Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Jaka średnica rurek do CO?


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Heating Systems Service -> Heating Systems utility -> Jaka średnica rurek do CO?
Author
Message
adamsson
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 28 Mar 2007
Posts: 5

Post#1 Post from the author of the topic 15 May 2012 15:32   

Jaka średnica rurek do CO?


Witam, wiem ze jest sporo podobnych tematow, ale to jest bardzo indywidualny problem.

Dom jest parterowy, pokoje w ukladzie rzedowym. Stara instalacja jest pol-grawitacyjna tzn. byla kiedys grawitacyjna, ale dolozylem juz pompke, zeby przyspieszyc cyrkulacje. Nowe rurki chcialem polozyc na scianie, pod grzejnikami. Piec znajduje sie w piwnicy.

Ta czesc instalacji ktora wychodzi w lewo od pieca, idzie do lazienki, moze doloze tam jeszcze jeden grzejnik drabinkowy do suszenia recznikow. Rura do bojlera jest w stali fi 1 cal, od niego ida rurki do lazienki fi 25mm w plastiku.
Tej czesci nie chce ruszac.

Czesc instalacji ktora idzie w prawo od pieca, jest obecnie polozona w stali rury 2,5 cala na zasilaniu i od kazdej odchodza rury 1 cal do kazdego grzejnika.
Ta cala czesc chce wymienic.

Chcialem uzyc rur o srednicy fi 20 na calej dlugosci domu, i fi 16 do grzejnikow. Powrot chce polozyc tez w fi 20.

Instalacja jest otwarta, zbiornik przelewowy bedzie nad bojlerem, do instalacji chce uzyc rurek zgrzewanych.


Grzejniki sa zeliwne, kolo kazdego napisalem ilosc zeberek.


Jaka średnica rurek do CO?

Uploaded with ImageShack.us

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 15 May 2012 15:32   





Back to top
   
Jerzykowski
Poziom 24
Poziom 24


Joined: 15 Dec 2007
Posts: 4226
Location: Czadrów, Kamienna Góra

Post#2 15 May 2012 18:14   

Re: Jaka średnica rurek do CO?


Moje zdanie jest takie żeby nic nie zmieniać i zostawić tak jak jest. Zmiana na cieńsze poza estetyką nic nie da, a na pewno nie da oszczędności na opale.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 15 May 2012 18:14   





Back to top
   
adamsson
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 28 Mar 2007
Posts: 5

Post#3 Post from the author of the topic 19 May 2012 00:44   

Re: Jaka średnica rurek do CO?


Jerzykowski wrote:
Moje zdanie jest takie żeby nic nie zmieniać i zostawić tak jak jest. Zmiana na cieńsze poza estetyką nic nie da, a na pewno nie da oszczędności na opale.


Nie zgodze sie, bo na chwile obecna mam w domu ok 40 m 2,5 calowej rury, ktora jest kiepsko izolowana. Cala instalacja ma juz ponad 35 lat, cieknie w kilku miejscach. Sama ilosc wody, jaka bym mial mniej do ogrzania, to ok 1/3 calej objetosci.

Prosze tylko o porade jakie uzyc rurki, zeby calosc dobrze funkcjonowala.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 19 May 2012 00:44   





Back to top
   
Rafael1888
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 06 Apr 2012
Posts: 28

Post#4 22 May 2012 15:40   

Re: Jaka średnica rurek do CO?


To pospawaj i zaizoluj te rury, bo wymiana samych rurek nic nie da. To tak jakbyś chciał uzyskać obraz w jakości HD wymieniając kabel od anteny mając 30 letni telewizor .


pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
adamsson
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 28 Mar 2007
Posts: 5

Post#5 Post from the author of the topic 23 May 2012 16:20   

Re: Jaka średnica rurek do CO?


ehh, widze ze nie uzyskam tu odpowiedzi, szkoda.


temat mozna zamknac.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Heating Systems Service -> Heating Systems utility -> Jaka średnica rurek do CO?
Page 1 of 1
Similar topics
Moc grzejnika a średnica rurek ? (3)
rury miedziane jaka średnica ? - Jaka średnice rur dobrać? poradzcie (54)
Jaka średnica rury do gwintowania (1)
Jaka średnica rur instalacja co (33)
Instlacja C.O Jaka średnica rur (32)
Jaka średnica rury PE lub PP (4)
Instalacja CO - Jaka średnica rur? (7)
Jaka średnica rur wody PP (3)
jaka średnica rury do komina (1)
Jaka średnica rur do centralnego dom piętrowy. (66)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.062 seconds

elektroda.pl topic RSS feed