X
  • #1 19 Jun 2012 09:24
    dawid.zon
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

jestem początkującym na tym forum więc od razu przepraszam jeśli coś co napisze będzie wydawać się głupie.

A więc moj problem polega na tym że kupiłem drukarkę hp p 1102 w jak w temacie i chcialbym podłączyć ją do sieci. Kupiłem taką specjalnie żeby mogła stać w pokoju a ja żebym mógł drukować z laptopa z obojętne jakiego miejsca w domu. Problem polega na tym że nie mam pojęcia jak podłączyć ją do sieci..

Sama nie łączy się z routerem a ja jak odświeże listę sieci bezprzewodowych to mam do wyboru "Dom" czyli tą z routera Tp Link oraz "Hp laser Jet.."

Czy muszę coś jeszcze dokupić przy takiej konfiguracji sprzętowej czy można to jakoś połączyć "do kupy".

Bardzo proszę o odpowiedzi bo już drugi dzień nad tym siedze i nie mogę rozwikłać tej zagadki.

Z góry dziękuję :)
  • #2 19 Jun 2012 10:10
    orzelpiotr
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Musisz w drukarce ustawić sieć wifi w oparciu o parametry routera czyli: nazwa sieci + klucz
    Następnie dobrze by było ręczenie przypisać adres IP tak by drukarka zawsze była pod tym samym adresem. Idąc dalej, wyszukujemy drukarkę sieciową w komputerze np wpisując w uruchom "\\adres_Ip_drukarki\", ostatnim krokiem będzie kliknięcie prawym przyciskiem myszy na wybranej drukarce i wybranie opcji połącz.

Jeśli adres routera to 192.168.1.1 to adres drukarki musi być zgodny z 192.168.1.x (gdzie x musi być różny dla każdego urządzenia w twojej sieci).
  • #3 19 Jun 2012 11:14
    dawid.zon
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rozumiem. Ta drukarka pozwala na wydruk "Konfiguracji urządzenia" tam zawarty jest adres ip urządzenia. W instrukcji obsługi pisze żeby wklepać go do przeglądarki i tam znajde jakby opis i bede mógł zmieniać SSID i klucze i tak dalej.. jednak niestety po wpisaniu adresu ip drukarki do przeglądarki nie udaje się połączenie ;/