Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
Author
Message
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#1 Post from the author of the topic 21 Apr 2012 09:00   

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Auto podczas jazdy zgasło.
Rozrusznik nie kręci. Uruchomienie rozrusznika na krótko nie powoduje odpalenia silnika. Przekaźnik rozrusznika dostaje plus po stacyjce, natomiast nie dostaje masy sterującej z komputera (118omów względem masy).
Pompa podaje paliwo, chociaż wygląda, że ciśnienie jest niskie.
Auto odpala na autostarcie, więc silnik mechanicznie jest sprawny (pracuje tylko podczas dozowania spraya).
Przewody w aucie nie są zgniłe, o dziwo wszystkie badane wyglądają zdrowo i przewodzą prąd.Smile.
Akumulator sprawny, zresztą próbowaliśmy na urządzeniu rozruchowym.
Macie jakiś pomysł?
Czy pompa, czy komputer (wewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń)?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Apr 2012 09:00   





Back to top
   
Ireneo
Poziom 24
Poziom 24


Joined: 23 Feb 2008
Posts: 4138
Location: Olsztyn

Post#2 21 Apr 2012 15:00   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Immobiliser?

Helpful message? + -

Back to top
   
wojciechjanusz
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 01 Sep 2010
Posts: 604
Location: Warszawa

Post#3 21 Apr 2012 15:55   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Ireneo wrote:
Immobiliser?
No właśnie - czy gaśnie po włączeniu stacyjki po kilku sekundach, czy zaczyna migać?

Czy na przekaźniku alternatora R15 (w kabinie) na styku 2 jest taka sama sytuacja jak na przekaźniku rozrusznika R1 (nie ma masy)? Jeżeli tak, to myślę że prawdopodobnie uciekła generalnie masa ECU.

Helpful message? + -

Back to top
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#4 Post from the author of the topic 22 Apr 2012 23:50   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Immo wykluczylem, bo zgasl podczas jazdy. W końcu, w sytuacji awaryjnej , np. złamanie kluczyka kolanem w trakcie ostrego hamowania nie ma prawa wyłączyć silnika. Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga. Zasilania jutro pomierze.

A jeśli to immo, z czym to sie je? Oryginalny komputer, czy da Sie jakoś inaczej?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Apr 2012 23:50   





Back to top
   
wojciechjanusz
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 01 Sep 2010
Posts: 604
Location: Warszawa

Post#5 23 Apr 2012 08:55   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


jmjanko wrote:
Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga.
To jest diodka immo - po włączeniu stacyjki po kilku sekundach ciągłego świecenia ma zgasnąć i nie migać.
jmjanko wrote:
A jeśli to immo, z czym to sie je?
Raczej tylko tester w ASO.

Czy kiedy odpalił na samostarcie, to lampka ładowania zgasła, czy paliła się? Bo przekaźnik alternatora jest identycznie włączany jak przekaźnik rozrusznika - masę włącza ECU.

Helpful message? + -

Back to top
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Joined: 12 Nov 2005
Posts: 13603
Location: Warszawa

Post#6 23 Apr 2012 12:47   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pierwszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić to obecność wszystkich zasilań i mas na sterowniku silnika!

Dodano po 54 [sekundy]:

Nie wystarczy miernikiem, zobacz za pomocą kontrolki minimum 12V 21W.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Apr 2012 12:47   





Back to top
   
serviceme
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 16 Apr 2012
Posts: 13
Location: Szczytniki

Post#7 23 Apr 2012 15:23   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Stawiam na 90% pompa, jeżeli na autostarcie chodzi. Przerabiałem to w vw lt

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.

Helpful message? + -

Back to top
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#8 Post from the author of the topic 24 Apr 2012 15:31   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Wszystkie przekaźniki, przewody, zarówno plusowe, masowe i sygnałowe mam sprawdzone.
Jedyne nieścisłości jakie się pojawiają:
pin 12 na zapłonie powinno być 10,5V, jest 13 ale względem plusa.
pin 49 powinno być 2,5 jest 2,9
pin 50 powinno być 2,5 jest 2,9
pin 57 powinno być 4,8 jest 11,0
nie daje masy na przekaźnik rozrusznika,


Uwalony komputer?

Helpful message? + -

Back to top
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Joined: 12 Nov 2005
Posts: 13603
Location: Warszawa

Post#9 24 Apr 2012 18:01   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.

Helpful message? + -

Back to top
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#10 Post from the author of the topic 24 Apr 2012 21:49   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pawel wawa wrote:
Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.


Tak, D3FA.
VISTEON
1C1A-12A650-LG
DPC-635
QFE2

Helpful message? + -

Back to top
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Joined: 12 Nov 2005
Posts: 13603
Location: Warszawa

Post#11 24 Apr 2012 22:08   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

Stały plus pin 55
plus po stacyjce pin 8
Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

Dodano po 2 [minuty]:

Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.

Helpful message? + -

Back to top
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#12 Post from the author of the topic 25 Apr 2012 09:25   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pawel wawa wrote:
Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

Stały plus pin 55
plus po stacyjce pin 8
Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

Dodano po 2 [minuty]:

Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.


Pomiary są prawidłowe. Dane są z AUTODATY. Jak pisałem, masy są, plusy:
stały na pinie 55, po stacyjce na 8, oraz te załączane przez przekaźnik sterowany pinem 96.
Zasilanie na pompie jest, masa też, ale na pinie 6, piaty jest nieobsadzony.
Podane napięcia są na włączonym zapłonie. Autodata podaje takie dane, np. po zapłonie, na biegu jałowym jako napięcia wzorcowe przy sprawnym układzie elektronicznym.

53 i 19 pin idą do cewki od immo. Tu mam zagwozdkę, bo cewka ma dwa kolejne przewody, które idą gdzieś, nie wiem dokad.

Mimo iż piny 13, 15, 16 maja przejście do ECU, IDS nie potrafi się połączyć z autem.

Wszystkie przewody od ECU sprawdzałem na zwarcie zarówno do masy jak i do plusa.

Helpful message? + -

Back to top
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Joined: 12 Nov 2005
Posts: 13603
Location: Warszawa

Post#13 25 Apr 2012 18:23   

Re: Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


jmjanko wrote:
53 i 19 pin idą do cewki od immo.
a skąd, mylisz się, nie idą wcale do cewki.

Pytanie, jak sprawdzałeś zasilania?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 25 Apr 2012 18:23   





Back to top
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#14 Post from the author of the topic 21 May 2012 20:23   

Re: Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Koniec końców rozwiązanie było proste, uwalony komputer. Wymiana na drugi, programowanie immo oraz pompy. Samochód śmiga jak nowy.
Dzięki za podpowiedzi.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
Page 1 of 1
Similar topics
Ford Transit TDDI 2.0 - Nie odpala (1)
ford transit 2,5D 1993 - Zgasł w czasie jazdy, nie odpala (2)
Transit \'2002 2.0 Tddi 55kW trudny rozruch, brak mocy (10)
Ford Mondeo 2.0 TDDI 2000r - Nie odpala - nie kręci po przekręceniu kluczyka (4)
TRANSIT 2.0 TDDI 85kM \'02 - nie odpala mrygajaca lampka do podgrzewania świec (11)
LDV Silnik 2,4 TDDi taki jak Ford Transit nie odpala 2003r (6)
Ford Transit - Rozrusznik kręci się, ale samochód nie odpala. (8)
Fort Transit\'93 2.5TD silnik kręci, paliwo podaje i nie odpala. (3)
transit 2.4 tddi ciężko odpala jak zimny ??? (1)
Ford Mondeo 2.0 TDDI zgasł silnik i nie chce zapalić... (20)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.137 seconds

elektroda.pl topic RSS feed