X

NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G

12 May 2012 15:08 MAmatric
  • #1 12 May 2012 15:08
    matric
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Wykupiłem Funpacka z telekomuny i wszystko fajnie ładnie, ale mam problem z konfiguracją Neofonu. Na początku dowiedziałem się że tylko na LIVEBOX-ie to chodzi. Troszkę się zdenerwowałem gdyż nie używam Liveboxa ma dla mnie za mało portów a nie chcę dokładać switcha a przy podpisywaniu umowy nikt mi nic nie powiedział o tym ich dziadostwie że muszę to mieć. Opieprzyłem dwie osoby w TP no i mnie połączyli z kimś kto wiedział o co chodzi facet poprosił o parę danych i przysłał mi dane na maila do konfiguracji bramki tzn login i hasło nic innego.

    PROBELM : Wszystko skonfigurowałem, ale w rozmowach wychodzących nie słyszę drugiej strony za to osoba do której dzwonie mnie słyszy. W rozmowach przychodzących wszystko działa bez zarzutu.

    KONFIGURACJA ROUTERA TP-LINK TD-W8901G
    +oczywiśćie NAT jest włączony
    +ustawiono odblokowanie wszystkich portów dla adresu ip bramki :
    (zakładka VIRTUAL SEVER )
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G

    +ustawiono DMZ dla bramki
    +zmieniono DHCP start od ip 192.168.1.4 gdyż bramka ma ip 192.168.1.3
    [powodem tych ustawień jest to że kończyły mi się pomysły]

    KONFIGURACJA BRAMKI LINKSYS PAP2T
    Tu wrzucam print screeny lepiej to wytłumaczą odemnie, a może komuś przydadzą się przy konfiguracji:
    INFO:
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    SIP
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    REGIONAL
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    SYSTEM
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
    LINE1
    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G

    Nie wiem czy coś jeszcze powinienem napisać wszystko inne działa bez problemu tylko te rozmowy wychodzące i przesyłanie dźwięku od rozmówcy do mnie nie działa.

    Jeżeli ktoś zechce pomóc ale potrzebuje informacji pisać na forum, chętnie też pomogę innym z konfiguracją bramki
    Pozdrawiam
    Piotrek
  • #2 12 May 2012 17:13
    11111olo
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Neofon po to wymaga LB bo korzysta z innego kanału - to nie idzie przez internet.
  • #3 12 May 2012 18:11
    matric
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Widzę, że kolega nie doczytał - to już chodzi tylko, że w wychodzących nie słychać osoby do której dzwonimy. Za to przychodzące działają bez problemu. Ja to nazywam neofon gdyż loguje się jako nrtelefonu(malpa)neofon.tp.pl na umowie nazywa się to Pakiet Usług Internet z Usługą TV i Telefonią internetową.
  • #4 12 May 2012 18:38
    tronics
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Neofon po to wymaga LB bo korzysta z innego kanału - to nie idzie przez internet.

    Tylko przez co? Ten voip od niemal zawsze był razem z LB udostępniany choć może niekoniecznie pod nazwą neofon (i niekoniecznie w takiej ofercie jak obecnie).
  • #5 31 May 2012 20:45
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Wątek jak widzę już wiekowy, ale bez odpowiedzi. Osobiście nie uznaję LB, firmware jest schrzanione do tego stopnia, że co najmniej raz w tygodniu VoIP łapie zwiechę i pomaga tylko restart.

    Zakładka SIP - spróbuj Preferred Codec na G711u. Wszystkie serwisy (sekcja powyżej od Call Waiting Serv) na Yes.
  • #6 06 Jun 2012 21:06
    matric
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Jeżeli chodzi o kodek to też go próbowałem jeżeli chodzi o ustawiania pap2t zmieniałem wszystko co się da nic nie pomogło.
    Z ciekawości jeszcze sprawdzę to o czym mówisz ale wątpię.
    Jeżeli chodzi o moje zdanie to coś w ustawieniach TP jest nie tak możliwe że chodzi o rejestrację adresu MAC bramki lecz niestety te pie... nieroby są na tyle niedouczone że nie znają podstawowych informacji zachęcam do dzwonienia i pytania ja nie dowiedziałem się nic nowego z wyjątkiem prośby żeby wyłączyć DMZ podkreślam wyłączyć co jak do tej pory zawsze przy próbach na innych sieciach ipfony nonohy easycall i inne zawsze pomagało w konfiguracji.

    Problem tymczasowo rozwiązany Wymieniłem Liveboxa 1.1 na 2.0 i tu mnie nawet troszkę zaskoczył swoimi opcjami bo ma ich naprawdę więcej lecz dla mnie jest to dalej nie satysfakcjonujące.

    Zachęcam do pisania gdyż temat nie jest porzucony i w najbliższym czasie do niego wrócę kwestia dni góra 2 tygodni. Dodam tylko że odbyły się próby konfiguracji na jeszcze jednej bramce Linksys PAP2T , LINKSYS SPA3102, oraz ASMAX V320 więc łącznie 4 bramkach.

    Nie poddam tematu i spróbuje go rozwiązać.
    Zacznę od podpowiedzi kolegi z poprzedniego postu

    Pozdrawiam Forumowiczów
  • #7 15 Jun 2012 16:27
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Oto moje ustawienia (bramka działa, loguje się, połączenie dwustronne, zachowuje się niemal identycznie, jak analogowa centrala TP - te same sygnały, kody kontrolne):

    NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G NEOFON - LINKSYS PAP2T - TP-LINK TD-W8901G
  • #8 15 Jun 2012 21:36
    myslak12
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    ustawiłem bramkę według schematu wyżej i jest problem jak dzwonię do kogoś to nie pokazuje mojego numeru a jak ktoś dzwoni do mnie to jego numer jest. Co zmienić by wyświetlało się wszystko poprawnie?
  • #9 15 Jun 2012 21:43
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zadzwonić pod numer #31# :) Częstą przypadłością bramek jest samoistne włączanie różnych funkcji (połączenie oczekujące, CLIR) po rekonfiguracji.
  • #10 23 Jun 2012 23:10
    kasynic
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    witam
    właśnie tps meczy mnie ofertą :D
    zorientowałem się ich ofertach i wybrałem"Neostrada z Nielimitowanymi Rozmowami"
    tylko jak w temacie nie chcę korzystać ich livebox 2.0 , przeszukując internet trafiałem tylko na to że bez livebox nie da rady mieć telefony w voip a tu czytam że tak także chcę łączyć się z internetem przez tp-linka td-w8901g
    więc według was jak dokupię sobie te cudo Cisco Linksys PAP2T VoIP Link podłączem go do swego tp-linka td-w8901g to będe mógł korzystać z telefonu (zależy mi żeby numer stacjonarny pozostał ten sam co teraz mam )
    myslak12 wrote:
    'kasynic' będzie działać

    dla sprostowania mam neo 10 mb + telefon stacjonarny -normalny :D
    1)czy "plany Telefon HD " -(ten będę miał) to jest to sam co " plany Neofon"
    2)wyczytałem że "plany Telefon HD " działa tylko z livebox ponieważ potrzebny jest MAC i nr.seryjny liveboxa - czy to prawda :?:
    3)jak będem rozmawiał z tps to mam przenies numer do "plany Telefon HD " czy " plany Neofon" i jakich danych od nich żądać aby działał telefon na Cisco Linksys PAP2T i nastarym numerze
    POzdro
  • #11 23 Jun 2012 23:46
    myslak12
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    'kasynic' będzie działać
  • #12 25 Jun 2012 02:00
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Wszystko skonfigurowane według tutoriala powyżej ma działać i koniec.

    Dla przypomnienia: hasło do VoIP trzeba uzyskać na infolinii technicznej 801505505 - pytamy się o "dane dostępowe do VoIP" i konsekwentnie czekamy, aż przełączą do kogoś obeznanego.
  • #13 02 Sep 2012 18:34
    orzechto
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    A ja mam jedno pytanie, mam problem z ustawieniem bramki według schematu bo mam inna wersje oprogramowania bramki 3.1.1.15 czy ktoś wie jak zaktualizwać oprogramowanie?
  • #14 02 Sep 2012 23:01
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    W załączniku daję pliki potrzebne do aktualizacji bramki do wersji zgodnej ze screenshotami z postu powyżej.

    Instrukcja aktualizacji:
    1) Wypakować zawartość archiwum.
    2) Wyłączyć zaporę sieciową (firewall) - będzie przeszkadzał w czasie transferu.
    3) Uruchomić tftpd32.exe (jeśli pojawią się błędy otwarcia portu, uruchomić "jako administrator").
    4) Wejść na stronę konfiguracji bramki (Admin -> Advanced mode), zakładka Provisioning i ustawić Upgrade enable na yes.
    5) Wejść na stronę http://adres_IP_bramki/upgrade - komputer poinformuje o rozpoczęciu pobierania aktualizacji, dioda Power zacznie migać, po czym bramka uruchomi się ponownie. UWAGA! Nie wolno odłączać bramki od prądu na tym etapie!
    6) Dla pewności ponownie uruchomić bramkę (zadzwonić z podpiętego telefonu pod numer ****732668#1 i odłożyć słuchawkę.
    Attachments:
  • #15 07 Sep 2012 21:54
    orzechto
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    mam jeszcze jedno pytanie, po wprowadzeniu wszystkich ustawień mam problem z inicjowaniem połączeń z telefonu stacjonarnego. Połączenia można odbierać i jest komunikacja głosowa w obie strony, jednak podczas wybierania numeru w słuchawce nakładają się dwa dźwięki, dźwięk wybierania tonowego i dźwięk błędu coś w podobie "tu du du' ". Czym może to być spowodowane?
    Jeśli będą potrzebne jutro wrzucę screeny.

    pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • #16 08 Sep 2012 16:50
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Screen by się przydał, bo może gdzieś siedzieć jakaś ukryta opcja, która burzy wszystko. Na moje oko jest to problem z dialplanem.
  • #17 29 Dec 2012 14:08
    adrian199212
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam podobny problem więc nie będę zakładał nowego tematu tylko napiszę tutaj. Chciałbym używać telefonu na komputerze i tu się zaczyna problem mogę się zalogować ale kiedy dzwonie nie słychać dźwięku łączenia ani nie można rozmawiać, a połączenie zostaję zarwane po kilku sekundach.
    W ustawieniach rutera otworzyłem porty, włączałem DMZ, wyłączyłem firewalla, włączyłem UPnP, ustawiłem stałe IP dla komputera.
    Co muszę zmienić żeby zaczęło to w końcu działać?
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • #18 29 Dec 2012 18:02
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zrywanie połączenia co jakiś czas jest typowym objawem aktywności dwóch konkurujących sesji na jeden numer z różnych IP. Czy nie masz przypadkiem na innym łączu postawionego tego samego numeru?
  • #19 30 Dec 2012 07:01
    adrian199212
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Ten numer na pewno nie działa na innym IP. Problem leży raczej w konfiguracji rutera. Wczoraj podłączyłem Liveboxa i wszystko działało ok.
  • #20 30 Dec 2012 18:29
    Adaslaw
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie

    Jaka jest szansa, że konfiguracja podana przez DJTrueBeliever, która dedykowana jest do bramki LINKSYS PAP2T, będzie też poprawna na bramce VoIP linksys spa-3102?

    Pozdrawiam i ... udanego Nowego Roku! :)
    Adam
  • #21 31 Dec 2012 12:58
    DJTrueBeliever
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    adrian199212: jakiego używasz routera?

    Adaslaw: wspomniany SPA różni się od PAP2T tylko zakładką "router" i przekręconymi (być może) niektórymi nazwami funkcji. Jeśli wyłączysz funkcję routera i ustawisz podobne parametry dla linii VoIP, powinno zadziałać. Z włączonym routerem też można pokombinować, ale może być to trudniejsze.
  • #22 31 Dec 2012 15:03
    Adaslaw
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    DJTrueBeliever wrote:
    adrian199212: jakiego używasz routera?

    Adaslaw: wspomniany SPA różni się od PAP2T tylko zakładką "router" i przekręconymi (być może) niektórymi nazwami funkcji. Jeśli wyłączysz funkcję routera i ustawisz podobne parametry dla linii VoIP, powinno zadziałać. Z włączonym routerem też można pokombinować, ale może być to trudniejsze.


    Odnośnie zakładki router w mojej bramce linksys spa-3102:
    Nie, nie, nie używam tego urządzenia do niczego innego niż bramka VoIP. Zatem, zakładam, że w zakładce router nigdy niczego nie ustawiałem szczególnego.

    DJTrueBeliever, może wyjaśnię po co to moje pytania o to:
    Od lat moim centralnym i głównym punktem sieci jest ten niebieski kultowy router Linksys z systemem operacyjnym DD-WRT. I bardzo sobie to chwalę. Ale ostatnio kupiłem internet stacjonarny od Orange/TP, gdzie na siłę dali mi to urządzenie Livebox 2.0. Ale ja nie chcę korzystać z niego, a chcę użyć sprawdzonej konfiguracji z routerem Linksys i bramką VoIP Linksys. Stąd te moje pytania :)


    Dziękuję, DJTrueBeliever, za Twoje błyskawiczne i precyzyjne odpowiedzi! :) Trzymaj się, Chłopie, w 2013! :)
  • #23 01 Jan 2013 18:32
    adrian199212
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Używam TP-LINK TD8901g, oprogramowanie w wersji 3.0.1 Build 100901 Rel.23594
  • #24 07 Jan 2013 19:31
    wojtekjakiela
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam. mam taki problem. ustawiłem bramkę PAP2T-NA według ustawień kolegi DJTrueBeliver.

    Bramka łączy się lecz:

    Gdy dzwonię gdzieś to nie mam sygnału wołania (osoba do której dzwonię widzi numer VoIP).
    Po odebraniu nie słychać mnie u odbiorcy jak i ja nie słyszę odbiorcy.

    Natomiast dzwoniąc z zewnątrz nie ma nawet sygnału wołania tylko od razu rozłączenie.

    Co mam zrobić?
  • #25 12 Jan 2013 13:00
    freetz_master
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    wojtekjakiela wrote:

    Co mam zrobić?


    Kupić porządną bramkę z routerem w JEDNYM urządzeniu.
    Np. jakiś model Fritz!Box. Konfiguracja w 5 minut i działa bezproblemowo.
  • #26 12 Jan 2013 13:48
    wojtekjakiela
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A może byś przetestował dane logowania? Bo skoro nie działa na Linksysie czy programie 3CX Phone na iPhone skonfigurowanym zgodnie z tym co na strone www.orange.pl to raczej nie w nich leży problem...
  • #27 12 Jan 2013 14:09
    freetz_master
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    wojtekjakiela wrote:
    A może byś przetestował dane logowania? Bo skoro nie działa na Linksysie czy programie 3CX Phone na iPhone skonfigurowanym zgodnie z tym co na strone www.orange.pl to raczej nie w nich leży problem...


    Nie rozumiem. Jakie dane logowania. Do każedego ustrojstwa są takie same.
    <48xxxxxxxxx>@neofon.tp.pl
    <hasło>

    Problem w tym, że ja bym nie podejrzewał linksysa, tylko router, nie każdy router potrafi dobrze forwardować pakiety VOIP, zwłaszcza te tanie mogą mieć z tym problemy. Dlatego im wiecej urządzeń -> tym więcej potencjalnych źródeł błędu.
    Najprościej jest, jak bramka jest bezpośrednio osiągalna z zewnątrz, tak właśnie jak livebox czy fritz.

    A ze smartfona to sie nie dziw, że się z sieci operatora komórkowego nie zalogujesz, bo oni filtrują porty 5060. Bez tunelu sie nie obejdzie.
  • #28 12 Jan 2013 18:39
    adrian199212
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    freetz_master może wiesz jak skonfigurować TP-LINK TD-W8901G żeby dało się dzwonić komputera.
  • #29 12 Jan 2013 19:36
    freetz_master
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem. Nie używam TP-Linków. I moim zdaniem średnio sie nadaja do tego typu zadań (VOIP). I jak miałbym godzinami konfiugrować najprostsze ustawienie numeru VOIP, to bym dawno to w kąt rzucił. Że o bardziej inteligentnych ustawieniach (budzik, cisza nocna, przekierowania.... etc) nie wspomnę.

    Siedzicie godzinami nad dziesięcioma ustrojstwami i nad takim klajstrowaniem, zamiast kupić coś. Juz nie mówię ode mnie. Popatrzcie na aledrogo, dobry fritz grosze kosztuje. 100-150 zł to nie majątek.
  • #30 16 Mar 2013 02:40
    pepe67
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    freetz_master, który fritz będzie dobry do Neofon'u, tak jak wspomniałeś do 150zł na 'alledrogo'?
    Znalazłem np. taki za 89zł, ale nie wiem czy będzie to chodzić dobrze?
    http://allegro.pl/fritz-fon-wlan-wifi-voipx10-annexaib-wan-oryginal-i3094088945.html

    Właśnie się zastanawiałem nad rozwiązaniem bramka + router, a sam fritz, ale w sumie nie uśmiecha mi się wydawać ok. 900zł za high-endowy model, dlatego szukam czegoś w mniejszych cenach.

    Dzięki za pomoc :)

    edit: wiem, odkopuję stary temat :(
  Search 4 million + Products
Browse Products