X

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.

jmjanko 21 Apr 2012 09:00
  • #1 21 Apr 2012 09:00
    jmjanko
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Auto podczas jazdy zgasło.
    Rozrusznik nie kręci. Uruchomienie rozrusznika na krótko nie powoduje odpalenia silnika. Przekaźnik rozrusznika dostaje plus po stacyjce, natomiast nie dostaje masy sterującej z komputera (118omów względem masy).
    Pompa podaje paliwo, chociaż wygląda, że ciśnienie jest niskie.
    Auto odpala na autostarcie, więc silnik mechanicznie jest sprawny (pracuje tylko podczas dozowania spraya).
    Przewody w aucie nie są zgniłe, o dziwo wszystkie badane wyglądają zdrowo i przewodzą prąd.:).
    Akumulator sprawny, zresztą próbowaliśmy na urządzeniu rozruchowym.
    Macie jakiś pomysł?
    Czy pompa, czy komputer (wewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń)?
  • #2 21 Apr 2012 15:00
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Immobiliser?
  • #3 21 Apr 2012 15:55
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Ireneo wrote:
    Immobiliser?
    No właśnie - czy gaśnie po włączeniu stacyjki po kilku sekundach, czy zaczyna migać?

    Czy na przekaźniku alternatora R15 (w kabinie) na styku 2 jest taka sama sytuacja jak na przekaźniku rozrusznika R1 (nie ma masy)? Jeżeli tak, to myślę że prawdopodobnie uciekła generalnie masa ECU.
  • #4 22 Apr 2012 23:50
    jmjanko
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Immo wykluczylem, bo zgasl podczas jazdy. W końcu, w sytuacji awaryjnej , np. złamanie kluczyka kolanem w trakcie ostrego hamowania nie ma prawa wyłączyć silnika. Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga. Zasilania jutro pomierze.

    A jeśli to immo, z czym to sie je? Oryginalny komputer, czy da Sie jakoś inaczej?
  • #5 23 Apr 2012 08:55
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    jmjanko wrote:
    Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga.
    To jest diodka immo - po włączeniu stacyjki po kilku sekundach ciągłego świecenia ma zgasnąć i nie migać.
    jmjanko wrote:
    A jeśli to immo, z czym to sie je?
    Raczej tylko tester w ASO.

    Czy kiedy odpalił na samostarcie, to lampka ładowania zgasła, czy paliła się? Bo przekaźnik alternatora jest identycznie włączany jak przekaźnik rozrusznika - masę włącza ECU.
  • #6 23 Apr 2012 12:47
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Pierwszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić to obecność wszystkich zasilań i mas na sterowniku silnika!

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Nie wystarczy miernikiem, zobacz za pomocą kontrolki minimum 12V 21W.
  • #7 23 Apr 2012 15:23
    serviceme
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Stawiam na 90% pompa, jeżeli na autostarcie chodzi. Przerabiałem to w vw lt

    Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
  • #8 24 Apr 2012 15:31
    jmjanko
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystkie przekaźniki, przewody, zarówno plusowe, masowe i sygnałowe mam sprawdzone.
    Jedyne nieścisłości jakie się pojawiają:
    pin 12 na zapłonie powinno być 10,5V, jest 13 ale względem plusa.
    pin 49 powinno być 2,5 jest 2,9
    pin 50 powinno być 2,5 jest 2,9
    pin 57 powinno być 4,8 jest 11,0
    nie daje masy na przekaźnik rozrusznika,


    Uwalony komputer?
  • #9 24 Apr 2012 18:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.
  • #10 24 Apr 2012 21:49
    jmjanko
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.


    Tak, D3FA.
    VISTEON
    1C1A-12A650-LG
    DPC-635
    QFE2
  • #11 24 Apr 2012 22:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (-1)
    Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

    Stały plus pin 55
    plus po stacyjce pin 8
    Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
    Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.
  • #12 25 Apr 2012 09:25
    jmjanko
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

    Stały plus pin 55
    plus po stacyjce pin 8
    Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
    Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.


    Pomiary są prawidłowe. Dane są z AUTODATY. Jak pisałem, masy są, plusy:
    stały na pinie 55, po stacyjce na 8, oraz te załączane przez przekaźnik sterowany pinem 96.
    Zasilanie na pompie jest, masa też, ale na pinie 6, piaty jest nieobsadzony.
    Podane napięcia są na włączonym zapłonie. Autodata podaje takie dane, np. po zapłonie, na biegu jałowym jako napięcia wzorcowe przy sprawnym układzie elektronicznym.

    53 i 19 pin idą do cewki od immo. Tu mam zagwozdkę, bo cewka ma dwa kolejne przewody, które idą gdzieś, nie wiem dokad.

    Mimo iż piny 13, 15, 16 maja przejście do ECU, IDS nie potrafi się połączyć z autem.

    Wszystkie przewody od ECU sprawdzałem na zwarcie zarówno do masy jak i do plusa.
  • #13 25 Apr 2012 18:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (-1)
    jmjanko wrote:
    53 i 19 pin idą do cewki od immo.
    a skąd, mylisz się, nie idą wcale do cewki.

    Pytanie, jak sprawdzałeś zasilania?
  • #14 21 May 2012 20:23
    jmjanko
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koniec końców rozwiązanie było proste, uwalony komputer. Wymiana na drugi, programowanie immo oraz pompy. Samochód śmiga jak nowy.
    Dzięki za podpowiedzi.
  Search 4 million + Products
Browse Products