X

BMW E36 - kąty pochylenia kół

24 May 2012 13:16 PApawliszon1981
  • #1 24 May 2012 13:16
    pawliszon1981
    Level 16  
    Posts: 280 | Help: 5
    • Location: Ostrowiec
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać na ustawienie zbieżności, ale skoro z przodu jest coś nie tak to może ktoś podpowie co trzeba najpierw przed ustawianiem wymienić.
    Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było. Dodam jeszcze, że na nierównej nawierzchni auto nie zachowuje się zbyt stabilnie.
    Proszę o informację od czego zacząć żeby "wyprostować" przednią oś.
  • #2 24 May 2012 15:53
    leinadzs
    Level 27  
    Posts: 974 | Help: 59
    • Location: Kutno
    Helpful post? (0)
    Sprawdź wahacze
  • #3 24 May 2012 15:56
    markslew
    Level 27  
    Posts: 897 | Help: 70
    • Location: Cieszyn
    Helpful post? (0)
    I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
  • #4 24 May 2012 18:46
    pawliszon1981
    Level 16  
    Posts: 280 | Help: 5
    • Location: Ostrowiec
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę. A czy istnieje możliwość żeby z tego powodu podczas ostrego hamowania z dużej prędkości trzęsło kierownicą? Przy prędkości ponad 120km/h koła i kierownica też wpada w dziwne wibracje. Podejrzewałem krzywe tarcze ale sprawdziłem tak szybko metodą "na oko" ;) i są raczej ok.
  • #5 24 May 2012 23:11
    tomekmazepa

    Level 14  
    Posts: 184 | Help: 8
    • Location: Jarosław
    Helpful post? (0)
    Sprawdź dokładnie całe zawieszenie, nie ma sensu ustawiać zbieżności oraz sprawdzać jej jeśli masz coś wybite bo po pierwsze nigdy prawidłowo nie ustawisz, pierwsza lepsza dziura i zbieżność możesz robić jeszcze raz, a po drugie jeśli wymienisz wahacze bądź końcówki drążków to zbieżność i tak będziesz musiał robić jeszcze raz.
    (Taka moja mała rada po wymianie wahaczy zawsze powinno się sprawdzać ustawienie zbieżności gdyż często się zmienia).
  • #6 25 May 2012 15:00
    markslew
    Level 27  
    Posts: 897 | Help: 70
    • Location: Cieszyn
    Helpful post? (0)
    Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone.

    A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
  • #7 25 May 2012 21:12
    mortasPN
    Level 10  
    Posts: 41 | Help: 2
    • Location: P-ń
    Helpful post? (0)
    Masz wybite sworznie, sprawdź przede wszystkim zewnętrzne i koniecznie wewnętrzne. Tuleje z tyłu wahacza raczej rzadziej puszczają, ale oczywiście też do kontroli. Możliwe też do wymiany łączniki stabilizatora.
  • #8 05 Jul 2012 18:22
    mario555555
    Level 6  
    Posts: 10 | Help: 0
    • Location: toruń
    Helpful post? (0)
    Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak powinno być a nie ustawić koła jak pół zawieszenia do wymiany.ale niestety są i tacy i za 2 tyg.znowu.Poszukaj u siebie dobrego warsztatu z geometrią jak ja to zrobiłem jeżdżę już pół roku i wszystko gra(Bmw e36 318i 94r.)
    Powodzenia
  • #9 06 Jul 2012 13:38
    trueschool
    Level 7  
    Posts: 9 | Help: 0
    Helpful post? (0)
    A tak na marginesie to przy obniżeniu auta przydałaby się rozpórka
  • #10 27 Jul 2012 16:06
    andexp
    Level 17  
    Posts: 261 | Help: 18
    • Location: Dobrzeń Wielki
    Helpful post? (0)
    pawliszon1981 wrote:
    Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było.


    W tej konstrukcji zawieszenia po obniżeniu pochylenie kół z przodu idzie na minus.

    Sprawdź co jest do wymiany, wymień i ustaw geometrię. Dodam, że w E36 cały tył jest regulowany, tak więc jeżeli nie zabraknie zakresu regulacyjnego to pochylenie z tyłu ustawisz.
  • #11 30 Jul 2012 14:50
    dj_tygrys
    Level 9  
    Posts: 17 | Help: 0
    • Location: Wrocław
    Helpful post? (0)
    E36 to takie auto, w którym każdy właściciel dokłada cegiełkę by zniszczyć te auto, począwszy od wariactw przez drifty i "tuningi".

    Zawieszenie w E36 jest bardzo proste, wahacze z wymiennymi sworzniami, amortyzatory i stabilizator, napisz który masz rok BMW bo na przełomie 1992 była zmiana w zawieszeniu i zamiast dużych łączników dawali małe.

    Twoja usterka to moim zdaniem coś nie tak z końcówkami drążka kierowniczego oraz z samymi drążkami lub ktoś założył negatywnie wahacze ale rozkrok byłby wtedy ogromny.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products