X

Audi A3 1.6, jaki olej do silnika.

Piotr1991 17 Apr 2012 21:26
  • #1 17 Apr 2012 21:26
    Piotr1991
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Może z innej beczki pytanie, przymierzam się do wymiany oleju.
    Posiadam Audi A3 1.6 mam przejechane w tym momencie prawie 209 tys. samochód zakupiłem prawie półtora roku temu sprowadzony z niemiec. był serwisowany, właściciel zalał przy ostatniej wymianie Oleju Mobil 15W40.
    producent zaleca 10W40. Wszyscy znajomi mi mówią abym zmienić z powrotem na 10W40, a wczoraj byłem się dowiedzieć na temat wymiany i powiedziano mi, że nie zmienia się oleju z "wyższej klasy na niższą klasę" ( w moim przypadku z 15W40 na 10W40)
    chciałem się jeszcze upewnić tutaj na tym forum co Wy o tym myślicie? Rzeczywiście nie ma już sensu zmieniać na 10tkę ?
  • #2 17 Apr 2012 21:33
    mkpl
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    Piotr1991 wrote:
    Może z innej beczki pytanie, przymierzam się do wymiany oleju.
    Posiadam Audi A3 1.6 mam przejechane w tym momencie prawie 209 tys. samochód zakupiłem prawie półtora roku temu sprowadzony z niemiec. był serwisowany, właściciel zalał przy ostatniej wymianie Oleju Mobil 15W40.
    producent zaleca 10W40. Wszyscy znajomi mi mówią abym zmienić z powrotem na 10W40, a wczoraj byłem się dowiedzieć na temat wymiany i powiedziano mi, że nie zmienia się oleju z "wyższej klasy na niższą klasę" ( w moim przypadku z 15W40 na 10W40)
    chciałem się jeszcze upewnić tutaj na tym forum co Wy o tym myślicie? Rzeczywiście nie ma już sensu zmieniać na 10tkę ?


    Zależy teoretycznie z niższej na wyższa się nie powinno ale ja z minerala przeszedłem na syntetyk (dostałem za free dlatego) i ponad rok i nic się nie dzieje :)
  • #3 17 Apr 2012 21:37
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (-2)
    czyli twierdzisz, że można zaryzykować ? w serwisie mi facet powiedział, że najprawdopodobniej będzie mi ciekło z uszczelniaczy i silnik już jest nauczony do 15stki
  • #4 17 Apr 2012 21:55
    CGB_Spender
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    mkpl wrote:
    Zależy teoretycznie z niższej na wyższa się nie powinno
    W w którym podręczniku taką teorię wyczytałeś ?
    Jak myślicie, dlaczego ten wątek jest w Hyde Parku :D
  • #5 17 Apr 2012 21:56
    Kaszpir77
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Piotr1991 wrote:
    czyli twierdzisz, że można zaryzykować ? w serwisie mi facet powiedział, że najprawdopodobniej będzie mi ciekło z uszczelniaczy i silnik już jest nauczony do 15stki

    Moim zdaniem te przecieki to legendy. U mnie samochód był zalany jakimś g...... minerałem, przebieg ok. 350 kkm albo 1.350 kkm :) bo ma 22 lata. Po kupnie czyli 40 kkm temu wlany natychmiast półsyntetyk w zdecydowanie lepszej klasie lepkości i nic się nie dzieje. Kompletnie nic nie cieknie.
  • #6 18 Apr 2012 18:16
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzisiaj się znowu pytałem w innym miejscu o to jaki mam wlać olej i tez podobną odpowiedź otrzymałem... "za późno na zmianę, lej 15stkę" więc w tym momencie chyba wchodzę w założenie aby wlać jednak tą 15stkę mimo, że wiele osób mi mówiło o 10tce oraz pisze w książce producenta.... poprzedni właściciel zrobił widocznie ten błąd i wlał 15stkę i już za późno na zmianę ......
  • #7 18 Apr 2012 21:13
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Lej 10tkę i nie słuchaj głupich porad.A co zrobisz jak na 15stce zacznie lecieć z simeringów?Wlejesz 20stkę?
  • #8 19 Apr 2012 08:04
    patryk-84a
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Mozna sie spodziewać tego ze samochód może mieć i ze 400 tys km przejechane lub wiecej i taki olej celowo byl wlany.
  • #9 19 Apr 2012 19:59
    igord
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    15W40 to mineralny, 10W40 to syntetyk. Mineralny jest tańszy i bardziej pewny do takich aut. Wlej syntetyk, zapłacisz drożej, silnik się rozszczelni i będziesz miał problem.
  • #10 19 Apr 2012 22:05
    berlingo
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Przy takich przebiegach nie leje się pełnego syntetyka jak sie upierasz to mozesz bezinwazyjnie przejsć na półsyntetyk. Pewnie autko ma stówkę km w pamieci pozdrawiam
  • #11 19 Apr 2012 22:16
    CGB_Spender
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    igord wrote:
    15W40 to mineralny, 10W40 to syntetyk.
    Bzdury. To nie jest żadna reguła.

    berlingo wrote:
    Przy takich przebiegach nie leje się pełnego syntetyka
    Kolejne bzdury.
  • #12 21 Apr 2012 13:33
    tomeczek333
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    10W40 to pół syntetyk. Przejść na niższy możesz jednak wypadałoby zrobić porządną płukankę bo nie wiesz ile jeździł na tym mineralnym. Rozszczelnić się nie powinien a nawet jeśli to naprawia się to normalnie a nie zmieniając olej na gorszy.
  • #13 21 Apr 2012 14:24
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (+1)
    tomeczek333 wrote:
    10W40 to pół syntetyk. Przejść na niższy możesz jednak wypadałoby zrobić porządną płukankę bo nie wiesz ile jeździł na tym mineralnym. Rozszczelnić się nie powinien a nawet jeśli to naprawia się to normalnie a nie zmieniając olej na gorszy.



    tomeczek333 powiedz mi w jakim przedziale wacha się taka naprawa ??
  • #14 21 Apr 2012 15:50
    igord
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam. 15W40 to mineralny jak napisałem, a 10W40 to półsyntetyk. Lej najtańszy mineralny jaki znajdziesz.
  • #15 21 Apr 2012 19:49
    tomeczek333
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nie mam pojęcia, zależy gdzie się rozszczelni i co trzeba będzie wymienić. Ale tak naprawdę słyszałeś żeby komuś się rozszczelnił silnik po zmianie oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk? Pomijając typowe gadanie że znajomemu znajomego itd. Ja nic takiego nie słyszałem. Oczywiście ryzyko istnieje, bo zdarzają się ludzie którzy zaczynają lać mineralny bo im samochód bierze olej.
    Bardziej bym się martwił że po przejściu z mineralnego na syntetyk odklei się cały syf który jest w silniku a to już zaszkodzi. Dlatego stosuje się płukanki. Jeśli jeździł krótko na mineralnym to nie musisz się o to martwić.
    Szkoda że nie wiesz dlaczego został zalany mineralnym czy z powodu brania oleju czy oszczędności i jak długo jeździ na nim. To by było bardzo pomocne.
    I nie rozumiem rady kolegi @igord. To nie jest jakiś stary samochód i każdy chyba chce żeby jego samochód pojeździł jak najdłużej. Olej ma duże znaczenie, więc nie rozumiem po co ma zmieniać na najtańszy minerał skoro półsyntetyk ma lepsze właściwości. Takie coś ma sens w samochodzie za 1000-2000zł.
  • #16 21 Apr 2012 23:23
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (-1)
    audi a3 1997
    znalazłem karteczkę z wymiany oleju.... 2010 rok czyli po obliczeniu tj. prawie 30 tys przejechane jest na 15W40, w tym momencie jest przejechane prawie 209 tys, a gaz założyłem przy 205tys więc teraz ciężko mi stwierdzić ile oleju mi zjada..... na bagnecie tak na oko na 1000KM znikło mi ok 2-3mm w tym momencie
  • #17 22 Apr 2012 17:39
    1969pawel
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Poczytaj lub zapytaj na forum poświęconym Audi a3 tu masz link do tematu - http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?53305-Prosze-o-pomoc-w-wyborze-oleju-silnikowego&p=949009#post949009
    Nie słuchaj mechaników, którzy każą zalać mineralny - bo taki był, bo się rozszczelni bez obaw-to nie 125p. Ja zalałbym pełny, prawdziwy syntetyk 5W-40, przedtem zrobiłbym płukankę. Ważne, czy silnik ma wycieki, ile zużywa oleju tzn. ile dolewasz np. na 1000km .
  • #18 22 Apr 2012 18:10
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    1969pawel średnio tak na oko to na 2-3tys dolewam ok 3setek oleju
  • #19 22 Apr 2012 18:30
    daro131313
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Co to za motor.Ropa benzyna,ktory rok.Te cyferki;5W30,5W40,to temperatury rozruchu.Jak mechanik operuje tylko cyferkami;5W30,5W40,nie pozwalaj mu nawet dokrecac kol.
  • #20 22 Apr 2012 18:36
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    darpo131313 jest napisane, że 1.6 (benzyna) 1997
  • #21 22 Apr 2012 20:23
    1969pawel
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli zużycie jest większe niż 100ml na 1000km proponuję półsyntetyk np. Motul Synergie 6100, jeżeli mniej można zalać pełny syntetyk np. X-cess Motul 5w-40. Ja przed wymianą zrobiłbym płukanie silnika preparatem typu engine clean dobrej firmy np. Liqui Molly czy Millers.
  • #22 23 Apr 2012 15:43
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    1969pawel ja mam zalecany olej MOBIL więc będę się trzymał tej marki
    wiem, że można zmieniać ale nie chce....
  • #23 23 Apr 2012 16:21
    CGB_Spender
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Markę opon też masz zalecaną ? :D Chociaż racja Motul do audi to marnotrawstwo :D
  • #24 23 Apr 2012 20:32
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    CGB_Spender nie ma tak jak Ty twierdzisz .....
    jaki producent marki pojazdu zalecać może konkretny model opony ? bez sensu!
  • #25 23 Apr 2012 23:18
    1969pawel
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Piotr1991 - CGB_Spender napisał to w formie ironii - jest to np. zamaskowane szyderstwo w wypowiedzi pozornie aprobującej, więc nie bierz tego na poważnie, żarcik taki - Jasiu wężykiem, trochę się ośmieszasz pisząc swój post. Generalnie autor postu pyta jaki ma zalać olej i po kilkunastu wypowiedziach stwierdza, że musi używać oleju, który jest przypisany do jego auta. Tzn. olej, który zaleca producent bo ma umowę z daną firmą i czerpie z tego zyski. Zauważ, że producenci aut zalecają do aut swojej produkcji olej danej firmy i ludzie w to ślepo wierzą i powielają tą głupotę. W tym poście odpowiadający starają się pomóc pytającemu i doradzić coś,co wydaje się lepszym rozwiązaniem ale daremne ich wysiłki bo trzeba zrobić tak jak było i nic nie zmieniać. Trudno zmienić stereotypy typu zmiana mineralnego na syntetyk, nie zmienia się oleju w skrzyni biegów itp. Jest jeszcze dużo "fachowców", którzy wciąż są w epoce 125p i powielają te gusła i trzeba ich omijać.
  • #26 24 Apr 2012 15:38
    Piotr1991
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    1969pawel rozumie Cie,
    a Ty jaki olej byś polecił ?
  • #27 24 Apr 2012 18:41
    1969pawel
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Kliknij link, który wysłałem Ci wcześniej. W tym temacie użytkownicy pytają jaki olej zalać do swojego A3. Ciekawe forum i wiele można się dowiedzieć. Jako użytkownik A3 powinieneś tam zajrzeć, tam dostaniesz odpowiedzi na swoje pytania. Ja obecnie testuję mało znany olej o nazwie Xado.
  • #28 24 Apr 2012 22:44
    CGB_Spender
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Piotr1991 wrote:
    CGB_Spender nie ma tak jak Ty twierdzisz .....
    No bo nie ma to jak Twój dylemat... Minął tydzień od kiedy zadałeś pytanie, w między czasie w warsztatach w całym kraju wymieniono hektolitry oleju w różnych silnikach, ale tylko Ty tutaj pytasz jaki olej zalać... W internecie możńa o tym czytać godzinami, włącznie ze stronami producentów olei itd.
    Pomimo, że dostałeś rozsądną odpowiedź, nadal żadnych wniosków nie wyciągasz.

