X

mtz 82 '94 - regulator siłowy a raczej jego brak.

molek93 30 May 2012 00:20
  • #1 30 May 2012 00:20
    molek93
    Level 7  
    Helpful post? (+2)
    Witam wszystkich.Kiedy kupywałem mtz 82 miał z sobą wiertnice.Chcąc go przerobić na ciągnik wszystko zjąłem co było do wiertnicy założyłem zawieszenie nowy siłownik i itp.Pierwszy wyjazd w pole z agregatem i po chwili już problemy ponieważ nie może go utrzymać .Puszcza na siłowniku lub rozdzielaczu.Następnie po 3 minutach pracy zaczął gotować się olej hydrauliczny.Nie wiedziąc dlaczego wróciłem do domu a za mną kilometr ciurkiem lał się olej.Okazało się że mamy zamontowaną bardzo mocną pompę hydrauliczną(wiadome wiertnica ale kto myślał o tym) została założona nowa taka jak powinna być.
    Teraz zmierzam do senda.
    Z wiertnicą był razem regulator siłowy w małej kostce z wszystkimi przyrządami potrzebnymi do działania z nią.A orginalnego regulatora siłowego nie ma w ciągniku.Jest cały zdemontowany ale ja nie mam ani jednej części do niego.Wydaje mi się że to jest przyczyną gotowania oleju czyli brak regulatora siłowego.I teraz jest problem. Nie mam a ni wajchy do regulowania nic.Tylko puste miejsce po niej.Czy ma ktoś zdjęcia jak to wygląda wszystko co mi jest potrzebne do całej tej przeróbki .No bo bez tego jak dobrze myślę to ani rusz w pole nie mogę wyjechać??
    Pozdrawiam
  • #2 30 May 2012 13:06
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Bo ja wiem. Nie jeden wywalił ten regulator i operuje podnośnikiem tylko za pomoca rozdzielacza pod kierownicą. Ty na pewno pod jedną sekcję tego rozdzielacza masz podłączony siłownik podnośnika. Na elektrodzie jest schemat podłączenia układu hydraulicznego z regulatorem.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1546459.html

    Ja sam osobiście nie korzystam ze sterowania regulatorem. Wygodniejszy dla mnie jest tradycyjny rozdzielacz. Trudno powiedzieć czemu grzeje ci się olej. Powinieneś sprawdzić filtr oleju, sprawdzić czy przypadkiem instalacja nie pracuje pod ciśnieniem. Nie powinna gdy nie sterujesz rozdzielaczem. Kupienie całego bałaganu do sterowania regulatorem to trochę kosztowna sprawa. Jest tego kupa i nie jest to najbardziej trwałe urządzenie.

    mtz 82 '94 - regulator siłowy a raczej jego brak. mtz 82 '94 - regulator siłowy a raczej jego brak.
    mtz 82 '94 - regulator siłowy a raczej jego brak. mtz 82 '94 - regulator siłowy a raczej jego brak.

    Na tych zdjęciach regulator jest wpięty w kolanko zaraz za pompą i nie ma możliwości sterowania podnośnikiem dzwigniami koło kierownicy. U mnie oryginalnie jest wpięty pod jedną sekcję rozdzielacza i można sterować podnośnikiem na dwa sposoby, rozdzielaczem lub regulatorem. Jako że trochę już szwankuje w przyszłości go wywalę a w jego miejsce pójdzie pojedyńczy rozdzielacz z pozycją pływającom.
  • #3 31 May 2012 07:47
    molek93
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za zdjęcia i odpowiedź.To mówisz że bez tego regulatora też będzie pracowało?? Nojgorsze jest to że nawet nie wiem jak ten regulator sprawdza się w praktyce a wiadomo jak oryginale był to musiało być raczej lepiej.Dzisiaj spróbuje znaleźć ten schemat i co baczę jak to wygląda.
    Pozdrawiam
  • #4 31 May 2012 10:39
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    W praktyce wygląda to w ten sposób że podnośnikiem steruje się tak jak w 60-ce i masz tryb pracy siłowy i pozycyjny. Nic więcej.
  • #5 07 Jun 2012 00:10
    molek93
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli powinno działać bez tego regulatora.Kupiłem nową pompę (bo miałem większą)nowy przewód z rozdzielacza do pompy po czym jak zalałem olejem przy samym kręceniu rozrusznikiem ten oto nawy przewód pękł.
    W rozdzielaczu prawdopodobnie zawór mam przestawiony i czy jest możliwość jego wymiany??
    Po za tym mój rozdzielacz nie jest jak inne R80 tylko P75 .
    Mój dziadek mówi że bez regulatora nie ma siły żeby działało , a mi brakuje dowodów żeby udowodnić że będzie działać.
    Samo znalezienie tych rzeczy od regulatora jest chyba nie realne... Już przez ten czas szukam i mało kto wie co ma od niego a wycieczki do ludzi też kosztują.
    Pozdrawiam.
  • #6 07 Jun 2012 06:52
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Coś masz nie tak. Nie sterująć rozdzielaczem nie powionno być ciśnienia. pręzej bym powioedział że coś ci się w rozdzielaczu przycina. W R80 jest zawór regulowany jak zresztą w większości rozdzielaczy. Można ustawiać ciśnienie. Powinieneś założyć manometr i sprawdzić jakie jest ustawione ale w pierwszej kolejności dla czego nie sterując rozdzielaczem jest na nim ciśnienie. Powinno lecieć przelewem do zbiornika. To jest powodem grzania się oleju bo instalacja w mtz-cie nie jest stworzona do tego by pracowała non stop pod ciśnieniem.
  • #7 15 Jun 2012 23:15
    molek93
    Level 7  
  • #8 12 Jan 2013 15:51
    kemotke
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Wiem co jest grane ;) wymiana pompy była zbędna raczej, to jest wina złego typu rozdzielacza który ma wyjście do współpracy z drugim. ( to takie małe zaślepione wyjście) w tej sytuacji należy zmienić rozdzielacz :)
  • #9 19 Jan 2013 18:05
    Dawid0510
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    przeczytałem o twoim problemie nie musisz zmieniać rozdzielacza ja wyrzuciłem ten z pod siedzenia siłowy i działa bez niego lecz jest mały haczyk musisz odkręcić śrubę którą masz zaślepioną w rozdzielaczu patrz na 4 zdjęcie poniżej tej drugiej rurki jest śróba musisz ją odkręcić i wkręcić jakąś redukcję aby zrobić przelew do zbiornika ponieważ za duże jest ciśnienie w rozdzielaczu i grzeje się pompa a może dojść do jej uszkodzeni jak nie będziesz mógł zrobić śmiało pytaj
  • #10 22 Mar 2013 14:50
    JacoVR6
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Dawid0510
    jest mały haczyk musisz odkręcić śrubę którą masz zaślepioną w rozdzielaczu patrz na 4 zdjęcie poniżej tej drugiej rurki jest śróba musisz ją odkręcić i wkręcić jakąś redukcję aby zrobić przelew do zbiornika

    no dobra. jesli zrobie redukcje to gdzie drugi koniec skierowc przelewu?
  • #11 27 Mar 2013 20:23
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Na chłopski rozum, jak przelew to do zbiornika albo do rurki przelewowej (jakiś trójnik). Z tego co wyczytałem w innych źródłach ten rozdzielacz masz o symbolu 3/4-222 a powinieneś mieć 3/1-222 jeśli miałoby chodzić bez regulatora siłowego.
    Kolega kilka postów wyżej pewnie to miał na myśli.
  Search 4 million + Products
Browse Products