Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jak wykręcić urwaną śrubę?

streamck 30 Kwi 2012 11:31
  • #1 30 Kwi 2012 11:31
    streamck
    Poziom 12  

    Witam!
    Otóż, odkręcałem śrubę i nawet szczerze mówiąc nie użyłem siły, a tu trach i po śrubie - urwała się w połowie.

    Element dosyć mały, więc śrubka również mała.

    Jak wykręcić urwaną śrubę?

    Jak wykręcić urwaną śrubę?



    Co radzicie zrobić? Rozwiercić? Pytam bo nie chcę nic zepsuć - tego elementu nigdzie nie kupie.

    Pozdrawiam!

  • #2 30 Kwi 2012 11:39
    emil_elektryk
    Poziom 21  

    Próbuj rozwiercić malutkim wiertłem i później wykrętakiem z lewym gwintem.Jeśli to nie pomoże to spróbuj rozwiercić na większy rozmiar i ponownie nagwintować o ile ścianki nie będą za cienkie.Aha, jest to może ścisk z hulajnogi?

  • #3 30 Kwi 2012 11:55
    streamck
    Poziom 12  

    emil_elektryk, no niestety nie. To jest część mocująca lewą manetke chińskiej produkcji z roweru marketowego. Spróbuję rozwiercić jak tylko naładuje baterie wkrętarki, bo wiertarką to nawet nie będę próbował - za duże obroty.

  • #4 30 Kwi 2012 12:09
    116816
    Usunięty  
  • #5 30 Kwi 2012 12:26
    tomus2k
    Poziom 22  

    Zanieś to do ślusarza, ładnie ci to na frezarce rozwierci nie uszkadzając gwintu. Wszelkie wykrętaki mają to do siebie że się urywają i już niczym tego nie rozwiercisz.

  • #6 30 Kwi 2012 12:45
    pbkat
    Poziom 14  

    Jest jeszcze jeden patent. Wystarczy przyspawać do tej urwanej śruby inny kawałek śruby a następnie odkręcić.

  • #7 30 Kwi 2012 12:57
    szakal_1990
    Poziom 13  

    Jest jeszcze jeden patent na takie coś. Jeżeli śruba miała błąd a nie zapiekła się weź płaski śrubokręt i młotek, z całej siły przywal żeby powstało wcięcie na śrubie i odkręć jak wkręt. Tę technikę stosował teść podczas pracy w odlewni gdzie śruby miały często ścięty łeb.

  • #8 30 Kwi 2012 14:13
    zimny8
    Poziom 33  

    Na pierwszym zdjęciu widać że część śruby jest widoczna (strzałka wskazuje to miejsce) jeśli da się tam włożyć mały klucz płaski (można jeszcze rozgiąć) to wypiłuj np. kwadratowym pilniczkiem dwie powierzchnie pod kluczyk.
    Tak zrobisz najszybciej/prościej.

  • #9 30 Kwi 2012 18:36
    krzycho123
    Poziom 31  

    Dokładnie , na gwincie z boku pilnikiem spłaszczyć gwint i kluczem lub nawet małym "żabką" kluczem do rur za gwint i wykręcić.

  • #10 30 Kwi 2012 18:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przewierciłbym to przelotowo i wtedy wykręcił.

  • #11 30 Kwi 2012 21:33
    ElectroTom
    Poziom 24  

    Do porad kolegów dodałbym potraktowanie śruby WD-40 lub np. naftą (ok. kilku godzin).
    Pozdrawiam.

  • #12 30 Kwi 2012 21:37
    sm48
    Poziom 14  

    Mały przecinak i młotek. Przykładasz na brzegu śruby i walisz młotkiem. Zawsze działa

  • #13 30 Kwi 2012 22:23
    ElectroTom
    Poziom 24  

    Zostaje jeszcze wykrętak udarowy. Tylko ostrożnie z duralualuminium.
    Pozdr.

  • #14 01 Maj 2012 10:26
    krakarak
    Poziom 37  

    Najpierw napuścić jakiegoś odrdzewiacza na urwaną śrubę, potem przewiercić / nawiercić otwór, dopasować pilnik trójkątny, z czuciem wbić ( działa jak klin ), zamocować w imadełku i wtedy powoli kręcić kombinerkami jednocześnie dociskając nimi pilnik do otworu. Działa.

  • #15 01 Maj 2012 11:43
    tom71
    Poziom 19  

    Najpierw napuścić jakiegoś odrdzewiacza na urwaną śrubę, potem przewiercić / nawiercić otwór, dopasować pilnik trójkątny, z czuciem wbić ( działa jak klin ), zamocować w imadełku i wtedy powoli kręcić kombinerkami jednocześnie dociskając nimi pilnik do otworu. Działa.
    Wszystko dobrze ,tylko nie to narzędzie. Pilniki bardzo łatwo pękają. My w warsztacie w nawiercony otwór wbijamy torxa, małą grzechotką i kluczykiem M10 wykręcamy wszystkie śruby. Wszelkie wykrętaki lubią pękać. Jutro będę w pracy, zrobię zdjęcie wykręconego kawałka śruby M4, jeszcze nie zdjętej z torxa i wrzucę. Metoda którą opisałem, kosztuje mało czasu , a przy tym mało nerwów itp. Pozdrawiam.

  • #16 01 Maj 2012 12:10
    kwantor
    Poziom 38  

    Wykrętak, to gadżet anty wykręcający, bo im większy opór, tym bardziej stożkowa konstrukcja rozpęcza wykręcany gwint.
    Jeśli w duraluminium się zapiecze, to bywa bardzo trudno z takim wykręcaniem.
    O ile warunki pozwalają, to dobrze jest nagrzać do powiedzmy 300 i więcej st. (nie stopić) i wrzucić do zimnej wody, jak ma się szczęście, to wykręca się w palcach.
    Najlepiej jest wywiercić i wykonać gwint o rozmiar większy jak warunki pozwalają, bo wiercenie i próba przegwintowania na ten sam, rzadko się udaje (brak precyzji wiercenia) potem kawałek starego gwintu luzuje się i blokuje gwintownik który już ani w tył ani w przód nie da się ruszyć bez urwania.
    Bardzo dobrą metodą jest wspomniane użycie torksa.

  • #17 01 Maj 2012 13:37
    Angry_Us3r
    Poziom 16  

    Tak jak koledzy piszą - spiłować dwie powierzchnie. Ale nie pod kluczyk, tylko złapać porządnymi obcęgami kowalskimi i wykręcisz, jak z masła. Ostatnio obrobił się mi imbus w jednej śrubce od maski w aucie i mimo dopasowania na klucz 10 nie chciało iść, złapałem obcęgami i poszło jak z płatka. Powodzenia :)

    http://e-equus.pl/bilder/obcegi_do_kopyt_knipex.jpg

    Dają dużą siłę :)

  • #18 02 Maj 2012 08:09
    1978971
    Usunięty  
  • #19 02 Maj 2012 15:10
    Qujav
    Poziom 21  

    Koledzy mają pomysły z kosmosu, jak śruba nie jest zapieczona na amen to kropla kleju do metalu i docisnąć śrobokrętem. Spawać MIGiem .. :|

  • #20 02 Maj 2012 18:24
    kwantor
    Poziom 38  

    Qujav napisał:
    Spawać MIGiem ..

    Oczywiście, nakłada się nakrętkę i zaspawywuje, wykręca kluczem.

  • #21 03 Maj 2012 10:47
    1978971
    Usunięty  
  • #22 03 Maj 2012 10:53
    tom71
    Poziom 19  

    Qujav napisał:
    Koledzy mają pomysły z kosmosu, jak śruba nie jest zapieczona na amen to kropla kleju do metalu i docisnąć śrobokrętem. Spawać MIGiem .. :|

    Widzę ,że muszę wkleić to zdjęcie. To o czym pisałem ja np. to są fakty, to jest część mojej pracy, oczywiście spawanie nakrętek też stosujemy, ale trzeba liczyć siły na zamiary i podjąć właściwą i szybką w miare decyzje, szczególnie jak się pracuje na utrzymaniu ruchu. Pomysł z torxem wymyśleliśmy wspólnie z kolegą z warsztatu samochodowego, który w dodatku tak jak ja, ma doczynienia z hydrauliką siłową, gdzie urwane króćce, śruby o twardości 8,8 też , to prawie codzienność, więc próby z klejem...Ale co zrobi autor tematu, to już Jego decyzja, a nie będzie łatwa , bo pomysłów wiele. Pozdrawiam wszystkich.

  • #23 03 Maj 2012 10:58
    1978971
    Usunięty  
  • #24 03 Maj 2012 12:10
    kwantor
    Poziom 38  

    Każdy klient ma swego kupca..
    Nie da się spawać w w zerwanej śrubie M4 i wielu innych sytuacjach, czasem trzeba wiercić śrubę 10.8.

  • #25 04 Maj 2012 15:03
    1078231
    Usunięty  
  • #26 04 Maj 2012 17:17
    kwantor
    Poziom 38  

    Motronic napisał:
    Widzisz że to coś jest małe? No chyba, że masz spawarkę dla krasnoludków.

    Zbędna uwaga, bo przecież.
    kwantor napisał:
    Nie da się spawać w w zerwanej śrubie M4 i wielu innych sytuacjach, czasem trzeba wiercić śrubę 10.8.


    I podałem to jako przykład dla kogoś, kto strasznie się dziwił, Takie śruby spawa się od M8 wzwyż, żeby już nie zadziwiać więcej.

  • #27 04 Maj 2012 17:58
    zimny8
    Poziom 33  

    kwantor napisał:
    Nie da się spawać w w zerwanej śrubie M4 i wielu innych sytuacjach, czasem trzeba wiercić śrubę 10.8.?

    Nie da się spawać, to czym będziesz wiercił w M4 10.8 ?

    Cytat:
    Na pierwszym zdjęciu widać że część śruby jest widoczna (strzałka wskazuje to miejsce) jeśli da się tam włożyć mały klucz płaski (można jeszcze rozgiąć) to wypiłuj np. kwadratowym pilniczkiem dwie powierzchnie pod kluczyk.
    Tak zrobisz najszybciej/prościej.

    Cytat:
    Dokładnie , na gwincie z boku pilnikiem spłaszczyć gwint i kluczem lub nawet małym "żabką" kluczem do rur za gwint i wykręcić.


    Reszta to S-F

  • #28 04 Maj 2012 18:01
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Autor napisał w wątku aż dwa posty i od kwietnia milczy. Może już dawno wykręcił ta śrubę? A wy tu dalej kombinujecie. Jeśli autor nie odezwie się w wątku, to całość poleci w kosz, jako bicie piany o niczym.

  • #29 04 Maj 2012 18:09
    zimny8
    Poziom 33  

    Błażej napisał:
    Jeśli autor nie odezwie się w wątku, to całość poleci w kosz, jako bicie piany o niczym.

    Pełne wsparcie :). i tak trzeba

  • #30 04 Maj 2012 18:36
    kwantor
    Poziom 38  

    zimny8 napisał:
    Nie da się spawać, to czym będziesz wiercił w M4 10.8 ?

    To nie rada, tylko wyjaśnienie- kolego chodzi o twardość, bo spawanie czasem też zawodzi, jak i myślenie niektórych.. Śruba zapieczona-wykręci się na kleju..
    Wiercenie otworu 4mm wiertłem 10,8..
    Bo ja wiem?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty