Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Maj 2012 15:35
    Dawid5283007
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie zakupu samochodu.
    Co będzie lepszym wyborem? Passat B5 czy Laguna II.
    Budżet to 15 tyś zł. Ewentualnie jakieś inne propozycje?
    Myślę, że powinien być to diesel raczej.
    Czytałem o nieprzychylnych opiniach co do Lagunki jednak autko młodsze od Passata w tej kasie i lepiej wyposażone.
    Na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie tych samochodów?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • #2 30 Maj 2012 15:54
    D214d3k
    Poziom 37  

    Jeśli chcesz kupić lagunę to przygotuj drugie 15 na naprawy.

  • #4 30 Maj 2012 19:29
    cefaloid
    Poziom 28  

    Dawid5283007 napisał:
    Witam, mam pytanie odnośnie zakupu samochodu. Co będzie lepszym wyborem? Passat B5 czy Laguna II. Budżet to 15 tyś zł.


    Jesli koniecznie chcesz kupić "króla lawet" lub "królową lawet" to oba będą OK. Są to najbardziej awaryjne auta w swojej klasie.
    Dekra, TÜV i ADAC nie kłamią - znajdź gorsze auta klasie średniej jak te dwa.

    Tyle, że Passata naprawi byle kowal a części jak psów.

    PS. W odpowiedzi na spodziewane ataki fanatyków 'jeden dziewięć tedei' od razu wklejam odnośniki.
    http://moto.pl/Testy/1,126861,3323348.html

  • #5 31 Maj 2012 16:52
    Dawid5283007
    Poziom 7  

    A który z tych dwóch bardziej awaryjny?? A oprócz mazdy 6 macie jeszcze jakieś propozycje na kupno?

  • #6 01 Cze 2012 13:01
    cefaloid
    Poziom 28  

    Dawid5283007 napisał:
    A który z tych dwóch bardziej awaryjny?? A oprócz mazdy 6 macie jeszcze jakieś propozycje na kupno?


    Laguna II przestała stwarzać problemy dopiero po liftingu (2005) a taka jest droższa. Passat - jak nie wyjeżdżony nad pojęcie może i nie będzie zły. Ale kupić takiego i to z silnikem diesla to jak wygrać w lotto. Niemal 100% będzie ostro cofane np z 500 tys. km lub wiecej. Mają dość trwałe wnetrza więc można a klient się nie zorientuje.

    Jesli koniecznie diesel to np Toyota Avensis. Honda Accord to w benzynie.
    Mazda 6 też jest bardzo OK ale w benzynie. Poczytaj fora Mazdy - diesel w '6' nie jest zbyt udany i czuć w nim 'paluchy' Forda. A tak to auto chwalone.

    Może ew Skoda Octavia?

  • #7 01 Cze 2012 13:28
    krzychu95
    Poziom 19  

    A czym się różnią rozwiązania technologiczne w skodzie a w Passacie i oczywiście nie mam tu na myśli zawieszenia przecież to jedna grupa i jedne jednostki napędowe. Co do Laguny zawsze można szukać takiej z pełną historią i można przekonać się samemu z książki co podczas gwarancji było robione. Fakt faktem że VAGA można w prosty sposób tanio odchwaścić np. Roundupem ale to nie powód aby od razu dyskwalifikować francuzów.

  • #8 01 Cze 2012 17:02
    cefaloid
    Poziom 28  

    krzychu95 napisał:
    A czym się różnią rozwiązania technologiczne w skodzie a w Passacie i oczywiście nie mam tu na myśli zawieszenia przecież to jedna grupa i jedne jednostki napędowe.


    A ja właśnie przede wszystkim zawieszenie mam na myśli. Kompletnie nieudane, nietrwałe i drogie. Jednostki napędowe akurat w Passacie są najlepszym fragmentem auta (pomijając nieudany 2.0 TDI). I nie ma znaczenia że to ten sam producent - przecież już Polo czy Golf są w miarę bezawaryjne, to nie jet tak że VW jest złym producentem. Po prostu ten Passat się im nie udał.

  • #9 02 Cze 2012 20:16
    ZimnyLech902
    Poziom 7  

    Może alfa romeo 156 w tej kwocie kupisz dobrze wyposarzoną alfę a z awaryjnością jest jak z większością samochodów jeśli się dba i na bierząco dokonuje napraw to się jeżdzi.

  • #10 03 Cze 2012 15:21
    pryjom
    Poziom 9  

    Osobiście odradzam lagune, dużo problemów z elektroniką, passat problem z zawieszeniem. Powiedz jeszcze jaki silnik cię interesuje diesel czy benzyna?

  • #11 03 Cze 2012 15:44
    Horn
    Poziom 12  

    Laguna wcale taka zła nie jest przynajmniej w benzynie. Wiem bo jeździłem kilka lat i nie narzekam, wcześniej był VW, Fiat, Ford. Za naprawdę małą kasę duże bardzo wygodne i komfortowe auto. Zerknij na forum Laguny poznasz dużo więcej opinii użytkowników.

  • #12 04 Cze 2012 21:38
    Dawid5283007
    Poziom 7  

    Ciężki wybór, a właśnie czytanie różnych opinii też może popsuć głowę bo są naprawdę rozmaite - jak nie że złomy to znów że świetne do jazdy. Najgorsze jest to, że nie wiadomo za bardzo jaka historia tych aut, tzn. jak było eksploatowane, bo tak jak mówicie - jak dbasz tak masz. Gdyby nie te słynne przygody z elektroniką w Lagunie to pewnie bym się nie zastanawiał już nad wyborem, a tak to jeszcze pewne rozmyślania są.. I tak jak pisałem - na Dieslu mi zależy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co myślicie np. o Fordzie Mondeo mk3? Jak z elektroniką silnikiem, czy też blachami?

  • #13 05 Cze 2012 18:32
    pryjom
    Poziom 9  

    Mondeo lubiły gnić, ale nie wiem czy była to jakaś krótka seria czy ogólny problem. Co do silnika to jest to common rail i jak to w CR problem z wtryskami poprzez słabej jakości paliwo. Bierz to co ci się podoba i nie przejmuj się opiniami.

  • #14 20 Cze 2012 23:17
    kwanga
    Poziom 10  

    lagun nie znam osobiście ale nie chwalono mi ich fordy jak fiaty to ich wspólna bolączka blachy , osobiście jeździłem dwoma paskami z 92 były dobre na nasze drogi , kiedy kupowałem B5 odradzano mi bo kiepskie zawieszenie otóż nie zawieszenie zużywa się ale na70000 km przejechanych wydałem na zawieszenie 700zł to dużo ale jeszcze nie wiem jak długo posłuży więc przy następnej wymianie się okaże z Passata B5 99r w benzynie 1,8 150km jestem bardzo zadowolony nie zawiódł mnie a te wszystkie informacje o wadliwości awaryjności itd to mity JAK DBASZ TAK MASZ i to cała tajemnica wszystkich samochodów na rynku i tego się trzymaj i kup tp co chcesz a nie co ludzie mówią

  • #15 23 Cze 2012 23:47
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 37  

    Ja bym kupił zadbanego peugeota 406. Dużo mniej awaryjny od tej dwójki, tańszy i nie rdzewieje .Standardowo dobrze wyposażony. Ładnego mozna kupić za 12-13 tys z 2002-2003 r. A za pozostała kase załóż dobrą instalację LPG i jeździj taniej niż polo 1,4 TDI..
    Można też z silnikiem HDI, ale wg mnie 2.0 16V, lub 2,2 16V to optymalne jednostki do tego auta i bardzo oszczedne. Silniki 1,8 16V też dają radę nawet w kombi ( średnie spalanie 9 l LPG...)

  • #16 24 Cze 2012 23:36
    kaka65
    Poziom 9  

    Najlepiej jak chcesz kupić dobre autko do jazdy to bym wybrał na twoim miejscu Volkswagen Passat B5.

    Moderowany przez Błażej:

    Gdyż? Ponieważ? Albowiem? Jakiś argument? Post bez sensu.

  • #17 09 Wrz 2012 19:47
    liseczq
    Poziom 21  

    Laguna II nie gnije w ogóle. Ma mocno przeciętne diesle, dobre silniki benzynowe (drobne awarie cewek Sagem), średnio pojemne wnętrze, mocne hamulce, dobre wyposażenie, średnie zawieszenie. Ciche wnętrze.

    Passat B5 jest samochodem znacznie starszym, silniki TDI mają dobre opinie, benzynowe również. Zabezpieczenie przed korozją OK, wyposażenie OK.

    Laguna II wchodziła na rynek w 2001 roku, Passat B5.

    Jakbym chciał "wejść w segment" D po 2000 roku to wybrałbym Forda Mondeo. Jest lepszy od Laguny II i nowocześniejszy od Passata B5. Dobrym samochodem jest również Peugeot 406 z 2.0 HDi.

    Mazdy 6 z Dieslem nie polecam. Mazda ma naprawdę sporo problemów, nie mówię tu o samym silniku (korozja, kiepskie hamulce, padające silniczki reflektorów,problem z audio BOSE itp.)

