Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Maj 2012 21:16
    QCoo
    Poziom 17  

    Z racji, że jeszcze niedawno sam szukałem tematu pod konkretny przypadek mojego auta a nie udało mi się takiego znaleźć postanowiłem pomajstrować wykorzystując własną wiedzę i doświadczenie (niewielkie :P).

    Cała wymiana nie jest skomplikowana i początkującemu zajmie na spokojnie 30 min. z dwoma przerwami na papierosa (oczywiście z dala od samochodu!!).

    Co istotne nie potrzeba kanału a całą operację można zrobić na osiedlowym parkingu.

    Przydadzą się proste narzędzia, które zapewne każdy kierowca ma w bagażnika, tudzież swoim warsztaciku:

    - lewarek
    - WD40
    - kombinerki lub śrubokręty: płaski i krzyżowy
    - płaskie szczypce
    - mały pojemniczek na paliwo
    - zaślepki filtra
    - 2 zaciskające obejmy

    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL



    Z racji, że nie mam dostępu do kanału długo szukałem informacji, gdzie znajduje się ów filtr. Jak się okazuję w kombi umieszczony jest na wysokości prawych tylnych drzwi:

    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL



    Zaczynamy od unieruchomienia auta poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego i wrzucenia biegu. Auto musi stać zupełnie nieruchomo. Wyciągamy kluczyki ze stacyjki. Nie może być włączony zapłon, bo możemy uszkodzić sterownik wtryskiwaczy. Niektórzy mówią aby dodatkowo odłączyć akumulator, ale mnie osobiście wydawało się to bezsensowne i tego nie zrobiłem.

    Ustawiamy lewarek pod przednią prawą stroną auta i podnosimy. Ważne aby nie podnosić tylnej prawej strony ponieważ lewarek by na bardzo przeszkadzał przy wymianie filtra.

    Gdy już odnajdziemy filtr tryskamy WD40 na śrubę mocującą filtr oraz na dwie zardzewiałe opaski zaciskowe.

    Oddalamy się od samochodu i robimy przerwę na papierosa :)

    Po paru minutach, gdy WD40 zrobiło swoje odkręcamy obejmę filtra. A następnie opaski zaciskowe. Gdy nie damy rady tego zrobić śrubokrętem wykorzystajmy kombinerki. Nie musimy się obawiać, że po odkręceniu tych opasek wyleje nam się paliwo. Gumowe wężyki mocno trzymają końcówki filtra.
    Ostrożnie zdejmujemy jedną stronę mając pod ręką zaślepkę na filtr. Gdy tylko wyciągniemy wężyk wyleci z niego kilka kropel benzyny. Natomiast zakładamy natychmiast zaślepkę na końcówkę filtra. Ze starego filtra zdejmujemy gumową opaskę i nakładamy na nowy. Na uwolniony wężyk możemy już założyć najpierw opaskę zaciskową a potem nowy filtr. Zwróćmy uwagę na zainstalowanie go prawidłową stroną (jest oznaczona na samym filtrze strzałką od baku do silnika). Zdejmujemy drugi wężyk ze starego filtra i zakładamy na niego od razu zaślepkę po czym na wężyk wkładamy opaskę zaciskową a potem drugą część nowego filtra. Zaciskamy wężyk opaskami po każdej ze stron. Możemy umieścić już nową cześć w obejmie i ją ścisnąć śrubą.

    Niech nikt się nie pokusi aby spuścić paliwo ze starego filtra i przelać do baku. U mnie było ono koloru czarnego...

    Opuszczamy lewarek. Odpalamy auto. U mnie kręcił przez ok. 3-4 sekundy. Tyle trwało przepuszczenie paliwa przez nowy filtr (którego wcześniej n ie zalewałem benzyną) i dostanie się do silnika.

    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL


    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL



    Nowy filtr:

    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL




    Stary filtr...

    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL


    Wymiana filtra paliwa opel astra kombi 97 1,6 16V X16XEL

  • #2 17 Maj 2012 18:52
    tokas
    Poziom 12  

    Witam
    Obecność opasek i gumowych wężyków świadczy o wykonaniu "rzeźby", w oryginale wszystkie przewody paliwowe są wykonane z niebieskiego plastiku i łączone ze sobą na specjalne szybkozłączki, w zestawie montażowym razem z nowym filtrem powinny znaleźć się dwa uszczelniacze szybkozłączek wymieniane razem z nim. Stosowanie cybantów jest dość niebezpieczne w układzie paliwowym tego typu gdyż grożą one obluzowaniem pod wpływem wibracji a w związku z dość dużym ciśnieniem paliwa ok. 0,3Mpa i bliskością układu wydechowego mogą doprowadzić do dość spektakularnego pożaru.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty