Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Webasto - dogrzewacz Touran

sp9svn 10 Sty 2005 21:06
  • #1 10 Sty 2005 21:06
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witam użytkowników, proszę o pomoc w uruchomieniu dogrzewacza Thermo-Top V pochodzącego z samochodu VW Touran. Dogrzewacz ten w Touranie sterowany jest za pomocą Canów, czy ktoś posiada informacje o możliwości odpalenia tego pieca poza instalacją Tourana. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 10 Sty 2005 22:52
    sedzia
    Poziom 14  

    Witam,

    jakich informacji potrzeba ??

    Jaki numer czesci ma to cos ??

  • #3 11 Sty 2005 21:56
    sp9svn
    Poziom 20  

    Dziękuję Sędzia za zainteresowanie, problem dotyczy jak w poście dogrzewacza pochodzącego z VW Touran 2004 diesel. Jest to piec produkcji Webasto model Thermo Top V (nr w/g Webasto 9008372C), wg VW posiada numer 1K0 815 065 R. Dogrzewacz ten wyglądem zewnętrznym odbiega od dotychczasowych urządzeń typu TT Z/C czy TT Z. Ma na sobie zabudowaną pompę obiegową wody. Na piecu znajdują się dwa przyłącza elektryczne, jedno dwustykowe (+/-) drugie ośmiostykowe.
    Według uzyskanych informacji od zaprzyjaźnionego elektryka z ASO VW piec ten można uruchomić jedynie po podłączeniu sieci pokładowej Canów, jednak taką samą odpowiedź otrzymałem jeżeli chodzi o dogrzewacz i ogrzewanie powietrzne sterowane z Canów w samochodzie VW T5. Okazało się że jest możliwość uruchomienia tych pieców (od T5), alternatywnie bez podłączonych Canów. Próbowałem podłączyć diagnozę VAG ale podejrzewam że urządzenie nie posiada linii -K, podjąłem też próbę podłączenia diagnozy w/g Webasto - pomimo że w wykazie diagnozowanych ogrzewań We... nie wyszczególnia tego urządzenia. Czasami niektóre ogrzewania (np.TT T) zgłaszały się w diagnozie We... jako inne urządzenie. Według Elsa VW do ośmiostykowego przyłącza podłącza się tylko trzy przewody;2-Cany L i H, oraz trzeci przewód do pompy paliwowej, co z pozostałymi. Podejrzewam że skoro ma zabudowaną pompę obiegową wody do może być jeszcze jeden do Rx zdalnego sterowania (równie dobrze informacja ta może docierać Canami?). Co z pozostałymi pinami, wcześniejsze modele miały przyłącze sześciostykowe a tylko jeden pin był nie wykorzystany. Chcę uruchomić ten piec poza instalacją VW, czyli krótko mówiąc bez Canów. Jestem zainteresowany każdą informacją na ten temat.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #4 12 Sty 2005 00:27
    sedzia
    Poziom 14  

    Witam,

    trzeba przyznac ze duzo wiesz jesli idzie o ten piec albo duzo udalo ci sie dowiedziec. Jesli moge zpytac to skad udalo ci sie uzyskac tyle informacji na ten temat ?

    jesli idzie o twoja sprawe

    jesli to jest dogrzewacz to odpalenie tego jest tylko i wylacznie mozliwe przy pomocy Canow, jak to juz pisales. Tak wiec pozostaje ci podlaczenie tego pieca w systemie auta lub zbudowanie urzadzenia symulujacego system auta.

    jesli to urzadzenie to ogrzewanie postojowe to chyba (bo nie jestem na 100% pewien ) istnieje mozliwosc odpalenia tego na stole bez Canow.

    jesli idzie o dogrzewacz od T5 odpalenie jest mozliwe tylko przy pomocy Canow, natomiast ogrzewanie powietrzne mozna odpalic bez Canow budujac urzadzenie.

    Jesli idzie o kwestie diagnozy webasto przez We nie probowalem gdyz nie posiadam takiej diagnozy.

    Jesli mozna wiedziedz skad piszesz ??

  • #5 12 Sty 2005 17:52
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witam Sędzia, po kolei: skąd tyle wiem - pracuję przy ogrzewaniach a dodatkowo są znajomi, czy to jest dogrzewacz - tak na pewno, pomimo że ma na sobie pompę wody. Niewiem jeszcze czy jeżeli Touran jest wyposażony fabrycznie w opcje ogrzewania postojowe to czy to jest ten sam piec. Jeżeli chodzi o T5 to dogrzewacz, wodne ogrzewanie postojowe oraz powietrzne ogrzewanie postojowe jest do odpalenia na stole - bez Canów. Dla ścisłości piec dla dogrzewacza i ogrzewania postojowego wodnego w T5 to to samo urządzenie. Osobiście odpalałem i suche, i mokre.
    Właśnie przed chwilą wróciłem z pracy, dzień w połowie udany - odpaliłem TT V na stole za pomocą programu diagnostycznego Webasto, drogą prób i błędów odnalazłem szynę W-bus. Podłączałem po kolei (z rozsądkiem) wolne przewody, w końcu nawiązałem kontakt z piecem. Mam pełną diagnozę i możliwość odpalenia pieca, testu komponentów oraz pomiar wszystkich parametrów.
    Zła połowa dnia to, to że nie udało mi się odpalić pieca ręcznie - nawet za pośrednictwem zegara z W-bus. Czyli mały krok do przodu ale meta jeszcze daleko. Klientowi nie powiem przecież że musi wozić laptopa...

  • Pomocny post
    #6 12 Sty 2005 21:54
    sedzia
    Poziom 14  

    Witam,

    to teraz ja,

    Touran jest wyposarzony w ten sam piec jesli idzie o dogrzeacz i ogrzewanie postojowe, rozni sie tylko w Softwar-ze i tym ze ogrz postojowe posiada dodatkowo zawor otwierajacy lub zamykajacy duzy obieg,

    Jesli idzie o T5 to nie zgodze sie z kolega do konca, dogrzewacz musi miec Cany podlaczone bo jak w inny sposob podasz informacje np. o obrotach, o temp cieczy chlodzacej lub temperaturze zewnetrznej ktora musi byc < 5 stop Celcjusza. Tak wiec jesli tego dokonales, to omijajac cala elektronike dogrzewacza, wpinajac sie bezposrednio w swiece i wentylator. Jesli nie w ten sposob to gratuluje.
    Jesli idzie o powietrzne to naturalnie nie ma zadnej filozofi ( dwa, trzy elementy polaczone odpowiednio odpala to cos )

    Jesli idzie o reszte to zycze powodzenie, mi zajelo to kilkanascie dni, no moze kilkadziesiat ale udalo sie (dodam tylko ze przy pomocy Canow)

    Jeszcze jedno: nie odpowiedziales na jedno pytanie.

    Jesli mozna wiedziedz skad piszesz ??

  • #7 13 Sty 2005 05:29
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witaj Sędzia, posiadasz wiadomość na pw.
    Jeżeli to nie kłopot, proszę powiedz czy odpaliłeś ten (od T5?) piec za pomocą Canów na warsztacie? W jaki sposób zasymulowałeś te informacje z Can, taki wariant byłby rozwiązaniem wielu problemów.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #8 13 Sty 2005 20:19
    krowodrza
    Poziom 10  

    hej, miałem ten sam problem z webastym w t5. chciałem sam dorobić taki myk aby ten dogrzewacz działał na postoju bez włączonego silnika. Kupiłem w Łomiankach taki niebieski sterownicek w kształcie jajka, i poszło musiałem dorbić tylko przekaźnik do włączania dmuchawy tej co dmucha do środka. mam tylko jeden problem - szybko pada bateria.

  • Pomocny post
    #9 14 Sty 2005 19:34
    sedzia
    Poziom 14  

    Witam,

    oba odpalilem na stole przy pomocy Canow i uC ktory jes symulowal.

    Jesli moge kolege KROWODRZA zapytac ??

    czy to twoje urzadzenie ktore kupiles podlaczone jest do Canow tzn, czy jest wpiety we wtyczke czy moze w jakis inny sposob.

    i jescze jedno ile takie cacko kosztuje ??

    jesli idzie o baterie to w trakcie odpalanie urzadzeinie to pobiera okolo 15-18 Amper a pozniej to okolo 10 Amper. Zalecam zamontowanie drugiej baterii.

    pozdrawiam

  • Pomocny post
    #10 16 Sty 2005 10:03
    krowodrza
    Poziom 10  

    cze sedzia, ja to webasto kupiłem od jakiejs walonej t5 i koledzu mi założyżyli do mojej t5, okazało się mój silnik nie potrafi go wlaczyc bo się jakies softy nie zgadzają. robili to chlopcy z autoryzowanego serwisu i po dwoch tygodniach szukanie dostali info ze dla mojego motoru nie przewiduje się się takiego softu. wysylali mnie do bielska ze jest tam gostek ktory potrafi taki myk zrobic ale ... kasa i odpusciłem. zadzwonilem do centrali webasto w łomiankach i oni mi sprzedali taki budzik, kosztował 400 zlotych - niby nie malo ale wchodze rano do cieplego auta. gdzie go podpieli to ja niewiem ale przewod ktory wlacza to grzanie znalezli za schowkiem po prawej stronie, tam podobno powinienem miec jakis szpej na radio , pewnie dla lepszej wersi???????? a od samego ogrzewania wyciagneli mi przewod - przypiety di pompy tej co pcha wode, ja tam przez tranzystor wpialem przekaxnik ktory wlacza dmuchawe do srpdka. a no i odcieli jakies dwa przewody - szyny?? bo ich diagnostyki wykazywały jakis feler
    sedzia jak chcesz to ja w poniedzialek poprosze gosci aby narysowali mi podlaczenia kabelkow dp tego webasta, oni to maja ladnie pokazane na pc ale nieidzie tego od nic nagrac czy moze wydrukowac z tym pradem to jest tak; jak sie wlaczy to przez okolo 30s bierze okolo 10ampr, chwile potym jakj zacznie huczec to prad spada do 3ampr. jak wlacza sie dmuchaw to zalezy na ktorym biegu jak n amalym to spowrotem rosnie do ncalym do 9. no ja mysle ze ja wlaczam to grzanie n a troche dlugo, bo jak zaprogramowalem je na 1godz to jak przyslem do auta silnik zagadal od raza.

  • Pomocny post
    #11 11 Lut 2005 23:34
    Adam R.
    Poziom 10  

    Witam.
    Panowie pozwólcie, że się wtrącę w temat.
    Posiadam w Touranie podobno dogrzewacz Webasto, który się załącza prawidłowo, kiedy temp. na zewnątrz spadnie poniżej 5 stopni oczywiście przy odpalonym silniku. Mówię podobno, ponieważ nie jestem pewny czy to jest dogrzewacz czy może ogrzewanie postojowe, gdyż samochód sprowadziłem z zagranicy i możliwe, że pilot, który seryjnie jest stosowany do odpalania tych urzączeń w Touranie został zgubiony lub nie przekazany przez poprzedniego właściciela. Jak mogę to sprawdzić? Czy ogrzewanie postojowe również załącza sie przy temp. ponizej 5 stopni, czy tylko za pomocą sterowania pilotem lub zegarem?
    Proszę o pomoc!

  • Pomocny post
    #12 07 Mar 2005 00:39
    detgrec
    Poziom 2  

    Witam, mam pytanie:
    Za pomocą jakiego interfejsu można się skomunikować z webasto tt, mam soft, ale nie wiem co to jest za magistrala "w-bus", ewentualnie skąd wziąść taki interfejs???

    Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #13 20 Paź 2005 16:21
    zort
    Poziom 14  

    interfejs do webasto zbudowany jest na maxie232 + układzik L9637D :) Płytka ma wymiar 69x49mm a L9637D jest jedynym elementem SMD, a co do tego skąd można wziąć to proste - kupić, albo zbudować :)

    Dla zainteresowanych zdjęcie płytki :)

  • Pomocny post
    #14 23 Cze 2006 00:46
    klonas pl
    Poziom 1  

    Witam,to jak to jest webasto da sie na krótko podłaczyć mam webasto od bmw rok 2005 chce wsadzić do bmw 89 rok :) i tam nei ma instalacji chce to zrobić na krótko prosta zasada jakaś da sie zmostkowac coś? sam zegar załączający zrobi mi kolega.Tylko kto mi to w 3 miescie rozpracuje jak to podłączy co to są te cany ? czy jak to tam rozumiem ,zę to są jakieś inpulsy ? tak Sorki ale jestem laikiem :)

  • Pomocny post
    #15 18 Paź 2006 13:03
    Shot
    Poziom 11  

    Witam Panowie specjaliści.
    Wziąłem sobie za punkt honoru odpalenie ręczne swojego TT z/c -d w BMW 530D (E39 z 2000R) i proszę o pomoc.
    Czy ktoś orientuje się czy w BMW Webasto sterowane jest analogowo (+12 na X1 pin1) czy może z szyny CAN samochodu?
    Jak odróżnić sposób sterowania mając piec przed sobą?
    Jeśli po CANie to jestem ugotowany:cry:
    A może ktoś ma jakieś pomysły?
    Może można zrobić lub nabyć sterownik, który wpięty w magistralę samochodu odpalał by całe ustrojstwo łącznie z dmuchawą przez Climatronic?
    Może ktoś ma jakieś pomocne schematy?
    Może trzeba wymienić sterownik w piecu na inny i dołożyć zegar (ewentualnie pompę wody jeśli jej nie ma), ale co wtedy ze sterowaniem przez komputer samochodu? Czy nie będą się wywalać błedy, albo co gorsz tryb awaryjny pracy silnika?
    Generalnie odświeżam temat tylko że dla BMW E39 diesel, w których często jest zabudowany dogrzewacz silnika, a chciałoby się korzystać ze wszystkich dobrodziejstw pieca Thermo Top z/c.
    Będę wdzięczny za wszystkie posty.

    BRR Zima idzie....

  • Pomocny post
    #16 25 Lis 2006 12:16
    docent
    Poziom 15  

    świeże wiadomości na temat Thermo Top C z transportera T5 CAN oczywiście ,
    odpaliłem to dzisiaj na stole . urządzenie które może to zrobić to zegar webasto model 1533 (nr katalogowy 1301122c ) styk czwarty tego zegara ( w-bus ) podłączamy do styku nr-1 6-stykowego złącza webasto (podłączenie modułu telestart ) i wszystko działa . analogicznie powinno być w modelu touran i reszcie pieców sterowanych magistralą CAN
    wielkie dzięki firmie PETEMAR za podpowiedź

  • Pomocny post
    #17 25 Lis 2006 15:32
    skylark
    Poziom 25  

    Niestety, nie we wszystkich urządzeniach z CAN-em da się to zrobić.

  • Pomocny post
    #18 26 Lis 2006 17:02
    docent
    Poziom 15  

    to tylko przypuszczenia poparte jednym udanym eksperymentem , zawsze warto spróbować na innych modelach niż rozłożyć ręce i czekać aż ktoś to zrobi za nas , co do webasto z T5 też nie byłem pewny że ruszy

  • Pomocny post
    #19 27 Lis 2006 11:46
    Shot
    Poziom 11  

    Trochę się rozjaśniło, ale nie wszystko:
    W BMW E39 piec podłączony jest tylko do zasilania (piny 1,2 w X2)
    do pompki paliwa i diagnozy (piny 6,2 w X1), czyli sterowanie napewno jest po CANie.
    Ale czy da się je odpalić zegarem ???
    Wiem że są spece, którzy potrafią po zmianie oryginalnego radia na model z wyświetlaczem MID ( z przyciskiem BC) zaprogramować komputer samochodu tak aby wyświetlał dodatkowe funkcje ogrzewania w w/w radiu i aby dało się zaprogramować czasy załączania ogrzewania.
    Koszt takiej roboty nie jest mały: radio kasetowe z MID na Allegro to około 500PLN robota fachowca od programowania około 700PLN (podobno jeszcze jakąś wiązkę się zmienia, ale niby po co, skoro piec, radio i panel klimatronika są podłączone do magistrali?)
    Czy podłączenie zegara tak jak w Transportzerze jest możliwe, będzie tańsze i dodatkowo będzie mogło odpalać panel klimatronika (dmuchawy)?

  • Pomocny post
    #20 10 Gru 2006 20:25
    olsiwch
    Poziom 10  

    witam czy da sie thermo topa ktory dzialal w sieci can przerobic by dzialal w normalnym aucie gdzie nie ma takiej sieci slyszalem ze ponoc tak

  • Pomocny post
    #21 19 Gru 2006 00:05
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witam, trzeba ciągnąć nadal ten temat , bo zima idzie i grzać trza będzie.
    A swoją drogą przerobienie dogrzewacza w aucie na ogrzewanie postojowe jest dużą frajdą, kiedy siadasz rano w ciepły samochód.
    Nie wiem czy goście zajmujący się zawodowo montowaniem piecyków nie mają tego rozgryzione, tylko czy zechcą pomóc pozostałym.............
    Pozdrówka.

  • Pomocny post
    #22 23 Gru 2006 22:35
    sedzia
    Poziom 14  

    Witam,

    jestem, w stanie zbudowac symulator, niestety ze sterowanie przez pilota lub na okreslona godzine (czasowo) dam rade dopiero na nastepan zime dam rade.
    Tak wiec jesli ktos jest zainteresowany symulatorem to prosze o info.

    pozdrawiam

  • #23 08 Mar 2007 22:16
    tarnowski
    Poziom 22  

    Może ktoś rozpisać logikę pieca. Może da się zrobić sterowanie na jakimś LOGO,czy innym wynalazku. Trochę tego mam,a wersje sterowane po szynie są tanie i jest ich dużo...?

