X

Opel corsa B 12V 1.0 z 1999 roku - nie pali na jeden cylinder

13 Apr 2012 20:43 LEleszczu
  • #1 13 Apr 2012 20:43
    leszczu
    Spec od TV
    Helpful post? (0)
    Witam
    Objaw zdarzył się nagle - w trakcie jazdy spadek mocy, kopcenie- świeci się kontrolka "check engine". Do tego smród benzyny.
    Mechanik stwierdził uszkodzenie wtryskiwacza- patrząc na silnik od czoła, pierwszy z prawej wtryskiwacz.
    Wymieniłem na nowy, jednkaże objaw taki sam: pali na 2 cylindry i kontrolka dalej się świeci. Twierdzi, że pozostaje skasować komputerem kontrolkę i samochód będzie pracował na wszystkich cylindrach.
    Co Panowie o tym myślicie?

    pozdrawiam
  • #2 13 Apr 2012 20:49
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Nie wystarczy skasować.Iskra jest na tym cylindrze?

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Ciśnienie sprężania?
  • #3 13 Apr 2012 21:03
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    leszczu wrote:
    Mechanik stwierdził uszkodzenie wtryskiwacza-
    A co myszy go zjadły?
    leszczu wrote:
    Wymieniłem na nowy
    ....
    leszczu wrote:
    Twierdzi, że pozostaje skasować komputerem kontrolkę i samochód będzie pracował na wszystkich cylindrach
    To niech skasuje kontrolke i niech silnik pracuje normalnie.

    Gdzie tu problem? I jak możemy pomóc?
  • #4 13 Apr 2012 21:12
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Twierdzi, że iskra jest tylko wtryskiwacz nie pracuje jak powinien - niby cały czas otwarty.
    Mówię tylko co on mówi, a boje się, że to coś ze sterownikiem, modułem zapłonowym może być dlatego się pytam co o tym myślicie Panowie.
    ciśnienie sprężania w cylindrach 14bar
  • #5 14 Apr 2012 06:17
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    leszczu wrote:
    niby cały czas otwarty

    Podłacz żarówke 12v 2W zamiast wtrysku jak podczas pracy silnika świeci cały czas jasno to faktycznie tak jest.
  • #6 14 Apr 2012 20:30
    matrixs
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Ja bym się przyjrzał cewce.
  • #7 14 Apr 2012 21:43
    ravenlol
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    z tego co pamietam mozna ta listwe wtryskowa wyciagnac i zrobic test wtryskom , zobaczyc jak pracuja przy kreceniu rozrusznikiem, cewke mozna sprawdzic w podobny sposób, sprawdzenie żaróweczką sygnału na wtryski,... jesli autko gazu nie ma, to dziwna usterka ... ciekawe jakie błędy udało by się odczytać ze sterownika....
  • #8 15 Apr 2012 10:42
    Kubunia
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze zmień mechanika, bo to jest jakiś magik. Jedź do kogoś kumatego z interfejsem i podłącz autko pod komputer. Odczytanie błędów to pierwsze co się robi jak kontrolka check engine świeci. Podanie kodów błędów pomoże naprowadzić mechanika na trop usterki.
  • #9 15 Apr 2012 10:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Słuchaj, bzdury opowiada Ci mechanik i zanim zniszczysz auto zmień go. Pierwsza sprawa to dojść co szwankuje, zapłon czy paliwo? To banalnie proste sterowanie silnikiem i mając próbówkę sam ogarniesz. Zrób test jak pisał wcześniej Kolega kidu22. Już będziemy dużo wiedzieć.
    Na PW poszedł schemat.
  • #10 20 Apr 2012 08:31
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam Panowie,

    Sprawa ma się tak. Zmieniłem mechanika jak sugerowaliście. Pojechałem, a raczej zaciągnąłem go do warsztatu w którym dysponują interfejsem. Pojawił się błąd wtryskiwacza numer 3.
    Udało mi się zdobyć sterownik od znajomego ale brak autoryzacji dla immobilizera - I silnik po 3 sekundach gaśnie. (ale mam wrażenie że ładnie na 3 cylindry palił na tym sterowniku)
    Wróciłem zatem do pierwotnego sterownika i wyskakuje błąd o którym piszę wyżej.
    Mam wtryskiwacze z cała listwą, nie wiem może przełożyłem i trafiłem znów na wadliwy, zobaczy się.
    Rezystancja wtryskiwaczy 16,4 OHM.

    pozdrawiam

    PS. Paweł, wysłałeś mi schemat? nie mam nic.
  • #11 20 Apr 2012 10:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Poszło ponownie.
  • #12 20 Apr 2012 17:21
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie

    Listwa wtryskowa została wyjęta oraz sprawdziłem jak pracują wtryskiwacze.
    Wtryskiwacze 1-2 pracują prawidłowo- sekwensyjnie zgodnie z rozrządem, natomiast wtryskiwacz 3 "leje" cały czas. Wiązka zasilająca wtryskiwacze sprawdzona - nie ma zwarć, przejścia do sterownika są.
    Iskra jest prawidłowa na wszystkich świecach- sekwencyjna, zgodna z rozrządem.
    Zatem nie pozostaje nic innego jak sterownik - jak uważacie?
    Tylko jak pisałem wyżej, ten który mam wymaga autoryzacji immobilizera. Pozostaje kupić wylogowany sterownik lub komplet- sterownik, kluczyk i moduł immobilizera. Dobrze myślę?
    pozdrawiam
  • #13 20 Apr 2012 18:46
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie. Dobrze myślisz. Nie musisz zmieniać kluczyka. Wystarczy wyciągnąć z niego transporder i przełozyć do tego, którego będziesz używał. Pozdrawiam.
  • #14 20 Apr 2012 20:10
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Albo przerzucić procesor do nowego sterownika, co jest najlepszym wyjściem.
  • #15 20 Apr 2012 20:17
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam

    Andiv, a jak przełożyć jak to jest zalana hybryda(taka się przynajmniej wydaje)? Dłubałeś w takim sterowniku już?
    Immobilizer jest zakodowany w procesorze? A nie w eepromie/ach?
    pozdrawiam
  • #16 20 Apr 2012 20:49
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    W 99 hybryda? Daj no fotke, albo chociaż numery i producenta tego sterownika. Nie wszystko mam w głowie...
  • #17 20 Apr 2012 20:57
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Poniżej przedstawiam numery oryginalnego sterownika:

    966129-26SA5445 0261204058R7 RY firmy BOSH

    Ciekawe, bo wszystkie oznaczenia oprócz tego początkowego "966129" są te same na tym nowym sterowniku. Nie mam pojęcia jak są kodowane te symbole i czy jakbym dostał ten 966129 to czy by to oznaczało, że jest od kompletu.... nie wiem, druga sprawa to to, czy jest możliwe znalezienie drugiej takiej samej pary heh...

    Na chwilę obecną nie mam możliwości sprawdzenia numerów z zamiennika.

    pozdrawiam

    PS. Coś takiego:

    http://allegro.pl/komputer-sterownik-opel-corsa-b-1-0-0261204058-ry-i2226494473.html
  • #18 20 Apr 2012 21:32
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Ok już kojarze.
    Trzeba zrobić procedure adaptacji nowego ecu testerem diagnostycznym po wymianie. Wszystko się zgra.

    Można też zrobić kopie tego sterownika, należy odczytać stary i wgrać do nowego. Niestety w tym wypadku bez sprzętu się nie obejdzie. I nie chodzi tu o programator, tylko sprzęt, który czyta to po złączu. Proponuję popytać tam gdzie robią immo, liczniki, sensory. Szkoda wymieniać i się użerać, że coś nie pasuje.
  • #19 20 Apr 2012 21:35
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam

    OK, Jutro walczę- mam troche sprzętu. Jak nie wypali to poszukam sterownika wylogowanego.
    pozdrawiam i dzięki :-)
  • #20 22 Apr 2012 10:23
    leszczu
    Spec od TV
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Auto zrobione. Sterownik okazał się uszkodzony i nowy został zaadoptowany pod istniejący immobilizer.

    dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products