Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BMW E36 - kąty pochylenia kół


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> BMW E36 - kąty pochylenia kół
Autor
Wiadomość
pawliszon1981
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 237
Miasto: Ostrowiec

Post#1 Post autora tematu 24 Maj 2012 13:16   

BMW E36 - kąty pochylenia kół


Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać na ustawienie zbieżności, ale skoro z przodu jest coś nie tak to może ktoś podpowie co trzeba najpierw przed ustawianiem wymienić.
Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było. Dodam jeszcze, że na nierównej nawierzchni auto nie zachowuje się zbyt stabilnie.
Proszę o informację od czego zacząć żeby "wyprostować" przednią oś.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 13:16   





Powrót do góry
   
leinadzs
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 978
Miasto: Kutno

Post#2 24 Maj 2012 15:53   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Sprawdź wahacze
Powrót do góry
   
markslew
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 829
Miasto: Cieszyn

Post#3 24 Maj 2012 15:56   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
Powrót do góry
   
pawliszon1981
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 237
Miasto: Ostrowiec

Post#4 Post autora tematu 24 Maj 2012 18:46   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę. A czy istnieje możliwość żeby z tego powodu podczas ostrego hamowania z dużej prędkości trzęsło kierownicą? Przy prędkości ponad 120km/h koła i kierownica też wpada w dziwne wibracje. Podejrzewałem krzywe tarcze ale sprawdziłem tak szybko metodą "na oko" ;) i są raczej ok.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 18:46   





Powrót do góry
   
tomekmazepa
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 146
Miasto: Jaroslaw

Post#5 24 Maj 2012 23:11   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Sprawdź dokładnie całe zawieszenie, nie ma sensu ustawiać zbieżności oraz sprawdzać jej jeśli masz coś wybite bo po pierwsze nigdy prawidłowo nie ustawisz, pierwsza lepsza dziura i zbieżność możesz robić jeszcze raz, a po drugie jeśli wymienisz wahacze bądź końcówki drążków to zbieżność i tak będziesz musiał robić jeszcze raz.
(Taka moja mała rada po wymianie wahaczy zawsze powinno się sprawdzać ustawienie zbieżności gdyż często się zmienia).
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 23:11   





Powrót do góry
   
markslew
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 829
Miasto: Cieszyn

Post#6 25 Maj 2012 15:00   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone.

A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
Powrót do góry
   
mortasPN
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 39
Miasto: P-ń

Post#7 25 Maj 2012 21:12   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Masz wybite sworznie, sprawdź przede wszystkim zewnętrzne i koniecznie wewnętrzne. Tuleje z tyłu wahacza raczej rzadziej puszczają, ale oczywiście też do kontroli. Możliwe też do wymiany łączniki stabilizatora.
Powrót do góry
   
mario555555
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 12
Miasto: toruń

Post#8 05 Lip 2012 18:22   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak powinno być a nie ustawić koła jak pół zawieszenia do wymiany.ale niestety są i tacy i za 2 tyg.znowu.Poszukaj u siebie dobrego warsztatu z geometrią jak ja to zrobiłem jeżdżę już pół roku i wszystko gra(Bmw e36 318i 94r.)
Powodzenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Lip 2012 18:22   





Powrót do góry
   
trueschool
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 9

Post#9 06 Lip 2012 13:38   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


A tak na marginesie to przy obniżeniu auta przydałaby się rozpórka
Powrót do góry
   
andexp
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 172
Miasto: Opole

Post#10 27 Lip 2012 16:06   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


pawliszon1981 napisał:
Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było.


W tej konstrukcji zawieszenia po obniżeniu pochylenie kół z przodu idzie na minus.

Sprawdź co jest do wymiany, wymień i ustaw geometrię. Dodam, że w E36 cały tył jest regulowany, tak więc jeżeli nie zabraknie zakresu regulacyjnego to pochylenie z tyłu ustawisz.
Powrót do góry
   
dj_tygrys
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 17
Miasto: Wrocław

Post#11 30 Lip 2012 14:50   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


E36 to takie auto, w którym każdy właściciel dokłada cegiełkę by zniszczyć te auto, począwszy od wariactw przez drifty i "tuningi".

Zawieszenie w E36 jest bardzo proste, wahacze z wymiennymi sworzniami, amortyzatory i stabilizator, napisz który masz rok BMW bo na przełomie 1992 była zmiana w zawieszeniu i zamiast dużych łączników dawali małe.

Twoja usterka to moim zdaniem coś nie tak z końcówkami drążka kierowniczego oraz z samymi drążkami lub ktoś założył negatywnie wahacze ale rozkrok byłby wtedy ogromny.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> BMW E36 - kąty pochylenia kół
Strona 1 z 1
Podobne tematy
kąty pochylenia kół seat ibiza 1.9 TDI 2003 (6)
Opel astra I - Jakie powinny być kąty pochylenia kół i zbieźność? (4)
BMW E36 - Kierownica ciągle zmienia położenie względem kół (5)
Kąt pochylenia kół Seat Ibiza - właściwe wartości? (8)
Dacia/Duster - Ocena geometrii kół - złe kąty (9)
Bmw e36 2.5i - Bmw E36 2.5i Vanos nie odpala (34)
Który wybrać: BMW E36 320 czy E36 323 (28)
BMW E36 - [E36] M50B25vanos - błąd czujnika prędkości (3)
bmw e36 1.6 - E36 Sonda Lambda (3)
bmw e36 2.0 24v bmw muli sie strasznie jest dretwe (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.047 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony