Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Tecumseh BV153 - nie odpala

anastazy70 06 Lip 2012 07:56
  • #1 06 Lip 2012 07:56
    anastazy70
    Poziom 7  

    Tecumseh BV153 - nie odpala

    Witam . Walczę z Tecumseh BV153 od dwóch tygodni i za nic nie mogę odpalić silnika. Po wymianie oleju i czyszczeniu gaźnika pewnie coś się po przestawiało, zalało i teraz nie odpala wcale. Olej jest, iskra jest, benzyna jest, klin jest cały. Próbowałem wlać paliwo do cylindra też nie odpaliła, świeca mokra. Na bloku silnika jest wybite BV 153 S43638 ale gaźnik chyba nie jest od tego modelu, zdjęcie nie moje. Nie mam na nią sposobu bo to świeży nabytek. Niestety nie jestem specjalistą od silników. Mam takie pytanko w jakiej pozycji musi być przepustnica przy odpalaniu całkiem otwarta czy zamknięta naczytałem się jedni piszą zamknięta drudzy otwarta zgubiłem się. Może macie sposób jak odpalić silnik z góry dziekuję.

  • #2 06 Lip 2012 08:26
    39006
    Usunięty  
  • #3 06 Lip 2012 11:40
    anastazy70
    Poziom 7  

    Witam, Dzięki Rychu za szybką odpowiedź. Potrzebóję pomocy bo trawa po kolana i żona się drze że kupiłem rupiecia. Gaźnik nie ma ssania ( tylko jedna przepustnica). Kosiarka była przewracana na stronę gaźnika wylał się olej otworem za gaźnikiem. Czyściłem dyszę gaźnika paliwo dochodzi do cylindra jest świeże prosto z CPN. Przy próbie odpalenia na otwartej przepustnicy za 15 razem strzelił w gaźnik. Przy rozrządzie nie grzebałem. Iskra jest może za słaba? Przerwa na świecy .055 mm. Nawet nie ma chęci zagadać.

  • #4 06 Lip 2012 12:30
    39006
    Usunięty  
  • #5 06 Lip 2012 12:45
    anastazy70
    Poziom 7  

    Silnik palił za pierwszym pociągnięciem zdążyłem skosić kawałek i koniec benzyny na stacji kupiłem nowy olej i benzynę i po wymianie oleju silnik nie odpalił. Klin sprawdzałem pod śrubą szarpaka, jest cały, jak nowy.

  • #6 06 Lip 2012 12:54
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Może benzyna, która była wlana została zmodyfikowana, a silnik jest do remontu. Znajomy też kupił taką kosiarkę, do czasu kiedy miał w baku paliwo, kosiła, choć była słaba. Na nowym paliwie, w ogóle nie miała chęci zapalić. Pomogła dopiero wymiana tłoka i pierścieni.

  • #7 06 Lip 2012 13:04
    anastazy70
    Poziom 7  

    Jest taka możliwość że paliwo było uzdatniane do sprzedaży? Wydaje mi się jednak, że jest coś nie tak z zapłonem. Przy zdjęciu filtra i próbie rozruchu wali w gaźnik ale nie ma zamiaru wystartować.

  • #8 06 Lip 2012 14:24
    39006
    Usunięty  
  • #9 06 Lip 2012 15:28
    anastazy70
    Poziom 7  

    Do rozrządu się nie dotykałem koła też nie ściągałem odkręciłem nakrętkę odległość cewki od koła 0.2 mm mierzone szczelinomierzem, świeca mokra co ją wyczyszczę to po kilku próbach rozruchu jest mokra jakby zaoliwiona niestety nie mam drugiej takiej samej fajka też do nowych nie należy ale silnik pracował na tych podzespołach . Po kilku szarpnięciach czuć benzynę. Czy jest możliwe żeby olej dostał się do cylindra jeśli tak to jak go zneutralizować i czym. Po prostu zgłupiałem i nie wiem co jeszcze sprawdzić.

  • #10 06 Lip 2012 15:35
    39006
    Usunięty  
  • #11 06 Lip 2012 16:38
    anastazy70
    Poziom 7  

    Tecumseh BV153 - nie odpala

    Udało mi się zrobić kilka fotek. Wydaje mi się że klin jest dobry

    Dodano po 5 [minuty]:

    Gaźnik

    Tecumseh BV153 - nie odpala

  • #12 07 Lip 2012 02:12
    helena33
    Poziom 27  

    Dokręć mocniej nóż do podstawy.

  • #13 07 Lip 2012 14:24
    anastazy70
    Poziom 7  

    Nożyk dokręcony i naostrzony, a silnik dalej nie odpala za 15 szarpnięciem po zdjęciu filtra powietrza z gąbki nasączonego łyżką oleju, widać biały dymek, a przez wydech nic się nie wydobywa. W poniedziałek kupię nową świecę i benzynę 98 może zapali. Teraz jest Bosch R0 385 W9ECO 903 i benzynka 95.

  • #14 08 Lip 2012 11:04
    helena33
    Poziom 27  

    Świeca Champion J19LM. A benzyna tylko 95.

  • #15 08 Lip 2012 11:09
    kidu22
    Poziom 35  

    Lepiej i szybciej od razu zdjąć ''czapke'' , cofnąć tłok i zobaczyć rysy, lub ich brak.
    Ta firma tak ma.

  • #16 08 Lip 2012 11:52
    helena33
    Poziom 27  

    W silniku kosiarki tak nic nie zobaczysz, trzeba zdjąć głowice. Ale nawet zatarty silnik kosiarki odpali.

  • #17 08 Lip 2012 13:07
    piotr.grad
    Poziom 18  

    Otwórz przepustnicę. Wykręć świecę, wlej 5-10ml benzyny do środka przez otwór na świecę (za pomocą strzykawki), wkręć świecę. Spróbuj zapalić. Jak odpali to szukaj problemu w gaźniku. Silnikowi się nic nie stanie.

  • #18 08 Lip 2012 13:41
    anastazy70
    Poziom 7  

    Próbowałem wlewając benzynę do cylindra 10 ml. Nie zapalił za 15 szarpnięciem strzelił w gaźnik i tyle. Nie zdejmowałem głowicy bo nie mam drugiej uszczelki. Wydaje się jakby zapłon się przestawił ale czy mógł? w rozrządzie nie grzebałem. Gaźnik może być źle ustawiony ale dopóki nie zapali to nie ma możliwości go ustawić świeca mokra aż z niej kapie benzyna. Silnik pracował normalnie palił za pierwszym razem nie wiem co się zwaliło. Od tygodniowego szarpania mam już odciski, a bicepsy jak Pudzian.
    Gaźnik rozbierany i czyszczony 100 razy paliwo, dociera bo czuć jak kilka razy szarpnę za sznurek, iskra na świecy jest, klin cały, cewka od koła oddalona o 0.2mm umarł od nowego oleju i benzyny z Orlenu. Co jeszcze można sprawdzić żeby postawić trafną diagnozę przed śmietnikiem.

  • #19 08 Lip 2012 13:51
    39006
    Usunięty  
  • #20 08 Lip 2012 20:39
    anastazy70
    Poziom 7  

    Witam, Dzięki wszystkim, wiedziałem że coś wymyślicie mądrego. Głowica zdjęta. Zawór dolny ten większy się nie domyka, sterczy 5 mm nad blok i uchyla się tylko do góry jak tłok idzie do dołu. I teraz co z tym dalej zrobić jak się dostać do niego żeby nie narobić bigosu i w czapce nie zanieść wszystkiego do silnikowego doktora.( Można było szarpać i 3 tygodnie).

  • #21 08 Lip 2012 21:24
    helena33
    Poziom 27  

    Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij zawór, tłok ustaw 5 mm za gmp w momencie zapłonu, a trzonek przeszlifuj tak by luz wynosił nie więcej niż 0,15 mm na tym dużym czyli ssącym, a na wydechu 0,20 mm.

  • #22 09 Lip 2012 08:33
    anastazy70
    Poziom 7  

    Witam serdecznie,
    Bardzo wszystkim dziękuję za trafne podpowiedzi bez Was nic bym nie zrobił.
    O godzinie 3.00 silnik po złożeniu bez problemu odpalił. Trudno w to uwierzyć ale sprzedawca od którego kupiłem kosiarkę wrzucił przez gniazdo świecy małą śrubkę, która zablokowała zawór. Nie ma innego wytłumaczenia śrubka mogła dostać się tylko przez celowe jej wrzucenie bo jest na tyle duża że nie przejdzie przez gniazdo zaworu . Jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki. Pozdrawiam, Anastazy70.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty