Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
Autor
Wiadomość
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#1 Post autora tematu 21 Kwi 2012 09:00   

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Auto podczas jazdy zgasło.
Rozrusznik nie kręci. Uruchomienie rozrusznika na krótko nie powoduje odpalenia silnika. Przekaźnik rozrusznika dostaje plus po stacyjce, natomiast nie dostaje masy sterującej z komputera (118omów względem masy).
Pompa podaje paliwo, chociaż wygląda, że ciśnienie jest niskie.
Auto odpala na autostarcie, więc silnik mechanicznie jest sprawny (pracuje tylko podczas dozowania spraya).
Przewody w aucie nie są zgniłe, o dziwo wszystkie badane wyglądają zdrowo i przewodzą prąd.:).
Akumulator sprawny, zresztą próbowaliśmy na urządzeniu rozruchowym.
Macie jakiś pomysł?
Czy pompa, czy komputer (wewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń)?
Powrót do góry
   
Ireneo
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 4131
Miasto: Olsztyn

Post#2 21 Kwi 2012 15:00   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Immobiliser?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Kwi 2012 15:00   





Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 592
Miasto: Warszawa

Post#3 21 Kwi 2012 15:55   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Ireneo napisał:
Immobiliser?
No właśnie - czy gaśnie po włączeniu stacyjki po kilku sekundach, czy zaczyna migać?

Czy na przekaźniku alternatora R15 (w kabinie) na styku 2 jest taka sama sytuacja jak na przekaźniku rozrusznika R1 (nie ma masy)? Jeżeli tak, to myślę że prawdopodobnie uciekła generalnie masa ECU.
Powrót do góry
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#4 Post autora tematu 22 Kwi 2012 23:50   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Immo wykluczylem, bo zgasl podczas jazdy. W końcu, w sytuacji awaryjnej , np. złamanie kluczyka kolanem w trakcie ostrego hamowania nie ma prawa wyłączyć silnika. Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga. Zasilania jutro pomierze.

A jeśli to immo, z czym to sie je? Oryginalny komputer, czy da Sie jakoś inaczej?
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 592
Miasto: Warszawa

Post#5 23 Kwi 2012 08:55   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


jmjanko napisał:
Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga.
To jest diodka immo - po włączeniu stacyjki po kilku sekundach ciągłego świecenia ma zgasnąć i nie migać.
jmjanko napisał:
A jeśli to immo, z czym to sie je?
Raczej tylko tester w ASO.

Czy kiedy odpalił na samostarcie, to lampka ładowania zgasła, czy paliła się? Bo przekaźnik alternatora jest identycznie włączany jak przekaźnik rozrusznika - masę włącza ECU.
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13188
Miasto: Warszawa

Post#6 23 Kwi 2012 12:47   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pierwszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić to obecność wszystkich zasilań i mas na sterowniku silnika!

Dodano po 54 [sekundy]:

Nie wystarczy miernikiem, zobacz za pomocą kontrolki minimum 12V 21W.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Kwi 2012 12:47   





Powrót do góry
   
serviceme
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 13
Miasto: Szczytniki

Post#7 23 Kwi 2012 15:23   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Stawiam na 90% pompa, jeżeli na autostarcie chodzi. Przerabiałem to w vw lt

Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Kwi 2012 15:23   





Powrót do góry
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#8 Post autora tematu 24 Kwi 2012 15:31   

Re: TRANSIT DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Wszystkie przekaźniki, przewody, zarówno plusowe, masowe i sygnałowe mam sprawdzone.
Jedyne nieścisłości jakie się pojawiają:
pin 12 na zapłonie powinno być 10,5V, jest 13 ale względem plusa.
pin 49 powinno być 2,5 jest 2,9
pin 50 powinno być 2,5 jest 2,9
pin 57 powinno być 4,8 jest 11,0
nie daje masy na przekaźnik rozrusznika,


Uwalony komputer?
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13188
Miasto: Warszawa

Post#9 24 Kwi 2012 18:01   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.
Powrót do góry
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#10 Post autora tematu 24 Kwi 2012 21:49   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pawel wawa napisał:
Co to za rocznik auta? Silnik na 100% DF3A? Nie przypadkiem D3FA? Jaki tam masz sterownik?W ogóle mi się te pomiary nie zgadzają.


Tak, D3FA.
VISTEON
1C1A-12A650-LG
DPC-635
QFE2
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Kwi 2012 21:49   





Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13188
Miasto: Warszawa

Post#11 24 Kwi 2012 22:08   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

Stały plus pin 55
plus po stacyjce pin 8
Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

Dodano po 2 [minuty]:

Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.
Powrót do góry
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#12 Post autora tematu 25 Kwi 2012 09:25   

Re: Transit DF3A 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Pawel wawa napisał:
Jeśli to jest D3FA a nie jak podałeś na początku, to Twoje pomiary są nieprawidłowe. Skąd w ogóle masz te dane? To całkowita bzdura!

Stały plus pin 55
plus po stacyjce pin 8
Masa piny 25, 76, 77, 103. To sprawdzasz kontrolką.
Zasilanie sterownika pompy, na kostce pompy: plus po stacyjce pin 7 i masa pin 5. Następnie sprawdzasz ciągłość przewodów (i na zwarcie pompa) - sterownik 50 pin>2 pin pompy, 49 pin > 1 pin pompy. To komunikacja CAN.

Dodano po 2 [minuty]:

Interesuje Cię jeszcze 53 i 19 pin sterownika. To komunikacja z immo.


Pomiary są prawidłowe. Dane są z AUTODATY. Jak pisałem, masy są, plusy:
stały na pinie 55, po stacyjce na 8, oraz te załączane przez przekaźnik sterowany pinem 96.
Zasilanie na pompie jest, masa też, ale na pinie 6, piaty jest nieobsadzony.
Podane napięcia są na włączonym zapłonie. Autodata podaje takie dane, np. po zapłonie, na biegu jałowym jako napięcia wzorcowe przy sprawnym układzie elektronicznym.

53 i 19 pin idą do cewki od immo. Tu mam zagwozdkę, bo cewka ma dwa kolejne przewody, które idą gdzieś, nie wiem dokad.

Mimo iż piny 13, 15, 16 maja przejście do ECU, IDS nie potrafi się połączyć z autem.

Wszystkie przewody od ECU sprawdzałem na zwarcie zarówno do masy jak i do plusa.
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13188
Miasto: Warszawa

Post#13 25 Kwi 2012 18:23   

Re: Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


jmjanko napisał:
53 i 19 pin idą do cewki od immo.
a skąd, mylisz się, nie idą wcale do cewki.

Pytanie, jak sprawdzałeś zasilania?
Powrót do góry
   
jmjanko
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#14 Post autora tematu 21 Maj 2012 20:23   

Re: Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.


Koniec końców rozwiązanie było proste, uwalony komputer. Wymiana na drugi, programowanie immo oraz pompy. Samochód śmiga jak nowy.
Dzięki za podpowiedzi.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Transit D3FA 2,0 TDDI 55kW zgasł, nie kręci, nie odpala.
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.089 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony