X

Opel meriva 1.3 cdti cieżko odpala.

kortyleski 21 Jun 2012 14:51
  • #1 21 Jun 2012 14:51
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (+2)
    Witam. Kolejny trudny delikwent na warsztacie...
    OPEL Meriva 1.3 cdti 2005 75 KM

    Zimne auto trzeba długo kręcić by odpaliło, jak silnik zaskoczy pracuje równo, nie dymi, praktycznie żadnych zastrzeżeń.

    Gdy już odpali i pochodzi kilka sekund odpala z dotyku.
    Jednak gdy się nagrzeje to również ma kłopoty. Silnik daje znaki życia ale jakgdyby na jednym - dwóch garach, można go krecić w nieskończoność a i tak nie zaskoczy tylko będzie "szczekał". Po 4-5 próbie rozruchu ciepłego motoru w końcu zaskoczy i znów pracuje idealnie.

    Co do palenia zimnego to na próbę oszukałem mu sterownik że silnik ma -20 stopni, faktycznie było +10. Odpalił na dotyk ale to nie metoda...

    Sprawdzone wszystko po trzy razy, ciśnienia w normie, sterownik czysty, parametry podczas pracy jak i rozruchu w normie.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Tylko o wypowiedzi proszę osoby które miały do czynienia z tym motorem, wszelkie porady z zaworkami na paliwo itp możecie sobie odpuścić...

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • #2 21 Jun 2012 15:15
    kombi15
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź jak pompa wysokiego ciśnienia buduje owo ciśnienie.
  • Helpful post
    #3 21 Jun 2012 15:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Syfu w baku brak? Paliwo dobre? Nie, nie, to nie są lamerskie rady, sam się tak przewiozłem na "wynalazku" w zbiorniku.
  • Helpful post
    #4 21 Jun 2012 17:23
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (-1)
    Znam te objawy ale nie chcę Cie wprowadzić w błąd ale pomimo że wszystko wygląda dobrze skupiłbym się na samej pompie.P
  • Helpful post
    #5 21 Jun 2012 19:54
    Maniu87
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam.

    Mam podobny problem z 1.3 CDTI tylko że w Corsie. 2004 rok, przebieg 130tys. Z taką różnicą że na ciepłym odpala mi bez problemu. Daje link do mojego tematu, w odpowiedziach jest nagrany filmik z porannego startu. A co do pompy wtryskowej, w moim egzemplarzu nie zauważyłem różnicy w starcie przed i po regeneracją.

    oto link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10866144#10866144

    Pozdrawiam.
  • #6 22 Jun 2012 08:33
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak napisałem wszystko co jest podstawą diagnostyki CR zostało sprawdzone. Paliwo świeże, pompa w baku bije do 4 bar, filtr knechta nóweczka, pompa HP na starcie kręcenia od razu 300 bar łomocze a na obrotach i ponad 1000. Robiłem próbę polegającą na wyjęciu wtrysków i zapięciu ich w układ na zewnątrz. Już w pierwszym obrocie wału pięknie rozpylają paliwo, bez żadnych przerw czy kropel. I nieważne tu czy stoi dzień czy tydzień.
    Temat z linku powyżej już czytałem ale dziękuję. Czytałem kurna wszystkie tematy o tym dziadu.
    Na marginesie - rozrusznik przekładałem z innego, doskonale palącego auta i zero efektu.

    Jak napisałem zimnemu pomogło oszukanie czujnika temp. czyli zwiększenie dawki. Zastanawiam sie czy po prostu sterownik nie zdurniał i nie ustawia jakichś lwych dawek.
  • Helpful post
    #7 22 Jun 2012 08:39
    cyganjaja
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna
  • Helpful post
    #8 22 Jun 2012 08:46
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (+1)
    Jak pisałem wcześniej ten przypadek jest mi dokładnie znany z opla combo mechanicy też nie mieli punktu zaczepienia ,samochód miał przejechane sto parę tysięcy i dopiero wymiana pompy HP przywróciła mu nowe życie ale to musisz ocenić sam.P
  • Helpful post
    #9 22 Jun 2012 09:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Pytałem Cię o paliwo, wyjaśniłeś sprawę? Masz na 100% pewne?
    cyganjaja wrote:
    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna

    Zawsze, kurcze, w każdym wątku się taki znajdzie...
    Przynajmniej powiedział Ci co masz robić. Może etat mu zaproponuj? Doradcy?

    Dodano po 38 [minuty]:

    kortyleski wrote:
    Paliwo świeże

    Kurcze, nie doczytałem, to wychodzi, że jednak albo sterownik, albo jakiś błąd w pomiarach i jednak pompa wysokiego.
  • #10 22 Jun 2012 09:39
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (+1)
    cyganjaja wrote:
    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna


    Jaka znowu pompa wtryskowa? Widział ty kiedy CR? A wtryski prosto z maszynki przywiezione i sprawdzone.

    Pawle jak napisałem paliwo świeże, po sprowadzeniu auto wyjeździło już ze dwa zbiorniki, ten jest trzeci, naszej zupki z BP.
    Etaty przewiduję tylko dla mądrzejszych od siebie...

    viper555 jaka podstawa wymiany pompy? Ciśnienie prawidłowe, paliwo na sto procent pompuje, jak pisałem wtryski na wierzchu i rozpylają od dotknięcia rozrusznika
  • Helpful post
    #11 22 Jun 2012 09:54
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Słuchaj, pompa musi być sprawdzona kilka, kilkanaście razy, wiem, upierdliwe, czas.. Inaczej tylko podmiana, nie znoszę takiego sposobu naprawy, Zastanawia mnie to, że próbuje załapać, czyli wszystkie warunki do otwarcia wtrysku spełnione, łącznie z obrotami, a mimo wszystko nie pali. Zrób jeszcze jeden test, jak będzie tak załapywał, przyduś mu dolot i odpuść, zobacz czy zapali. Wygląda na to, że stosunek paliwo/powietrze coś niezbyt prawidłowe. Potwierdza to Twój test z czujnikiem temperatury. Przecież wydech jest drożny, auto jedzie bez problemów. Ciśnienie oleju i zawory, wałek, to byłby widoczny biały gryzący dym niespalonej mieszanki i w parametrach byś widział...
  • #12 22 Jun 2012 10:15
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Cały czas mam podłączony komputer i przy każdym kręceniu podglądam to ciśnienie. Nawet na dość dokładnym wykresie w funkcji czasu nie ma żadnych zakłóceń. Dlatego też raczej wykluczam pompę...


    Teraz jeszcze coś mnie trafiło żeby spróbować nie używać rozrusznika, nie lubię tego robić dieslom ale podczepiliśmy opla na sznurek i zarówno zimny jak i ciepły odpala zanim sprzęgło dobrze odpuszczę. Co za cholera? przypominam że rozruszniki mam dwa i oba w innym cdti odpalają auto bezbłędnie natomiast tutaj ni huhu.

    Idąc dalej tropem rozrusznika popatrzyłem na prędkość obrotową w czasie kręcenia, 200 obr widziane przez sterownik. Na moje troche mało ale nie mam danych do tego auta, ktoś się wypowie?
  • Helpful post
    #13 22 Jun 2012 17:01
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Mogę tylko dodać że rozrusznik to była pierwsza sugestia remont 1.1 kW bez zmian, więc założyłem 1.3kW bez zmian więc w moim przypadku trop był zły.P
  • #14 23 Jun 2012 02:59
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    W tym przypadku raczej akumulator bym podmienił...
  • #15 23 Jun 2012 13:18
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oj, pawle, Przecie to warsztat , 300 Ah zapięte na stałe. I naładowane do pelna
  • #16 23 Jun 2012 13:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Zdaję sobie z tego sprawę, ale przy takich problemach czasem popełnia się jakiś głupi błąd i szuka, szuka. Z drugiej strony, gdyby obroty były zbyt niskie, nie pozwoliłby na odpalenie i nie byłoby takich objawów:
    kortyleski wrote:
    Silnik daje znaki życia ale jakgdyby na jednym - dwóch garach,
  • #17 23 Jun 2012 14:21
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mimo wszystko rozrusznik zrobie. Wiele nie kosztuje a gdzies wyczytałem o 400 obr/min w tych silnikach, nie wiem ile w tym prawdy....
  • Helpful post
    #18 23 Jun 2012 15:39
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    kortyleski wrote:
    Mimo wszystko rozrusznik zrobie. Wiele nie kosztuje a gdzies wyczytałem o 400 obr/min w tych silnikach, nie wiem ile w tym prawdy....


    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P
  • #19 23 Jun 2012 18:07
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    To za huk nie wiem.... Co ten cholerny rozrusznik moze walić? Czujnik wału daje na oscyloskopie czysty ładny sygnał. napięcia nie siadają, wszystko działa tylko nie auto...
  • #20 23 Jun 2012 22:34
    Maniu87
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. W moim przypadku Corsy 1.3 CDTI, jeden z mechaników sprawdzał obroty, zaczynały się od 180, rosły aż do prawie 400, wtedy auto wystartowało. nie widziałem tego, wierze mu na słowo. Nie mam możliwości podłączenia auta na codzień a szkoda :(
  • #21 23 Jun 2012 22:52
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    kortyleski wrote:
    Idąc dalej tropem rozrusznika popatrzyłem na prędkość obrotową w czasie kręcenia, 200 obr widziane przez sterownik. Na moje trochę mało ale nie mam danych do tego auta, ktoś się wypowie?
    Jak na moje doświadczenia dużo za mało... "chwytać" zaczyna dopiero gdzieś od 300-350rpm. Z wyjętymi wtryskami nie było kompresji łatwiej mu było kręcić więc otwierał wtryski. Ale ten silnik musi mieć dość wysokie obroty żeby zapalił, na słabym aku nie ma szans, mimo że będzie kręcił - nie zapali. Skoro masz podpięty pod komputer to popatrz na czas/dawkę wtrysku podczas kręcenia rozrusznikiem. Bardzo łatwo też ten silnik zdławić/zgasić - jeśli obroty spadną poniżej ~400rpm to silnik gaśnie bez żadnego ostrzeżenia (nie szarpie, nie klekocze, po prosu bum i gaśnie).

    viper555 wrote:
    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P
    1.3 JTDm to nie jest typowy Diesel, pod wieloma względami bliżej mu do silnika benzynowego...
  • #22 24 Jun 2012 09:41
    Maniu87
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Hmmm czyli z tego co napisałeś, wynika że w moim przypadku to wina rozrusznika, obroty na kompie na początku ok. 200, potem się rozkręca z czasem, olej się rozrzedza, auto powoli zaczyna palić na 2 gary, obroty powoli wzrastają aż w końcu odpala. W moim temacie opisałem przypadek jak raz po długim postoju odpalił za 1, ale auto miało z jakiegoś powodu większe obroty przy kręceniu niż zwykle.
  • #23 24 Jun 2012 09:49
    kombi15
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Maniu87 wrote:
    Hmmm czyli z tego co napisałeś, wynika że w moim przypadku to wina rozrusznika, obroty na kompie na początku ok. 200, potem się rozkręca z czasem, olej się rozrzedza, auto powoli zaczyna palić na 2 gary, obroty powoli wzrastają aż w końcu odpala. W moim temacie opisałem przypadek jak raz po długim postoju odpalił za 1, ale auto miało z jakiegoś powodu większe obroty przy kręceniu niż zwykle.


    Czy tak ciężko sprawdzić ciśnienie CR
  • #24 24 Jun 2012 10:16
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    tzok wrote:
    .

    viper555 wrote:
    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P
    1.3 JTDm to nie jest typowy Diesel, pod wieloma względami bliżej mu do silnika benzynowego...


    Dobrze że mnie oświeciłeś ale chyba napisałem 200 obr. i tyle ma mieć do wysterowania wtryskiwaczy i silnik ma palić i tyle jest u kolegi i jest chyba logiczne że każdy diesel nawet dziad zapali na podwyższonych obrotach.P
  • #25 24 Jun 2012 16:30
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jednak przejrze ten rozrusznik, zobaczymy ile wycisne obrotów po remoncie. niestety jest to ten mniejszy, 1kw. Zastanawia mnie tylko że był przekładany 1,3 kW od corsy 1.3 i to samo, niestety nie zmierzyłem mu obrotów a corsa już pojechała...
  • #26 24 Jun 2012 17:16
    kombi15
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy,może któryś daje na przelew i pompa cr dłużej buduje ciśnienie.
  • #27 24 Jun 2012 17:37
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    A czytałeś ty co napisałem czy tak w ciemno?

    kortyleski wrote:
    A wtryski prosto z maszynki przywiezione i sprawdzone.


    kortyleski wrote:
    Tylko o wypowiedzi proszę osoby które miały do czynienia z tym motorem, wszelkie porady z zaworkami na paliwo itp możecie sobie odpuścić...

    Pozdrawiam
  • #28 25 Jun 2012 07:17
    Mad Max
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Ty mu sprawdź rzeczywiste ciśnienie a nie to, co komputer pokazuje - albo podmień czujnik ciśniena na ten z tej corsy, co na dotyk pali.
  • #29 25 Jun 2012 12:34
    kortyleski
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czujnik podkładany, jak napisałem rzeczy oczywiste sprawdzone na początku
  • #30 03 Jan 2013 13:01
    rostex
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czy udało się rozwiązać problem?
  Search 4 million + Products
Browse Products