  • #18 10 Wrz 2012 11:20
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Laguna II z silnikiem diesla jeśli ma przejechane ponad 200 tyś jest to skarbonka bez dna. Zwłaszcza 2.2 dci. Głównie siadają tam wtryski oraz elektronika. Laguna nie ma normalnej stacyjki i kluczyka, lecz kartę elektroniczną. Do tego przycisk na odpalenie auta. Elektronika bardzo często tam siada. Miałem kiedyś okazję kupić 2.2 dci 150 KM, bardzo dobrze wyposażona, lecz po sprawdzeniu był totalnym złomem. Jednym słowem nie polecam laguny z silnikiem diesla.
    Natomiast passat b5 jak najbardziej, sam chyba widzisz ile tego jeździ po naszych drogach. Najlepszy był by 1.9 TDI 110 KM lub 130 KM. Odradzam natomiast jednostkę 2.5 V6 TDI. Dopiero po lifcie została poprawiona.
    Passat z Niemiec z silnikiem diesla ma zrobione co najmniej 500 tyś kilometrów, a nasi specowie cofają zazwyczaj do 180 tyś.
    Passat ma aluminiowe zawieszenie, ale jakoś nikt nie narzeka na nie.
    Do VW na naszym rynku nie ma jakiegokolwiek problemu z częściami.
    Musisz sprawdzić passata po numerze VIN na jakimś forum VW, lub konkretnie forum passata. Jeśli będzie się zgadzać z książka no to możesz go śmiało kupić.

  • #19 10 Wrz 2012 18:53
    TomekZG1
    Poziom 7  

    Jeżeli nie Passat i Laguna II ( ze względu na swoja awaryjność) to może Skoda Octavia, auto dość nie popularne ze względu na swój już mało nowoczesny design ale za to mniej zmęczonych egzemplarzy oraz części dużo ze względu na koncern vag. Ewentualnie jeszcze Toyota Avensis I, wg znajomego auto bezawaryjne.

  • #20 10 Wrz 2012 20:53
    liseczq
    Poziom 21  

    Octavia OK, ale ilość miejsca w środku nie powala.

  • #21 10 Wrz 2012 22:47
    balonika3
    Poziom 36  

    Krzycho_L napisał:
    Passat ma aluminiowe zawieszenie, ale jakoś nikt nie narzeka na nie.
    A to nowość!

  • #22 10 Wrz 2012 23:03
    D214d3k
    Poziom 37  

    Jak jeździ to nie narzeka a jak ma wymienić i usłyszy 10 wahaczy to narzeka :). Może pasek jest trochę snobski (znacznie mniej niż Audi, BMW, Mercedes) i sporo płaci się za markę ale bezawaryjność, niezawodność to dla wielu priorytet.

  • #23 15 Wrz 2012 06:52
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Bezawaryjność? Wszystkie się psują, kolega się skusił na passata, kilka miesięcy: zawieszenie 2kzł, pompowtrysk chyba coś <1kzł, uszczelka pod głowicą, dwumas zaczyna hałasowac, wieczne problemy z przeładowującym turbo - ostatnio po czyszczeniu chyba przeszło. Robocizna i części chyba dobiły już do jakiś 20-30% wartości auta.

    Zapomnijmy już o bezawaryjnych samochodach, nowe psują się po 30-50kkm (dorwali się do nich księgowi). Stare, które były dobre już się zestarzały :)

  • #24 15 Wrz 2012 13:15
    D214d3k
    Poziom 37  

    Kolega jeździ b5 FL od kilku lat i poza elementami eksploatacyjnymi wymienił tylko czujnik temperatury w układzie chłodzenia. Ja jeżdżę co prawda Golfem bez sprężarki i koła 2 masowego (1.9 SDI) ale jedyny problem jaki miałem to uszkodzenie siłownika sprzęgła hydraulicznego ... bo było za mało płynu. Wniosek? kupować zadbane, dobrze starzejące się bo są lepsze niż nowe, znacznie mniejsza utrata wartości ... same plusy. Być może poddaje się stereotypom ale ciągle słyszę od właścicieli, że laguna to skarbonka i szybko zmienia właściciela chociaż jest bardzo ładna.

  • #25 20 Wrz 2012 14:02
    sobiepanmirek
    Warunkowo odblokowany

    Passat .

  • #26 21 Wrz 2012 20:23
    serwiscar
    Poziom 13  

    CZy w Lagunie dużo problemów z elektroniką? Ok, padnie UCH to nie są jakieś wielkie koszty , na portalu aukcyjnym za 150 zł sie kupi i potem jedynie kodowanie u elektronika. NIe jest tak źle.

  • #27 20 Lut 2015 20:57
    Holek19
    Poziom 1  

    Dołącze się do tematu i obalę te oszczerstwa na temat Marki Renault. Chodzi tu między innymi o Lagunę II nie wiem czemu ludzie tak nienawidzą tego auta. Piszą brednie bo kupują zajezdzone auta albo o nie nie dbają. Nie jest to królowa lawet i w życiu nie widziałem Laguny II na lawecie a wręcz przeciwnie inne auta ceniących się marek jak VW Audi i Bmw. Każde auto się psuje na to nie ma reguły. Sam osobicie jezdzę 15lat autami może nie jest to jakiś wielki staż ale posiadałem spoko aut. Moja przygoda zaczeła się od golfa II 1.8 benzyna super moc odpowiednia ale miałem z nim spoko problemów a niby auto nie zaawansowane technologicznie proste. Pozniej Vectra A 1.6 benzyna gaz auto super silnik ok bardzo mało palił nie miałem absolutnie żadnych problemów z tym autem tylko jak to opel blachy :-((( masakra. Następne auto VW Passat B3 1.9TD nie powiem o nim złego słowa. VW Bora 99r 1.6 benzyna gaz same pozytywy super auto mało paliło. Nastepne Renault scenik 2001 1.6 benzyna gaz rewelka auto francuskie bezawaryjne nie dołożyłem ani grosza na naprawy oprócz częsci typu olej zawieszenie. Ford Mondeo mk3 2001r. 2.0 16V 150 koni benzyna gaz. Auto oprócz tego że miało fajna moc nic pozatym. Ciągle coś się psuło gniło na potegę. Nie polecam totalnie. A tym bardziej diesla znajomy kupił nowego z salonu i psuł się masakrycznie. Niektórzy chwalą :) mówia ze Laguna II padaka :) cdn. Następne auto moje wyczekane właśnie Laguna II 1.9dci 2005r i co nie miałem absolutnie żadnych zastrzezen do tego auta przez zakupem jak i po jezdze nim 2 lata auto absolutnie bezawaryjne kompletnie nic się nie dzieje żadnych problemów z elektroniką jestem z niego bardzo bardzo zadowolony. Olej co 10tys dobre paliwo i jade i jade. Pali od kopa. Mój ojciec ma Lagunę II 2.0 16V na lpg 2004r jezdzi nia 7 rok auto totalnie bezawaryjne tak jak u mnie zero jakichkolwiek problemów tylko że my dbamy o auta w przeciwieństwie do innych. Jak o auto dbasz jak ci się odwdzieczy i nie ważne czy jest to Passat czy Laguna II. Powiem tak cieszę się że Laguna II ma taką opinie bo jest tania w zakupie a rocznikami cena wyglądem w srodku jak i na zewnatrz wyposazeniem i komfortem jazdy bije konkurencje na głowe. Ten kto nie miał Laguny II i osłyszał od kogos tam jakies brednie niech słucha dalej i kupuje VW. Znam naprawde wiele osob którzy jezdza francuzami i mam znajomego który ma juz trzecia Lagunę i innego nie kupi i ja również. Ważne aby znac historie auta nie kupić zajezdzonego i o nie dbac i napewno bedzie długo bezawaryjnie chodzic. Moje następne auto również bedzie Renault. Ludzie nie gadajcie bredni jak nie mieliscie zadbanego egzemplarza lub usłyszeliscie bzdury od znajomych ze Laguna II to tak bardzo się psuje. Jest to nieprawda!!!

  • #28 20 Lut 2015 21:25
    D214d3k
    Poziom 37  

    W firmie której pracowałem Kangoo 1.2 przejechało 300 000 km na 1 sprzęgle jedyna awaria to pad czujnika położenia wału. Wcale nie oszczędzane - czasem było zapakowane papierem (ryzami) do połowy szyb. Braciak jesienią kupił do firmy (do ciągania przyczepy i wożenia robotników w kufajkach) 10 letnie Kangoo 1.5 w dieslu. Od pół roku jego prawie nowy Golf TDI 2.0 stoi w garażu :). Braciak jest zachwycony oszczędnością Kangoo. To tak obok tematu :).

  • #29 20 Lut 2015 22:44
    nioop

    Poziom 31  

    A ja miałem okazję użytkować Lagunę w benzynie..
    Masa problemów, głownie elektronika.. Skończyła swój żywot gdy nagle sama zwiększyła obroty na maksimum i wypluła olej tłumikiem :] - Stwierdziła ze samobójstwo to najlepsze rozwiązanie :]

    Diesel do 15 tys zł ? Temat wielokrotnie wałkowany, tutaj i na innych forach/czasopismach itp
    Do 15 tys można znaleść jedynie super igły od lekarzy do 100tys km przebiegu :] Innych rynek nie oferuje.. Nasz rynek dla ścisłości..
    Jeżeli chce się kupić coś, co pojeździ jeszcze dwa, trzy lata to w tym budżecie raczej tylko benzyna zostanie..

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty