X

c-360 cieknący olej ze skrzyni biegów pod pedałem hamulca

andrzej.b17 23 Apr 2012 10:23
  • #1 23 Apr 2012 10:23
    andrzej.b17
    Level 5  
    Helpful post? (+1)
    Koledzy prosze o pomoc ... W moim c 360 cieknie olej z pod pedałów hamulca. jak sie za to zabrać... W którym miejscu są uszczelniacze i jak zdemontować wałek??? Prosze o pomoc
  • Helpful post
    #2 23 Apr 2012 11:21
    1665330
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    C 360 ma tą szczególną cechę, że pedały hamulców i pedał sprzęgła są na jednej osi. Częstym powodem cieknięcia oleju ze skrzyni jest powstanie szczeliny między tą osią a obudową skrzyni.
    Szczelina robi się na dwa sposoby, albo wyciera się wałek (łatwa i prosta wymiana), albo wyciera otwór w obudowie i robi się z okrągłego - otworu otwór owalny. Tędy wycieka olej. Najlepszym sposobem naprawy jest frezowanie tego otworu i dobranie szczelnego łożyska - poprawka po fabryce, ale jest wieczne.
    Demontaż wałka to demontaż pedału sprzęgła i pedałów hamulca.
  • Helpful post
    #3 23 Apr 2012 12:24
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Ale namieszałeś. Może pierwsze spróbował by uszczelnić a nie straszyć frezowaniem. Jesli się nie mylę to żeby zdjąc pedały trzeba odkręcic skrzynki na aku. Z wałka zdjac segery, rozłączyć pedały i ładnie wszystako zejdzie. Tam jest zimering z jednen i drugiej strony. Wbij coś do niego wytargaj troche poleci olej zaraz nabij nowy i po sprawie. Przeważnie pomaga nawet jak są lekkie luzy. Ten wałek kręci się tylko gdy zaciągasz ręczny więc tak szybko się to nie wyrabia. Chyba że masz ochotę to olej możesz spuścić i zobaczyć w jakim stanie jest wałek. Wymiary uszczelniacza 25x35x7. A nawiasem mówiąc licz się z tym że troszkę zawsze tam zarosi. Taki patent.
  • #4 23 Apr 2012 14:03
    1665330
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    Próbowałem to uszczelniać w swoim leciwym c-4011 w sposób przedstawiony przez przedmówcę, jednak i tak skończyło się frezowaniem (a raczej rozwiercaniem) i łożyskowaniem wałka.
  • #5 23 Apr 2012 14:40
    andrzej.b17
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Wielkie Dzięki Koledzy za odpowiedz.. Zabieram się do pracy myślę że nie jest to skomplikowany zabieg.. :| :?:
  • #6 23 Apr 2012 22:33
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Też uszczelniałem w 4011. 20 lat nim jeździłem. Było to wyrąbane ale nowy uszczelniacz załatwił sprawe zadowalająco. Troche przyroszone ale nie lało się. Dopiero po kilku latach zaczeło się lać ale tylko po zaciągnięciu ręcznego hamulca. Tak że warto pierwsze spróbować wymienic same uszczelnienie.
  Search 4 million + Products
Browse Products