X

Passat 1.9 TDI - spadek mocy

09 Jan 2005 22:04
  • #1 09 Jan 2005 22:04
    Removed
    Helpful post? (+2)
    Silnik stracił nieco na mocy, przy obrotach 2.500-3000 kończy się przyśpieszanie, nie reaguje na wcisniecie pedału gazu, puszczenie gazu i ponowne wyciśnięcie powoduje dalsze przyśpieszanie auta.Proszę o podpowiedź, co może być przyczyną.
  • #2 09 Jan 2005 23:22
    hacckker
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    przyczyna moga byc podam od najprostszych zapowietrzony uklad paliwowy filtr paliwa filtr powietrza przeplywomierz powietrza wtryskiwacze pompa paliwa turbosprezarka
  • #3 25 Jan 2005 05:57
    Rocaria
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    W 99% powodem spadku mocy w tych silnikach jest zabrudzony przepływomierz powietrza.Takie właśnie są objawy.Sprawdzenie jest możliwe laptopem.W bloku wartości mierzonych,w 3 grupie jest możlowość sprawdzenia przepływomierza.Warunek-jazda na 3 biegu,obroty silnika ok.3000.Na 2 pozycji jest umieszczona wartość jaka powinna być w danym momencie,na 3 pozycji wartość odczytana przez komputer.Wartości te powinny być podobne i sięgać ok.850 mg.Jeżeli na 3 pozycji jest wartość za niska to do wymiany jest przepływomierz
  • #4 31 Jan 2005 11:41
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (-1)
    Przyczyna moze byc jeszcze zawor redukujacy cisnienie doladowania w wersji 90KM , lub czujnik cisnienie powietrza w ukladzie dolotowym w wersji 110KM . To mozna sprawdzic rowniez laptopem podczas proby drogowej .
  • #5 31 Jan 2005 20:31
    wielkie yo
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    autosuper wrote:
    Przyczyna moze byc jeszcze zawor redukujacy cisnienie doladowania w wersji 90KM , lub czujnik cisnienie powietrza w ukladzie dolotowym w wersji 110KM . To mozna sprawdzic rowniez laptopem podczas proby drogowej .


    w tej wersi 90Km gdzie znajduje sie ten zawor redukcji cisnienia doladowania?? i jak on wyglada??
  • #6 31 Jan 2005 20:51
    j_a_c
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    jak dla mnie to objawy zle dzialajacego przepływomierza powietrza
  • #7 01 Feb 2005 11:07
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (+3)
    Jezeli mowimy o 90KM TDI a dokladniej silniku 1Z , to w golfie , vencie jest on przytwierdzony na gumowym uchwycie do prawej kopuly auta od strony silnika , tuz za obudowa filtru powietrza . Mozna go pomyslic z zaworem recyrkulacji spalin , ale zawor recyrkulacji spalin jes koloru czarnego , a zawor od turbiny jest w wiekszej czesci metalowy , a wiec srebrno-zloty . Mozna go jeszcze poznac po tym ze ida do niego trzy cienkie gumowe wezyki (takie jak sa miedzy wtryskami) jeden koloru czerwonego , drugi niebieski , a trzeci czarny, oraz dwupinowa wtyczka . W Passatach byly montowane w roznych miejscach ale czesto zdarzalo sie ze byly przytwierdzone do przegrody czolowej silnika , z jej lewej strony , ale blizej srodka grodzi . I objawy ktore sa opisane moim zdaniem w 99% wskazuja na ten wlasnie zawor ktory jest bardzo czesta przyczyna niedomagan TDI , a jego niesparwnosc mozna poznac wlasnie po tym ze po popuszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu auto zaczyna normalnie pracowac , a najbardziej widoczne odciecie spowodowane awaria tego zaworu mozna odczuc pod nawet lekkim obciazeniem np. na wzniesieniu .
    Przy awarii przeplywomierza najczesciej popuszcza on nie po popuszczeniu gazu ale przytrzymanie go do momentu az silnik z trudem wejdzie na wieksze obroty . Ponadto przy awarii zaworka od turbiny przy diagnostyce , bez proby drogowej nie pojawi sie zaden blad , a przy przeplywomierzu bedzie napewno . Przed wymiana zaworka od turbiny , trzeba jeszcze sprawdzic czy podcisnieniowy baczek przy turbinie , pracuje bez zaciec , po podaniu na niego powietrza powinien poruszac klapka sterujaca turbine (jej nie widac poniewaz jest wewnatrz turbiny) . Koszt zaworka ksztaltuje sie od 250 zl w serwisie , ale mozna go kupic duzo taniej , rowniez w oryginale (producentem jest Pierburg) juz nawet za 110 zl , przy duzych rabatach w hurtownii . Dla chcacych lepiej poznac zasade dzialania osprzetu TDI , oraz zabadac we wlasnym zakresie przeplywomierz ,zalaczam opis dzialanie przeplywomierza w TDI , wraz z opisem jego pinow , oraz opis dzialania recyrkulatora spalin , wszystko wspomnianej juz firmy Pierburg .
  • #8 06 Feb 2005 20:26
    jopper
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Dokładnie.
    Wina leży prawdopodobnie w zaworze regulacji podciśnienia. Było to juz omawiane na forum. Nowy kosztuje 200 zł. w serwisie VW. Sam zmieniałem i pomogło.
  • #9 07 Feb 2005 11:52
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Mnie to wyglada na przeplywomierz powietrza, podobna rzecz mial moj ojciec tez w passacie 1.9 TDI tylko 150 KM.
  • #10 07 Feb 2005 15:48
    zbyszek54
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Kolego autosuper czy to wszystko co podałeś do ściągnięcia dotyczy też przepływki Bosch z silnika 1Z ? Czy w Boschu jest podobna zasada działania?
  • #11 07 Feb 2005 22:53
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Nie pamietam w ktorym 1Z , jest przeplywomierz Boscha ? Sadze ze chodzi Ci o pierwsze 1Z ktore szly w audi B4 w latach 92-93 . Bo tylko tam spotkalem sie z innymi przeplywomierzami , ale niewiem czy sa produkcji Boscha . Przeplywomierze te dzialaja inaczej niz te Pierburga , a mianowicie sa klapkowe a nie z goracym drutem . Jezeli chodzi Ci wlasnie o te pierwsze B4 TDI to znimi sa zawsze jakies problemy , tam jest komputer bardzo wolny , ciezko sie z nim skomunikowac , nie chce podawac blokow wartosci mierzonych . Rozni sie pozatym tym ze niema wewnatrz komputera czujnika cisnienia tylko jest wyprowadzony na zewnatrz . Ponadto w audi jest nieco inny z wygladu zawor turbiny , ale zasada dzialania i jego parametry sa takie same jak w VW (sprawdzane - podmienialem ) . Ogolna zasada dzialania tego motoru jest taka sama co w innych 1Z . Napisz o co Ci konkretnie chodzi , o jakie auto a chetnie sproboje Ci pomoc .
  • #12 08 Feb 2005 17:38
    zbyszek54
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam audi 1,9TDI , 1Z z 94r a przepływomierz jest Boscha klapkowy. Kolega też ma taki model z tego samego roku i taki sam przepływomierz.Ciągle zastanawiamy się czy mamy dobrze podpięte te wszystkie wężyki od N75 , turbiny itd. Autko mi dobrze chodzi, w tej chwili zero problemów . Może masz gdzieś rysunek jak to prawidłowo powinno wyglądać w tym konkretnie silniku? Sprawdzałem i w ETCE i na różnych forach ale zawsze się troche coś różni. Może to tylko przewrażliwienie?
    Pozdrawiam :bye:
  • #13 09 Feb 2005 08:47
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (+1)
    To dziwne , po raz pierwszy spotykam sie z tymi przeplywomierzami w vw ! No ale cale zycie czlowiek sie uczy . Nawet sam mialem kiedys Vento , jedno z pierwszych TDI w VW z lipca 1993 roku o numerza silnika 1Z 000 459 , a wiec naprawde jeden z pierwszych i byl tam juz przeplywomierz z goracym drytem , no ale moze w passatach sie zdarzaly Boscha . Poszukam Ci takiej rozpiski albo sam ja narysuje . Faktycznie dosc czesto zdarzaja sie pozamieniane wezyki . Ewentualnie mozesz jeszcze poszperac a programie Autodata .
  • #14 22 Apr 2005 09:06
    dragred
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    widze ze kolega autosuper dobrze się zna na samochodach wiec moze i mi pomoze. mam paska z 94r 1.9 tdi (90 KM) i niepokoi mnie dziwne pukanie przy kazdym skrecie kierownica, co to moze byc ??prosze o pomoc !!! (ja podejrzewam dwie rzeczy, albo pompa od wspomagania albo cos z amortyzatorami)
  • #15 26 Oct 2005 17:47
    Piotr Wasiluk
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    myśle że albo należy wymienić filtr paliwa albo wina leży po stronie turbiny która wrzuca olej do przewodów od zaworu podciśnieniowego. Ja po prostu odłączyłem ten przewód od turbiny i od razu było ok.Jeśli turbina puszcza olej to nie ma sensu wymiana zaworu po krótkim czasie problem wróci. Możliwe jest też że przewód łączący turbine z intercoolerem jest dziurawy.
  • #16 06 Feb 2006 10:28
    Zbyszeksk
    Level 11  
    Helpful post? (+3)
    Posiadam Passat 1.9 Tdi ze 110 KM i mam bardzo podobne objawy, tzn. objawy nie są ciągłe (nie występują za każdym razem), nie kiedy po przekroczeniu 3 tys. obrotów silnik traci moc, usterka znika po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika, nie mam pojęcia od czego to zależy, noszę się z zamiarem wymiany filtra paliwa,ale czy to coś pomoże? Po przeczytaniu tego posta wydaje mi się że nie obejdzie się bez jazdy z podpiętym laptopem i sprawdzeniu w czym tkwi problem. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to bardzo proszę o podpowiedzi.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.
  • #17 29 Oct 2007 19:45
    bartekmal
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    A moze mi ktoś pomoże. mam problem z moim autem. przy kazdym wejsciu w prawy zakret auto zaczyna szarpac i samo sobie dodaje gazu, tak samo dzieje sie jak jade bo jakis nierownosciach. czasami rowniez jak auto stoi przechylone w lewa strone i na wolnych obrotach sam sobie dodaje gazu i strasznie przy tym dumi. podejrzewam ze cos jest nie tak z pompa paliwa albo ze tzw. smokiem. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu. jaka w tych modelach i gdzie dokladnie znajduje sie pompa paliwa.
  • #18 06 Feb 2009 20:40
    gelo360v
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Ja tez mam Passata TDI i mam ten sam problem spadek mocy przy obrotach 2500 - 3000 na biegu 4 i 5

    Dodano po 2 [minuty]:

    A czy odłączenie przepływomierza cos pomoze ?
  • #19 06 Feb 2009 22:25
    psia_koncówa
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Starsze przepływki pierbug nowsze bosch.
    Masz spadek zrób logi.
  • #20 04 May 2009 12:11
    jaskul9
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy. Mam takie pytanie. Czy jęśli pomierze opór na pinach przepływomierza to mogę mieć stu procentową pewność że jest on dobry lub też nie?
  • #21 04 May 2009 12:45
    grzech12
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Do poprawnej diagnozy potrzebne są logi dynamiczne grup 3,8,11.Głównymi przyczynami spadku mocy w silnikach tdi są problemy z samą turbosprężarka, z układem regulacji ciśnienia doładowania lub padający przepływomierz.Są pewne typowe objawy dla każdej z tych usterek ale żeby powiedzieć coś konkretnego potrzebne są logi i ewentualne kody błędów.
  • #22 04 May 2009 15:27
    jaskul9
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    W moim aucie jest silnik o symbolu ALH. Wyczytałem gdzieś ze kąt początku wtrysku powinien wynosić od 2 do 4 stopni przed GPZ. Podpiołem Vaga i umnie wacha się od 1,4 do 2. Czy to może być przyczyną osłabienia?
  • #23 05 May 2009 10:02
    jaskul9
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Pytanko. Jak się zdejmuję te wężyki z N75??
  • #24 16 Sep 2009 20:43
    tomeczekzmc
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam koledzy myślę ze to zaworek n75 miałem takie objawy kupiłem nowy i nowe wężyki i problem z głowy pozdrawiam . Dodam jeszcze ze wymieniłem wszystkie bo miałem poprzecierane
  • #25 21 Nov 2009 23:14
    Vicki
    Level 13  
    Helpful post? (+2)
    Witam . Miałem podobny przypadek u klienta i co się okazało?
    Błędzie czyli źle ustawiona pompa wtryskowa dosłownie o 0,5mm przestawiona podczas zmiany rozrządu . Wszystko wyszło podczas sprawdzania na kompie podczas jazdy testowej. Podczas ujmowania gazu i ponownym wciśnięciu pedału wyprzedzenie wtrysku wychodziło poza obszar pomiarowy o 50% różnica z tym co zadane było przez ECU . Objawy takie iż - brak mocy i zasłona dymna z wydechu (niebiesko że nic nie było za nim widać ):D
  • #26 25 Jan 2010 20:52
    Damian20000001
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a czy jak sie odłaczy wtyczke od przeływki i auto jest słąbsze to czyli jest dobra czy? zła
  • #27 21 Feb 2010 11:30
    Vicki
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Samo odłączenie przepływki i zmiana pracy silnika o niczym nie świadczy w przepływce znajduje się takrze czujnik temperatury zasysanego powietrza.
    Trzeba zrobić LOGI koszt około 40zł
  • #28 23 Feb 2010 21:54
    gagaleon
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Koledzy, u mnie pojawił się podobny problem (spadek mocy). Znajomy mechanik jeszcze bez obejrzenia samochodu powiedział, że to będzie "przepływka". Ale, co się okazało, po bliższych oględzinach zdiagnozował zapieczoną kierownicę łopatek na turbinie (mam silnik AHH). Bez rozbierania spróbował rozruszać i przyniosło efekty. Dzisiaj byłem swoim paskiem w Warszawie (300 kilometrów w jedną stronę) i wóz szedł jak bajka - > max speed (jak za starych dobrych czasów) 190 km/h). Bez problemów kręci 4500 RPM. Oczywiście jest to półśrodek i nie zawsze musi pomóc, natomiast w moim przypadku, kiedy 90% drogi robię w mieście w końcu doszło do "sfastrygowania" turbiny, którą trzeba było rozruszać. Stara dobra zasada mówi, że w każdym Dieslu (z turbiną) trzeba od czasu do czasu wygonić pająki z wydechu.

    Moderated By Michu10:

    Kolego łamiesz przepisy ruchu drogowego, 190 km/h pomyśl o innych użytkownikach drogi, nie jesteś sam, swoją drogą co drugi dzieciak wchodzi na forum i szczyci się ile jego TDI wyciąga. Żenada.

  Search 4 million + Products
Browse Products