Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Kwi 2012 19:31
    aska80
    Poziom 7  

    Noszę się z zamiarem kupna skody Fabii z rocznika 2008, jednak nie wiem, z jakim silnikiem wybrać to autko. Bardzo proszę o pomoc.

  • #2 14 Kwi 2012 19:55
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    Ja mogę tylko powiedzieć z jakim silnikiem nie kupować: 1.2 60KM. Miałem nieprzyjemność prowadzić taką Fabię (na trasie) i wyszedłem z niej znerwicowany. Tym się nie da jeździć, chyba że po mieście. W 2 osoby na autostradzie przy lekkim wzniesieniu musiałem redukować na 4, bo mi prędkość do 110 km/h spadała.

  • #3 14 Kwi 2012 19:59
    mickpr
    Poziom 39  

    Zależy do jakich celów. Na pewno benzyna, ale jeśli do jazdy głównie w warunkach miejskich - silnik 1,2 spokojnie wystarczy. Jeśli dłuższe trasy - to 1,2 jest stanowczo za mały. Zużyciem paliwa się nie sugeruj - 1,2 żre prawie tyle samo co 1,4.
    Jednak wyprzedzanie na trasie autkiem o pojemności 1,2 to ryzykowna zabawa. Wiem co mówię - sam mam 1,2 (74KM) i z chęcią bym zamienił na 1,4 w takim stanie co moje.

  • #5 14 Kwi 2012 20:10
    aska80
    Poziom 7  

    Autko potrzebuję do dojazdów do pracy, jakieś 33km w jedną stronę. No marznąć nie znoszę, gdyż jestem zmarzlakiem ;) A potrzebuję fachowej porady, gdyż jestem kobietą ;)

  • #6 14 Kwi 2012 20:29
    mickpr
    Poziom 39  

    Nie jestem fachowcem od aut -dojeżdżam autem 1,2 do pracy 22km, zero problemów z odpalaniem (nawet w te duże mrozy). Problemem jest jedynie brak garażu i konieczność rannego skrobania szyb. Kolega odmraża sobie wentylatorem.

  • #8 14 Kwi 2012 22:38
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Wystarczy zakupić Webasto na pilota z programatorem czasowym i po problemie. Wówczas Dieselek będzie oszczędniejszy, a i w aucie ciepło będzie zanim zdąży się wsiąść.

  • #9 16 Kwi 2012 12:14
    aska80
    Poziom 7  

    Panowie, a z jaką pojemnością najlepiej? Obecnie jeżdżę clio z silnikiem 1,9 i nie narzekam :)

  • #10 16 Kwi 2012 14:01
    kamil907
    Poziom 28  

    Według mnie nie ma sensu się bawić z pojemnościami mniejszymi niż 1.6 Dla mnie wspomniane 1.6 to zupełne minimum, żeby poruszać się normalnym tempem. Mniejsze silniki trzeba mocno wysilać, nawet żeby wyjechać pod jakiekolwiek wzniesienie. Jestem zdania, że z większym silnikiem niekiedy można pojechać nawet oszczędniej bo nie trzeba go ciągle wysoko kręcić. Poza tym jest bezpieczniej - życzę powodzenia z wyprzedzaniem tira mając 1.2 pod maską. Chyba, że ktoś woli wąchać spaliny innych i przejeżdżać 50km przez ponad godzinę.

  • #11 18 Kwi 2012 14:55
    vinci
    Poziom 25  

    poza wyjątkiem opisanym wcześniej (słabe grzanie w zimie) dołoże jeszcze głosną praca, szczerze polecam diesel 1.4. Na tak małą masę silnik w zupełności wystarcza, zwłaszcza z 80KM. 66 km dzień w dzień to jednak trasa. Głowną zaletą jest spalanie. Przy oszczędnej jeździe latem na mojej trasie 80km nie wychodzi poza 4,3l. Silnik bez filtra cząstek stałych to też wielka zaleta. Auto 6 letnie bez wymiany akumulatora odpala w zimie nawet przy -25 stopniach.

  • #12 18 Kwi 2012 16:13
    krzysiekg7
    Poziom 15  

    Silnik 1.4 TDI ma tu wielu przeciwników, nie mówię też, że jest idealny ale myślę jednak, że zdecydowanie godny polecenia. Z tych montowanych w fabii oddaje swój głos właśnie na niego ;)

  • #13 10 Mar 2013 23:56
    aska80
    Poziom 7  

    Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Zakupiłam skodę z rocznika 2008 z silnikiem 1,9 TDi. Jak na razie nie mam żadnych problemów z tym autem. Fakt długo się rozgrzewa, ale to najmniejszy problem :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty