Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Opel meriva 1.3 cdti cieżko odpala.

kortyleski 21 Cze 2012 14:51
  • #1 21 Cze 2012 14:51
    kortyleski
    Poziom 39  

    Witam. Kolejny trudny delikwent na warsztacie...
    OPEL Meriva 1.3 cdti 2005 75 KM

    Zimne auto trzeba długo kręcić by odpaliło, jak silnik zaskoczy pracuje równo, nie dymi, praktycznie żadnych zastrzeżeń.

    Gdy już odpali i pochodzi kilka sekund odpala z dotyku.
    Jednak gdy się nagrzeje to również ma kłopoty. Silnik daje znaki życia ale jakgdyby na jednym - dwóch garach, można go krecić w nieskończoność a i tak nie zaskoczy tylko będzie "szczekał". Po 4-5 próbie rozruchu ciepłego motoru w końcu zaskoczy i znów pracuje idealnie.

    Co do palenia zimnego to na próbę oszukałem mu sterownik że silnik ma -20 stopni, faktycznie było +10. Odpalił na dotyk ale to nie metoda...

    Sprawdzone wszystko po trzy razy, ciśnienia w normie, sterownik czysty, parametry podczas pracy jak i rozruchu w normie.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Tylko o wypowiedzi proszę osoby które miały do czynienia z tym motorem, wszelkie porady z zaworkami na paliwo itp możecie sobie odpuścić...

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  • #2 21 Cze 2012 15:15
    kombi15
    Poziom 17  

    Sprawdź jak pompa wysokiego ciśnienia buduje owo ciśnienie.

  • Pomocny post
    #3 21 Cze 2012 15:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Syfu w baku brak? Paliwo dobre? Nie, nie, to nie są lamerskie rady, sam się tak przewiozłem na "wynalazku" w zbiorniku.

  • Pomocny post
    #4 21 Cze 2012 17:23
    viper555
    spec od auto-elektro

    Znam te objawy ale nie chcę Cie wprowadzić w błąd ale pomimo że wszystko wygląda dobrze skupiłbym się na samej pompie.P

  • Pomocny post
    #5 21 Cze 2012 19:54
    Maniu87
    Poziom 8  

    Witam.

    Mam podobny problem z 1.3 CDTI tylko że w Corsie. 2004 rok, przebieg 130tys. Z taką różnicą że na ciepłym odpala mi bez problemu. Daje link do mojego tematu, w odpowiedziach jest nagrany filmik z porannego startu. A co do pompy wtryskowej, w moim egzemplarzu nie zauważyłem różnicy w starcie przed i po regeneracją.

    oto link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10866144#10866144

    Pozdrawiam.

  • #6 22 Cze 2012 08:33
    kortyleski
    Poziom 39  

    Jak napisałem wszystko co jest podstawą diagnostyki CR zostało sprawdzone. Paliwo świeże, pompa w baku bije do 4 bar, filtr knechta nóweczka, pompa HP na starcie kręcenia od razu 300 bar łomocze a na obrotach i ponad 1000. Robiłem próbę polegającą na wyjęciu wtrysków i zapięciu ich w układ na zewnątrz. Już w pierwszym obrocie wału pięknie rozpylają paliwo, bez żadnych przerw czy kropel. I nieważne tu czy stoi dzień czy tydzień.
    Temat z linku powyżej już czytałem ale dziękuję. Czytałem kurna wszystkie tematy o tym dziadu.
    Na marginesie - rozrusznik przekładałem z innego, doskonale palącego auta i zero efektu.

    Jak napisałem zimnemu pomogło oszukanie czujnika temp. czyli zwiększenie dawki. Zastanawiam sie czy po prostu sterownik nie zdurniał i nie ustawia jakichś lwych dawek.

  • Pomocny post
    #7 22 Cze 2012 08:39
    cyganjaja
    Poziom 7  

    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna

  • Pomocny post
    #8 22 Cze 2012 08:46
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jak pisałem wcześniej ten przypadek jest mi dokładnie znany z opla combo mechanicy też nie mieli punktu zaczepienia ,samochód miał przejechane sto parę tysięcy i dopiero wymiana pompy HP przywróciła mu nowe życie ale to musisz ocenić sam.P

  • Pomocny post
    #9 22 Cze 2012 09:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pytałem Cię o paliwo, wyjaśniłeś sprawę? Masz na 100% pewne?

    cyganjaja napisał:
    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna

    Zawsze, kurcze, w każdym wątku się taki znajdzie...
    Przynajmniej powiedział Ci co masz robić. Może etat mu zaproponuj? Doradcy?

    Dodano po 38 [minuty]:

    kortyleski napisał:
    Paliwo świeże

    Kurcze, nie doczytałem, to wychodzi, że jednak albo sterownik, albo jakiś błąd w pomiarach i jednak pompa wysokiego.

  • #10 22 Cze 2012 09:39
    kortyleski
    Poziom 39  

    cyganjaja napisał:
    Pompa wtryskowa ?? końcówki wtryskiwaczy to prawdopodobnie przyczyna


    Jaka znowu pompa wtryskowa? Widział ty kiedy CR? A wtryski prosto z maszynki przywiezione i sprawdzone.

    Pawle jak napisałem paliwo świeże, po sprowadzeniu auto wyjeździło już ze dwa zbiorniki, ten jest trzeci, naszej zupki z BP.
    Etaty przewiduję tylko dla mądrzejszych od siebie...

    viper555 jaka podstawa wymiany pompy? Ciśnienie prawidłowe, paliwo na sto procent pompuje, jak pisałem wtryski na wierzchu i rozpylają od dotknięcia rozrusznika

  • Pomocny post
    #11 22 Cze 2012 09:54
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Słuchaj, pompa musi być sprawdzona kilka, kilkanaście razy, wiem, upierdliwe, czas.. Inaczej tylko podmiana, nie znoszę takiego sposobu naprawy, Zastanawia mnie to, że próbuje załapać, czyli wszystkie warunki do otwarcia wtrysku spełnione, łącznie z obrotami, a mimo wszystko nie pali. Zrób jeszcze jeden test, jak będzie tak załapywał, przyduś mu dolot i odpuść, zobacz czy zapali. Wygląda na to, że stosunek paliwo/powietrze coś niezbyt prawidłowe. Potwierdza to Twój test z czujnikiem temperatury. Przecież wydech jest drożny, auto jedzie bez problemów. Ciśnienie oleju i zawory, wałek, to byłby widoczny biały gryzący dym niespalonej mieszanki i w parametrach byś widział...

  • #12 22 Cze 2012 10:15
    kortyleski
    Poziom 39  

    Cały czas mam podłączony komputer i przy każdym kręceniu podglądam to ciśnienie. Nawet na dość dokładnym wykresie w funkcji czasu nie ma żadnych zakłóceń. Dlatego też raczej wykluczam pompę...


    Teraz jeszcze coś mnie trafiło żeby spróbować nie używać rozrusznika, nie lubię tego robić dieslom ale podczepiliśmy opla na sznurek i zarówno zimny jak i ciepły odpala zanim sprzęgło dobrze odpuszczę. Co za cholera? przypominam że rozruszniki mam dwa i oba w innym cdti odpalają auto bezbłędnie natomiast tutaj ni huhu.

    Idąc dalej tropem rozrusznika popatrzyłem na prędkość obrotową w czasie kręcenia, 200 obr widziane przez sterownik. Na moje troche mało ale nie mam danych do tego auta, ktoś się wypowie?

  • Pomocny post
    #13 22 Cze 2012 17:01
    viper555
    spec od auto-elektro

    Mogę tylko dodać że rozrusznik to była pierwsza sugestia remont 1.1 kW bez zmian, więc założyłem 1.3kW bez zmian więc w moim przypadku trop był zły.P

  • #14 23 Cze 2012 02:59
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W tym przypadku raczej akumulator bym podmienił...

  • #15 23 Cze 2012 13:18
    kortyleski
    Poziom 39  

    Oj, pawle, Przecie to warsztat , 300 Ah zapięte na stałe. I naładowane do pelna

  • #16 23 Cze 2012 13:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zdaję sobie z tego sprawę, ale przy takich problemach czasem popełnia się jakiś głupi błąd i szuka, szuka. Z drugiej strony, gdyby obroty były zbyt niskie, nie pozwoliłby na odpalenie i nie byłoby takich objawów:

    kortyleski napisał:
    Silnik daje znaki życia ale jakgdyby na jednym - dwóch garach,

  • #17 23 Cze 2012 14:21
    kortyleski
    Poziom 39  

    Mimo wszystko rozrusznik zrobie. Wiele nie kosztuje a gdzies wyczytałem o 400 obr/min w tych silnikach, nie wiem ile w tym prawdy....

  • Pomocny post
    #18 23 Cze 2012 15:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    kortyleski napisał:
    Mimo wszystko rozrusznik zrobie. Wiele nie kosztuje a gdzies wyczytałem o 400 obr/min w tych silnikach, nie wiem ile w tym prawdy....


    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P

  • #19 23 Cze 2012 18:07
    kortyleski
    Poziom 39  

    To za huk nie wiem.... Co ten cholerny rozrusznik moze walić? Czujnik wału daje na oscyloskopie czysty ładny sygnał. napięcia nie siadają, wszystko działa tylko nie auto...

  • #20 23 Cze 2012 22:34
    Maniu87
    Poziom 8  

    Witam. W moim przypadku Corsy 1.3 CDTI, jeden z mechaników sprawdzał obroty, zaczynały się od 180, rosły aż do prawie 400, wtedy auto wystartowało. nie widziałem tego, wierze mu na słowo. Nie mam możliwości podłączenia auta na codzień a szkoda :(

  • #21 23 Cze 2012 22:52
    tzok
    Moderator Samochody

    kortyleski napisał:
    Idąc dalej tropem rozrusznika popatrzyłem na prędkość obrotową w czasie kręcenia, 200 obr widziane przez sterownik. Na moje trochę mało ale nie mam danych do tego auta, ktoś się wypowie?
    Jak na moje doświadczenia dużo za mało... "chwytać" zaczyna dopiero gdzieś od 300-350rpm. Z wyjętymi wtryskami nie było kompresji łatwiej mu było kręcić więc otwierał wtryski. Ale ten silnik musi mieć dość wysokie obroty żeby zapalił, na słabym aku nie ma szans, mimo że będzie kręcił - nie zapali. Skoro masz podpięty pod komputer to popatrz na czas/dawkę wtrysku podczas kręcenia rozrusznikiem. Bardzo łatwo też ten silnik zdławić/zgasić - jeśli obroty spadną poniżej ~400rpm to silnik gaśnie bez żadnego ostrzeżenia (nie szarpie, nie klekocze, po prosu bum i gaśnie).

    viper555 napisał:
    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P
    1.3 JTDm to nie jest typowy Diesel, pod wieloma względami bliżej mu do silnika benzynowego...

  • #22 24 Cze 2012 09:41
    Maniu87
    Poziom 8  

    Hmmm czyli z tego co napisałeś, wynika że w moim przypadku to wina rozrusznika, obroty na kompie na początku ok. 200, potem się rozkręca z czasem, olej się rozrzedza, auto powoli zaczyna palić na 2 gary, obroty powoli wzrastają aż w końcu odpala. W moim temacie opisałem przypadek jak raz po długim postoju odpalił za 1, ale auto miało z jakiegoś powodu większe obroty przy kręceniu niż zwykle.

  • #23 24 Cze 2012 09:49
    kombi15
    Poziom 17  

    Maniu87 napisał:
    Hmmm czyli z tego co napisałeś, wynika że w moim przypadku to wina rozrusznika, obroty na kompie na początku ok. 200, potem się rozkręca z czasem, olej się rozrzedza, auto powoli zaczyna palić na 2 gary, obroty powoli wzrastają aż w końcu odpala. W moim temacie opisałem przypadek jak raz po długim postoju odpalił za 1, ale auto miało z jakiegoś powodu większe obroty przy kręceniu niż zwykle.


    Czy tak ciężko sprawdzić ciśnienie CR

  • #24 24 Cze 2012 10:16
    viper555
    spec od auto-elektro

    tzok napisał:
    .

    viper555 napisał:
    Bez przesady w dieslu prędkość rozruchowa wynosi od 100-200 obr. więc lepszej nie zrobisz.P
    1.3 JTDm to nie jest typowy Diesel, pod wieloma względami bliżej mu do silnika benzynowego...


    Dobrze że mnie oświeciłeś ale chyba napisałem 200 obr. i tyle ma mieć do wysterowania wtryskiwaczy i silnik ma palić i tyle jest u kolegi i jest chyba logiczne że każdy diesel nawet dziad zapali na podwyższonych obrotach.P

  • #25 24 Cze 2012 16:30
    kortyleski
    Poziom 39  

    Jednak przejrze ten rozrusznik, zobaczymy ile wycisne obrotów po remoncie. niestety jest to ten mniejszy, 1kw. Zastanawia mnie tylko że był przekładany 1,3 kW od corsy 1.3 i to samo, niestety nie zmierzyłem mu obrotów a corsa już pojechała...

  • #26 24 Cze 2012 17:16
    kombi15
    Poziom 17  

    Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy,może któryś daje na przelew i pompa cr dłużej buduje ciśnienie.

  • #27 24 Cze 2012 17:37
    kortyleski
    Poziom 39  

    A czytałeś ty co napisałem czy tak w ciemno?

    kortyleski napisał:
    A wtryski prosto z maszynki przywiezione i sprawdzone.


    kortyleski napisał:
    Tylko o wypowiedzi proszę osoby które miały do czynienia z tym motorem, wszelkie porady z zaworkami na paliwo itp możecie sobie odpuścić...

    Pozdrawiam

  • #28 25 Cze 2012 07:17
    Mad Max
    Poziom 22  

    Ty mu sprawdź rzeczywiste ciśnienie a nie to, co komputer pokazuje - albo podmień czujnik ciśniena na ten z tej corsy, co na dotyk pali.

  • #29 25 Cze 2012 12:34
    kortyleski
    Poziom 39  

    Czujnik podkładany, jak napisałem rzeczy oczywiste sprawdzone na początku

  • #30 03 Sty 2013 13:01
    rostex
    Poziom 13  

    Czy udało się rozwiązać problem?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty