Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Cze 2012 07:44
    marzio1
    Poziom 9  

    Witam wszystkich Posiadam VW Golfa IV 1.9 tdi pd 101 km silnik ATD Od pewnego momentu ayto zaczelo strasznie duzo palic w miescie ok 9-11 litrow na trasie ciezko zejsc ponizej 7 litrow na 100km predkosc raczej normalna autostrada 110-130 km/h normalna droga 90-100 km/h duzo hamowania silnikiem. Strasznie smierdzi niespalonym paliwem. Wymienione przeplywomierz, szujnik tem cieczy chlodz. oringi na PD-kach, brak mi juz pomyslow. POdpinane pod komputer wielokrotnie brak bledow. Ostatnio zrobilem Logi statyczne i dynamiczne. Prosze szanownych kolegow o ocene i sugestie w ww temacie.

    pozycja BS
    grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87727.html
    grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87728.html
    grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87729.html

    Poyzcja MS
    grupa 018 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87732.html
    grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87733.html
    grupa 008 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87734.html
    grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87735.html
    grupa013 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87736.html
    grupa 023 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87737.html
    grupa 007 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87739.html
    grupa 010 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87740.html

    Logi Dynamiczne.

    Pozycja MB
    grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87784.html
    grupa 008 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87785.html
    grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87786.html
    grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87787.html
    grupa 010 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87788.html
    grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87789.html
    grupa 013+018+023 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87790.html
    grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_87791.html

    Pozdrawiam I prosze o ocene i sugestie.

  • #2 20 Cze 2012 07:52
    mischa
    Poziom 22  

    Masz już zużyte pompowtryski, to na pewno. Grupa 23 dla sprawnego pompowtrysku powinna się zawierać w granicach +/-30. U Ciebie jest dwa razy więcej.

  • #3 20 Cze 2012 08:50
    marzio1
    Poziom 9  

    Witaj Mischa wyczytalem w parametrach ze wartosc do +/- 50 jest w normie. Wiec myslisz ze to przez pompowtryski jest taki stan? Powiedz mi czy wymieniac wszystkie? CZy tylko dwa pierwsze na ktorych watrosc jest najwieksza? CZy regeneracja cos pomoze?
    Pozdrawiam

  • #4 20 Cze 2012 08:53
    mischa
    Poziom 22  

    No właśnie ostatnio walczyłem z SuperB z AWX-em i jeden wtrysk przy wartości 67 w stosunku do trzech około 25 powodował takie ciekawe rzeczy, że komputer go w ogóle wyłączył nie mogąc dokonać korekcji. U siebie mam BIP-y między 6 a 19. Nie widziałem nigdzie żeby było +/- 50 :/

  • #5 20 Cze 2012 09:10
    marzio1
    Poziom 9  

    To co proponujesz z tym robic?

  • #6 20 Cze 2012 22:29
    polonez15
    Poziom 32  

    Dopiero przy BIPie +- 128 odetnie go. Ja nie widzę osobiście w logach żadnych problemów, poza stosunkowo niskim odczycie MAFa. Jakie paliwo lejesz, jaki olej?

  • #7 21 Cze 2012 08:57
    marzio1
    Poziom 9  

    paliwo orlen albo schell, a olej 5w/40 castrol o specyfikacji do vw do pd. Powiedz mi a ska tak duze spalanie i co z tym robic? I czy faktycznie jest to problem pd ze Bipy sa dosc wysokie na I i II cyl. ? Bedzie to powodowalo az tak duze spalanie?

  • #8 21 Cze 2012 21:21
    polonez15
    Poziom 32  

    Są wysokie, ale to nie jest na pewno powodem. Ciężko cokolwiek powiedzieć, nie patrząc na własne oczy na silnik...

  • #9 22 Cze 2012 00:05
    domex32
    Moderator Samochody

    Jakiej marki filtry stosujesz?

    Jaki przebieg auta?

    Jakie masz ciśnienie paliwa na tandem pompie a jakie na pompie pomocniczej przed filtrem?

    Zrób jeszcze dynamicznie 001 003 023 na 5 biegu od 1000 do 3500 obr.

    Jakiej firmy przepływomierz kupiłeś?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Moim zdaniem przepływomierz kuleje.

  • #10 22 Cze 2012 10:36
    marzio1
    Poziom 9  

    Filtry firmy Bosch. Grupa 001 003 i 023 jest zrobiona dynamicznie jak popatrzysz wyzej na pierwszy moj post. Cisnienie na tandem pompie rowniez mierzone.

    Dodano po 20 [minuty]:

    a przeplywomierz firmy Zinger.

  • #11 22 Cze 2012 12:00
    polonez15
    Poziom 32  

    No to mnie zaskoczyłeś tą firmą... Podmień na próbę na oryginał.

  • #12 22 Cze 2012 13:09
    marzio1
    Poziom 9  

    Na starym przeplywomierzu objawy byly identyczne nic sie nie zmienilo rowniez na nowym ale sprubuje podmienic. Powiedz mi czy faktycznie jesli problem by byl przeplywomierza to palilby jak smok i podkapcal na czarno?

  • #13 22 Cze 2012 18:03
    polonez15
    Poziom 32  

    Jeśli dawka według przepływki powinna być duża a rzeczywiście nie to możliwe, ale mało prawdopodobne raczej... W logu widać, że nie mierzy idealnie ale i nie tragicznie. Warto byłoby podmienić...

  • #14 22 Cze 2012 18:55
    marzio1
    Poziom 9  

    Oki podmienie przeplywke. A czy faktycznie tak duze bipy powyzej -/+ 30 powodowaly by tak duze spalanie? Miales moze taki przypadek?

  • #15 22 Cze 2012 21:30
    polonez15
    Poziom 32  

    U mnie w AVB, czyli ten sam silnik osiąga BIP-y nawet na poziomie 60 i spalanie ma w normie.

  • #16 22 Cze 2012 23:16
    domex32
    Moderator Samochody

    marzio1 napisał:
    Filtry firmy Bosch. Grupa 001 003 i 023 jest zrobiona dynamicznie jak popatrzysz wyzej na pierwszy moj post. Cisnienie na tandem pompie rowniez mierzone.

    Dodano po 20 [minuty]:

    a przeplywomierz firmy Zinger.


    Prosiłem o logi na 5 tym biegu od 1000 obr wybranych kanałów, beepy nie określają jednoznacznie uszkodzenia pompowtrysku.

    Przepływomierz po numerach wymień na oryginalny bosch, bynajmniej ja bym od tego zaczął.

    Jakie wartości ciśnienia paliwa przy jakich obrotach, podaj.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przebieg auta?

    Układ wydechowy drożny?

    Zapach nie spalonego paliwa może sugerować również problemy z EGR, z racji kiepskiej przepływki.

  • #17 23 Cze 2012 01:13
    marzio1
    Poziom 9  

    oki logo zrobie jutro, przebieg auta to 170 tys km, zamierzam tez wywalic kata moze to jego problem.

  • #18 23 Cze 2012 06:51
    domex32
    Moderator Samochody

    Zrób 001 003 i 023 razem.

    A jakim przedziale prędkości obrotowej silnika dymi?

  • #19 23 Cze 2012 11:49
    marzio1
    Poziom 9  

    Na biegu jalowym dymi czuc mocno niespalona rope, i podczas przyspieszania duzo siwego mozna by bylo powiedziec ze nawet lekko czarnego dymu

  • #20 24 Cze 2012 03:47
    domex32
    Moderator Samochody

    Za niskie korekcje i zbyt mała dawka paliwa jak na uszkodzenie pompowtrysków.

    Siwy dym, prawdopodobnie olej, na gorącym silniku pod obciążeniem może przechodzić w ciemny.

    Dokonaj pomiaru kompresji w silniku.

    Sprawdź jak wygląda turbo, czy nie ma zbyt dużego luzu osiowego(czy wirnik nie dotyka muszli).

    Sprawdź czy olej nie dostaje się z odmy do rury ssącej przed turbiną.

    Nagraj jak możesz te kopcenie na wolnych i podczas jazdy i wrzuć link na forum, będzie nam łatwiej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    polonez15 napisał:
    Jeśli dawka według przepływki powinna być duża a rzeczywiście nie to możliwe, ale mało prawdopodobne raczej... W logu widać, że nie mierzy idealnie ale i nie tragicznie. Warto byłoby podmienić...


    Analizując to wszystko jeszcze raz, dobrze kolega zauważył, złe proporcje paliwo powietrze, z przewagą powietrza, powoduje zwiększone zużycie paliwa, bo ciśnienie jest, masa powietrza jest(rzeczywista) ale zmierzona mniejsza, i dawka paliwa jest cięta, co doskonale widać w grupie 008 powyżej 3 tyś obrotów.

    Na tym etapie rozgraniczył był kopcenie, na problem mechaniczny, i duże spalanie z racji jakości przepływomierza.

    Na tym etapie sądzę, iż bez pomiaru kompresji nie ma o czym dalej rozmawiać, choć patrząc na korekcje obstawiał był odmę lub turbo.

  • #21 24 Cze 2012 11:07
    marzio1
    Poziom 9  

    Wczoraj udalo mi sie zrobic logi o ktore pytaliscie. Logi robione na starym orginalnym przeplywomierzu Bosch, nie sa moze zbyt precycyjnie zrobione ale to z braku dobrego prostego kawalka drogi.
    Oto link do logow i oczywiscie prosze o wyrozumialość.
    http://vaglog.rtnet.pl/marzio-1_89491.html
    Jutro zamowie przeplywke tak jak radziliscie orginal bosch po numerach.
    Zastanawia mnie tylko ze ze na starym orginale i na nowej podrobie mierza tak samo zle brak praktycznie roznicy.
    Ale mniejsza o to zajmiemy sie najpierw spalaniem.
    Turbo bylo ogladane ok tygodnia temu brak luzu wzdluznego ewentualnie lekki poprzeczny jednak wirnik nie ociera o muszle, delikatny swist turbo praktycznie nie slyszalny, brak olejy w dolocie moze ewentualne zapocenie.

  • #22 26 Cze 2012 07:26
    polonez15
    Poziom 32  

    Przed chwilą czytałem, że podobne objawy dawała tandem pompa, pomimo, że działała, nie padła na amen.

  • #23 26 Cze 2012 20:22
    gregorianin
    Poziom 27  

    Zaślep kontrolnie EGR (mechanicznie np. blaszka) i ponów logowanie BS 003

  • #24 28 Cze 2012 21:26
    marzio1
    Poziom 9  

    Egr zaslepiany byl wczesniej brak poprawy pozatym wywala blad zaraz na desce w postaci kontrolki silnika. A to z pompa tandem ciekawe ostatnio wlasnie mam jeszcze wrazenie ze glosniej silnik pracuje i najbardziej w okolicy pompy tandemowej, takie jakby gluche stukanie podczas ruszania i na przyklad jazda na 1 lub 2 lub trzecim biegu tak od 1000obr/min w gore do 2000 tys

  • #25 28 Cze 2012 22:15
    polonez15
    Poziom 32  

    No to warto byłoby na próbę podmienić na jakąś sprawną... Zawsze to wykluczenie danego elementu.

  • #26 28 Cze 2012 22:16
    T5
    Moderator Samochody

    Zajrzyj do wałka rozrządu.Jak tam krzywki wyglądają i zobacz czy w szklankach nie ma dziur.

  • #27 28 Cze 2012 22:23
    marzio1
    Poziom 9  

    Tez zaglodalem walek jest w porzadku a szkalanki nie maja dziur jedno co mnie zaniepokoilo to ze kazde z 8 szkalnek ugina sie tak od 2 do 3 mm. Nie slychac jednak stukania szklanek.

  • #28 28 Cze 2012 23:38
    domex32
    Moderator Samochody

    Odpowiedz na wszystkie pytania które zadałem w tym temacie lub wyciągnij pompowtryskiwacze i daj do sprawdzenia.

    Jakie ciśnienie paliwa jest na tandem pompie przy 1000 obr\min a jakie przy 4000 obr\na minute.

  • #29 29 Cze 2012 19:13
    marzio1
    Poziom 9  

    Nie mam niestety czym zmierzyc cisnienia na tandem pompie. Natomiast postaram sie zmierzyc cisnienie sprezania.

  • #30 25 Lip 2012 11:53
    krasnalek52
    Poziom 8  

    Sprawdź drożność układu dolotowego. U mnie w golfie była dziura przy intercoolerze i spalanie wzrosło z tego powodu do 7-8 litrów, po zaklejeniu spalanie na poziomie 5,8-6,5l.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty