X

Jak prawidłowo napełnić klimatyzację samochodową?

miotacz70 10 Jun 2012 09:47
  • #1 10 Jun 2012 09:47
    miotacz70
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam pytanie jak prawidłowo napełnić klimatyzację samochodową czynnikiem r134a.
    Czy w formie gazowej czy ciekłej zaworem ku dołowi?
    Do serwisu posiadam osobno wagę, pompę, manometry itd.
    Gdzie podłączyć przewody czy do niskiego ciśnienia (niebieskie) czy razem na 2 zawory.
    Dziękuję z góry za pomoc.
  • Helpful post
    #2 10 Jun 2012 10:02
    gajosisko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko).
    Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
  • #3 10 Jun 2012 10:37
    miotacz70
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki. Podstawy mam miałem okazję pracować przy obsłudze automatycznej stacji texa.
    A może odpowiesz mi czy czynnik odzyskany przez stację bez wbudowanego separatora oleju mogę ponownie wykorzystać do napełnienia układu w pojeździe.
  • #4 10 Jun 2012 11:06
    gajosisko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wprawdzie zawodowo nie zajmuję się klimatyzacją samochodową, obsługuję dużo większe układy chłodnicze, ale myślę, że to chyba nie najlepszy pomysł.
  • #5 10 Jun 2012 15:52
    miotacz70
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tam gdzie chcę kupić stacje odzysku czynnika mówią że można ponownie wykorzystać odzyskany czynnik R134a. W układach jest nominalnie od 150 -200 ml oleju a podczas odzysku z separatorem (widziałem w urządzeniu texa) odzysk jest na poziomie 15-20 ml.To przecież kropla w morzu tego co pozostaje w układzie.Najważniejsze jest osuszenie układu przez wykonanie próżni i pozbycie się tak szkodliwej wilgoci.Olej nie podlega chyba tak drastycznym przekształceniom jak w przypadku oleju w silnikach ,czyż nie ??? .Wydaje mnie się ,że separator pozwala określić ilość odciągniętego oleju PAG z układu . A czy ten olej jest tak mocno szkodliwy tego nie wiem ,nikt mi tego nie wyjaśnił. Jeżeli ktoś posiada wiedzę to proszę mnie wyprowadzić z błędu. Słyszałem bowiem ,że wielu serwisantów z powodzeniem wykorzystuje tak odzyskany czynnik ponownie. Pozdrawiam.
  • #6 10 Jun 2012 17:07
    gajosisko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Może któryś z kolegów forumowiczów mnie poprawi, ale czytałem, że olej używany w klimatyzacji samochodowej jest wysoce higroskopijny, chłonie wilgoć. Mówiąc inaczej, o ile układ nie był rozszczelniony można by użyć oleju ponownie.
  • #7 10 Jun 2012 19:10
    miotacz70
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki .Czekamy więc na opinię w tej sprawie .Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products