Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 21 Kwi 2012 09:00
    jmjanko
    Poziom 8  

    Auto podczas jazdy zgasło.
    Rozrusznik nie kręci. Uruchomienie rozrusznika na krótko nie powoduje odpalenia silnika. Przekaźnik rozrusznika dostaje plus po stacyjce, natomiast nie dostaje masy sterującej z komputera (118omów względem masy).
    Pompa podaje paliwo, chociaż wygląda, że ciśnienie jest niskie.
    Auto odpala na autostarcie, więc silnik mechanicznie jest sprawny (pracuje tylko podczas dozowania spraya).
    Przewody w aucie nie są zgniłe, o dziwo wszystkie badane wyglądają zdrowo i przewodzą prąd.:).
    Akumulator sprawny, zresztą próbowaliśmy na urządzeniu rozruchowym.
    Macie jakiś pomysł?
    Czy pompa, czy komputer (wewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń)?

  • #3 21 Kwi 2012 15:55
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Ireneo napisał:
    Immobiliser?
    No właśnie - czy gaśnie po włączeniu stacyjki po kilku sekundach, czy zaczyna migać?

    Czy na przekaźniku alternatora R15 (w kabinie) na styku 2 jest taka sama sytuacja jak na przekaźniku rozrusznika R1 (nie ma masy)? Jeżeli tak, to myślę że prawdopodobnie uciekła generalnie masa ECU.

  • #4 22 Kwi 2012 23:50
    jmjanko
    Poziom 8  

    Immo wykluczylem, bo zgasl podczas jazdy. W końcu, w sytuacji awaryjnej , np. złamanie kluczyka kolanem w trakcie ostrego hamowania nie ma prawa wyłączyć silnika. Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga. Zasilania jutro pomierze.

    A jeśli to immo, z czym to sie je? Oryginalny komputer, czy da Sie jakoś inaczej?

  • #5 23 Kwi 2012 08:55
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    jmjanko napisał:
    Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga.
    To jest diodka immo - po włączeniu stacyjki po kilku sekundach ciągłego świecenia ma zgasnąć i nie migać.
    jmjanko napisał:
    A jeśli to immo, z czym to sie je?
    Raczej tylko tester w ASO.

    Czy kiedy odpalił na samostarcie, to lampka ładowania zgasła, czy paliła się? Bo przekaźnik alternatora jest identycznie włączany jak przekaźnik rozrusznika - masę włącza ECU.

  • #6 23 Kwi 2012 12:47
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pierwszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić to obecność wszystkich zasilań i mas na sterowniku silnika!

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Nie wystarczy miernikiem, zobacz za pomocą kontrolki minimum 12V 21W.

  • #7 23 Kwi 2012 15:23
    serviceme
    Poziom 8  

    Stawiam na 90% pompa, jeżeli na autostarcie chodzi. Przerabiałem to w vw lt

    Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.

  • #8 24 Kwi 2012 15:31
    jmjanko
    Poziom 8  

    Wszystkie przekaźniki, przewody, zarówno plusowe, masowe i sygnałowe mam sprawdzone.
    Jedyne nieścisłości jakie się pojawiają:
    pin 12 na zapłonie powinno być 10,5V, jest 13 ale względem plusa.
    pin 49 powinno być 2,5 jest 2,9
    pin 50 powinno być 2,5 jest 2,9
    pin 57 powinno być 4,8 jest 11,0
    nie daje masy na przekaźnik rozrusznika,


    Uwalony komputer?

  • #9 24 Kwi 2012 18:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.

  • #10 24 Kwi 2012 21:49
    jmjanko
    Poziom 8  

    Pawel wawa napisał:
    Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.


    Tak, D3FA.
    VISTEON
    1C1A-12A650-LG
    DPC-635
    QFE2

  • #11 24 Kwi 2012 22:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

    Stały plus pin 55
    plus po stacyjce pin 8
    Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
    Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.

  • #12 25 Kwi 2012 09:25
    jmjanko
    Poziom 8  

    Pawel wawa napisał:
    Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

    Stały plus pin 55
    plus po stacyjce pin 8
    Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
    Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.


    Pomiary są prawidłowe. Dane są z AUTODATY. Jak pisałem, masy są, plusy:
    stały na pinie 55, po stacyjce na 8, oraz te załączane przez przekaźnik sterowany pinem 96.
    Zasilanie na pompie jest, masa też, ale na pinie 6, piaty jest nieobsadzony.
    Podane napięcia są na włączonym zapłonie. Autodata podaje takie dane, np. po zapłonie, na biegu jałowym jako napięcia wzorcowe przy sprawnym układzie elektronicznym.

    53 i 19 pin idą do cewki od immo. Tu mam zagwozdkę, bo cewka ma dwa kolejne przewody, które idą gdzieś, nie wiem dokad.

    Mimo iż piny 13, 15, 16 maja przejście do ECU, IDS nie potrafi się połączyć z autem.

    Wszystkie przewody od ECU sprawdzałem na zwarcie zarówno do masy jak i do plusa.

  • #13 25 Kwi 2012 18:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    jmjanko napisał:
    53 i 19 pin idą do cewki od immo.
    a skąd, mylisz się, nie idą wcale do cewki.

    Pytanie, jak sprawdzałeś zasilania?

  • #14 21 Maj 2012 20:23
    jmjanko
    Poziom 8  

    Koniec końców rozwiązanie było proste, uwalony komputer. Wymiana na drugi, programowanie immo oraz pompy. Samochód śmiga jak nowy.
    Dzięki za podpowiedzi.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty