Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c
Autor
Wiadomość
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#1 Post autora tematu 19 Cze 2012 09:00   

Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Witam serdecznie,

Jestem w kropce i naprawde nie wiem co dalej robic. Slyszalem juz ze 100 opinii na temat problemu i kazdy mowi co innego. Dodam że wtryski były wymienione przez poprzedniego właściela. Podczas jazdy moim nowo zakupionym FORDEM MONDEO 2.0 , 2006 r. (131 koni) przy redukcji biegu na 4 lub przy 5 gdy prędkość osiąga ponad 100 km/h pjawia się zawsze ten sam objaw a mianowicie: zapala się sprężynka , silnik traci moc, i z rury leci czarny dym. Zatrzymuje sie zapalem od nowa silnik i wszystko jest wporzadku nawet do tego stopnia gdy jezdze spokojnie do 100 km/h i delikatnie zmieniam biegi wszystko jest wporzadku ,problem pojawia się dopieo gdy zaczynam np wyprzedzac. Bardzo proszę o fachową i rzetelną pomoc. Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Cze 2012 09:00   





Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7301
Miasto: Lubuskie

Post#2 19 Cze 2012 09:32   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM.

No i co z tym zrobiłeś?
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#3 Post autora tematu 19 Cze 2012 09:38   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


W warsztacie sugerowali zaślepić EGR ale niestety to nic nie pomogło.Bardzo proszę o ewentualne sugestie dotyczące wymiany.Czy wymienić czujnik doładowania czy też cały EGR ? Skoro zaślepienie nie pomoglo takze wątpie żeby to był EGR.
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7301
Miasto: Lubuskie

Post#4 19 Cze 2012 09:49   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
W warsztacie sugerowali zaślepić EGR ale niestety to nic nie pomogło

I takie są w mieście Warszawa warsztaty.....gdzieś ty ich znalazł?
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#5 Post autora tematu 19 Cze 2012 09:53   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


W Warszawie takich nie brakuje, zreszta jak wszedzie. Czy jestes w stanie mi pomoc ? Od czego powinienem zaczac?

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7301
Miasto: Lubuskie

Post#6 19 Cze 2012 09:59   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Myślę, ze nie jestem ci w stanie pomóc....na odległość, zresztą jak każdy user na tym forum...
Ale zobacz jaki ci błąd wyskoczył a co ci sugerowano...
Bez sprzętu i auta nic nie da się zrobić, musisz oddać do kogoś kto się zna.
Nie da się też przewidzieć czy wymiana "tego czujnika" załatwi sprawę, więc moje/nasze TAK lub NIE nic nie znaczy.... jeśli sam nie masz wiedzy i sprzętu to lipa
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#7 Post autora tematu 19 Cze 2012 10:05   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Dzieki za pomoc.
Powrót do góry
   
zeimp
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5290
Miasto: Bergen.

Post#8 19 Cze 2012 10:28   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


autoas napisał:
Bez sprzętu i auta nic nie da się zrobić, musisz oddać do kogoś kto się zna.

Popieram w 100%!
Powrót do góry
   
dizba
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 645
Miasto: Warszawa

Post#9 19 Cze 2012 10:36   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM

Jest to tzw "typówka' dla tego auta. Do wymiany lub naprawy. Nie występuje jako część zamienna, ale na allegro je mają.
Ale najpierw porządna diagnostyka.
Powrót do góry
   
fuelinyourblood
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 2031
Miasto: Aberdeen

Post#10 19 Cze 2012 10:55   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Typowe dla overboosting. Sprawdz sterowanie turbiny i czujnik cisnienia.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Cze 2012 10:55   





Powrót do góry
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13258
Miasto: Warszawa

Post#11 19 Cze 2012 11:19   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Jestem zdziwiony, że z tak typową usterką, ktoś miał kłopot, podpięcie diagnostyki i jazda próbna, potem sprawdzenie oscyloskopem i masz diagnozę pewną w 100%. Spotkałem się do tej pory z jednym takim ciężkim przypadkiem, przyczyną był mocno niedrożny wydech.
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 591
Miasto: Warszawa

Post#12 19 Cze 2012 12:13   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
Jest to czujnik MAP - czujnik ciśnienia w kolektorze (zintegrowany w tym aucie z czujnikiem temperatury), na Allegro po ok 120 zł

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=czujnik+map+tdci&category=620

dostępne także w ASO. Wymienia się w 15 minut, zlokalizowany jest na rurze ssącej tuż za IC.

Ale wydaje mi się, że to wtryski lub pompa padły - potrzebna dobra diagnoza dobrym fordowskim testerem łącznie z próbą przelewową.
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13258
Miasto: Warszawa

Post#13 19 Cze 2012 12:46   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


wojciechjanusz napisał:
Ale wydaje mi się, że to wtryski lub pompa padły - potrzebna dobra diagnoza dobrym fordowskim testerem łącznie z próbą przelewową.


Możesz nieco rozwinąć tą myśl, zwłaszcza w kontekście tego:
buchol55 napisał:
CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
buchol55 napisał:
i z rury leci czarny dym.

Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Cze 2012 12:46   





Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7301
Miasto: Lubuskie

Post#14 19 Cze 2012 13:33   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Teraz dopiero "klient" zdezorientowany...
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 591
Miasto: Warszawa

Post#15 19 Cze 2012 17:36   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Pawel wawa napisał:
Możesz nieco rozwinąć tą myśl, zwłaszcza w kontekście tego:
buchol55 napisał:
CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM
buchol55 napisał:
i z rury leci czarny dym.


Mogę, oczywiście:
1.
buchol55 napisał:
gdy prędkość osiąga ponad 100 km/h pojawia się zawsze ten sam objaw a mianowicie: zapala się sprężynka , silnik traci moc, i z rury leci czarny dym.

Są to typowe objawy spadku ciśnienia na listwie - albo z tytułu przelewania ponad normę wtrysków albo spadku wydajności pompy albo i tego i tego. To 90% tych przypadków przy opisanych objawach. Nie jestem wyrocznią i nie idę w zaparte, że to tylko ta przyczyna - ale takie mam po prostu doświadczenia. Jak bym nie miał - to bym siedział cicho... Czarny dym to, hm... ja w dieslu często widzę i jeżeli amator mówi, że mu silnik mocno dymi na czarno - to ja tylko mogę się zastanowić, co to znaczy mocno...
2.
buchol55 napisał:
Dodam iż podłączałem mondka do komputera i wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM.

Kiedy czytam, że klient podłączył auto do komputera - to jakoś wiem, że... nie był to fordowski IDS . Wiem także, że te ogólnowojskowe interfejsy za 200 zł o jakich myślę to wywalają takie błędy, że Cyganka lepiej by wywróżyła.
A kompletny warsztatowy IDS z aktualnym oprogramowaniem to wydatek 25-30.000 zł i wynikom z takiego testera jakoś bardziej wierzę...

3.
Klient właśnie kupił ten samochód - jeżeli byłaby to drobna naprawa, to na pewno byłby zrobiony przed sprzedażą. Prawdopodobnie samochód poszedł do sprzedaży, bo właściciela w innym przypadku czekała naprawa i koszty: pompa ok. 2.200 -2.500 zł, wtryski (chociaż podobno już były robione - ciekawe dlaczego...) ok. 1.500-1.800 zł plus inne duperele. Takie są nasze swojskie realia.
4.
Nie życzę tego koledze buchol55 aby moje podejrzenia się sprawdziły i będę się cieszył razem z nim, jeżeli się nie sprawdzą...
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Admin grupy Samochody
Admin grupy Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13258
Miasto: Warszawa

Post#16 19 Cze 2012 23:41   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Ok, zatem przyjąłeś błędną diagnostykę, to rozumiem:) Tok rozumowania całkowicie logiczny. Wybacz pytanie ale sposób w jaki odpowiedziałeś, często jest spotykany u kompletnych lamerów. Cieszę się, że nie jesteś jednym z nich!
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#17 Post autora tematu 20 Cze 2012 08:34   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Witam

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania i zapala sie sprezynka. Gdy staje i zapalam od nowa auto i jezdze do 100 km/h wszystko jest wporzadku i nic sie nie zapala. Bylem z kolei wczoraj w nowym warsztacie i powiedzieli ze to sterownik doladowania turbina.

Dodano po 10 [minuty]:

Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 591
Miasto: Warszawa

Post#18 20 Cze 2012 14:19   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania
To normalne w dieslu przy depnięciu, a jeżeli wtryski jeszcze nieco leją - owszem, może dymić trochę za mocno... (dla kolegi buchol55 - są dwa różne pojęcia: nadmierne przelewanie wtrysków, które likwiduje się poprzez wymianę zaworków na nowe, oraz lanie wtrysków, które likwiduje się poprzez wymianę końcówek rozpylających wtryskiwaczy; prawdopodobnie naprawa wtrysków o której mówił poprzedni właściciel polegała tylko na wymianie zaworków, a końcówki zostały stare - nieco lejące wtryski powodują mocniejsze dymienie na czarno)
buchol55 napisał:
Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
Bo zostały do sprzedaży wykasowane...
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16899
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#19 20 Cze 2012 15:56   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


wojciechjanusz napisał:
buchol55 napisał:
Jesli chodzi o czarnym dym to pojawia sie tylko na chwile w momencie gdy zaczynam manerw wyprzedzania
To normalne w dieslu przy depnięciu,
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
Cytat:

a jeżeli wtryski jeszcze nieco leją - owszem, może dymić trochę za mocno...

Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?
Cytat:
Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 591
Miasto: Warszawa

Post#20 20 Cze 2012 19:35   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


robokop napisał:
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno.
robokop napisał:

Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?
Kolelego, po pierwsze nie jestem mistrzuniem i w stosunku do nikogo bym sobie nie pozwolił sobie na taką poufałość.
Po drugie - czarny dym powstaje wtedy, gdy owszem - dawka paliwa jest zbyt duża, ale także wtedy gdy wtryski leją. A jeżeli chodzi o powietrze - diesel zawsze z samej zasady - pracuje z bardzo dużym nadmiarem powietrza. Jeżeli diesel dostawałby za mało powietrza, to by nie mógł pracować - co miałby sprężać aby osiągnąć temperaturę zapłonu paliwa?
Nie będę daleko szukał - pierwszy tekst z wyszukiwarki http://www.motofakty.pl/artykul/dym-z-rury-wydechowej.html
Cytat:

"Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail".

Nawet nie chce mi się dalej innych linków cytować...

robokop napisał:
Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.

Gdybyś czytał Kolego wątek ze zrozumieniem, to byś zauważył, że buchol55 napisał:
buchol55 napisał:
Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
Więc potem się pojawiły, ale przed wizytą w ASO zostały wykasowane. Coś nie tak?

---------------------------------

Najbardziej przykre w tym jest to, że Forum staje się terenem wyładowywania frustracji i rozdzielania złośliwości - zamiast być miejscem spotykania się fanów motoryzacyjnych, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą z innymi...
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16899
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#21 21 Cze 2012 09:26   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


wojciechjanusz napisał:
robokop napisał:
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR.
Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno.
Stoi stoi - chociażby fakt spełniania normy Euro 4 i wyżej.
Cytat:

robokop napisał:

Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być zbyt mało?

Po drugie - czarny dym powstaje wtedy, gdy owszem - dawka paliwa jest zbyt duża, ale także wtedy gdy wtryski leją.

Brniesz dalej, pomimo że nie masz racji. Czarne spaliny to sadza - węgiel nie spalony z powodu niedoboru tlenu. Przypominam - spala sie tylko paliwo prawidłowo rozpylone - struga z lejącego wtryskiwacza zostaje wydalona do wydechu w postaci nie spalonej, dając w rezultacie jasny dym.
Cytat:
A jeżeli chodzi o powietrze - diesel zawsze z samej zasady - pracuje z bardzo dużym nadmiarem powietrza.

Jawna bzdura, w odniesieniu do silnika doładowanego.

Cytat:

robokop napisał:
Bo zostały do sprzedaży wykasowane...

I do tej pory się znowu nie pojawiły... Zastanawiające.

Gdybyś czytał Kolego wątek ze zrozumieniem, to byś zauważył, że buchol55 napisał:
buchol55 napisał:
Dodam iż przed zakupem byłem na przeglądzie przed zakupowym w Fordzie i komputer nie wykazal zadnych bledow.
Więc potem się pojawiły, ale przed wizytą w ASO zostały wykasowane. Coś nie tak?

A to, że skoro dały się wykasować i nie pojawiły się w trakcie dojazdu do ASO, to znaczy że były nieaktywne - więc kogo one obchodzą?
Cytat:

Najbardziej przykre w tym jest to, że Forum staje się terenem wyładowywania frustracji i rozdzielania złośliwości - zamiast być miejscem spotykania się fanów motoryzacyjnych, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą z innymi...

To miejsce nigdy nie było i nie miało być dla "fanów" motoryzacji. Miało służyć profesjonalistom i amatorom mającym podstawową wiedzę pomocą w wymianie informacji.
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#22 Post autora tematu 21 Cze 2012 17:22   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Witam wszystkich,

Na podstawie Państwa sugestii postanowiłem zakupić oddzielnie elektroniczny sterownik turbiny. Wszystko działa aż miło. Problemy znikły. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#23 Post autora tematu 22 Cze 2012 18:13   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Witam wszystkich,

Niestety po 2 dniach wspanialej jazdy problem powrócił. Po wymianie sterownika turbiny miałem zaślepiony EGR od 2 tygodni. W dniu dziejszym pojawila mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Odetkalem EGR bo myslalem ze to ma cos wspolnego po wymianie sterownika. Przy redukcji na 4 podczas manewru wyprzedzania pojawila sie znowu sprezynka , spadek obrotów i czarny dym czyli tzw standard. Teraz to juz nie wiem co mam robic.

Dodano po 5 [minuty]:

Czy EGR moze byc w takim razie do wymiany ? Chce jeszcze wymienic czujnik MAP ?
Powrót do góry
   
dizba
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 645
Miasto: Warszawa

Post#24 22 Cze 2012 18:13   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


dizba napisał:
Ale najpierw porządna diagnostyka.

Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7301
Miasto: Lubuskie

Post#25 22 Cze 2012 19:16   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


dizba napisał:
dizba napisał:
Ale najpierw porządna diagnostyka.

Po co takie rzeczy 10 tyś razy pisać...
Wymieniać MAP i EGR i się zobaczy....
Powrót do góry
   
zbigmaz1
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 269
Miasto: dolnośląskie

Post#26 22 Cze 2012 19:35   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
Witam wszystkich,

Niestety po 2 dniach wspanialej jazdy problem powrócił. Po wymianie sterownika turbiny miałem zaślepiony EGR od 2 tygodni. W dniu dziejszym pojawila mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Odetkalem EGR bo myslalem ze to ma cos wspolnego po wymianie sterownika. Przy redukcji na 4 podczas manewru wyprzedzania pojawila sie znowu sprezynka , spadek obrotów i czarny dym czyli tzw standard. Teraz to juz nie wiem co mam robic.

Dodano po 5 [minuty]:

Czy EGR moze byc w takim razie do wymiany ? Chce jeszcze wymienic czujnik MAP ?
Mam też Mundka ale starszego i też TDCI 130kucy i jedno co bym zrobił to próbę przelewową, nie jest to wydatek dużych pieniędzy bo tylko cztery strzykawki a wiadomości wiele o jakości wtryskiwaczy. Masz młody rocznik i na rozpylacze bym nie stawiał, tylko na zaworki. Może gościu od którego kupiłeś mówił że robił, ale chyba tylko mówił :) Do zaworu EGR dochodzą jakieś przewody? Jeżeli tak to zaślepienie będzie wyrzucało błędy. Czytałem gdzieś że w zaślepce EGR robili małą dziurkę aby trochę oszukać ten czujnik. Ja stawiam na wtryski. Próba przelewowa jak masz strzykawki i kawałki wężyka to zajmie ci 10-15 min.
Jeszcze o jedno zapytam, czy podczas normalnej jazdy masz te objawy czy tylko jak chcesz mieć moc w danym momencie? Delikatna jazda bez tych objawów?
Podczas wyprzedzania przy redukcji na 4 i dużym gazie aby miał kopa zaworki nie wyrabiają i masz sprężynę. Próba przelewowa prawdę powie.
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#27 Post autora tematu 23 Cze 2012 13:37   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Wróciłem właśnie z dokładnego badania diagnostycznego. Wyskoczył błąd zaworu recylkulacji spalin EGR. Wymienie w poniedzialek EGR to zobaczymy.
Powrót do góry
   
buchol55
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 13
Miasto: WArszawa

Post#28 Post autora tematu 02 Lip 2012 13:55   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


Witam wszystkich,

Właśnie wstawiłem nowy zawór EGR. Zrobiłem 450 km i wszystko działa świetnie. Jedyne co zostało to paląca się kontrolka CHECK ENGINE. Wiecie czym to moze byc spowodowane ?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Lip 2012 13:55   





Powrót do góry
   
zeimp
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 5290
Miasto: Bergen.

Post#29 02 Lip 2012 14:11   

Re: Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c


buchol55 napisał:
Wiecie czym to moze byc spowodowane ?


Tym wpisem przesadziłeś, dlatego wątek zamykam (zaniżanie poziomu)! Jeśli będziesz miał coś sensownego do dopisania, to proszę o PW do mnie, lub innych moderatorów z działu samochodowego. My tutaj nie zajmujemy się wróżeniem, tak więc być może "stary" kod usterki nie został wykasowany (o ile usterka została wyeliminowana), być może coś innego...
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Ford Mondeo 2.0 TDCI (2006r. 131 koni) - Bardzo proszę o p...c
Strona 1 z 1
Podobne tematy
ford mondeo mk3 2.0 cdti 115 koni i 130 koni jakie mają ciśnienie na pompie wtry (2)
ford mondeo - mondeo 2.0 tdci 2008r jak ustawić rozrząd na pasku (2)
ford mondeo mk3 115 koni problem wtrysków (5)
Problem z nawiewem w Ford S-max 1,8 tdci 125KM 2006r (3)
Ford S-Max 2.0 TDCi, 2006r - brak impulsu na wtryskach (11)
Ford c-max 2006r. 2.0 TDCI 136km. zapala i za 2 sek. gaśnie (5)
Jak dolać dodatek do fap dpf Ford Focus 16 TDCi 2006r (1)
c.d Ford Mondeo 3 2.0 TDDI 16V Ghia 115 koni szrpie i traci moc po uzyskaniu t (2)
Ford Mondeo TDCI 2.0 (7)
Ford Mondeo 2.0 TDCi (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.073 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony