Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Audi a3 1997 - wymiana licznika immo

nawex 16 Maj 2012 13:06
  • #1 16 Maj 2012 13:06
    nawex
    Poziom 15  

    Witam serdecznie
    Mam problem z immo w audi a3 z 1997r, gdyż wymieniam licznik z racji, że na starym nie działa obrotomierz ( miga także kontorlka oleju i przegrzania silnika) Sprawdziłem i sygnał prostokątny dochodzi do licznika na pinie 11 ( kostka niebieska) zmienia się także w takt obrotów silnika. Sprawdzałem płytę licznika i połączenia aż do przetwornika wydaje się być nie przerwane. Postanowiłem podpiać liczniki a mam jedynie z Audi A3 1.8T, zaś mój silnik to 1,6 benzyna.Licznik ma identyczne oznaczenie a jedyna różnica to zamiast 8L0 919 880 AX mam 8L0 919 880 L, czy to podpasuje? Zczytałem kommanderem piny i jak wchodzę po zalogowaniu nowym pinem w nowym liczniku to nie mam dostępnego kanału 50 potrzebnego do zgrania numerów immo w sterowniku silnika i licznika( muszę najpierw zgrać oba sterowniki żeby dodać klucze na 21 kanale) Domyślam się że wpierw trzeba zalogować się do ECU i tam na 50 kanale wpisać piny. Niestety pin z licznika oryginalnego nie pasuje do sterownika ECU. Czy to normalne? Chciałem zczytać kommanderem ten sterwonik ale nie umie się z nim połączyć. Vagiem bez problemu ale on przecież nic z pinem nie zdziała. Spróbowałem też innej funkcji tzn wgrania całej pamiątki do nowego ale niestety jest inny obraz i nie uruchomi sie licznik. Co proponujecie zrobić?

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    To jest licznik z pełbym Fisem a może by tak zamienić na taki bez tylko jaki model i czy będzie pasować?

  • #2 16 Maj 2012 20:27
    Hans30
    Poziom 27  

    Ja bym tobie proponował, byś zabrał się za rozwiązanie tematu jak należy.
    Pin można uzyskać używając odpowiedniego oprogramowania, tylko trzeba mieć troszkę wiedzy w tym temacie. Mając odpowiednie narzędzia można w celu uzyskania pinu użyć również programatora. Jeżeli temat cię przerasta to sugerowałbym oddać to auto -elektronikowi to do zrobienia.

  • #3 19 Maj 2012 18:50
    nawex
    Poziom 15  

    Chyba jasno napisałem że zczytałem kody a ty piszesz o należytym zczytaniu! Dzięki za taka odpowiedz.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Temat zamykam licznik był uwalony. Pozdrawiam

  • #4 19 Maj 2012 19:50
    psilos1
    Poziom 28  

    Nie masz dostępu do kanału 50 ponieważ posiadasz immo 2 -procedura adaptacji :Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
    Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
    Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem

  • #5 21 Maj 2012 12:07
    nawex
    Poziom 15  

    Zrobiłem taka jak opisałeś i kiedy zapisze wartość 0 w kanale 21 kontrolka miga wolno po czym zapisuje wartość 1 ( jeden kluczyk) to kontrolka chwile gaśnie i znów szybko miga. Zapisuje się błąd 01179 Błąd programowania klucza, 01176 Nieuprawniony kluczyk oraz ten sam numer za niski sygnał kluczyk. Dodam że na starych licznikach nie wyświetla się żaden błąd np. o słabym sygnale z immo ( kluczyka).

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Może naprawić ten stary bo nie działa mi obrotomierz i miga kontrolka oleju. Być może uszkodzony wsad albo procesor. Pamięć 93C66 a procek CDVO E646, oznaczenie licznika 8L0 919 880AX, oznaczenie VDO 110 308 779 002
    Ma ktoś wsad?

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Dodam że test zegarów działa sprawnie a sygnał prostokątny dochodzi do pinu 11 kostki niebieskiej.

  • #6 21 Maj 2012 16:13
    psilos1
    Poziom 28  

    nawex napisał:
    bo nie działa mi obrotomierz i miga kontrolka oleju.
    Podaj oznaczenie nowych zegarów , stare masz 919 czyli bez szyny Can .Jezeli nowe maja w oznaczenie 920 możliwe ze są immo 3 czyli do zaprogramowania immo potrzebujesz nową pastylke crypto 48 (immo 3 nie pozwala na ponowne programowanie pastylki -musisz kupić nową)

  • #7 21 Maj 2012 16:43
    nawex
    Poziom 15  

    stary zegary 8L0 919 880 AX
    nowe zegary 8L0 919 880 L
    Wydaje mi się że to prawie identyczne liczniki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W obu licznikach po zalogowaniu z pinem nie występuje kanał 50, stad wnioskuje żę to IMMO 2

  • #8 12 Cze 2012 07:09
    strikerbest
    Poziom 11  

    Na tych transponderach tego nie zakodujesz. Auta z 97 potrafią mieć IMMO1 lub IMMO2 i tak jest w Twoim przypadku. Procedura kodowania liczników jest prawidłowa czyli odbywa się poprzez kanał 21 a nie 50 jak w przypadku IMMO3
    Zmień transpondery w kluczykach z ID13 na Crypto ID48

    Pozdrawiam

  • #9 12 Cze 2012 08:06
    nawex
    Poziom 15  

    A gdzie takie transpondery zakupić najlepiej? Ps. Nie wiem czy dobrze myślę, ale po zczytaniu pamiątki nowego i starego licznika nie zauważyłem aby bin był crypto.. Dlatego uważałem cały czas że nie trzeba zmieniać tranponderów. Jest jakiś sposób aby się upewnić przez zakupem?
    Pozdrawiam

  • #10 12 Cze 2012 09:23
    strikerbest
    Poziom 11  

    Na stronie transpondery.pl jest katalog transponderów. W pierwszych wersjach Audi A3 96-97 liczniki były z IMMO1 więc transpondery do niego to Megamos ID13. Później czyli od 97 wychodziły IMMO2 czyli już Megamos Crypto48. Wystarczy że sprawdzisz jakie masz IMMO i będziesz wiedział jakie transpondery powinieneś posiadać. Na stronie transpondery.pl również możesz dokonać zakupu. Jeśli nie tam to allegro.

  • #11 12 Cze 2012 13:23
    nawex
    Poziom 15  

    Oki wielkie dzięki, sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam

  • #12 12 Cze 2012 16:25
    gawlo235
    Poziom 19  

    Na pewno 97r ma immo w zegarach? A4 97r. zapalał mi bez zegarów bo immo było poza zegarami.

  • #13 13 Cze 2012 06:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    A3 ma w zegarach, A4 dopiero po lifcie ma w zegarach.

  • #14 06 Lip 2012 14:56
    radek1985198514
    Poziom 2  

    Witam! Potrzebuję pomocy gdyż zmieniłem licznik w A3 1.9tdi z 1998r na 2001 r i wszystko ok tylko nie mogę zrobić żeby obrotomierz działał i regulacja oświetlenia licznika. Nie wiem który pin odpowiada za obrotomierz, proszę o pomoc.

  • #15 06 Lip 2012 15:07
    psilos1
    Poziom 28  

    radek1985198514 napisał:
    witam potrzebuję pomocy gdyż zmieniłem licznik w a3 1.9tdi z 1998r na 2001 r i wszystko ok tylko nie mogę zrobić żeby obrotomierz działał i regulacja oświetlenia licznika nie wiem który pin odpowiada za obrotomierz, proszę o pomoc.

    Podaj numery liczników. Auto z 98 czyli bez CAN, natomiast licznik który chcesz zainstalować jest z CAN. Poszukaj licznika który ma xxx919xxx .

  • #16 06 Lip 2012 15:51
    radek1985198514
    Poziom 2  

    Dzięki za odp. ale ten nowy licznik nie jest z CAN. Wszystko działa idealnie - immo itp., tylko nie wiem czy podłączyłem piny prawidłowo. Mam rozpiskę pinów ze strony i tam jest rozpisane jak podłączyć przed 2000 i po 2000. Podaję link i na dole jest do pobrania. Jakbyś mógł mi napisać jaki pin zmienić żeby to hulało. Być może ja źle zamieniłem piny. pzdr

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11077633#11077633
    stąd pobrałem rozpiskę

  • #17 09 Lip 2012 15:12
    psilos1
    Poziom 28  

    radek1985198514 napisał:
    ten nowy licznik nie jest z CAN.
    Podaj numer zegarow . Licznik z 2001 jest z Can i zmiana pinow we wtyczce nie rozwiąże problemu .

  • #18 10 Lip 2012 09:31
    radek1985198514
    Poziom 2  

    masz racje mam z can w starym miałem xxx919xxx a w nowym mam xxx920xxx i jak myślisz jest jakaś opcja żeby to zrobić.

  • #19 10 Lip 2012 09:45
    psilos1
    Poziom 28  

    Najprościej będzie sprzedać licznik z Can i poszukać właściwego .W zegarach z Can obrotomierz komunikuje się z ecu cyfrowo i niewiele można wykombinowac .Istnieją modulatory Can (zmieniają sygnał analogowy na cyfrowy)ale z tego co czytałem na forum golfa nie działają poprawnie .

  • #20 06 Sie 2012 20:25
    tomolowski
    Poziom 11  

    Kolego a czy mógłbyś podać procedurę adaptacji licznika do audi a3 8P 2003r.
    Męcze się już tydzień i nie mogę tego ogarnąć znam piny obydwu liczników i robię to według strony rosstech i lipa.Kanał 50 niedostępny tak w nowym jak i starym liczniku.

  • #21 06 Sie 2012 21:51
    psilos1
    Poziom 28  

    tomolowski napisał:
    Kolego a czy mógłbyś podać procedurę adaptacji licznika do audi a3 8P 2003r.
    Męcze się już tydzień i nie mogę tego ogarnąć znam piny obydwu liczników i robię to według strony rosstech i lipa.Kanał 50 niedostępny tak w nowym jak i starym liczniku.

    Witam,na początek podaj numery starego i nowego licznika .

    Dodano po 40 [minuty]:

    Sprobuj tego :Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
    Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
    Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem

  • #22 07 Sie 2012 08:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Daj screen z VAGa jak się połączysz z licznikiem - tak by było widać nr licznika.

  • #23 07 Sie 2012 15:35
    tomolowski
    Poziom 11  

    Stary 8P0 920 900B Nowy 8P0 920 930Q

    Sprobuj tego :Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
    Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
    Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem

    Ten sposób nie działa kanał 21 niedostępny

  • #25 07 Sie 2012 18:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skoro brak dostępności kanału 21 to źle coś robisz lub PIN jest niepoprawny.
    Miałeś dać screen z połączenia z nowym licznikiem a nie nr liczników.
    Daj screeny z bloków 21, 22, 23 w nowym liczniku.

  • #26 07 Sie 2012 20:45
    tomolowski
    Poziom 11  

    oto screny:

    Audi a3 1997 - wymiana licznika immo

    Audi a3 1997 - wymiana licznika immo

    Audi a3 1997 - wymiana licznika immo


    Kanał 22,23 niedostępny
    Nie mogę zrobic tak jak w tej instrukcji z linku bo can commander nie czyta mi nowego licznika.

  • #27 08 Sie 2012 07:58
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zrób jeszcze raz screeny ale nie w adaptacjach tylko w "Meas. Block" - kanał 21, 22, 23.
    Daj wsad ze starego licznika.
    PIN do nowego licznika masz wyciągnięty za pomocą commandera?
    Przebieg jaki pokazuje commander zgadza się z tym co jest na liczniku?

  • #28 08 Sie 2012 09:31
    tomolowski
    Poziom 11  

    Screeny mają być z licznika czy z immo? Pink wyciągał magik który próbował mi zaadaptować ten licznik.Mogę wrzucić wsad ale tylko że starego licznika wyciągnięty commanderem.

  • #29 08 Sie 2012 09:41
    konrad98-47
    Poziom 21  

    nie można po prostu przegrać eeprom np za pomocą vag k+can commander robiłem taki licznik od takiej samej audiczki eeprom można przegrać bez problemu.Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Odpal vaga
    zegary,
    adaptacja,
    kanał 00,
    odczytaj,
    zapisz,
    stacyjka off ok 5 sekund,
    stacyjka on,
    czekasz 2 min. (w praktyce mniej)
    klucz na zegarach gaśnie
    palisz auto
    lub coś takiego

  • #30 08 Sie 2012 10:00
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    konrad98-47, spójrz na screeny i zobacz że tam nie ma klucza żadnego, najpierw trzeba dodać klucze.
    Nie skopiuje wsadu bo pisał że nie da rady.
    Screeny maja być z licznika.
    Prawdopodobnie commander nie może odczytać wsadu i PINu bo licznik nie widzi klucza.
    Najpierw dodaj klucz a później dopiero będziesz mógł odczytać wsad czy PIN.
    Żeby dodać klucz to musi być wyłączona blokada w liczniku - jest włączona bo nie widzi klucza a to będzie widać w blokach.
    Włącz zapłon na jakieś 30 minut a po tym czasie dopiero połącz sie z licznikiem i zaloguj się pinem. Później adaptacje, kanał 21 i wpisz nowa wartość 1, test, zapisz, ok.
    Po tym powinien być dodany klucz.
    Teraz w zależności jaki rodzaj immo to są różne metody na to.
    Jedna jest z kanałem 50 gdzie potrzeba stary i nowy PIN, druga jest taka jak podał kolega konrad98-47.
    Podstawa to dopisanie klucza bo nowy licznik nie widzi go.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty