X

vw golf 2 silnik 2.0 16V ABF dławi się, nie wchodzi na obroty

01 May 2012 09:51 MAmaxgt
  • #1 01 May 2012 09:51
    maxgt
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam,padł mi silnik w golfie mk2, zamiast go remontować postanowiłem włożyć coś młodszego,wybór padł na silnik 2.0 16V o oznaczeniu kodowym ABF bez imo. Silnik, wiązka, skrzynia wszystko zostało włożone. Silnik odpala i chodzi na jałowym bardzo dobrze. W eku a jest to digi 3.0 nie ma błędów. Problem polega na tym, iż po dodaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty, odcinka następuje przy ok. 1500obr/min.
    W silniku zostało podmienione/wymienione na inne sprawne:czujnik obrotów wału ten przy skrzyni biegów,czujnik temperatury powietrza,czujnik temperatury płynu,sonda lambda,czujnik halla oraz kopułka z palcem,przewody zapłonowe,cewka zapłonowa. Wężyk podciśnieniowy ten od EKU do kolektora cały, nie załamany,ciśnienie paliwa zmierzone i wynosi ponad 3 bary,rozrząd ustawiony jest dobrze, nie przestawiony. Filtr paliwa wymieniony, benzyna w zbiorniku jest i nie jest na rezerwie, a mimo to auto nie chcę się wkręcać na obroty, po dodaniu gazu następuje odcinka i falowanie na obrotach. Regulator biegu jałowego też był sprawdzany i podmieniany na inny. Przez chwilę silnik pracował jak należy, było to po wymianie czujnika obrotu wału. Silnik po wymianie zapalił i chodził dobrze do czasu zgaszenia go i próby ponownego uruchomienia. Po uruchomieniu było jak przed czyli nie wchodzi na obroty.
    Na koniec dodam, że poprzedni właściciel silnika go remontował. Silnik po remoncie nie ma przejechane więcej jak 10 tys kilometrów.
    Wszystkie masy i zasilania są podłączone, instalacja była sprawdzana z 5 razy.
    Help !!
  • #2 01 May 2012 09:58
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Musisz skupić się w okolicach czujnika położenia wału.

    Ja bym sprawdził czy sygnały wysyłane przez czujnik są prawidłowe.
  • #3 01 May 2012 10:11
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    maxgt wrote:
    ciśnienie paliwa zmierzone i wynosi ponad 3 bary

    W jaki sposób to sprawdzane? Powinno być dokładnie 3 bary względem ciśnienia w kolektorze ssącym.
  • #4 01 May 2012 10:17
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czujnik położenia wału był wymieniany 2 razy na nowy,gdyż myślałem że ten pierwszy nowy strzelił.
    Ciśnienie paliwa wyło mierzone przed listwą wtryskową, na listwie jest zawór który reguluje ciśnienie na 3 bary
  • #5 01 May 2012 10:37
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Znaczy wpiąłeś się trójnikiem, czy manometr prosto do węża z pompy?
  • #6 01 May 2012 10:46
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Brak paliwa.
  • #7 01 May 2012 10:54
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    manometr prosto do węża z pompy


    Dodano po 3 [minuty]:

    robokop wrote:
    Brak paliwa
    wlałem wczoraj 10litrów
  • #8 01 May 2012 11:00
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Czyli można uznać że ciśnienie nie zostało sprawdzone jak należy. Wprowadzasz tylko siebie i i innych w błąd.
    Sama pompa tam nigdzie nadmiaru nie upuszcza, więc sprawna to powinna tak nabić nawet i z 6 barów jak nie lepiej. Tylko lepiej tego nie sprawdzać bo stare węże mogą nie wytrzymać.
  • #9 01 May 2012 11:03
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    owszem,ale pompa paliwa też była podmieniana o czy nie napisałem,przepraszam na 3 barową uniwersalną,po za tym ta pompa paliwa pochodzi z silnika PF 1.8 8V GTI i wszędzie gdzie się dowiadywałem to było napisane że ta pompa paliwa wystarczy w zupełności
  • #10 01 May 2012 11:11
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    maxgt wrote:

    robokop wrote:
    Brak paliwa
    wlałem wczoraj 10litrów

    Na szynie paliwowej kolego. Na jej końcu powinien być zdaje się "wentyl" do prawidłowego pomiaru ciśnienia.
    maxgt wrote:
    owszem,ale pompa paliwa też była podmieniana o czy nie napisałem,przepraszam na 3 barową uniwersalną,

    Nową, czy używaną? Bo jeśli na używaną, to nie mamy więcej o czym rozmawiać.
  • #11 01 May 2012 11:13
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Uniwersalną? I gdzie ją niby wsadziłeś? Przecież w zbiornik pośredni włożysz tylko idealnie pasującą na wymiar. Chyba że masz teraz tylko jedną w baku.
  • #12 01 May 2012 11:16
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    na używaną, ale powtarzam że pompa z PF-a działa normalnie, tamten silnik wymagał też 3 barów na listwie i ta pompa spełnia te wymagania w obu przypadkach,chyba. przecież trafna diagnoza nie polega na wymianie wszystkiego na nowe, i tak już bardzo wiele zostało wymienione

    temat zamknięty,ale mogę edytować post
    apropo pompy uniwersalnej która miałem podłączoną to w PFie są dwie jedna w baku druga zewnętrzna, uniwersalną założyłem na krótko zamiast tej zewnętrznej,ale już nie zdążyłem napisać
  • #13 01 May 2012 11:21
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Diagnoza to miał być pomiar ciśnienia paliwa, zwłaszcza pod obciążeniem.
  • #14 01 May 2012 11:24
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzę to dziś i dam znać, dzięki za podpowiedzi
  • #15 01 May 2012 11:25
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    maxgt wrote:
    na używaną, ale powtarzam że pompa z PF-a działa normalnie, tamten silnik wymagał też 3 barów na listwie i ta pompa spełnia te wymagania w obu przypadkach,chyba. przecież trafna diagnoza nie polega na wymianie wszystkiego na nowe, i tak już bardzo wiele zostało wymienione

    Zaraz wywalę wątek do kosza. PF miał 107 koni, ABF 150. Nie wydaje się tobie że zapotrzebowanie na paliwo jest inne? Zamykam tymczasem, do momentu aż zmierzysz prawidłowo ciśnienie paliwa na szynie zbiorczej.
    Edit:
    Otwieram.
  • #16 02 May 2012 10:16
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    ciśnienie paliwa zmierzone podczas pracy wynosi 3 bary
  • #17 02 May 2012 11:38
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Wciąż nie wierzę w poprawność pomiaru. Jak silnik pracuje na biegu jałowym to powinno być około 2,5 bara, a 3 bary to jak gaz wciśnięty do dechy i silnik się jeszcze nie zdąży wkręcić na obroty. Regulacja ciśnienia działa tak żeby te 3 bary było utrzymywane względem ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.
  • #18 02 May 2012 12:40
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tyle pokazuje manomet.osobiscie tego nie mierzylem tylko mechanik. aby ostatecznie wyeliminowac problem cisnienia podlaczyl na szybko przed listwa pompe paliwa z bmw 3 barowa o wydajnosci 110 litrow.dalej bylo to samo.sory za bledy ale moj tel. nie ma pl.znakow

    Dodano po 19 [minuty]:

    przypomnialem sobie jak silnik byl odpalany jeden z pierwszych razy byl problem z obrotami na biegu jalowym,ale wkrecal sie normalnie na obroty po sciagnieciu wezyka od kolektora do eku,z tym ze dawka byla taka ze az w oczy gryzlo
  • #19 13 May 2012 00:45
    maxgt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    problem rozwiązany, przyczyną bolączek było zwarcie do masy przełącznika przepustnicy
  Search 4 million + Products
Browse Products