X

Pierwsze kroki w robotyce

15 Apr 2012 12:16 AMAmpher
  • #1 15 Apr 2012 12:16
    Ampher
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam. Od dluzszego czasu czasu interesuje sie robotyka, jednak dopiero niedawno postanowilem przekluc zainteresowanie w jakas konkretna prace. Jako, ze sa to moje poczatki postanowilem zaczac od Walkda. Celem tego posta nie jest jak go zrobc, ani nic w tym stylu, mam troszke innne pytania. Chcalbym tylko wiedziec czy sie da, a jak to, juz sobie sam znajde w jaki sposob. Czy waldek moze podazac za np laserem? Mam pomysl, aby zrobic czolg z kilku Waldemarow. Chcialbym zamontowac na platformie mobilnej Waldka, ktory zamiast jezdzic, krecilby wiezyczka w strone lasera), jesli sie tak da. Narazie ruch lufy w plaszczyznie gora - dol mnie nie interesuje. W wierzycze chcialbym zamontowac coliguna, gdyz jest latwy do zrobienia.
    Skad urodzil mi sie taki pomysl? Wiele osob na poczatek poleca robic Waldemara. No, a czemu by nie zrobic 2? Dzialaly by one niezaleznie, nie wymagaja one ani wspolpracy, ani jakiegokolwiek programowania. Jesli macie jakies uwagi, czy porady, to prosze pisac :)
    Przepraszam za nie uzywania polskich znakow, mam chinska klawiature, a przestawianie wszystkich sterownikow na polskie, i potem z powrotem na chinskie zajmuje cholernie duzo czasu ;/
    Na oftopie, mieszkam w chinach, wiec jesli ktos bylby zaintersowany, moge rozejzec sie za jakimis podzespolami, moze by byly taniej tuaj?
    Pozdrawiam
  • #2 15 Apr 2012 12:49
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    A wiedz tak: Czujniki w Waldku wykrywają zmianę intensywności światła, laser ma skupioną wiązkę - świeci w jednym punkcie a nie dookoła jak zwykła żarówka. Żeby taki Waldek działał musiał byś świecić laserem prosto na jego czujniki. Nawet z uC będzie to ciężko zrobić. Jedyny pomysł który przychodzi mi do głowy to komputer z kamerką i RoboRealm i potem wysyłanie wszystkiego po kablu albo bezprzewodowo (niestety bez uC się nie obejdzie). To jest jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy ale chyba mija się z celem. Jeśli ten laser będzie skierowany tylko i wyłącznie na podłogę do można spróbować skierować czujniki na ziemię - może kiedyś kropkę znajdzie
  • #3 15 Apr 2012 13:56
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rozumiem, taki sposob wiec odpada. Czy jest jakis inny sposob, aby ta wiezyczka krecila sie za czyms celowo, a nie dla samego krecenia, bez koniecznosci programowania. Czy np, jakies czujniczki ruchu by daly rade? Czy tez one potrzebuja programowania? Chodzi mi w zasadzie
    o to, aby wierzyczka poruszala sie na zasadzie bodziec>reakcja. Tak samo jak waldek goniacy za swiatlem.
  • #4 15 Apr 2012 14:06
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Chodzi o bardziej automatyczne obracanie? W stylu zobaczy coś to się obróci, czy ręczne sterowanie. Jeśli ręczne to nie ma problemu. Można zrobić na czujnikach sharpa ir albo ultradźwiękowe ale to wymaga jakiegoś małego uC. Czemu tak się boisz programowania?
  • #5 15 Apr 2012 15:10
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie boje sie, ja chce to zaczac robic. Ale pomalu. Nie chce skakac z kwiatka na kwiatek. Bede mial jakies doswiadczenie z czegos bardziej podstawowego, to sam chetnie siegne po programowanie :)
  • #6 15 Apr 2012 16:06
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Hehe ciekawe podejście - pomału ale takie zadania dajesz biednemu Waldkowi :D
    Ja swoją zabawę zacząłem od Arduino i jakoś nie płaczę ;)
  • #7 15 Apr 2012 19:53
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ile was kosztuje to hobby tak srednio na miesiac?
  • #8 15 Apr 2012 20:35
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Na miesiąc ciężko powiedzieć, zależy ile się tego robi i jak rozbudowane ;)
    Ja za arduino z zestawem podstawowych części (diody, tranzystor, czujnik temp, rejestr przesuwny) i lcd zapłaciłem 200zł. Teraz wszystko staniało i można bez problemu się bawić.
  • #9 16 Apr 2012 10:25
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ampher wrote:
    Ile was kosztuje to hobby tak srednio na miesiac?


    Zawsze dokładnie tyle ile zostaje wolnej kasy w miesiącu. I to nie zmieniło się od czasów kiedy miałem 20zł miesięcznie 10 lat temu, do teraz kiedy wole nie liczyć...
  • #10 16 Apr 2012 13:07
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wlasnie tego sie obawialem :) Jesli jednak mam wybierac, miedzy grzaniem laweczki przed blokiem, a grzaniem lutownicy, to chyba wole lutownice. Przynajmniej wieczorem cos mi pozostanie z czasu ktory poswiecilem swojemu hobby.
  • #11 16 Apr 2012 17:08
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Elektronika jest bardzo fajnym hobby. Oczywiście są koszty ale nie są one takie duże a większość z nich to jest jednorazowa - jak kupisz płytkę rozwojową to możesz ją używać przez wiele lat (dopóki nie każesz uC dzielić przez 0 :D).
  • #12 16 Apr 2012 18:14
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    A co, wybucha? :D

    Dodano po 1 [sekundy]:

    A co, wybucha? :D
  • #13 16 Apr 2012 18:19
    Madrik
    Moderator Robotyka
    Helpful post? (0)
    Nie... wynajmuje przez Internet płatnego zamachowca i nasyła na programistę.
    Nie oglądasz filmów o zbuntowanych komputerach? ;)
  • #14 17 Apr 2012 06:48
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poza Matrixem, Obcym i GW chyba żadnego nie kojaze :D
  • #15 17 Apr 2012 08:53
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
  • #16 17 Apr 2012 09:32
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to sie nie, pomylilem, tylko dlaczego sie tak dzieje?
  • #17 17 Apr 2012 15:54
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Trochę śmiesznie wygląda - wybuchające uC od liczenia. Trochę się tego boje bo jak będzie jakiś program w którym muszę coś dzielić z wejścia uC i odłączę czujnik to mam nadzieje ze pull up`y mnie uratują :D A dlaczego tak się dzieje to nie wiem...
  • #18 17 Apr 2012 16:15
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    szymon122 wrote:
    Trochę śmiesznie wygląda - wybuchające uC od liczenia. Trochę się tego boje bo jak będzie jakiś program w którym muszę coś dzielić z wejścia uC i odłączę czujnik to mam nadzieje ze pull up`y mnie uratują :D A dlaczego tak się dzieje to nie wiem...


    Trzeba sprawdzać przed dzieleniem i po kłopocie. Wielu zdolnych programistów tak zginęło, na szybszych ARMach to dopiero potrafi strzelić!
  • #19 17 Apr 2012 16:22
    szymon122
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Trochę offtopic się zrobił ale spytam ostatni raz :D czy pull up`y mogą uratować uC?
  • #20 17 Apr 2012 16:31
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nic nie ochroni przed śmiercią od dzielenia przez zero
  • #21 18 Apr 2012 06:46
    Ampher
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poprosze o zamkniecie tematu, co chciałem to wiem, a nawet troszke wiecej. Jakby mnie dlugo nie bylo, wiedzcie, ze zginalem smiercia tragiczna, spowodowana prawami kosmosu...
  • #22 18 Apr 2012 19:01
    Madrik
    Moderator Robotyka
    Helpful post? (0)
    Ampher wrote:
    Poprosze o zamkniecie tematu, co chciałem to wiem, a nawet troszke wiecej. Jakby mnie dlugo nie bylo, wiedzcie, ze zginalem smiercia tragiczna, spowodowana prawami kosmosu...


    Przyjąłem do wiadomości. Jak zniknie twoje konto z Facebooka, forum przyśle wieniec... :)
    Zamykamy.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products