    Darek

  • Pomocny post
    #24 07 Cze 2007 18:33
    milyx
    Poziom 10  

    Podłączam sie do tematu. mam problem z webasto w tourania - nie działa (oczywiście wtedy kiedy powinno czyli przy temp. niższych niż 5 st.c , po podpięciu sie kompem mam błędy których nie mogę wykasować

    02251 - Heater Unit Locked
    000 - - - Intermittent
    01320 - Control Module for Climatronic (J255)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent

    02085 - Incorrect Control Module Installed
    000 - - - Intermittent
    00664 - Fuel gauge
    002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

    , gdy przeprowadzam test pieca tylko combustion -Air Blower słyszę jak pracuje silniczek. i tyle.
    co może być przyczyną braku możliwości wykasowania błędów?
    czy podczas testu piec powinien być odpalony, jeśli nie to w jaki sposób można próbować go odpalić za pomocą vaga?
    proszę o pomoc

  • #25 13 Cze 2007 22:30
    milyx
    Poziom 10  

    błedy wykasowane
    gdyby ktoś potrzebował 18-10-42-1

  • #26 14 Lis 2007 21:06
    Grzes_k
    Poziom 2  

    Witam. mam dokładnie takie same błędy jak Milyx. I dokładnie tak samo nie potrafie ich skasować. On podał kod 18-10-42-1 i nie bardzo qmam o co chodzi - wchodze w 18 ( Aux. Heat ) pozniej 10 adaptacja i 42 mam jakies martwe oznaczone N/A czy jakos tak ( nie mam teraz jak sprawdzić ). Kiedys słyszałem że problem webasta w tuoranach był w miare typowy - w serwisach była jakas akcja zorganizowana - ktos zna temat ? help me ! ;-)

  • Pomocny post
    #27 14 Lis 2007 22:25
    milyx
    Poziom 10  

    hej,
    postępuj dokładnie tak jak robiłeś w 42 nie pamiętam dokładnie ale musi być okno gdzie wpiszesz 1 i zapisz. zakładam że autko miało dzwona , a webasto podczas wypadku się wyłącza i blokuje. 1 odblokowujesz webasto i dopiero wtedy możesz usunąć błędy.
    Powodzeni i Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #28 07 Gru 2007 23:20
    snickers72
    Poziom 1  

    sedzia napisał:
    Witam,

    jestem, w stanie zbudowac symulator, niestety ze sterowanie przez pilota lub na okreslona godzine (czasowo) dam rade dopiero na nastepan zime dam rade.
    Tak wiec jesli ktos jest zainteresowany symulatorem to prosze o info.

    pozdrawiam
    WITAJ sędzia, mam pytanie czy zmontowałeś już ten symulator? Bo mam webasto z BMW( z canem) i chciałbym wmontowac je do innego samochodu,ale jak go odpalic?A i jeszcze jedno gdzie można nabyc interfejs do podłączenia Webasta no i skąd wziąśc programy diagnostyczne? pozdrawiam . snickers72

  • Pomocny post
    #29 14 Gru 2007 14:34
    Bodzio101
    Poziom 1  

    Witam!!! Mam VW Tourana z 2004 diesel. Podobno w tym samochodzie jest webasto tylko niewiem czy jest to ogrzewanie postojowe czy dogrzewacz. Na nakładce na zdrzekak pod maską była nalepksa WEBASTO zdjęcie jej załączam poniżej. Może ktoś by mógł odczytać z niej jaki jest to rodzaj webasto i jak go uruchomić bo z tego co wiem to webasto po dzwonie się wyłącza a samochód był po wypadku. Żadnego pilota nie miałem razem z samochodem.
    POZDRAWIAM i proszę o pomoc

    Webasto - dogrzewacz Touran

  • Pomocny post
    #30 16 Gru 2007 19:22
    janchy
    Poziom 1  

    Mam VW TOURAN 2004/ 2.0 TDI. Po każdej wizycie w serwisie VW mam problem, że śmierdzi mi w środku z webasto. Podobnmo źle ustawione jakieś klapy odcinające :(((. Czy ktoś wie jak temu zaradzić ? Dzięki z góry :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty