Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Kwi 2012 18:38
    danielu_22
    Poziom 2  

    Witam , tak jak w temacie jest lekki spadek mocy oraz wzrost spalania i to w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Do tego dochodzi minimalny problem przy rozruchu, lekki niewielki siwy dymek przy odpaleniu .

    Auto po podpięciu pokazało czujnik ciśnienia doładowania, po wykasowaniu błąd nie powrócił .Wyczyściłem turbinę chodź w sumie była czysta . Usunąłem katalizator który blokował przepływ spalin.Dolot szczelny, filtr powietrza nowy. Silnik nie pobiera oleju i pracuje na półsyntetycznym oleju.

    Wcześniej auto spalało pomiędzy 5 a 6,5 l na 100 km , obecnie 7,5 l a potrafi więcej .Silnik pracuje równo, trzyma obroty nie gaśnie.
    Przepływomierz mam drugi ale na obydwu jest to samo i na moje oko nie wygląda na uszkodzony, trzyma parametry.

    Wnioskuję że wtryski albo ogólnie układ paliwowy , możliwe że pompa , kąt wtrysku.

    Czy ktoś mógłby mi pomóc w tym problemie ?
    Zrobił bym logi dynamiczne ale nie wiem które kanały .

  • #2 20 Kwi 2012 19:23
    Jackall
    Poziom 23  

    Filtr paliwa wymieniony?

  • #3 20 Kwi 2012 22:00
    bobytempelton
    Poziom 15  

    Jeżeli masz stary typ tzn. zawór pitzpurg, to go wywal, koszt ok 140zł

  • #5 21 Kwi 2012 18:16
    bobytempelton
    Poziom 15  

    Sorki źle napisałem nazwę,potocznie tak mówimy u nas, chodzi o ten zawór
    http://autolech.com.pl/index.php?p556,zawor-r...doladowania-vw-pierburg-7-21903-75-0-blad-n75
    Najlepiej wsiąść w samochód z podłączonym diagnostą pod złącze, i obserwować ciśnienie doładowania, jeżeli w trakcie przyśpieszania ciśnienie dobije do ok2.1 bar i nagle spadnie zamulając samochód winny jest ten zawór. Tego zaworu nie ma w nowszych b5, nie napisaleś roku twojego vw.

  • #6 22 Kwi 2012 11:34
    danielu_22
    Poziom 2  

    Rocznik 96 na 97 . Zawór wcześniej sprawdzany i jest ok . Podmieniałem z zaworkiem od egr i taka sama reakcja była . Ogólnie to Turbina jest ok , sztanga chodził w pełni i dobrze reaguje.

  • #7 22 Kwi 2012 14:37
    Jackall
    Poziom 23  

    Kąt wtrysku regulowany jest elektronicznie, stosownie do potrzeby w danym momencie. Pompę ustawia się na punkt bazowy, ale tylko po zdjęciu kółka zębatego, przy wymianie rozrządu po prostu ustawiasz pompę na blokadę i gra. Jak dobrze pamiętam, to w 1Z ustawiało się czujnikiem zegarowym, ale w AFN nie.
    Podłącz kompa jeszcze raz i luknij na wskazania czujników temperatury płynu, paliwa i powietrza. Jak nic ciekawego nie wypatrzysz (np.-39st C, +130st C), to na próbę zaślep EGR mechanicznie, wkładając aluminiową blaszkę pomiędzy zawór a kolektor ssący i szczelnie skręć.

  • #8 22 Kwi 2012 14:48
    domex32
    Moderator Samochody

    Kat statyczny ustawiasz ręcznie, przestawiając pompę wtryskowa od lub do silnika.

    Wejdź w kanał 000 i kliknij basic settings i podaj wartość drugiego bloku grupy 000.

    Jeśli chcesz chociaż w niewielkim stopniu znać stan silnika, zrób mu próbę przelewową, oraz dokonaj pomiaru ciśnienia sprężania.

    Zloguj też statycznie (wolne obroty) na zimnym a potem na ciepłym silniku kanał 013 tak po około minuty na każdy log i wrzuć na forum.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty