Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Nissan Micra łańcuch rozrządu

slavvek 15 Sty 2005 00:57
  • #1 15 Sty 2005 00:57
    slavvek
    Poziom 11  

    Zabierałem się jeszcze wczoraj do napisania postu o problemie nadmiernego zużycia paliwa (9 litrów!) i dziwnego szarpania podczas przyspieszania w moim autku - Micra 1996r. 1300 ccm, 16V Twin Cam, DOHC, blablabla...
    Bywałem u elektryka (osioł, zawziął się na bogu ducha winną sondę λ), zasięgałem także porad u tzw. fachowców itd.
    Tymczasem po nieudanej próbie rozruchu silnika, kolejna przypominała raczej zapalanie rometa ogara na wciśniętym sprzęgle.
    Przez wlew oleju dostrzegłem brak łańcucha na kole zębatym wałka rozrządu.
    Czy jest szansa, że to tylko łańcuch a zawory, tłoki, głowica nie tknięte i jeśli tak to jaka?
    Dzięki za uwagę.

    PS: Ile kosztuje taki silnik u szkopa?

  • #2 15 Sty 2005 08:06
    am2310
    Poziom 17  

    W twoim aucie są dwa łańcuchy urwał ci się ten od wałków rozrzadu możliwe że zawory się nie pokrzywiły.Nie wiem czy jest tam rozwiązanie bezkolicyjne ale jeśli nawet nie to mopżesz sprawdzić czy coś poważnego sie nie stało.Zeby to sprawdzić musiał byś wykręcić świece i delikatnie kręcić wałkami rozrządu ustawiając je zamkniete pokolei na każdy tłok.W tym celu najlepiej ustawić tłoki w środkowej pocycji cylindra żeby już nic się nie pokrzywiło.UWAGA JAK BEDZIE CZUĆ JAKIKOLWIEK OPUÓR PRZY USTAWIANIU TŁOKÓW NIE KRĘĆ TYLKO TROSZKE COFNI I POPRAW WAŁKI ROZRZADU BO NAJPRAWDOPODOBNIEJ MOŻE TO ZAWÓR BYĆ WYSUNIETY I DOTYKA TŁOKA.Teraz ustawiasz zamkniete zawory na 1 tłoku i dmuchasz sprężonym powietrzem w otwór świecy musiałbyś zastosować jakąś gumke na pistolet w miejscu łączenia sie z otworem żeby nic nie syczało bo musisz nasłuchiwaćw czasie dmuchania czy nic nie leci w kolektor ssący i w wydech.I tak samo z kolejnymi tłokami Ja sprawdzałem tak najczęściej w dwie osoby jedna może nawet iść z tyłu i w wydwchu słuchać .Nie jest to jakąś super dokładna metoda ale jak nie słyuchyać że ćiśnienie ucieka do kolektorów to jest nadzieja że sie zawory nie pokrzywiły i zaoszczędzisz czas na ściąganie głowicy.Jak będziesz potrzebował punktów do ustawienia rozrządu to sie odezwi to podeśle ci na meila

  • #3 15 Sty 2005 19:56
    Doktorr
    Poziom 33  

    Mam autko z takim samym motorem.Jestem z niego bardzo zadowolony. co do zużycia paliwa to niestety zawsze był pazerny w optymalnych warunkach 7,2 l.
    Teraz żona jeździ niem do pracy (2km) żre toto 9l jak nic. Podejrzewam że w mieście będzie niewiele mniej.Składam szczere kondolencje z powodu padu.

  • #4 15 Sty 2005 22:10
    slavvek
    Poziom 11  

    Ale jeszcze jakiś czas temu palił znacznie mniej niż mowisz. Rekord jaki uzyskałem to 4,7l/100km!!! A tak przy normalnej jeździe 5,3-5,5l mniej więcej. Podczas podróży do danii 2 lata temu uzyskałem maksymalne wtedy zużycie - 6,3l. Tylko że gdzie się tylko dało dusiłem do oporu-160 a chwilami 180km/h!
    Problemy pojawiły się pod koniec lata 2004r. Wkrótce później duński rekord został pobity i to ostro.
    Może też masz z nim coś nie tak jeśli tyle pali? Lepiej to sprawdź bo ja dotychczas byłem bardzo zadowolony.
    Pozdrawiam żonę!

  • #5 18 Sty 2005 01:03
    slavvek
    Poziom 11  

    Z czterech cylindrów tylko w jednym nie ucierpiały zawory. Reszta to złom. Łańcuch zerwał się bo zużył się aluminiowy napinacz ślizgowy (taka płoza). Wskoczył biedaczysko na czubki zębów. Komplet naprawczy, strach pomyśleć, 1850zł. A gdzie zawory, głowica?
    Idę z torbami.
    Dzienx za pomoc panowie.

  • #6 21 Sty 2005 01:32
    slavvek
    Poziom 11  

    Popatrzałem troche na łapy mechanikom bo w swym środowisku jestem typowym konsumentem dbającym o swoje prawa.
    Panowie mechanicy przy kolejnej próbie przesunięcia terminu naprawy obudzili we mnie drzemiące instynkty. Postanowiłem więc ich sprawdzić. Poprosiłem grzecznie o pomoc przy demontazu głowicy. Zakasawszy rękawy przystąpilismy (z ich szefem) do demontażu głowicy, w której to znajdować się miały krzywe zawory. Konkretnie zostałem wcześniej poinformowany o konieczności zakupu 12 zaworów bo 3 na 4 cylindry są nieszczelne. Czy to nie dziwne, że wszystkie zawory zostały uszkodzone? Już w trakcie pracy zaczęły wyłazić kłamstewka. Niepotrzebnie kupiłbym większość kół zębatych, łańcuchów, napinaczy, ble ble ble.
    Gdy zostało jż bardzo niewiele do zdjęcia głowicy panu majstrowi nagle zmęczenie nie pozwalało na kontynuację pracy. Namówiony jednak przeze mnie bo tak niewiele już zostało, nie mógł poradzić sobie z trudniej troche dostępną śrubką. Mi się to jednak udało. Za chwile pojawiła się następna (ostatnia). Ogromny problem! Ale nie dla mnie.
    Po zdlęciu głowicy długo szukałem śladu zaworów na tłokach, tłoka na zaworach, owej "krzywizny" etc. Tłokowy nalot absolutnie nienaruszony, anni śladu tłoka na zaworach a krzywizna jakoś dziwnie prosta i idealnie domknięta.
    To tłumaczy zmęczenie majstra.
    Może za zaoszczędzone pieniądze sprezentuję majstrowi nowe przyrządy do pomiaru ciśnienia albo sprzedam, za pozwoleniem, metodę na ucho w tłumiku?
    To jest k... skandal. Nagle koszt naprawy zamknie się pewnie w 700 800 zł o ile przez noc coś się nie zwichruje.
    A ja mało nie zezłomowałem tej mikry...
    Szkoda słów.
    Dobranoc.

  • #7 13 Lip 2009 19:08
    pioter-85
    Poziom 1  

    Witam. Mam podobny problem, kilka lat temu zmieniałem silnik w nissan micra k11 97r 1,0. Okazało sie ze nowy silnik był robiony i jest przestawiony zapłon na łancuszku tylko problem jest taki jak go ustawić prawidłowo moj mechanik otworzyl pokrywe widział znaczki ale nie wie co do czego. Czy móglbym prosic o pomoc w ustawieniu najlepszy był by jakis schemat. Z góry dzieki

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty