X

Kasa fiskalna Frigo Optimus

12 Jan 2005 10:19 WAwasted
  • #1 12 Jan 2005 10:19
    wasted
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Nie wiem czy to dobre miejsce na taki post ale jestem tu poraz pierwszy.
    Wiec przepraszam za ewntulny bład.
    Mój problem polega na tym, że źle ustawiłem date na kasie fislkalnej Frigo.
    Teraz kiedy chce to zmienić okazuje się że datęmożna zmienić co najwyżej +/- 1 godzinę !!!!!!!!!!!
    Wiem ze istnnieją jakieś tryby serwisowe pozwalające np zresetować kase. Proszę o pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam.
    Przeniesiono z: Schematu/instrukcji...[h]
  • #2 12 Jan 2005 11:03
    tAboon
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam!!

    Problem jest powazny, nie zrob tylko zadnego raportu dobowego bo uwalisz pamiec fiskalna (koszt 750 netto).
    Pytania:
    Primo: jak bardzo jest data przestawiona.
    Sekundo: Jestes serwisantem czy osoba która użytkuje kase.
    Po udzieleniu informacji an te pytania będę w stanie Ci pomóc

    Pozdrawiam
  • #3 12 Jan 2005 12:27
    wasted
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jestem uzytkownikiem kasy.
    Problem już został rozwiązany bo serwisant przyjechał i zresetował kase.
    Kosztuje mnie ta przyjemnośc 100 PLN za każdym razem kiedy o cośgo prosze.
    Wiem że są jakieś procedury serwisowe ale z wiadomych względów (kasa) serwisant powiedział ze mi nie zdradzi tajemnicy. :))
    Data była przestawiona o 1 dzień wstecz. Była wykonan sprzedaż i dwa raporty. Potem wykonałem zerowanie liczników sprzedazy.
    W temacie kas fiskalnych nie jestem laikiem. Znam sie raczej na elektronice. Kiedyś hobbystycznie zajmowałem sie "zużytymi" kasami.
    Nie mam zamiaru oszukiwać fiskusa ale poprostu uniknąć niepotrzebnych kosztów.
    Dzięki z góry.
    Pozdrawiam
  • #4 12 Jan 2005 12:52
    tAboon
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    100?? no to ladnie Cie skasowal, ja za taka uslugo w swojej firmie nie wzialbym tyle, trohce duzo, ale maja swoje cenniki. jezeli byla o jeden dzien data cofnieta, mozna bylio sprobowac co godzine rpzestawiac i dosc do polnocy pocekac ta minute az data rzpejdzie i znowusz co godzine, ale to by bylo konieczne wykonanie raportu dobowego aby zmieniac czas. To jest jedyny sposob na zmiane z trybu uzytkownika.

    Jezeli mialbys jakies problemy w przyszlosci, wal smialo, z checia pomoge w zakresie czynnosci mozliwych do wykonania przez uzytkownika.

    Pozdrawiam.
  • #5 29 Jan 2006 18:40
    krpablo
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wejdź w menu programowania (4 i RAZEM), potem strzałkami góra/dół wyszukaj ustawienia daty i czasu, wciśnij OK, i tam przestawisz sobie datę normalnie. Godziny i minuty przestawisz, ale nie więcej niż 1 godzinę na raz. Oczywiście przestawić możesz przy zerowej sprzedaży (czyli po raporcie dobowym).
  • #6 02 Feb 2006 15:03
    paryss
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Takie żeczy jak reset kasy i przestawienia daty wymagają zdjęcia plomby serwisowej a potem jej założenia więc ty tego nie zrobisz chyba że chcesz się potem tłumaczyć przed skarbówką .....:D
  • #7 02 Feb 2006 21:45
    mariusz.s
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    ale jak powidzzial taboon date mozna bylo pzrstawic zmieniajac godzine o polnocy ,ale z drugiej strony to czesty pzrypadek jak sie zmienia godzine wlasnie ok.polnocy.pozdrawaim
  • #8 02 Feb 2006 23:41
    tAboon
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    krpablo wrote:
    Godziny i minuty przestawisz, ale nie więcej niż 1 godzinę na raz.
    W nowej homologacji trzeba wziąść jeszcze pod uwage, że max o ile możemy "kopnąć" zegar to jest 59 minut (m.in. Frigo I II jak i II+ ora część nowych urządzeń NOVITUS'a).

    paryss wrote:
    chyba że chcesz się potem tłumaczyć przed skarbówką
    a tego chyba nikt nie chce :P

    mariusz.s wrote:
    ale jak powidzzial taboon date mozna bylo pzrstawic zmieniajac godzine o polnocy ,ale z drugiej strony to czesty pzrypadek jak sie zmienia godzine wlasnie ok.polnocy
    wczytaj się w mój poprzedni post. Nie dopisałem dla jasności, że przechodzicy co godzine do 23:59 i czekamy aż nam minuta pyknie i mamy kolejny dzień :D i znow o godzine zmieniamy czas. tak do miesiąca różnicy jest sens się bawić, powyżej teog okresu to można by zwariować :lol:
  • #9 09 Feb 2006 07:13
    mariusz.s
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    masz racje taboom mozna zmienic max o 29 min i tylko raz na dobe,tak jest np w taksimetrach
  • #10 09 Feb 2006 12:40
    DiZMar
    Spec od TV
    Helpful post? (0)
    wasted wrote:
    ...
    Mój problem polega na tym, że źle ustawiłem date na kasie fislkalnej Frigo.
    Teraz kiedy chce to zmienić okazuje się że datęmożna zmienić co najwyżej +/- 1 godzinę !!!!!!!!!!!
    ...

    To ciekawe jak to zrobiłeś (zmieniłeś tą datę)? Chyba, że po samozerowaniu.
    mariusz.s wrote:
    masz racje taboom mozna zmienic max o 29 min i tylko raz na dobe,tak jest np w taksimetrach

    Jakie 29 minut. Przecież wszystkie urządzenia wg nowej homologacji mają pozwolić użytkownikowi zmienić czas o ±1h czyli 60minut (bez zmiany daty-opisano to wyżej)
    tAboon wrote:
    ...W nowej homologacji trzeba wziąść jeszcze pod uwage, że max o ile możemy "kopnąć" zegar to jest 59 minut (m.in. Frigo I II jak i II+ ora część nowych urządzeń NOVITUS'a).
    ...

    Jakie 59 minut. O max ±60 minut (o tym w rozporządzeniu wspomnianym wyżej), bo tyle potrzeba potrzeba przy zmianie czasu. Chyba, że w Optimusach vel Novitusach ale tych nie serwisuję (u nich - u Optimusa - od dawno były jakieś dziwne interpretacje przepisów i dlatego nie sprzedaję ich mimo podchodów)
  • #11 10 Feb 2006 08:20
    mariusz.s
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    dozmar to byla literowka
    masz clakowita racje ze o 59 minale (niektorzy pozwlaja mienic o pelna 1 godzine max )
    przepraszam,i pozdrawia
  • #12 10 Feb 2006 08:38
    DiZMar
    Spec od TV
    Helpful post? (0)
    mariusz.s wrote:
    ...(niektorzy pozwlaja mienic o pelna 1 godzine max )
    ...

    Nie niektórzy tylko zdecydowana większość i też o możliwości zmiany czasu przez użytkownika o ± 1h czyli ± 60 minut mówi rozporządzenie. Serwisuję kasy: Elzab, Posnet, Innova, Sharp, Euro, Apollo, Zibi, Datecs i we wzystkich użytkownik może zmienić czas o ± 60mniut w urządzeniach z nową homologacją. Przy starej homologacji to w większości modeli użytkownik mógł zmieniać w zakresie całej doby lub nawet i datę aby nie była wcześniejsza od daty ostatniego zapisu do pamięci fiskalnej (raportu dobowego, zerowania RAM lub ustawiania tabeli stawek VAT). Pierwsze słysze o tych ± 59 minutach ale przecież nie znam wszystkich urządzeń na rynku. Trudno serwisować wszystkie wynalazki.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products