przygladalem sie uwaznie na ten podcisnieniowy zawor sterujacy przy turbo ,niby chodzi po dodaniu gazu.
    Zdziwilo mnie jednak ze na zgaszonym silniku ten pret ze sruba regulacyjna obniza sie tak nisko, ze koniec zatrzymuje sie az na aluminiowej oslonie turbo.
    Wycina slad ze tak powiem.
    Moje pytanie : Czy tak ma byc???
    Co sie stanie jesli podciagne na regulacji nieco do gory(skroce) ??
    pzdr
  • #2 13 Apr 2012 07:24
    robi1214
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Zacznij od przepływki.
  • #3 13 Apr 2012 09:58
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zmieniona przeplywka ,nawet na oryginal.
  • #4 15 Apr 2012 22:09
    Modern9
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika.
    W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
  • #5 15 Apr 2012 22:21
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok dolacze jutro.
    Po odpaleniu silnika ten pret idzie do gory i reguluje sie na roznych obrotach.
    Dziwne jest tylko ze po zgaszeniu silnika pret ten idzie maxymalnie w dol ,tak ze az wycina dziurke w tej termicznej oslonie turbinki.
    Czy to normalne?
  • #6 16 Apr 2012 09:59
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    system20 wrote:
    Wywalilo blad sterowania turbo oraz przeplywomierza.Pierwszy blad skasowany ,drugi - brak mozliwosci skasowania.

    Na początek zajmij się błędami, których nie można skasować. Sprawdź dlaczego tak się dzieje.

    Modern9 wrote:
    W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.

    W tym silniku turbina jest sterowana.
  • #7 16 Apr 2012 11:02
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poprostu nie mam juz pomyslu jak skasowac blad przeplywomierza.
    Podmienialem przeplywki i nic.
    Lampka silnika juz nie swieci ,ale w lexii blad wisi.
    Jedyne co mi przychodzi do glowy to uszkodzenie kabla od przeplywomierza?????
  • #8 16 Apr 2012 11:30
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Od trzech dni trwa dyskusja i do tej pory nie wiemy, jaki masz blad?
  • #9 16 Apr 2012 12:28
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak dzisiaj wroci autko ,spisze dokladnie co i jak ..........
  • #10 16 Apr 2012 12:43
    Modern9
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Modern9 wrote:
    W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.

    W tym silniku turbina jest sterowana.[/quote]


    A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...
  • #11 16 Apr 2012 13:34
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak wyglada z Lexii.Pozniej dolacze fotke turbo.

    Citroen C3 1.4hdi 90km sterowanie turbiny


    Citroen C3 1.4hdi 90km sterowanie turbiny


    Bledu przeplywomierza nie mozna usunac.
  • #12 16 Apr 2012 13:41
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Trzeba zaczac od sprawdzenia instalacji. ECU nie widzi sygnalu z przeplywomierza (okablowanie, ECU, przeplywomierz).
    Do turbo potrzebny jest podglad parametrow biezacych. Blad moze byc "indukowany" przez problem z przplywomierzem.
  • #13 16 Apr 2012 19:53
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi mi o to.
    Zaznaczone kolkiem ,to normalne ze schodzi tak nisko??

    Citroen C3 1.4hdi 90km sterowanie turbiny
  • #14 16 Apr 2012 21:16
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Modern9 wrote:
    A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...


    Stoi taki u mnie na warsztacie: 1,4 HDi 70, Siemens SID804, końcówka 2003, 8HX, euro4 - turbina sterowana : jest, czujnik ciśnienia doładowania: jest.
  • #15 16 Apr 2012 23:09
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przypominam ze to 90 km , 16V
  • #16 16 Apr 2012 23:49
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Ech, coś mnie zaćmiło kolego, rzeczywiście, jak wół stoi 90 KM w temacie...
    No cóż powiem jedno, 16v oznacza Delphi - a ten system jest problematyczny sam w sobie i ani ja ani nikt z moich kolegów go nie lubi :)
    Ale nie ma się co zrażać, bo na razie defekty wskazują na drobiazgi.
    Mamy def. stały przepływomierza. Powiadasz, że podmieniałeś przepławkę - pytanie czy z tego samego silnika bo tam jest specjalna i nic innego nie pasuje.
    Jeżeli przepływka ok. to trzeba przedzwonić kable do komputera bo wszystko wskazuje na wiązkę. I ja tu bym zwrócił uwagę na jeszcze jedną rzecz - przepływomierz jest zasilany plusem po zapłonie (bezp. F15) z tego samego obwodu co oba elektrozawory (od turbo i EGR) i podgrzewacz paliwa. Warto by było sprawdzić czy tam nie ma jakichś problemów.

    Turbiny nie rusz, najpierw usuń defekt przepływomierza. W aucie może być (jak to zwykle bywa w rzempach) kilka usterek nawarstwionych na siebie. Zbadaj wiązki, sprawdź czy nie ginie albo nie przysiada zasilanie.
  • #17 17 Apr 2012 09:11
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Kiedy on jest gluchy i ma ochote pogrzebac w turbo.
    Niech robi, jak chce.
  • #18 17 Sep 2012 19:22
    system20
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pomogla wymiana turbinki
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products