    Tak więc, przymierzaj się dalej...

    1969pawel wrote:
    Ja obecnie testuję mało znany olej o nazwie Xado.
    W jaki sposób ? Zalałeś i jak nic się nie zepsuje, to olej okaże się być rewelacyjny ?
  • #29 30 Apr 2012 19:35
    psilos1
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Panowie do mojego golfa (2.3)leje od nowości Motula V300 15W50 : http://www.motul.auto.pl/index.php?p=177 , (dziwna klasa oleju ale mieszkam w kraju w którym temp nie spada poniżej zera )Producent pisze ze to 100% syntetyk (estry).Czy tak jest w rzeczywistości ??.
  • #30 17 May 2012 20:33
    troll21
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ja zapoznałem się z plikiem oleje.pdf (przetłumaczone posty sterndoctora z forum motor-talk.de), przekonało mnie to, i zmieniłem w passacie b3 1.6 td przebieg 373000 olej z mineralnego mobil 15W40 na syntetyk mobil one 0w40 turbo diesel. Jeszcze do tego przed wymianą Liqui Moly Engine Flush. Wszystko z portalu aukcyjnego. Przy okazji wlałem do skrzyni Castrol Syntrans Transmax (dawniej TAF-X) o którym też mowa w pliku oleje.pdf. Wszystko to było związane z problemami jakie miałem z zakręceniem tego silnika przy -20 i wrzuceniem jakiegoś biegu. Kierowałem się tutaj wyłącznie zgodnością z normą VW 505.00. Należy przy tym zaznaczyć, że wszystkie wcześniej stosowane oleje (Mobil S, Mobil 1000) również spełniały tę normę. Z drugiej strony z pliku oleje.pdf nie wynika wcale, że nie wolno jeździć na mineralnym - wszystko zależy od jego jakości.
  Search 4 million + Products
Browse Products