X

BMW E36 - kąty pochylenia kół

pawliszon1981 24 May 2012 13:16
  • #1 24 May 2012 13:16
    pawliszon1981
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać na ustawienie zbieżności, ale skoro z przodu jest coś nie tak to może ktoś podpowie co trzeba najpierw przed ustawianiem wymienić.
    Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było. Dodam jeszcze, że na nierównej nawierzchni auto nie zachowuje się zbyt stabilnie.
    Proszę o informację od czego zacząć żeby "wyprostować" przednią oś.
  • #2 24 May 2012 15:53
    leinadzs
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź wahacze
  • #3 24 May 2012 15:56
    markslew
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
  • #4 24 May 2012 18:46
    pawliszon1981
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę. A czy istnieje możliwość żeby z tego powodu podczas ostrego hamowania z dużej prędkości trzęsło kierownicą? Przy prędkości ponad 120km/h koła i kierownica też wpada w dziwne wibracje. Podejrzewałem krzywe tarcze ale sprawdziłem tak szybko metodą "na oko" ;) i są raczej ok.
  • #5 24 May 2012 23:11
    tomekmazepa

    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź dokładnie całe zawieszenie, nie ma sensu ustawiać zbieżności oraz sprawdzać jej jeśli masz coś wybite bo po pierwsze nigdy prawidłowo nie ustawisz, pierwsza lepsza dziura i zbieżność możesz robić jeszcze raz, a po drugie jeśli wymienisz wahacze bądź końcówki drążków to zbieżność i tak będziesz musiał robić jeszcze raz.
    (Taka moja mała rada po wymianie wahaczy zawsze powinno się sprawdzać ustawienie zbieżności gdyż często się zmienia).
  • #6 25 May 2012 15:00
    markslew
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone.

    A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
  • #7 25 May 2012 21:12
    mortasPN
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Masz wybite sworznie, sprawdź przede wszystkim zewnętrzne i koniecznie wewnętrzne. Tuleje z tyłu wahacza raczej rzadziej puszczają, ale oczywiście też do kontroli. Możliwe też do wymiany łączniki stabilizatora.
  • #8 05 Jul 2012 18:22
    mario555555
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak powinno być a nie ustawić koła jak pół zawieszenia do wymiany.ale niestety są i tacy i za 2 tyg.znowu.Poszukaj u siebie dobrego warsztatu z geometrią jak ja to zrobiłem jeżdżę już pół roku i wszystko gra(Bmw e36 318i 94r.)
    Powodzenia
  • #9 06 Jul 2012 13:38
    trueschool
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    A tak na marginesie to przy obniżeniu auta przydałaby się rozpórka
  • #10 27 Jul 2012 16:06
    andexp
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    pawliszon1981 wrote:
    Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było.


    W tej konstrukcji zawieszenia po obniżeniu pochylenie kół z przodu idzie na minus.

    Sprawdź co jest do wymiany, wymień i ustaw geometrię. Dodam, że w E36 cały tył jest regulowany, tak więc jeżeli nie zabraknie zakresu regulacyjnego to pochylenie z tyłu ustawisz.
  • #11 30 Jul 2012 14:50
    dj_tygrys
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    E36 to takie auto, w którym każdy właściciel dokłada cegiełkę by zniszczyć te auto, począwszy od wariactw przez drifty i "tuningi".

    Zawieszenie w E36 jest bardzo proste, wahacze z wymiennymi sworzniami, amortyzatory i stabilizator, napisz który masz rok BMW bo na przełomie 1992 była zmiana w zawieszeniu i zamiast dużych łączników dawali małe.

    Twoja usterka to moim zdaniem coś nie tak z końcówkami drążka kierowniczego oraz z samymi drążkami lub ktoś założył negatywnie wahacze ale rozkrok byłby wtedy ogromny.
  Search 4 million + Products
Browse Products