Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odśnieżarka B&S 1150 10KM - elektryczna regulacja kierunku wyrzutu śniegu

piters80 26 Maj 2012 22:04 2936 23
  • #1 26 Maj 2012 22:04
    piters80
    Poziom 6  

    Odśnieżarka B&S 1150 10KM.
    Fabryczna instalacja (prądnica) nie jest w stanie napędzać silniczka 12v zamontowanego do regulacji kierunku wyrzutu śniegu,,,
    instalacja zasila halogen 21W i podgrzewane manetki. Zwiększenie napięcia czy instalacja akumulatorowa? Proszę o jakieś info/schemat przeróbki itp..
    Dziękuję/Pozdrawiam

  • #2 26 Maj 2012 22:31
    haypa
    Poziom 2  

    co oznacza "nie jest w stanie napędzać " jakie są objawy?

  • #3 27 Maj 2012 07:28
    39006
    Usunięty  
  • #4 27 Maj 2012 09:44
    piters80
    Poziom 6  

    ... ciężko dziś o dobre wróżki:)
    na mechanizmie są prawie ze zerowe opory
    silniczek sprawny, mały silniczek z wycieraczek samochodowych...( na akumulatorku wszystko działa)
    własnie instalacja nie posiada akumulatora, moi zdaniem prądnica wytwarza za małe napięcie dla "potrzeb" silniczka...
    myślę ze instalacje trzeba przerobić na akumulatorową z ładowaniem..( z prądnicy wychodzą dwa przewody, czarny minus czerwony plus...
    :?:

  • #5 27 Maj 2012 09:59
    39006
    Usunięty  
  • #6 27 Maj 2012 11:15
    piters80
    Poziom 6  

    napięcie zmierzę... i zobaczę czy jest dioda...
    na obudowie nie ma masy, wychodzą dwa przewody minus plus...
    do kostki jest podłączona bezpośrednio halogen i manetki.. z wzrostem obrotów światło się rozjaśnia.. (fabryczna)
    instalacje sterowania wyrzutem zrobiłem sam na przekaźnikach typu wyciągarka lewe prawe obroty, wszytko działa na prostowniku lub akumulatorze.
    ale alternator B&S nie daje odpowiedniego napięcia by uruchomić mały silniczek...
    (nawet podłączyłem bezpośrednio do kostki)
    ...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odśnieżarka B&S 1150 10KM - elektryczna regulacja kierunku wyrzutu śniegu

    Odśnieżarka B&S 1150 10KM - elektryczna regulacja kierunku wyrzutu śniegu

    Odśnieżarka B&S 1150 10KM - elektryczna regulacja kierunku wyrzutu śniegu

  • #7 27 Maj 2012 11:32
    39006
    Usunięty  
  • #8 27 Maj 2012 12:01
    piters80
    Poziom 6  

    pierwsze co trzeba to sprawdzić moc "elektrowni" :)

  • #9 27 Maj 2012 12:18
    39006
    Usunięty  
  • #10 27 Maj 2012 17:18
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    Co do mocy prądnicy, to wiemy że zasila lampę 21W oraz podgrzewanie manetek, więc jej moc powinna wystarczyć do napędu silniczka. Oczywiście wiem że niektóre silniczki od wycieraczek mają nawet po 100W i więcej, ale tu nie jest potrzebna taka moc. A więc kolego napisz dokładniej, jaki silnik zastosowałeś. Ja często używałem do napędu różnych moich konstrukcji silników wycieraczek od Fiata 126p, a te już ładnie pracowały przy prądzie 1,5-2A, jeśli napędzały urządzenie o małym obciążeniu. Tu wystarczyło by zastosowanie małego silniczka o mocy parę W, i odpowiedniej przekładni, a wtedy ta prądnica wystarczy, zawsze można jeszcze odłączać obciążenie podgrzewu manetek w czasie pracy silniczka, a te pewnie pobierają trochę prądu.

    Jeszcze jedno pytanie. Czy lampa znacznie przygasa w trakcie zasilania silnika, jeśli nie, to problem nie tkwi w mocy prądnicy.

    I jak już koledzy napisali, sprawdź czy prądnica daje prąd stały czy przemienny, bo jeśli w tej maszynie prądnica zasilała fabrycznie tylko żarówkę i grzałki manetek, to stawiam że daje prąd przemienny.
    Pozdrawiam.

  • #11 27 Maj 2012 21:27
    piters80
    Poziom 6  

    Zastosowałem silniczek z Daewoo Tico wycieraczki ze względu na małe wymiary.
    Lampa i manetki, to fabryczne wyposażenie. Moim zdaniem to prąd zmienny.
    Czekam na dopowiedz od producenta B&S w tym temacie.
    To czy lampa przygasa to sprawdzę.

  • #12 27 Maj 2012 21:31
    39006
    Usunięty  
  • #13 01 Cze 2012 21:10
    piters80
    Poziom 6  

    Aby uzyskać jakieś informacje na temat zamontowanego alternatora musiałbym rozebrać silnik - producent prosi o podanie kolorów kostek alternatora... kwestia rozbierania nowego silnika. Może ktoś wie czy to dużo rozbiórki?
    O jakich parametrach mogłaby być ta dioda prostownicza A/V i jak ją podpiąć?

  • #14 01 Cze 2012 21:28
    39006
    Usunięty  
  • #15 30 Wrz 2012 12:46
    piters80
    Poziom 6  

    Witam ponownie wszystkich...
    dioda prostownicza nie rozwiązuje problemu wcześniej opisanego, prosiłbym o pomoc w dalszym przerabianiu instalacji...
    jestem zmuszony zastosować akumulator, ile ah ? i czy jest możliwość uzyskania ładowania akumulatora z mojego prądu zmiennego odśnieżarki ?
    pozdrawiam

  • #16 30 Wrz 2012 13:15
    thomas__1
    Poziom 22  

    Przejrzałem cały post i nie podałeś jakie masz napięcie! Dodatkowo nie wiadomo czy stałe czy przemienne. Pomiar napięcia zajmie kilka sekund i wszystko wyjaśni.

  • #17 30 Wrz 2012 13:24
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Autor zbyt oszczędza nam informacji, nie podaje wartości, o które został poproszony. Nie podał nawet typu urządzenia, tylko typ silnika. Jak nie zostaną uzupełnione braki informacji, temat wyląduje w koszu.

  • #18 30 Wrz 2012 14:18
    piters80
    Poziom 6  

    Panowie, jak nie zrobimy to wyrzucimy... do kosza:)
    jest to prąd przemienny, napięcie przy pełnych obrotach 12 po włączeniu lampa/manetki spada poniżej 10 ...

  • #19 30 Wrz 2012 14:29
    KuReK93
    Poziom 17  

    Za słaba prądniczka, jedyne co możesz zrobić to wymienić na inna o większej mocy,może podpasuje od jakiegoś skuterka ew. jak napisał Rycho T zamontować akumulator zasilający jedynie silniczek i doładowywać go z prostownika.

  • #20 30 Wrz 2012 14:37
    piters80
    Poziom 6  

    akumulator tak muszę zamontować, ile wystarczy ah?

  • Pomocny post
    #21 30 Wrz 2012 15:23
    KuReK93
    Poziom 17  

    Zależy jaki prąd pobiera ten silniczek, ale zakładając że do ok. 2 A to taki motocyklowy 6Ah powinien ci starczyć na parę godzin odśnieżania.
    Mam nadzieję że pomogłem.
    Pozdrawiam KuReK93

  • #22 30 Wrz 2012 16:14
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    6Ah może być nieco za mało, dojdą ujemne temperatury i zwiększą się opory a wydajność akumulatora spadnie. Ja bym dał 10 Ah i był pewny, że zbyt głęboko nie będzie rozładowywany.

  • #23 30 Wrz 2012 16:40
    piters80
    Poziom 6  

    myślę o 9 ah, żelowy lepiej zda egzamin?

    http://moto.allegro.pl

    Moderowany przez Rycho T:

    Ktoś tu nie zapoznał się z regulaminem forum.

  • #24 30 Wrz 2012 19:22
    KuReK93
    Poziom 17  

    Ja od siebie poleciłbym ci akumulator firmy Banner są o różnych pojemnościach, znajdziesz więc 6Ah i 10Ah, mam taki w swoim motorku już przeszło 3 sezony i jak na razie jakoś trzyma, co do żelowych nie mam przekonania, także te bezobsługowe siadały mi po góra 2 latach. Na razie Banner trzyma najdłużej i jest stosunkowo tani.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme