Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BMW E36 - kąty pochylenia kół


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> BMW E36 - kąty pochylenia kół
Autor
Wiadomość
pawliszon1981
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 237
Miasto: Ostrowiec

Post#1 Post autora tematu 24 Maj 2012 13:16   

BMW E36 - kąty pochylenia kół


Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać na ustawienie zbieżności, ale skoro z przodu jest coś nie tak to może ktoś podpowie co trzeba najpierw przed ustawianiem wymienić.
Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było. Dodam jeszcze, że na nierównej nawierzchni auto nie zachowuje się zbyt stabilnie.
Proszę o informację od czego zacząć żeby "wyprostować" przednią oś.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 13:16   





Powrót do góry
   
leinadzs
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 978
Miasto: Kutno

Post#2 24 Maj 2012 15:53   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Sprawdź wahacze
Powrót do góry
   
markslew
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 854
Miasto: Cieszyn

Post#3 24 Maj 2012 15:56   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


I tuleje metalowo gumowe wahaczy.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 15:56   





Powrót do góry
   
pawliszon1981
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 237
Miasto: Ostrowiec

Post#4 Post autora tematu 24 Maj 2012 18:46   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę. A czy istnieje możliwość żeby z tego powodu podczas ostrego hamowania z dużej prędkości trzęsło kierownicą? Przy prędkości ponad 120km/h koła i kierownica też wpada w dziwne wibracje. Podejrzewałem krzywe tarcze ale sprawdziłem tak szybko metodą "na oko" ;) i są raczej ok.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2012 18:46   





Powrót do góry
   
tomekmazepa
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 146
Miasto: Jaroslaw

Post#5 24 Maj 2012 23:11   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Sprawdź dokładnie całe zawieszenie, nie ma sensu ustawiać zbieżności oraz sprawdzać jej jeśli masz coś wybite bo po pierwsze nigdy prawidłowo nie ustawisz, pierwsza lepsza dziura i zbieżność możesz robić jeszcze raz, a po drugie jeśli wymienisz wahacze bądź końcówki drążków to zbieżność i tak będziesz musiał robić jeszcze raz.
(Taka moja mała rada po wymianie wahaczy zawsze powinno się sprawdzać ustawienie zbieżności gdyż często się zmienia).
Powrót do góry
   
markslew
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 854
Miasto: Cieszyn

Post#6 25 Maj 2012 15:00   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone.

A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
Powrót do góry
   
mortasPN
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 39
Miasto: P-ń

Post#7 25 Maj 2012 21:12   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Masz wybite sworznie, sprawdź przede wszystkim zewnętrzne i koniecznie wewnętrzne. Tuleje z tyłu wahacza raczej rzadziej puszczają, ale oczywiście też do kontroli. Możliwe też do wymiany łączniki stabilizatora.
Powrót do góry
   
mario555555
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 12
Miasto: toruń

Post#8 05 Lip 2012 18:22   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak powinno być a nie ustawić koła jak pół zawieszenia do wymiany.ale niestety są i tacy i za 2 tyg.znowu.Poszukaj u siebie dobrego warsztatu z geometrią jak ja to zrobiłem jeżdżę już pół roku i wszystko gra(Bmw e36 318i 94r.)
Powodzenia
Powrót do góry
   
trueschool
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 9

Post#9 06 Lip 2012 13:38   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


A tak na marginesie to przy obniżeniu auta przydałaby się rozpórka
Powrót do góry
   
andexp
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 172
Miasto: Opole

Post#10 27 Lip 2012 16:06   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


pawliszon1981 napisał:
Znalazłem też informacje, że po obniżeniu auta też może się tak dziać. W moim BMW są założone krótsze sprężyny o około 4-5cm (już takie auto kupiłem) ale wcześniej tego problemu nie było.


W tej konstrukcji zawieszenia po obniżeniu pochylenie kół z przodu idzie na minus.

Sprawdź co jest do wymiany, wymień i ustaw geometrię. Dodam, że w E36 cały tył jest regulowany, tak więc jeżeli nie zabraknie zakresu regulacyjnego to pochylenie z tyłu ustawisz.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lip 2012 16:06   





Powrót do góry
   
dj_tygrys
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 17
Miasto: Wrocław

Post#11 30 Lip 2012 14:50   

Re: BMW E36 - kąty pochylenia kół


E36 to takie auto, w którym każdy właściciel dokłada cegiełkę by zniszczyć te auto, począwszy od wariactw przez drifty i "tuningi".

Zawieszenie w E36 jest bardzo proste, wahacze z wymiennymi sworzniami, amortyzatory i stabilizator, napisz który masz rok BMW bo na przełomie 1992 była zmiana w zawieszeniu i zamiast dużych łączników dawali małe.

Twoja usterka to moim zdaniem coś nie tak z końcówkami drążka kierowniczego oraz z samymi drążkami lub ktoś założył negatywnie wahacze ale rozkrok byłby wtedy ogromny.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> BMW E36 - kąty pochylenia kół
Strona 1 z 1
Podobne tematy
kąty pochylenia kół seat ibiza 1.9 TDI 2003 (6)
Opel astra I - Jakie powinny być kąty pochylenia kół i zbieźność? (4)
BMW E36 - Kierownica ciągle zmienia położenie względem kół (5)
Kąt pochylenia kół Seat Ibiza - właściwe wartości? (8)
Dacia/Duster - Ocena geometrii kół - złe kąty (9)
Bmw e36 2.5i - Bmw E36 2.5i Vanos nie odpala (34)
Który wybrać: BMW E36 320 czy E36 323 (28)
BMW E36 - [E36] M50B25vanos - błąd czujnika prędkości (3)
bmw e36 1.6 - E36 Sonda Lambda (3)
bmw e36 2.0 24v bmw muli sie strasznie jest dretwe (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.071 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony